• In een heel ver verleden, een tijd die iedereen alweer vergeten is, bestond deze planeet naast de mensheid nog vol met magie en diens magische wezens, wat we nu allemaal afdoen als mythes en legendes.

    Maar de mensheid is een jaloerse soort.
    Ze werden jaloers op de magische wezens die wel allemaal een magische gaven hadden waar de mensen alleen maar over konden dromen.
    Blind van jaloezie zochten de mensen uiteindelijk naar sprankeltjes overige magie, duistere magie.
    In combinatie met vooruitstrevende technologie creëerden de mensen mechanische monsters, die bezeten door duistere krachten de jacht opende op alle magie.

    Maar de magische wezens versloegen de duistere mechanismen uiteindelijk en een korte tijd van vrede en rust keerde terug op deze planeet, jammer genoeg niet voor lang.
    Nog kwader dan voorheen bonden de mensen hun verworven duistere magie bij elkaar en ontwikkelden zo een vloekgolf die alle andere magie weg zou vagen.
    Van Engelen tot Demonen, van Kabouters tot Draken, ieder voelde de dreiging van deze vloek en vielen ze één voor één ten prooi.
    De vloek was zo sterk dat het niet alleen de wezens wegvaagde, maar ook alle energiebronnen van magie die zich tot diep in de wortelen van de aarde had gegraven.

    De mythische wezens probeerden te vluchten, maar uiteindelijk redde maar een aantal soorten het tot een uithoek waar ze voorlopig veilig dachten te zijn.
    Hier hielden ze een besluit, een besluit om hun eigen zielen en de essentie van hun wezen te verplaatsen in een aantal edelstenen en mineralen,de zogenaamde zielstenen om zo verborgen te blijven voor de duistere mensen met hun vloek en bezeten mechanismen.
    En zo verdwenen ze, samen met hen het laatste beetje magie meenemend.
    En tot de dag van vandaag liggen de zielstenen nog steeds op diens plek, geen enkel dier of verdwaald mens heeft hen ooit van diens plek weten te krijgen, vanuit een oude, vervallen kapelruïne.

    Deze tijd in Noorwegen :
    Een groepje natuuractivisten en ontdekkers hadden via globale satellieten iets vreemd opgepikt.
    Iets wat er nog niet eerder was maakte opeens diens opmars aan het aardoppervlakte.
    Zo kwamen ze uit op de plek die allang vergeten was, onkruid had de ruïne overwoekerd en nog erger te doen laten vervallen.
    Maar de edelstenen waren nog steeds daar.
    Na een aantal testen ter plekke kwamen ze erachter dat ze nog nooit zoiets mee hadden gemaakt als dit, het was een totaal andere stof dan voor ons mensen bekend was.
    Maar naarmate ze dichterbij kwamen voor meer onderzoek gebeurde er iets.
    Één voor één begonnen de stenen te gloeien en voor de wetenschappers iets konden doen schoten de stenen los met een krachtige pulserende explosie, waarna ze, ieder diens eigen weg ging de wereld rond.
    Wetenschappers schreven het naar de buitenwereld om als een buitensporige verschijning van de Aurora Borealis, maar onder hen was een Aloude en die wist wel beter.
    Die wist dat de stenen op zoek gingen.
    Ieder op zoek naar de juiste persoon.
    De persoon die diens magie zou ontketenen en weer terug zou brengen op aarde.

    En die werden gevonden, mensen verspreid over de gehele wereld werden begaafd met de eigenschappen van een mythisch dier, het dier dat zij moeten bevrijden.
    Om zo weer over de aarde rond te kunnen dwalen.
    Maar ze moeten oppassen, want de mensen van aloud komen in opmars en hun onsterfelijke en sterfelijke volgelingen zouden alles op alles doen om de mensen met de zielstenen te stoppen, voor de magie weer in diens geheel terug zou keren naar aarde.
    Lukt het de uitverkorenen voor de zielstenen om de magie op tijd te ontketenen ?


    Verdere informatie

    Waar begint de RPG ?
    Deze RPG begint eigenlijk overal ter wereld, maar wanneer de persoon in aanraking komt met de steen worden ze allemaal naar de kapelruïne geteleporteerd waar de stenen voor lange tijd verborgen waren gebleven.

    Is er een vaststaande verhaallijn voor deze RPG ?
    Ja, ik ben naast mijn eigen Soulstone ook de leider van de alouden die mee doen, die krijgen af en toe via een privé bericht hun orders door.
    Daarnaast moeten de steenbezitters een manier gaan zoeken om de essentie van hun stenen waarin de ziel van de magische wezens gevangen zitten te bevrijden.

