• In een heel ver verleden, een tijd die iedereen alweer vergeten is, bestond deze planeet naast de mensheid nog vol met magie en diens magische wezens, wat we nu allemaal afdoen als mythes en legendes.

    Maar de mensheid is een jaloerse soort.
    Ze werden jaloers op de magische wezens die wel allemaal een magische gaven hadden waar de mensen alleen maar over konden dromen.
    Blind van jaloezie zochten de mensen uiteindelijk naar sprankeltjes overige magie, duistere magie.
    In combinatie met vooruitstrevende technologie creëerden de mensen mechanische monsters, die bezeten door duistere krachten de jacht opende op alle magie.

    Maar de magische wezens versloegen de duistere mechanismen uiteindelijk en een korte tijd van vrede en rust keerde terug op deze planeet, jammer genoeg niet voor lang.
    Nog kwader dan voorheen bonden de mensen hun verworven duistere magie bij elkaar en ontwikkelden zo een vloekgolf die alle andere magie weg zou vagen.
    Van Engelen tot Demonen, van Kabouters tot Draken, ieder voelde de dreiging van deze vloek en vielen ze één voor één ten prooi.
    De vloek was zo sterk dat het niet alleen de wezens wegvaagde, maar ook alle energiebronnen van magie die zich tot diep in de wortelen van de aarde had gegraven.

    De mythische wezens probeerden te vluchten, maar uiteindelijk redde maar een aantal soorten het tot een uithoek waar ze voorlopig veilig dachten te zijn.
    Hier hielden ze een besluit, een besluit om hun eigen zielen en de essentie van hun wezen te verplaatsen in een aantal edelstenen en mineralen,de zogenaamde zielstenen om zo verborgen te blijven voor de duistere mensen met hun vloek en bezeten mechanismen.
    En zo verdwenen ze, samen met hen het laatste beetje magie meenemend.
    En tot de dag van vandaag liggen de zielstenen nog steeds op diens plek, geen enkel dier of verdwaald mens heeft hen ooit van diens plek weten te krijgen, vanuit een oude, vervallen kapelruïne.

    Deze tijd in Noorwegen :
    Een groepje natuuractivisten en ontdekkers hadden via globale satellieten iets vreemd opgepikt.
    Iets wat er nog niet eerder was maakte opeens diens opmars aan het aardoppervlakte.
    Zo kwamen ze uit op de plek die allang vergeten was, onkruid had de ruïne overwoekerd en nog erger te doen laten vervallen.
    Maar de edelstenen waren nog steeds daar.
    Na een aantal testen ter plekke kwamen ze erachter dat ze nog nooit zoiets mee hadden gemaakt als dit, het was een totaal andere stof dan voor ons mensen bekend was.
    Maar naarmate ze dichterbij kwamen voor meer onderzoek gebeurde er iets.
    Één voor één begonnen de stenen te gloeien en voor de wetenschappers iets konden doen schoten de stenen los met een krachtige pulserende explosie, waarna ze, ieder diens eigen weg ging de wereld rond.
    Wetenschappers schreven het naar de buitenwereld om als een buitensporige verschijning van de Aurora Borealis, maar onder hen was een Aloude en die wist wel beter.
    Die wist dat de stenen op zoek gingen.
    Ieder op zoek naar de juiste persoon.
    De persoon die diens magie zou ontketenen en weer terug zou brengen op aarde.

    En die werden gevonden, mensen verspreid over de gehele wereld werden begaafd met de eigenschappen van een mythisch dier, het dier dat zij moeten bevrijden.
    Om zo weer over de aarde rond te kunnen dwalen.
    Maar ze moeten oppassen, want de mensen van aloud komen in opmars en hun onsterfelijke en sterfelijke volgelingen zouden alles op alles doen om de mensen met de zielstenen te stoppen, voor de magie weer in diens geheel terug zou keren naar aarde.
    Lukt het de uitverkorenen voor de zielstenen om de magie op tijd te ontketenen ?


    Verdere informatie

    Waar begint de RPG ?
    Deze RPG begint eigenlijk overal ter wereld, maar wanneer de persoon in aanraking komt met de steen worden ze allemaal naar de kapelruïne geteleporteerd waar de stenen voor lange tijd verborgen waren gebleven.

    Is er een vaststaande verhaallijn voor deze RPG ?
    Ja, ik ben naast mijn eigen Soulstone ook de leider van de alouden die mee doen, die krijgen af en toe via een privé bericht hun orders door.
    Daarnaast moeten de steenbezitters een manier gaan zoeken om de essentie van hun stenen waarin de ziel van de magische wezens gevangen zitten te bevrijden.

    Hoe zien de stenen eruit ?
    De stenen zien eruit zoals kenmerkend is voor hun soort en ze passen mooi in het midden van je handpalm zonder de vingers mee te rekenen.
    De stenen kunnen tevens niet kapot geslagen worden of gebroken worden, ze zijn geheel onschadelijk zolang de drager leeft en zich aan de regels houd.
    Tevens zijn ze 100% helder.
    En niemand heeft dezelfde steen, dit is ook niet mogelijk aangezien er van elke maar één bestaat en elke persoon kan ook maar één steen gebruiken.

    Hoe veranderd de steen me ?
    Dit kan in meerdere opzichten, de veranderingen hoeven nog niet direct op te treden, dit kan ook later gebeuren en de manier waarop dit gebeurd is ook totaal verschillend van elkaar; gaat het bijv. snel en pijnloos of lang en kwellend ?
    Daarbij krijg je altijd sowieso één verandering van de essentie van het wezen dat zich in je steen schuil houdt.



    Hoe moet je de steen bij je dragen ?
    Zodra je geteleporteerd bent naar de oude ruïne liggen daar speciale handschoenen, waar jij je steen aan vast maakt bovenop, waar die ook niet uit kan vallen.
    De handschoenen zijn van leer, maar het mechanisme waarmee de steen vastzit is van zilver of van goud gemaakt.
    De handschoen eenmaal aan kan die niet meer af tot de opgesloten ziel van de steen eruit is.
    Verder mag je zelf weten hoe ze er verder uit zien, lange handschoenen, korte handschoentjes, extra riempjes, de kleur, etc.

    Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden.



    In the vullen :

    HEEL ERG BELANGRIJK > HIER HET OVERZICHT VAN DE SOULSTONES EN DE INFORMATIE EROVER !

    Naam :
    Leeftijd :
    Geslacht :
    Uitverkorene of aloude :
    Zo ja, aloude ; magie of mechanisme ? :
    Zielsteen : (indien van toepassing)
    Uiterlijk : (het liefst een foto maar hoeft niet)
    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):
    Innerlijk :
    Eventuele overige informatie over de persoon :



    Soulstones

    * Feniks ~ Hedwig Ivy Sol ~ Caleo
    * Draak ~ Graciela María Castillo ~ Snix
    * Fee ~ Alyssee Aphrodite Grimm ~ DreamerN
    * Elf ~ Hera Noëmi Langley Tolkien
    * Pegasus ~ Arianna Amarante Lira Jones ~ Kwijt
    * Vampier ~ Niara Alayne Black ~ Morfling
    * Zeemeermin ~ Hailey Alice MorganMerrow
    * Engel ~ Alan Christopher Rhodes Snix
    * Duivel ~ Damian Chamberlain~ Lexlover
    * Eenhoorn ~ Galon Gyfer Hud ~ Vegangirl
    * Centaur ~ Stan Medley Crown ~ Wafelijzer
    * Weerwolf ~ Aaron Pierce Cleveland ~ Ollivander
    * Geest ~ Pippa Destry Livingstone ~ LexLover
    * Minotaurus ~ Ayla Dorice Marbles ~ xAmnesia
    * Sater
    * Kabouter

    Alouden

    * Helio Frederick Moreau ~ Tolkien
    * Adelynn “Addie” Rae Hastings ~ Gamgee
    * Antonio "Tony" Hunter Daniels ~ Ollivander
    * Belial Lucius Constantine ~ DreamerN
    * Septimus Gary Cowell ~ xAmnesia
    *
    *



    Regels

    • Geen oneliners, minimaal 6 zinnen.
    • 16+ is toegestaan, evenals vloeken (Maar hou het zelfs dan nog wel netjes ;])
    • OCC aangeven met [] {} Of met een andere kleur.
    • Max. 2 personages per speler
    • Ernstig verwond/ vermoord niet andermans personage zonder met die te overleggen in een PB
    • Graag de naam van de Personage waarop het stukje slaat erboven, zodat het makkelijk te zien is vanuit welk personage het geschreven word.
    • Ben je even afwezig voor een bepaalde tijd (langer dan 2 dagen) ? Meld het dan !
    • Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik iemand het recht geef om er eentje voor me aan te maken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 23:21 ]


    Credendo Vides

    Gamgee schreef:
    (...)

    Waar vind jij die plaatjes :9~


    Ik kijk gewoon op deviantart onder de categorie photography - people and portraits en dan een beetje switchen tussen classic, emotive, expressive en fashion (en soms ook wel de anderen, hangt ervan af wat ik zoek XD)
    als ik dan iets specifieks zoek, dan tik ik gewoon een sleutelwoord in in het zoekbalkje

    (gehe mijn geheim die ik deel met de wereld :3) Ahja, je moet 't maar net weten ^_^

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 20:12 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”


    gehe van deze zou je denk ik ook echt wel iets geniaals kunnen maken eenhoorn-man :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Twee weken geleden deden we tijdens Latijn de leestekst over Lucretia - gaat in grote lijnen over een verkrachting... - zaten we dus bij deze zin:

    Post cenam Sextus Tarquinius amore ardens in hospitabile cubiculum ductus est.


    Broucke: "Dat is de perfecte zin voor Marthe!" Ik haatte die vent echt op dat moment. D:

    Vertaling: Na het avondmaal werd Sextus Tarquinius brandend door liefde naar de logeerkamer geleid.

    Superonnutige info is superonnutig.

    Sorry. xd


    help



    deze vind ik persoonlijk nog beter dan de derde van het eerdere lijstje :'D en ik ga er nu toch mee stoppen aangezien de kleine eindelijk op bed ligt - en op bed blijft. Dus ik ga nog maar een beetje opruimen hier, dat scheelt weer een hoop werk voor morgen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Tolkien schreef:
    Die stenen doen me denken aan Robijnrood... o.o Daar zat ook een dier bij...


    Robijnrood ?
    Wat houd dat in ?


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Robijnrood ?
    Wat houd dat in ?


    Dat is een boek. You should read it. Robijnrood by Kerstin Gier.

    Die boeken zijn echt zo mooi *-*

    Maar het doet me eraan denken omdat je ook met edelstenen werkt en 'dieren' die daarbij horen, al zijn het dan mytische wezens. In Robijnrood stelt ieder personages met het "tijdreisgen" (lees het boek, te ingewikkeld om uit te leggen. xd) een edelsteen voor en bij die edelsteen hoord ook een dier, zoals bijvoorbeeld bij de robijn een raaf en bij de diamant een leeuw. (:


    help

    Oké, volgens mij heb ik inderdaad wel eens over het boek gehoord en had ik het ergens op een nog te lezen lijstje gezet.. maar daar zijn weer zoveel andere boeken tussendoor gekomen dat ik er nog niet aan toegekomen ben om te lezen XD
    Maar zo te horen een echte aanrader dus (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Zou het anders niet grappig zijn om echt zo'n verwijfde man aan te maken, heb je toch een gedeelte vrouw, maar toch een man ;)



    Ehhhh... O.o
    Niet dat ik iets tegen transgenders heb ofzo, maarreh... Ahem...
    Wauw... Gewoon wauw.
    En ik kan nog misschien een mannelijk personage aanmaken if you want, maar dan bijv. een aloude ofzo. Houden we de balans toch nog een beetje op ;)
    Nudge nudge, wink wink.


