• WKCD      IS      GOOD.
    I am sure by now you all must be very confused. . . angry, frightened.
    I can only assure you that everything that’s happened to you. . .
    everything we’ve done to you. . . it was all done for a reason.

    INTRO
    Er is geschud. Het is donker, op een rode, knipperend licht na. De ondergrond is koud en hard, terwijl een geluid van metaal dat botst met metaal weerklinkt. Een gevoel van angst gaat door je heen, het is haast te ruiken. Je gehoorgangen worden overspoeld door de geluiden en je raakt lichtelijk uit balans door een motie die naar boven lijkt te gaan.
    Niet veel later stopt het lawaai, maar snel genoeg klinkt er een ander geluid. Net alsof er een kookklok afgaat. Je kneep met kracht je ogen dicht en wachtte op wat er komen zou. Niet veel later werd je gezicht begroet door een felle dosis zonlicht en je oren gevuld door stemmen. Als je je ogen opent ben je omringd door een groep mensen, één daarvan steekt met een grijns zijn hand naar je uit. "Welkom in de Glade, Greenie."


    PLOT
          The Flare (virus VC321xb47), een virus gemaakt door de mens, is een virus wat langzaam zich naar de hersenen eet en de slachtoffers veranderd in bloeddorstige mensen die kannibalistisch zijn. Ze worden Cranks genoemd.
          Nadat The Flare uitbreekt, besluiten mensen dat er niet genoeg levensmiddelen zijn voor iedereen. Een groep genaamd WICKED, is er zelfverzekerd van om een geneesmiddel te vinden zodat er geen maatregelingen genomen te hoeven worden. WICKED komt erachter dat er een groep is, jongeren onder de twintig jaar, die immuun zijn voor The Flare. Ava Paige, leider van WICKED, had het idee om de immune jongvolwassenen naar een veilige plek te brengen. Een plek waar ze niet blootgesteld kunnen worden aan The Flare. Omringd door een reusachtig Maze, zodat de jongvolwassenen niet naar buiten kunnen, maar anderen ook niet naar binnen. Het is de bedoeling dat de jongvolwassenen een samenleving maken met elkaar en dat deze blijft bestaan. Deze plek staat bekend als de Glade.
          Iedereen doet zoals gewoonlijk zijn werk in de Glade. De Cooks zijn bezig met de lunch en het diner voor te bereiden, de Track-hoes werken in de tuin, en zo voort. De Gladers weten wat ze moeten doen en zoals iedere dag, zijn zij hier mee bezig. Het lijkt allemaal een gewone samenleving. Maar alles veranderde toen er op een nacht een klein groepje Gladers verdween. De leider, second-in-command en de Keepers gingen met elkaar in overleg en besloten de realiteit te verbergen van de groep. Als cover-up hebben ze dan ook verteld dat het groepje Gladers zich van de muur heeft geworpen. Ze deden dit om paniek te voorkomen. Het grote probleem is alleen, niemand weet wat er écht met de Gladers is gebeurd.


    JOBS
    Om alles draaiend te houden in de Glade zijn er verschillende banen die je karakter kan doen, ze staan hieronder mét beschrijving vermeld. De Gladers werken bijna de hele dag, hun enige pauze is de lunchpauze. Elke baan heeft een leider, genaamd een Keeper, die een eigen zetel heeft in het raadsvergadering.
    Er zijn negen (officieel tien) bekende banen in de Glade •
    Banen waar een streep doorheen staat, zijn niet meer te verkrijgen.
    — Builders: Ze bouwen plekken in de Glade, daarnaast maken ze ook oudere bouwwerken steviger.
    — Bricknicks: Ze hebben bijna dezelfde baan als Builders, maar zijn eigenlijk belast met het repareren van gebouwen.
    — Sloppers: Ze doen vieze taken, het huiswerk, eigenlijk elke taak die de andere Gladers niet willen doen; behandeld als de laagste gerangschikt job. Deze taak wordt gegeven aan Gladers die slecht zijn in alle andere taken.
    — Baggers: Ze fungeren als bewakers en verwijderen dode lichamen.
    — Cooks: Ze koken en bereiden maaltijden voor.
    — Track-hoes: Gladers die in de tuinen te werken - ze bewerken, wieden, planten en oogsten.
    — Med-jacks: Ze fungeren als artsen.
    — Slicers: Zij werken in de Bloodhouse - verzorgen van de dieren en het slachten van dieren voor voedsel.
    — Runners: De enige Gladers die in de Maze mogen komen, ze lopen er iedere dag doorheen opzoek naar informatie en schrijven dit op. Op deze manier proberen ze een uitweg te vinden.