    Hoe zien de stenen eruit ?
    De stenen zien eruit zoals kenmerkend is voor hun soort en ze passen mooi in het midden van je handpalm zonder de vingers mee te rekenen.
    De stenen kunnen tevens niet kapot geslagen worden of gebroken worden, ze zijn geheel onschadelijk zolang de drager leeft en zich aan de regels houd.
    Tevens zijn ze 100% helder.
    En niemand heeft dezelfde steen, dit is ook niet mogelijk aangezien er van elke maar één bestaat en elke persoon kan ook maar één steen gebruiken.

    Hoe veranderd de steen me ?
    Dit kan in meerdere opzichten, de veranderingen hoeven nog niet direct op te treden, dit kan ook later gebeuren en de manier waarop dit gebeurd is ook totaal verschillend van elkaar; gaat het bijv. snel en pijnloos of lang en kwellend ?
    Daarbij krijg je altijd sowieso één verandering van de essentie van het wezen dat zich in je steen schuil houdt.



    Hoe moet je de steen bij je dragen ?
    Zodra je geteleporteerd bent naar de oude ruïne liggen daar speciale handschoenen, waar jij je steen aan vast maakt bovenop, waar die ook niet uit kan vallen.
    De handschoenen zijn van leer, maar het mechanisme waarmee de steen vastzit is van zilver of van goud gemaakt.
    De handschoen eenmaal aan kan die niet meer af tot de opgesloten ziel van de steen eruit is.
    Verder mag je zelf weten hoe ze er verder uit zien, lange handschoenen, korte handschoentjes, extra riempjes, de kleur, etc.

    Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden.



    In the vullen :

    HEEL ERG BELANGRIJK > HIER HET OVERZICHT VAN DE SOULSTONES EN DE INFORMATIE EROVER !

    Naam :
    Leeftijd :
    Geslacht :
    Uitverkorene of aloude :
    Zo ja, aloude ; magie of mechanisme ? :
    Zielsteen : (indien van toepassing)
    Uiterlijk : (het liefst een foto maar hoeft niet)
    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):
    Innerlijk :
    Eventuele overige informatie over de persoon :



    Soulstones

    * Feniks ~ Hedwig Ivy Sol ~ Caleo
    * Draak ~ Graciela María Castillo ~ Snix
    * Fee ~ Alyssee Aphrodite Grimm ~ DreamerN
    * Elf ~ Hera Noëmi Langley Tolkien
    * Pegasus ~ Arianna Amarante Lira Jones ~ Kwijt
    * Vampier ~ Niara Alayne Black ~ Morfling
    * Zeemeermin ~ Hailey Alice MorganMerrow
    * Engel ~ Alan Christopher Rhodes Snix
    * Duivel ~ Damian Chamberlain~ Lexlover
    * Eenhoorn ~ Galon Gyfer Hud ~ Vegangirl
    * Centaur ~ Stan Medley Crown ~ Wafelijzer
    * Weerwolf ~ Aaron Pierce Cleveland ~ Ollivander
    * Geest ~ Pippa Destry Livingstone ~ LexLover
    * Minotaurus ~ Ayla Dorice Marbles ~ xAmnesia
    * Sater
    * Kabouter

    Alouden

    * Helio Frederick Moreau ~ Tolkien
    * Adelynn “Addie” Rae Hastings ~ Gamgee
    * Antonio "Tony" Hunter Daniels ~ Ollivander
    * Belial Lucius Constantine ~ DreamerN
    * Septimus Gary Cowell ~ xAmnesia
    *
    *



    Regels

    • Geen oneliners, minimaal 6 zinnen.
    • 16+ is toegestaan, evenals vloeken (Maar hou het zelfs dan nog wel netjes ;])
    • OCC aangeven met [] {} Of met een andere kleur.
    • Max. 2 personages per speler
    • Ernstig verwond/ vermoord niet andermans personage zonder met die te overleggen in een PB
    • Graag de naam van de Personage waarop het stukje slaat erboven, zodat het makkelijk te zien is vanuit welk personage het geschreven word.
    • Ben je even afwezig voor een bepaalde tijd (langer dan 2 dagen) ? Meld het dan !
    • Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik iemand het recht geef om er eentje voor me aan te maken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 23:21 ]


    Credendo Vides

    LexLover schreef:
    (...)

    Haha, idd

    Zou je anders even de lijst met personages kunnen updaten? Da's misschien wat handiger:$


    Ben ik mee bezig (: Ben net uit school..
    Alleen lijkt mijn laptop een beetje in opstand te zijn... >.<


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Ben ik mee bezig (: Ben net uit school..
    Alleen lijkt mijn laptop een beetje in opstand te zijn... >.<


    DE LAPTOPS KOMEN IN OPSTAND!!!!!! REN VOOR JE LEVEN!!!
    Geintje XD


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Aangezien ik een beetje rekening moet houden met m'n schoolwerk ga ik het toch vragen..
    Wanneer gaan we beginnen? c:

    We beginnen als iedereen diens rollen ingevuld heeft, ik probeer mijn rollen morgen avond online te zetten aangezien ik vanavond niet kan, ik denk dat ik de RPG Donderdag laat beginnen.


    Credendo Vides

    Fuuuuuu echt? Donderdag ga ik namelijk op skikamp!


    Tijd voor koffie.

    Hm okay, ik wil wel alvast melden dat ik zaterdag er niet ben vanaf 4 uur en dat ik op maandagen maximaal een uurtje online kan zijn. (ben vrij van school om 4 uur en moet om 6 uur tot 9 uur werken, daarna kan ik nog even online dus)

    Hmpf. Had ik net een hele rol van (mannelijke) aloude af, zegt m'n tablet dat mijn Browser is gestopt. Zou ik in elk geval een mannelijke begeleider mogen?

    Edit: en als het mogelijk is (aangezien het jongen/meisje verhouding weer wat gelijk is) een vrouwelijke Minotaurus.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 18:24 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Naam : Septimus Gary Cowell
    Leeftijd : Onbekend [Lijkt rond de 55]
    Geslacht : mannelijk
    Uitverkorene of aloude : aloude
    Magie : Beheerst kracht van tijd. {tijd versneld en vertraagd af laten spelen}
    Uiterlijk :


    Innerlijk :
    In de dagelijkse omgang is Septimus eigenzinnig en onvoorspelbaar, heeft een grillig gevoel voor humor en houdt zich niet veel aan formaliteiten, hoewel hij meestal beleefd en vriendelijk blijft. Hij is vrij van vooroordelen jegens niet-magische rassen die door de mythische wezens wel bekritiseerd worden. Hij is nieuwsgierig en koppig, en kan ook een flink potje mokken als iets niet lukt of mag. Verder is hij gek op puzzels en raadsels, en gebruikt zijn magie niet zo vaak als je zou denken. Hij heeft een vriendelijk gezicht. Hij is vrij serieus. Hij weet vrij veel over de oude magische wezens en heeft stiekem wel wat voorkeuren qua Soulstones. Hij is niet zo'n kleurenfreak en houdt zijn outfit liever op grijstinten.
    Eventuele overige informatie over de persoon : x



    Naam : Ayla Dorice Marbles
    Leeftijd : 17
    Geslacht : vrouwelijk
    Uitverkorene of aloude: uitverkorene
    Zielsteen : Minotaurus, Bronziet
    Uiterlijk :


    Uiterlijk na gebruik zielsteen: Grote stierenhoorns, een stierenstaart. Ook is ze gespierder dan het gemiddelde meisje, maar niet zo dat ze grote biceps heeft.
    Innerlijk : Ayla kan heel ongeduldig zijn en is soms ook nogal snel aangebrand, wat niet zo vreemd is voor een Minotaurus. Je kan haar beter niet tegen je hebben, want ze neemt graag wraak en vergeet het ook niet snel als je haar iets hebt aangedaan.
    Net zoals een Minotaurus, is Ayla niet echt makkelijk in de hand te houden. Ze kan soms heel onvoorspelbaar uit de hoek komen. Verder is ze niet echt het persoon dat snel aardig doet tegen mensen. Haar eerste reactie op een onbekend persoon is eerder bitchy dan beleefd en dus is het eigenlijk best wel moeilijk om met haar om te gaan. Ook zal ze in een gevecht snel de overhand willen nemen en overschat ze haarzelf nog wel eens.
    Eventuele overige informatie over de persoon : x

    Zeg maar als er iets niet goed is.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 11:07 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Naam : Damian Chamberlain
    Leeftijd : 18
    Geslacht : Man
    Uitverkorene of aloude : Uitverkorene
    Zielsteen : Duivel
    Uiterlijk :


    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen): Damian krijgt kleine rode hoorntjes op zijn hoofd, die nauwelijks te zien zijn door zijn haar, en een tattoo op de binnenkant van zijn pols, in de vorm van een drietand.
    Innerlijk : Damian is als persoon achterdochtig, en bekommert zich om niemand behalve zichzelf. Hij is niet gierig of zo, maar hij zal niet bij je komen en je alles geven wat je wilt. Alleen als je echt in de problemen zit, zal hij je komen helpen. Hij houd ook ontzettend van leedvermaak en lijkt bijna harteloos.
    Eventuele overige informatie over de persoon : Damian komt zo harteloos omdat hij twee jaar geleden zijn kleine zusje van zeven is verloren. Hij hield heel veel van haar, en ging zelf ook nog door een lastige periode(puberteit, bla, bla, bla) en daarom hakte het er extra hard in.

