• Het is mij heel erg opgevallen - eigenlijk tijdens spreekbeurten Engels in mijn klas - dat veel mensen een voorkeur hebben voor óf Brits-Engels óf Amerikaans-Engels. En nu vroeg ik mij af welke vorm jullie vooral gebruiken tijdens het spreken en schrijven. (:
    Ikzelf heb een duidelijke voorkeur voor het Brits-Engels, omdat ik het veel mooier vind klinken en de meeste woorden die verschillen in het Amerikaans en Brits vind ik ook mooier staan in het Brits. (Bijvoorbeeld realise of realize en colour of color.) En het mooiste vind ik dan het Ierse of Schotse accent, dat vind ik echt helemaal fantastisch. ^^
    Welke vorm gebruiken jullie liever?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 13:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    SecretDoor schreef:
    Ik gebruik gewoon de woorden en spelling die ik weet.
    Dus Brits-Engels en Amerikaans-Engels door elkaar heen


    Ex astris, sciencia

    Brits-Engels leer je op school, dus dat gebruik ik meer denk ik. Al pik je ook veel woorden op uit Amerikaanse films en series en dergelijke, dus ik zal wel een mix spreken.


    i put the fun in funeral

    Brits-Engels, ik vind dat gewoon mooier klinken, maar aangezien ik zelf half Engels ben en familie daar heb wonen, kan dat ook de reden zijn.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik gebruik het door elkaar en praat met zo'n lekker Nederlands accent als ik Engels praat. Wij moeten op school Brits-Engels gebruiken met Essays schrijven enzo.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    SecretDoor schreef:
    Ik gebruik gewoon de woorden en spelling die ik weet.
    Dus Brits-Engels en Amerikaans-Engels door elkaar heen

    Precies hetzelfde als mij :')

    Knight schreef:
    Ik prefereer ook Brits-Engels.


    •*• Lululu •*•

    Brits-Engels.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik spreek/schrijf Brits-Engels en ik ben helemaal fan van het Iers accent :3


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    De meeste mensen uit mijn klas praten Nederlands-engels,
    Gelukkig heb ik mijn vage, veel te overdreven, Britse accent. Dat ik niet dat uitzetten, gewoon niet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Brits in uitspraak, spelling, woordkeuze etc. Mijn favoriete accenten zijn Australisch en Nieuw-Zeelands :3


    Caution first, always.

    Brits-Engels, omdat ik dat op school krijg geleerd. Het Ierse accent vind ik overigens heel erg leuk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Brits-Engels.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    De kim-engels. Geen idee?


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Meestal gebruik ik op internet Amerikaans-Engels, maar in de klas Brits-Engels omdat het anders wel eens fout zou kunnen zijn.
    Maar ik heb mezelf eigenlijk allang Engels geleerd en dat was toevallig Amerikaans-Engels omdat ik toen echt heel veel op Youtube random shit zat te kijken.

    Brits-Engels, zowel in spreken als schrijven.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.