• Het is mij heel erg opgevallen - eigenlijk tijdens spreekbeurten Engels in mijn klas - dat veel mensen een voorkeur hebben voor óf Brits-Engels óf Amerikaans-Engels. En nu vroeg ik mij af welke vorm jullie vooral gebruiken tijdens het spreken en schrijven. (:
    Ikzelf heb een duidelijke voorkeur voor het Brits-Engels, omdat ik het veel mooier vind klinken en de meeste woorden die verschillen in het Amerikaans en Brits vind ik ook mooier staan in het Brits. (Bijvoorbeeld realise of realize en colour of color.) En het mooiste vind ik dan het Ierse of Schotse accent, dat vind ik echt helemaal fantastisch. ^^
    Welke vorm gebruiken jullie liever?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 13:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vind Brits-Engels mooier klinken maar zelf praat ik altijd Amerikaans-Engels... Kan er niets aan doen, ik heb dat accent overgenomen van de klanten en sindsdien kan ik er niet meer mee stoppen. Het gaat vanzelf. :P


    Life is hard and then we die

    Ichiya schreef:
    Volgens mij gebruik ik beide vormen door elkaar. (nerd)


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ja, dat dus. :'D Maarja, dan vinden veel mensen het interessanter en geleerder klinken ofzo. Soms lijkt het dan alsof ze menen dat je met een fake-ass Brits accent beter bent dan als je gewoon 'normaal' Engels praat. Ik vind het altijd eerder lachwekkend als Nederlanders zichzelf zo'n geforceerd Brits accent willen aanleren omdat dat interessanter klinkt. x)


    Is misschien wel een beetje waar ja. ;p
    Maar ik kan me dan weer kapot ergeren aan een overdreven Amerikaans accent. Als ik dat hoor, wil ik echt wegrennen en in een hoekje kruipen met mijn handen over mijn oren.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Brits-Engels. Ik ben als kind daar voornamelijk mee in aanraking gekomen en dat zet zich dan vast. Het klinkt hoe dan ook beter vind ik.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Amerikaans-Engels. Ik ben half-Amerikaans en de helft van mijn familie kan geen Nederlands.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ik gebruikte vroeger Brits Engels, maar door een uitwisselingsproject in Amerika is mijn accent meer Amerikaans geworden.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Amerikaans-Engels. Maar met vrienden kan ik mijn accent los laten en gewoon vol Amerikaans met een Texaans accent praten haha. Heerlijk als ik niet op me woorden hoef te letten.

    Hashirama schreef:
    Ik kan de twee niet uit elkaar halen, so yeah.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Brits-Engels. Ik vind Amerikaans-Engels zo koel klinken en een Brits/Iers/Schots accent is ook gewoon sexy.


    Save me from myself.

    Ik sprak eerst altijd Amerikaans-Engels maar omdat ik daar elke keer strafpunten voor kreeg omdat je op mijn school Brits-Engels móést spreken, heb ik me dat aangeleerd. Eigenlijk doe ik het allebei door elkaar.

    Brits-Engels, omdat ik dat gewoon veel mooier vind klinken. Ghehe :Y)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Brits-Engels, want dat klinkt meer classy en daar ben ik wel van, hahaha


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Amerikaans-Engels, ook al word je op school gedwongen tot Brits-Engels.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Brits-Engels maar dat komt waarschijnlijk omdat veel van mijn vader's vrienden dat spreken.


    ×Berlimirangabanmelimarnoemarkaylineranstalviegai×She walks in starlight in another world×

    Vaak Brits-Engels behalve als ik het helemaal niet meer weet :P
    Dan wordt het vaak Amerikaans-Engels, maar bij Amerikaans-Engels krijg ik altijd zo'n Texas accent :P En het laatste wat ik wil, is klinken als mensen uit Texas xD Ben daar namelijk niet zo erg fan van :P

    Ik heb dus de voorkeur voor Brits-Engels.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.