    Wow, dit is wel heel kort allemaal... Sorry daarvoor, ik zal kijken of ik het nog een keer kan aanpassen, maar ik ga nu beginnen aan Geestje :)


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Tolkien schreef:
    Naam: Helio [Zon] Frederick [Vredige heerser] Moreau. Hij gebruikt de naam Frederick en beiden zijn namen passen langs geen kanten bij hem, qua betekenis.
    Leeftijd: Fredericks leeftijd is onbekend, ook voor hemzelf. Hij heeft het uiterlijk van een eenentwintigjarige.
    Geslacht: Mannelijk.
    Aloude.
    Magie: Hij kan bloed besturen. Hierdoor kan hij ervoor zorgen dat hij sneller geneest. Vaak gebruikt hij het niet echt. Enerzijds omdat hij haast nooit verwond raakt, hij vindt zichzelf te 'goed' om verwond te geraken. Als hij het wel doet, dan doet hij het meestal om iemand die niets over magie weet dood te doen schrikken. Vaak ook letterlijk, maar dat doe je niet alleen met een simpel trucje dat een wonde laat verdwijnen...
    Hoe vaak Frederick zijn gave kan toepassen, hangt ook af van zijn energieniveau. Als hij vermoeid is of té ernstig verwond, kan hij het soms wel zwaar bekopen...
    Uiterlijk:



