• Het is mij heel erg opgevallen - eigenlijk tijdens spreekbeurten Engels in mijn klas - dat veel mensen een voorkeur hebben voor óf Brits-Engels óf Amerikaans-Engels. En nu vroeg ik mij af welke vorm jullie vooral gebruiken tijdens het spreken en schrijven. (:
    Ikzelf heb een duidelijke voorkeur voor het Brits-Engels, omdat ik het veel mooier vind klinken en de meeste woorden die verschillen in het Amerikaans en Brits vind ik ook mooier staan in het Brits. (Bijvoorbeeld realise of realize en colour of color.) En het mooiste vind ik dan het Ierse of Schotse accent, dat vind ik echt helemaal fantastisch. ^^
    Welke vorm gebruiken jullie liever?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 13:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    British- English. Just love the accent
    Ik doe mee aan het FCE en CAE programma, en daar wordt eigenlijk alleen het Britse-Engels aangeleerd...


    Miep

    Brits-Engels. Ik heb niet zo heel veel met Amerikaans-Engels. Plus, het Ierse/Schotse accent is ook heel mooi.. :Y)


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Volgens mij gebruik ik beide vormen door elkaar. (nerd)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik gebruik beide vormen door elkaar heen.


    Shoganai i ne~

    Ik gebruik alles door elkaar qua schrijven ;3
    Maar ik spreek vrij Brits, de stem in mijn hoofd is Amerikaans, en af en toe praat ik ook gewoon Amerikaans ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik vind het Brits veel mooier en probeer ook zo te klinken als ik Engels praat, maar ik heb geen idee of het me lukt. x'D


    Take me to wonderland

    Brits-Engels, alleen is mijn uitspraak is eerder Amerikaans-Engels. Maar goed, ik kan tenminste wel vloeiend spreken en dat vind ik belangrijk dan zo'n accent en intonatie.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brits- Engels :)

    Dumbledore schreef:
    En ik vind het eigenlijk best lelijk als een Nederland met zo'n overdreven Engels accent gaat praten, dat echt zo über aangeleerd is.

    Ja, dat dus. :'D Maarja, dan vinden veel mensen het interessanter en geleerder klinken ofzo. Soms lijkt het dan alsof ze menen dat je met een fake-ass Brits accent beter bent dan als je gewoon 'normaal' Engels praat. Ik vind het altijd eerder lachwekkend als Nederlanders zichzelf zo'n geforceerd Brits accent willen aanleren omdat dat interessanter klinkt. x)


    ars moriendi

    Ik denk dat ik het allebei wel gebruik.


    And I'm gonna shine like a star, cause I'm the only me in this world.

    Ik prefereeer Brits, en gebruik dan ook Britse woroden. Mijn accent is nog een beetje een mix, maar iets meer Amerikaans dan Brits. Ik wil mezelf dan ook een Brits accent aanleren. Ik kan het namelijk wel spreken, maar dat kost me meer moeite dan klakkeloos Amerikaans spreken.


    Tijd voor koffie.

    Brits-Engels. Vind ik het mooiste en ik moet het nu ook kennen voor een Brits Toneelstuk ^^
    Is moeilijk, maar schijnbaar klinkt het al behoorlijk goed ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind het Britse accent verschrikkelijk, brr. (cat) & ik heb geen idee welke ik gebruik. ^^


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ja, dat dus. :'D Maarja, dan vinden veel mensen het interessanter en geleerder klinken ofzo. Soms lijkt het dan alsof ze menen dat je met een fake-ass Brits accent beter bent dan als je gewoon 'normaal' Engels praat. Ik vind het altijd eerder lachwekkend als Nederlanders zichzelf zo'n geforceerd Brits accent willen aanleren omdat dat interessanter klinkt. x)


    Dit, precies dit haha!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Brits-Engels!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.