    I will keep watch.

    Naam :
    Niara Alayne Black
    Leeftijd :
    19
    Geslacht :
    Ik denk vrouwelijk XD
    Uitverkorene of aloude :
    Uitverkorene
    Zielsteen :
    Vampier, Obsidiaan

    Uiterlijk :


    Niara heeft haar haren paars geverfd, ondanks dat ze prachtige goudblonde haren heeft van zichzelf. Ze heeft lichtgrijze ogen en is ongeveer 1 meter 70. Ze heeft een vrij bleke huid van zichzelf waar alles egaal is. Geen rimpeltje of putje te zien. Ze is erg slank en draagt vrij donkere kleding.

    Perrie Edwards

    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):


    Haar ogen veranderen van lichtgrijs naar bloedrood en haar huid wordt nog bleker. Ze krijgt er scherpe hoektanden bij, maar behoud haar normale lengte qua nagels, maar ze zijn altijd scherp. Haar ogen zijn niet bloeddoorlopen, en haar paarse haar verandert terug naar haar goudblonde haren met krul erin.

    Rose McGowan

    Innerlijk :
    Niara kan soms bitchy overkomen, maar dat is alleen omdat ze een hekel heeft aan mensen die ze niet kent. Zodra ze iemand beter kent is ze veel aardiger tegenover diegene en heel erg beschermend. Ze is vrij rustig, maar als ze dierenbloed ruikt moet je oppassen bij haar in de buurt, ze kan je namelijk zo openhalen met haar altijd scherpe nagels. Ze is niet zo vredelievend en als er een gevecht is mengt ze zich er graag in, omdat ze soms sneller is dan anderen en zowiezo sterker. Ze heeft altijd een rare fascinatie gehad voor schaduwhonden en vleermuizen.



    Eventuele overige informatie over de persoon :
    Niara is altijd al gefascineerd geweest door bloed, vleermuizen en schaduwhonden en ze werd hierom ook uitgelachen. Ze trok zich hier niks van aan.

    Is het zo goed?

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 6:54 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Vegangirl schreef:
    (...)


    Ehhhh... O.o
    Niet dat ik iets tegen transgenders heb ofzo, maarreh... Ahem...
    Wauw... Gewoon wauw.
    En ik kan nog misschien een mannelijk personage aanmaken if you want, maar dan bijv. een aloude ofzo. Houden we de balans toch nog een beetje op ;)
    Nudge nudge, wink wink.


    Probeer eens wat anders. (: Het is altijd leuk om eens totaal iemand anders te spelen, dat had ik met Wyn ook in Narnia. Het is zo geweldig om hem te spelen. :')

    Verwijfde personages spelen is gewoon geweldig. Je moet ook niet constant zitten nadenken of een echte stoere jongen zoiets zou doen of niet. xd

    en @DreamerN: YES. YES IT IS. Alleen vind ik de ontknoping in boek drie een beetje te snel gaan, het komt nogal over als: Huh? Whut? What just happened? Ik volg even niet... Dat vond ik het enige minpunt. Maar die liefdesscènes.... Zucht. Zoooo mooi beschreven. En het was niet klef zoals in Twilight. :')


    help

    Naam : Stan Medley Crown
    Leeftijd : 16
    Geslacht : Man
    edelsteen : Amethist
    Uitverkorene of aloude : Uitverkorenen Centaur
    uiterlijk:



    Jamie campbell bower
    Halflang blond haar met slag. Hij is ong. 1.78 lang en heeft een smal figuur. Zijn ogen zijn grijsblauw met een kleine twinkeling. Over het algemeen heeft hij een zelfverzekerde uitstraling.
    edelsteen : Amethist
    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):
    de oogkleur veranderd in donkerbruin, en zijn haar word lichter en minstens 10 centimeter langer. Zijn ongebruikelijk smalle figuur blijft het zelf maat dan met een achterkant van een paard.

    Innerlijk : Eigenwijs, stelt zichzelf vaak boven anderen. Is erg intelligent en wijs, dat laat hij dan ook graag weten.
    Fysiek lijkt hij erg zwak, maar integendeel. Mentaal is hij verder ontwikkeld dan de meeste 16 jarige.
    goed uithoudingsvermogen en heeft veel inzicht.


    Simple but effective

    Naam : Adelynn “Addie” Rae Hastings
    Vrijwel iedereen noemt haar Addie, en zo stelt ze zichzelf meestal ook voor. Er zijn enkele mensen die haar Rae noemen en haar ouders zijn de enigen die haar bij haar voornaam noemen.
    Leeftijd : 19
    Geslacht : Vrouwelijk
    Uitverkorene of aloude : Aloude. Addie is sterfelijk en van de tweede rang.
    Addie's ouders zijn beide een onsterfelijke aloude. Door het gepush van haar ouders is Addie een aloude geworden, simpelweg om van het gezeur af te zijn en ze dacht dat de magie toch nooit terug zou keren. Hoewel haar ouders willen dat ze onsterfelijk wordt, weet Addie dat zelf nog niet zeker. Ze wil namelijk niet voor eeuwig leven, maar ze wil ook niet veel ouder worden als ze nu is. Het idee dat ze rimpels en grijs haar krijgt staat haar totaal niet aan.
    Zo ja, aloude ; magie of mechanisme ? : Magic, haar gave is bliksem besturen, manipuleren et cetera. Ze is ook instaat zelf kleine bliksemvonkjes te produceren. Daarvoor moet ze zich echter meestal wel concentreren en als ze het te vaak achterelkaar doet dan bestaat de kans dat ze flauwvalt, aangezien het haar redelijk wat energie kost.
    Uiterlijk :



    Addie heeft een lengte van slechts 1.62 meter, maar beweegt desondanks dat erg sierlijk, iets wat je misschien niet zo snel zou verwachten bij die lengte. Haar sierlijkheid heeft ze waarschijnlijk deels van haar moeder, en deels doordat ze op jonge leeftijd al op ballet zat. Addie vindt het zelf niet zo fijn dat ze zo 'petite' is en draagt regelmatig hakken.
    Haar lokken hebben een ravenzwarte kleur, zijn steil en komen tot net over haar borsten. Haar haar ziet er erg gezond uit en is dik.
    Addie's figuur is tenger, maar het is nog wel duidelijk te zien dat ze rondingen heeft. Ze heeft smalle heupen, een bescheiden cup 75B en mooie billen, waar sommige jongens regelmatig naar kijken.
    Het meest trots is Addie op haar smaragdgroene ogen, die omlijsten worden door van nature lange, zwarte wimpers. Wanneer je goed kijkt kan je zien dat er ook iets van blauw in zit.
    De kleur van haar volle lippen is zalmroze en ze heeft een klein, schattig wipneusje.
    Innerlijk : Addie mag er dan wel onschuldig uitzien, maar laat de schijn je niet bedriegen. Ze is nou niet zo zeer een persoon die kattenkwaad uithaalt, al kan ze dat soms echt niet laten, maar wel een persoon die zonder problemen iemand een mes in de rug steekt. Figuurlijk gesproken. Ze doet dat niet zomaar. Ze doet het vooral als ze een doel voor ogen heeft, en de enige manier omdat doel te bereiken is dat ze iemand moet verraden of kwetsen. Natuurlijk voelt ze zich daar wel schuldig over, maar dat schuift ze meestal snel weg. Maar wanneer Addie je belooft heeft dat je niet zal verraden, dan zal ze dat ook zeker niet doen. Ze is iemand die haar beloftes waar maakt, deels omdat ze het zelf verschrikkelijk irritant vindt als iemand dat niet doet. Beloftes, die breekt ze niet. Hoe klein en sullig ze ook zijn.
    Hoewel ze dus best een kreng kan zijn, gedraagt ze zich in de buurt van belangrijke mensen van als een engeltje. Ze is soms dus best schijnheilig, maar ze doet enkel zo omdat ze goed nadenkt en zich bedenkt dat het handig is om bij belangrijke mensen in een goed daglicht te staan.
    Addie is ook behoorlijk perfectionistisch en kan er absoluut niet tegen als dingen mislukken. Vaak gaat ze net zolang door totdat het haar wel lukt, hulp van anderen accepteert ze daarbij niet snel. Ze wilt liever niet te afhankelijk zijn van andere mensen.
    Tevens houdt ze zichzelf voor dat ze geen angsten kent en dat ze dus nergens bang voor is, terwijl ze wel degelijk bang is voor enkele dingen en dat zelf ook wel weet. Ze heeft bijvoorbeeld hoogtevrees. Tot de circa vier meter gaat nog wel, maar daarna krijgt ze er al snel zenuwen van. Ook is ze bang van spinnen en insecten. Ze krijgt al de kriebels als ze er alleen maar aan denkt.
    Addie klinkt zo als een "slecht" persoon, wat ze eigenlijk niet echt is. Ze kan heus wel gemeend lief en aardig zijn. Ze gedraagt zich alleen niet zo omdat ze er van overtuigt is dat ze dan sneller gekwetst wordt. Wanneer iemand toch een kwetsende opmerking maakt doet ze alsof het haar niet raakt, terwijl dat het wel degelijk doet.
    Eventuele overige informatie over de persoon : komt