    Evan Peters.
    Het eerste wat aan Frederick opvalt, is zijn postuur. Wat nogal logisch is, dat is meestal het eerste wat opvalt als je iemand in de verte ziet naderen... Frederick ziet er op het eerste zicht niet echt bijster sterk uit, veeleer atletisch. Schijn bedriegt vaak, zeggen ze. En dan zeker in Fredericks geval.
    De jongen is verre van zwak, hij kent het menselijk lichaam en hoeft daarom ook niet bodybuilder-sterk te zijn om iemand te overmeesteren als het op een gevecht aankomt.
    Frederick is ook niet echt het fysiek vechtende type. Zijn kracht zit in het overtuigen van mensen, verbale macht afdwingen en dan vooral het breken van de geest.
    Frederick heeft bruin haar dat een beetje krult. Het zit vaak warrig door elkaar en het is niet echt een onderdeel van zijn lichaam waar hij veel aandacht aan besteedt. Hij besteedt in het algemeen haast geen aandacht aan zijn uiterlijk...
    De ogen van deze Aloude zijn kilometers diep en donker, haast zwart. Eenmaal je gevangen zit in die blik, is het moeilijk om er weer uit te geraken. Er speelt altijd een ondeugend lichtje in Fredericks ogen, al kan dat lichtje snel omslaan in een gevaarlijke, duistere schaduw.
    Een bepaalde kledingstijl heeft Frederick niet echt. Zoals eerder al vermeld besteedt hij er bijna geen aandacht aan en als je dan toch een stijl zou moeten kiezen, is het veeleer klassiek.
    Innerlijk: Op het eerste zicht lijkt Frederick een sarcastische, vaak fronsende jongeman die zich toch gedraagt zoals het hoort. Fout. Frederick is waarschijnlijk wel de laatste persoon die je in vertrouwen zou willen nemen. Aangezien hij het zelf nooit gekend heeft, schendt hij het vertrouwen van anderen vaak.
    Frederick lijkt vaak impulsief te handelen, maar laat je niet misleiden voor wat 'lijkt'. Deze handelingen zijn bijna altijd met voorbedachte rade ter uitvoering gebracht. Dit is één van Fredericks sterke punten. Hij komt onverwacht uit de hoek en doet altijd het tegenovergestelde van wat je verwacht. Dat is gewoon hoe hij denkt, omdat hij ervan overtuigd is dat gewone mensen nogal naïef zijn en altijd van het simpelste uitgaan.
    Iets wat Frederick waarschijnlijk het meest kenmerkt, is zijn vrijpostigheid. Hij is uitdagend en totaal niet geïntimideerd door wat dan ook. Alhoewel, af en toe kan hij het wel zijn, maar hij laat het nooit zien. Als je iets doet of zegt om hem af te schrikken, komt hij gewoonlijk dichter naar je toe. Ik zeg het nog eens: Hij lààt zich gewoonweg niét afschrikken. Zo is hij gewoon niet.
    Frederick is koppig zoals... Koppige mensen dat zijn. Als hij iets wilt, dan krijgt hij het. Hij kan dit enorm ver doordrijven en als hij er echt enorm op gebrand is, houdt letterlijk niets hem nog tegen om zijn doel te bereiken. Onderschat hem op dat vlak niet, hij gaat zelden tot nooit akkoord met iets wat iemand anders zegt, behalve met zijn meerderen, omdat hij gedwongen is om hun bevelen op te volgen.
    Er is één ding waar Frederick doods- en doodsbang voor is en dat zijn de dood en de doden zelf. Aangezien hij sinds die dag dat hij wakker werd uit iets wat als een eeuwige slaap had geleken met niets meer dan de herinnering van zijn naam, die destijds Leonidas was - hoogstwaarschijnlijk vernoemd naar de Spartaanse Koning Leonidas - verschrikkelijk veel leed heeft meegemaakt. Hij heeft talloze vrienden, maar ook vijanden of zelfs volslagen onbekenden zien sterven en al de gezichten staan nu nog steeds op zijn netvlies gebrand. Pijnlijk en met een teleurgestelde, verdrietige uitdrukking op zijn gezicht.
    Af en toe heeft Frederick er nachtmerries van. Dan kijken ze hem teleurgesteld en giftig aan, kwaad en verdrietig en met zoveel leed op hun gezichten dat Frederick er doodsbang van wordt. Hij is er van overtuigd dat iedereen die hij ooit gekend heeft hem haat, en daarom is hij bang voor hen geworden, bang voor de dood. Hij is bang dat als hij ooit dood zou gaan, hij ze zal moeten confronteren.
    Extra: Momenteel heeft Frederick de nationaliteit van een Fransman en woont hij in Parijs bij een man die zich als zijn vader voordoet maar zijn identiteit wel kent, hij heeft niet echt een accent, aangezien hij de langste tijd van zijn leven in Groot-Brittanië heeft gewoond en ook al het grootste deel van zijn leven Engels spreekt.
    Fredericks geschiedenis is mysterieus, ook voor hemzelf. Het begon allemaal toen hij midden in de nacht aan de rand van een weg wakker werd. Het was alsof hij uit een droom ontwaakte, alleen kon hij zich niet herinneren wanneer hij was gaan slapen of wat er daarvoor gebeurde. Het voelde vreemd aan voor hem om plotseling leken te zijn 'geboren'. Het voelde alsof zijn geest los tstond van zijn lichaam, alsof zijn lichaam niet aan hem toebehoorde.
    Frederick zette dit vreemde gevoel na verloop van tijd snel van zich af en merkte ook al snel dat hij niet verouderde. Hij heeft nog steeds geen idee hoe het komt dat hij onsterfelijk was.
    Fredericks verleden is verschrikkelijk vaag en hij wilt er niet veel over kwijt.

    I HAD TO BECAUSE I FELL IN LOVE WITH HIM.

    And same for him, ik kijk vanavond wel of ik tijd heb. By the way, zeg dan gewoon dat er even geen meisjes meer mogen?


    BAM.

    Wauw, je wordt moe van een rol invullen. Yaaaaawn! Ik ga proberen morgen Hera in te vullen, dan heb ik tijd. (:


    help

    Is Frederick trouwens goed? ^^


    help

    Snix schreef:
    Hm okay, ik wil wel alvast melden dat ik zaterdag er niet ben vanaf 4 uur en dat ik op maandagen maximaal een uurtje online kan zijn. (ben vrij van school om 4 uur en moet om 6 uur tot 9 uur werken, daarna kan ik nog even online dus)



    Same here van maandagen, trouwens. En dan is het meestal ook pas heel laat dat ik kan reageren. ><

    I hate Mondays.


    help

    Morfling schreef:
    (...)

    DE LAPTOPS KOMEN IN OPSTAND!!!!!! REN VOOR JE LEVEN!!!
    Geintje XD


    Wahaha XD LOL


    Reality's overrated.

    Tolkien schreef:
    Is Frederick trouwens goed? ^^


    Met bloedsturen kan je geen wonden laten genezen :X


    Credendo Vides

    Miep, Kay. Ik had je een gb'tje gestuurd (: zou je daarop willen reageren, alsjeblieft? Dan kan ik het vanmiddag aanpassen. ^^

    Ik wist nog niet precies wat het was, dus ik heb er gewoon iets bijgezet. xd


    help