    In een plek als de Glade is natuurlijk ook een leider nodig, dit is vaak degene die er het langste zit en daarom één maand alleen heeft kunnen overleven. De leider is de baas over alles wat er in de Glade gebeurt, maar doet dit niet alleen. Hij/zij heeft nog een second-in-command, oftewel een rechterhand die helpt met beslissingen maken en de rust in de groep bewaren.
    High Commands
    Leider • (Onder voorbehoud) Naam, Warblers
    Second-in-command • Gaia, Astraeus
    Keepers

    — Med-jacks • Chevanna, Aftertaste
    — Runners • Naam, Kian
    — Builders • Vince, JC_
    — Track-hoes • Logan, traescolare


    ROLLEN
    Het lijstje
    — Naam (Alleen voornaam is nodig, de inwoners van de Glade weten hun namen niet meer)
    — Leeftijd (Tussen de 15 en 19, geboortedatums niet bekend, leeftijden wel)
    — Nummer (Let op! Je krijgt deze van ons toegewezen op basis van hoe lang je karakter er zit. A1 is de leider, A2 de second in command.)
    — Job (Graag aan de TS vragen, zodat er niet ineens 3 runners zijn, we willen graag alles verdelen)
    — Innerlijk
    — Uiterlijk (Foto met beschrijving)
    — The Glade (Hoelang je karakter er zit, wat hij/zij ervan vindt et cetera)
          —— The Flare (Immuniteit of niet, ooit iemand eraan zien lijden et cetera)
    — Extra

    Naam — Leeftijd — FC — Q — Pagina
    Vrouwen [7/7] VOL
    • Gaia — 17 — Stephanie Cam — Astraeus — 1.2
    • Chevanna — 17 — Liza Koshy — Aftertaste — 1.2
    • Savannah — 17 — Kylie Jenner — Cotrona — 1.2
    • Dodi — 18 — Freya Mavor — Squib — 1.1
    • Marlin — 16 — Thylane Blondeau — Ziegler — 1.2
    • Maxime — 16 — Casimere Jolette — Sempre — 1.3
    • Naam — Leeftijd — Magdalena Zalejska — BelIona — 1.?

    Wachtlijst
    •

    Mannen [7/7] VOL
    • Alaric — 19 — Matthew Daddario — Aftertaste — 1.2
    • Yael — 17 — Jake Cooper — Kian — 1.3
    • Vince — 18 — Tyler Recher — JC_ — 1.3
    • Naam — Leeftijd — FC — Warblers — 1.?
    • Logan — 16 — Alex Lange — traescolare — 1.2
    • Naam — Leeftijd — FC — BelIona — 1.?
    • Jake — 17 — Sam Way — nakito — 1.3

    Wachtlijst
    •


    RULES
    — in de Glade
    • Iedereen doet zijn/haar taak, geen luilakken.
    • Nooit een andere Glader kwaad doen, we moeten elkaar kunnen vertrouwen.
    • Stap nooit voet buiten de Glade, tenzij je een Runner bent.

    — in de RPG
    • De huisregels van Quizlet gelden hier.
    • Minimaal 250 woorden schrijven! Dit is makkelijk haalbaar. Eens kan het zijn dat je minder hebt, maar laat het niet te vaak gebeuren.
    • Doe alleen mee als je minimaal één keer per week kunt posten.
    • We gaan uit van de Engelse termen, zoals Glader, slammer en slicers.
    • 16+ is toegestaan, maar meld het boven de post.
    • Als je iets niet weet, wees niet bang om ons vragen.
    • Alleen Astraeus (Camilla) en Aftertaste (Vera) maken nieuwe topics aan

    — over je personage
    • Je mag maximaal 2 personages, waarvan één vrouw en één man. En ook een andere baan, niet twee Builders bijvoorbeeld.
    • Reserveringen blijven 72 uur staan, oftewel 3 dagen.
    • Geen perfecte personages, iedereen heeft zijn gebreken.
    • Je mag alleen een voornaam en bijnaam, geen tweede naam of achternaam.
    • Je personage is minimaal 15 en maximaal 19.


    TOPICS
    Praattopic
    Speeltopic

    © De verhaallijn is bedacht door Camilla en Vera, het idee komt officieel van de boekenserie van James Dashner.

    [ bericht aangepast op 20 okt 2016 - 16:33 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    MT :Y)


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Mag ik een man; Keeper of the Runners? C:


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Kian schreef:
    Mag ik een man; Keeper of the Runners? C:

    Je staat erbij :Y)


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Zou ik de leider mogen reserveren?


    Here's to us

    Ooh mag ik de keeper van de builders reserveren? c; ( ik heb ooit meegedaan aan een oude Glade rpg, mag ik dan mijn ouder rol hergebruiken? )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mag ik een meisje? Ik twijfel nog tussen cook en Med-jack


    El Diablo.

    Mag ik een meisje reserveren? Een runner.


    Remember to be ridiculous.

    JC_ schreef:
    Ooh mag ik de keeper van de builders reserveren? c; ( ik heb ooit meegedaan aan een oude Glade rpg, mag ik dan mijn ouder rol hergebruiken? )

    Maar natuurlijk, Cotrona staat er ook bij. Het topic is geüpdatet!


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Yasss, mag ik een meisje? (cook)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Zou ik een vrouwelijke med jack mogen?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ziegler schreef:
    Yasss, mag ik een meisje? (cook)

    Prima, dan is er nu even een stop op de meisjes.

    @Sempre, je komt op de wachtlijst en mag een meisjesrol als er weer genoeg mannen zijn! :Y)


    Up with the sun. Gone with the wind.

    MAG IK EEN JONGEN alvast dank xxx


    take risks

    trasecolare schreef:
    MAG IK EEN JONGEN alvast dank xxx

    Jij altijd Miloi!!!! xxxxx
    Sempre, ik zet je nu bij de rollen ^^


    Up with the sun. Gone with the wind.




    Dodi

    “If you're going through hell, keep going.”


    Leeftijd:
          18

    Nummer:
          A11: The Lone Wolf
          Moeite met andere vertrouwen, kiest altijd eerst voor zichzelf, en geen teamspeler. WICKED wist al snel hoe ze Dodi wilde noemen, ze kwamen op The Lone Wolf. Iemand die zonder pack op jacht gaat en alleen beter af is dan met een groep. Deze kwaliteiten kunnen volgens de organisatie zowel goed als slecht uitpakken.


    Job:
          Runner

    Innerlijk:
          Leerling aan the school of hard knocks, Dodi is een echte overlever. Ze heeft geleerd door de pijn en het verdriet heen te vechten om zichzelf in leven te houden. Iedereen ervaart pijn maar volgens haar hoef je je er niet door te laten beheersen, er is een tijd en een plaats voor emoties maar die is niet op het moment dat je in gevaar bent. Hoewel dit overlevingsinstinct haar in leven heeft gehouden zorgt het er ook voor dat ze niet met haar gevoelens dealt waardoor ze zich vaak iets té pragmatisch kan gedragen en ze zich moeilijk in anderen kan inleven.
          De manier waarop ze is opgegroeid heeft haar geleerd dat iedereen eerst voor zichzelf zorgt, ze heeft daarom muren om haar hart gebouwd en ze is geen teamspeler. Dodi heeft er moeite mee om op anderen te vertrouwen en om samen te werken, het liefst doet ze alles zelf zodat ze zeker weet dat het goed gebeurd. Ze is dan ook iemand die anderen snel afrekent op hun fouten en als je in haar mening te min bent zal ze ook niet snel naar je opwarmen. Als je daarentegen door haar muren heen weet te breken kan je je geen betere vriend wensen, Dodi gaat door het voor voor de mensen waarvan ze houdt.
          Dodi heeft street smarts, ze is niet altijd degene die het meeste weet maar ze is ingenieus en ziet vaak opties en oplossingen die aan anderen voorbij gaan, hierdoor is ze een geweldig persoon om aan je zijde te hebben in tijden van nood. Ze is echter niet erg fijn om mee om te gaan als je op een andere manier naar de wereld kijkt of als ze je ideeën stom vindt (of jij haar ideeën), ze heeft heeft namelijk een flink superieuriteitscomplex en maak het ook goed duidelijk als ze het niet met iemand eens is.
          Door haar overtuiging dat ze - bijna - altijd gelijk heeft is Dodi ook erg twistgraag en heeft ze vaak problemen met autoriteit. Haar problemen met autoriteit komen zowel voort uit het feit dat ze vaak denkt dat leiders zich idioot kunnen gedragen en ze zich hier vocaal over uitlaat en uit het feit dat autoriteiten vaak moeite hebben met haar weigering met de stroom mee te gaan.


    Uiterlijk:
          [FC:Freya Mavor]
          Met een lengte van 1,80 torent Dodi met kop en schouders boven de meeste meiden – en sommige jongens – uit, ze is tenger gebouwd en dit in combinatie met haar lengte komt handig van pas bij haar job als Runner. Haar bleke huid is bestrooid met sproeten, ze heeft ijsblauwe ogen en wilde, lichtblonde krullen die ze meestal uit haar gezicht houdt door ze op te steken.
          Daarnaast zit Dodi meestal onder de blauwe plekken en schrammen omdat ze haar eigen fysieke grenzen soms niet helemaal accepteert en vaak door gaat terwijl ze eigenlijk rust moet nemen, ze heeft daarom ook enkele littekens over haar lichaam verspreid waaronder een opvallende die van haar tempel tot haar kaak loopt aan de rechterkant van haar gezicht.
          Net als de meeste Gladers is Dodi ontzettend praktisch wanneer het op kleding aankomt, zolang het past – wat soms moeilijk kan zijn met haar lengte – en stevig is vindt ze alles eigenlijk wel goed.


    “No one saves us but ourselves. No one can and no one may. We ourselves must walk the path."



    The Glade:
          Dodi zit iets meer dan twee jaar in de Glade en is daarmee een van de Gladers die er al langere tijd zit. Gevoelens over de Glade zijn voor haar erg gemengd, aan de ene kant is de Glade het enige veilige thuis dat ze ooit gehad heeft maar aan de andere kant voelt ze zich er vaak ook opgesloten – de reden dat ze een Runner is geworden.

    The Flare:
          Imuun tegen de Flare maar akelig bekent met het virus. Voordat Dodi naar de Glade werd gestuurd heeft ze een tijd met haar familie in een vluchtelingenkamp gezeten nadat hun stad geïnfecteerd was. De Flare bereikte het opvangkamp en Dodi is uiteindelijk voor haar leven gevlucht toen mensen in Cranks begonnen te veranderen, dat is ook hoe ze bij WICKED terecht is gekomen.

    Relaties:
          Wie durft?


    Extra:
          Dodi is vernoemd naar de scheikundige Dorothy Crowfoot Hodgkin, haar geboorte naam is Jude Alexander.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2016 - 22:15 ]


    Remember to be ridiculous.

    Kan mn personage keeper van de track-hoes zijn? :Y)
    edit: en fc alex lange :')

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 13:55 ]


    take risks