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 22:29 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb Alan afgemaakt, ga nu wiskunde leren en slapen! Byebye x

    Morfling schreef:
    Naam :
    Niara Alayne Black

    Leeftijd :
    19

    Geslacht :
    Ik denk vrouwelijk XD

    Uitverkorene of aloude :
    Uitverkorene

    Zielsteen : V
    ampier, Obsidiaan

    Uiterlijk :


    Niara heeft haar haren paars geverfd, ondanks dat ze prachtige goudblonde haren heeft van zichzelf. Ze heeft lichtgrijze ogen en is ongeveer 1 meter 70. Ze heeft een vrij bleke huid van zichzelf waar alles egaal is. Geen rimpeltje of putje te zien. Ze is erg slank en draagt vrij donkere kleding.

    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):


    Haar ogen veranderen van lichtgrijs naar bloedrood en haar huid wordt nog bleker. Ze krijgt er scherpe hoektanden bij, maar behoud haar normale lengte qua nagels, maar ze zijn altijd scherp. Haar ogen zijn niet bloeddoorlopen, en haar paarse haar verandert terug naar haar goudblonde haren met krul erin.

    Perrie Edwards

    Innerlijk :
    Niara kan soms bitchy overkomen, maar dat is alleen omdat ze een hekel heeft aan mensen die ze niet kent. Zodra ze iemand beter kent is ze veel aardiger tegenover diegene en heel erg beschermend. Ze is vrij rustig, maar als ze dierenbloed ruikt moet je oppassen bij haar in de buurt, ze kan je namelijk zo openhalen met haar altijd scherpe nagels. Ze is niet zo vredelievend en als er een gevecht is mengt ze zich er graag in, omdat ze soms sneller is dan anderen en zowiezo sterker. Ze heeft altijd een rare fascinatie gehad voor schaduwhonden en vleermuizen.

    [i]Rose McGowan[/i]

    Eventuele overige informatie over de persoon :
    Niara is altijd al gefascineerd geweest door bloed, vleermuizen en schaduwhonden en ze werd hierom ook uitgelachen. Ze trok zich hier niks van aan.

    Is het zo goed?


    Perrie en Rose xD
    (Little Mix en Charmed etc.)


    Reality's overrated.

    Caleo schreef:
    (...)

    Perrie en Rose xD
    (Little Mix en Charmed etc.)


    Ik was eerst de naam kwijt van Rose. Ik wist alleen Paige Matthews. Ik heb die serie nooit gekeken, alleen de boeken gelezen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen