• Het is mij heel erg opgevallen - eigenlijk tijdens spreekbeurten Engels in mijn klas - dat veel mensen een voorkeur hebben voor óf Brits-Engels óf Amerikaans-Engels. En nu vroeg ik mij af welke vorm jullie vooral gebruiken tijdens het spreken en schrijven. (:
    Ikzelf heb een duidelijke voorkeur voor het Brits-Engels, omdat ik het veel mooier vind klinken en de meeste woorden die verschillen in het Amerikaans en Brits vind ik ook mooier staan in het Brits. (Bijvoorbeeld realise of realize en colour of color.) En het mooiste vind ik dan het Ierse of Schotse accent, dat vind ik echt helemaal fantastisch. ^^
    Welke vorm gebruiken jullie liever?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 13:31 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Brits-Engels. Ik krijg vaak commentaar dat ik echt heel erg Brits klink, maar ik doe het qua praten niet bewust. Als ik schrijf wel.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Mostly British-English, although I will talk American-English if I'm in the right mood :Y)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Brits


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Whatever suits me. Nee, ik heb geen idee, ik praat gewoon Engels op de manier dat ik denk dat goed is, lol. Al vind ik Brits wel mooier klinken.


    ars moriendi

    Wij leren überhaupt alleen Brits-Engels. Wij leren Britse woorden en uitspraken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb werkelijk géén idee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Uchiha schreef:
    Ik kan de twee niet uit elkaar halen, so yeah.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik spreek meer Amerikaans-Engels hoewel ik Brits-Engels mooier vind, maar dat komt voornamelijk doordat ik meer Amerikaanse films kijk en muziek luister etc.


    Take risks and conquer your fears.

    Brits-Engels, en als ik met mijn Amerikaanse nichtje praat, een mengeling. Moet vast erg grappig om te lezen zijn. x]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    SecretDoor schreef:
    Ik gebruik gewoon de woorden en spelling die ik weet.
    Dus Brits-Engels en Amerikaans-Engels door elkaar heen


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Apocalyptic schreef:
    Whatever suits me. Nee, ik heb geen idee, ik praat gewoon Engels op de manier dat ik denk dat goed is, lol. Al vind ik Brits wel mooier klinken.


    26 - 02 - '16

    Bij mij op school wordt Brits Engels geleerd, maar ik ga sneller naar het Amerikaans Engels, omdat ik de uitspraak daarvan makkelijker vind (klein beetje een spraakprobleem).


    Destroy what destroys you.

    Brits graag, met een leuk orinineel accentje, maar dat verzwijg ik natuurlijk op school...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    ik gebruik ze doorelkaar o.o
    wat no wel eens vervelend is omdat we op school Engels moeten leren en niet Amerikaans ;)

    oh en Amerikaans-engels heet gewoon Amerikaans


    Dont say why me, say try me

    Ik spreek, volgens mijn leraar, Amerikaans-Engels. Mij boeit het eigenlijk echt niks hoe ik praat, als ik er maar een voldoende mee haal. En ik vind het eigenlijk best lelijk als een Nederland met zo'n overdreven Engels accent gaat praten, dat echt zo über aangeleerd is. Ik praat gewoon, zie wel wat er uit komt.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2013 - 16:34 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking