• In een heel ver verleden, een tijd die iedereen alweer vergeten is, bestond deze planeet naast de mensheid nog vol met magie en diens magische wezens, wat we nu allemaal afdoen als mythes en legendes.

    Maar de mensheid is een jaloerse soort.
    Ze werden jaloers op de magische wezens die wel allemaal een magische gaven hadden waar de mensen alleen maar over konden dromen.
    Blind van jaloezie zochten de mensen uiteindelijk naar sprankeltjes overige magie, duistere magie.
    In combinatie met vooruitstrevende technologie creëerden de mensen mechanische monsters, die bezeten door duistere krachten de jacht opende op alle magie.

    Maar de magische wezens versloegen de duistere mechanismen uiteindelijk en een korte tijd van vrede en rust keerde terug op deze planeet, jammer genoeg niet voor lang.
    Nog kwader dan voorheen bonden de mensen hun verworven duistere magie bij elkaar en ontwikkelden zo een vloekgolf die alle andere magie weg zou vagen.
    Van Engelen tot Demonen, van Kabouters tot Draken, ieder voelde de dreiging van deze vloek en vielen ze één voor één ten prooi.
    De vloek was zo sterk dat het niet alleen de wezens wegvaagde, maar ook alle energiebronnen van magie die zich tot diep in de wortelen van de aarde had gegraven.

    De mythische wezens probeerden te vluchten, maar uiteindelijk redde maar een aantal soorten het tot een uithoek waar ze voorlopig veilig dachten te zijn.
    Hier hielden ze een besluit, een besluit om hun eigen zielen en de essentie van hun wezen te verplaatsen in een aantal edelstenen en mineralen,de zogenaamde zielstenen om zo verborgen te blijven voor de duistere mensen met hun vloek en bezeten mechanismen.
    En zo verdwenen ze, samen met hen het laatste beetje magie meenemend.
    En tot de dag van vandaag liggen de zielstenen nog steeds op diens plek, geen enkel dier of verdwaald mens heeft hen ooit van diens plek weten te krijgen, vanuit een oude, vervallen kapelruïne.

    Deze tijd in Noorwegen :
    Een groepje natuuractivisten en ontdekkers hadden via globale satellieten iets vreemd opgepikt.
    Iets wat er nog niet eerder was maakte opeens diens opmars aan het aardoppervlakte.
    Zo kwamen ze uit op de plek die allang vergeten was, onkruid had de ruïne overwoekerd en nog erger te doen laten vervallen.
    Maar de edelstenen waren nog steeds daar.
    Na een aantal testen ter plekke kwamen ze erachter dat ze nog nooit zoiets mee hadden gemaakt als dit, het was een totaal andere stof dan voor ons mensen bekend was.
    Maar naarmate ze dichterbij kwamen voor meer onderzoek gebeurde er iets.
    Één voor één begonnen de stenen te gloeien en voor de wetenschappers iets konden doen schoten de stenen los met een krachtige pulserende explosie, waarna ze, ieder diens eigen weg ging de wereld rond.
    Wetenschappers schreven het naar de buitenwereld om als een buitensporige verschijning van de Aurora Borealis, maar onder hen was een Aloude en die wist wel beter.
    Die wist dat de stenen op zoek gingen.
    Ieder op zoek naar de juiste persoon.
    De persoon die diens magie zou ontketenen en weer terug zou brengen op aarde.

    En die werden gevonden, mensen verspreid over de gehele wereld werden begaafd met de eigenschappen van een mythisch dier, het dier dat zij moeten bevrijden.
    Om zo weer over de aarde rond te kunnen dwalen.
    Maar ze moeten oppassen, want de mensen van aloud komen in opmars en hun onsterfelijke en sterfelijke volgelingen zouden alles op alles doen om de mensen met de zielstenen te stoppen, voor de magie weer in diens geheel terug zou keren naar aarde.
    Lukt het de uitverkorenen voor de zielstenen om de magie op tijd te ontketenen ?


    Verdere informatie

    Waar begint de RPG ?
    Deze RPG begint eigenlijk overal ter wereld, maar wanneer de persoon in aanraking komt met de steen worden ze allemaal naar de kapelruïne geteleporteerd waar de stenen voor lange tijd verborgen waren gebleven.

    Is er een vaststaande verhaallijn voor deze RPG ?
    Ja, ik ben naast mijn eigen Soulstone ook de leider van de alouden die mee doen, die krijgen af en toe via een privé bericht hun orders door.
    Daarnaast moeten de steenbezitters een manier gaan zoeken om de essentie van hun stenen waarin de ziel van de magische wezens gevangen zitten te bevrijden.

    Hoe zien de stenen eruit ?
    De stenen zien eruit zoals kenmerkend is voor hun soort en ze passen mooi in het midden van je handpalm zonder de vingers mee te rekenen.
    De stenen kunnen tevens niet kapot geslagen worden of gebroken worden, ze zijn geheel onschadelijk zolang de drager leeft en zich aan de regels houd.
    Tevens zijn ze 100% helder.
    En niemand heeft dezelfde steen, dit is ook niet mogelijk aangezien er van elke maar één bestaat en elke persoon kan ook maar één steen gebruiken.

    Hoe veranderd de steen me ?
    Dit kan in meerdere opzichten, de veranderingen hoeven nog niet direct op te treden, dit kan ook later gebeuren en de manier waarop dit gebeurd is ook totaal verschillend van elkaar; gaat het bijv. snel en pijnloos of lang en kwellend ?
    Daarbij krijg je altijd sowieso één verandering van de essentie van het wezen dat zich in je steen schuil houdt.



    Hoe moet je de steen bij je dragen ?
    Zodra je geteleporteerd bent naar de oude ruïne liggen daar speciale handschoenen, waar jij je steen aan vast maakt bovenop, waar die ook niet uit kan vallen.
    De handschoenen zijn van leer, maar het mechanisme waarmee de steen vastzit is van zilver of van goud gemaakt.
    De handschoen eenmaal aan kan die niet meer af tot de opgesloten ziel van de steen eruit is.
    Verder mag je zelf weten hoe ze er verder uit zien, lange handschoenen, korte handschoentjes, extra riempjes, de kleur, etc.

    Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden.



    In the vullen :

    HEEL ERG BELANGRIJK > HIER HET OVERZICHT VAN DE SOULSTONES EN DE INFORMATIE EROVER !

    Naam :
    Leeftijd :
    Geslacht :
    Uitverkorene of aloude :
    Zo ja, aloude ; magie of mechanisme ? :
    Zielsteen : (indien van toepassing)
    Uiterlijk : (het liefst een foto maar hoeft niet)
    Uiterlijk na gebruik zielsteen (moet minstens 1 eigenschap kiezen uit het rijtje bij je gekozen wezen):
    Innerlijk :
    Eventuele overige informatie over de persoon :



    Soulstones

    * Feniks ~ Hedwig Ivy Sol ~ Caleo
    * Draak ~ Graciela María Castillo ~ Snix
    * Fee ~ Alyssee Aphrodite Grimm ~ DreamerN
    * Elf ~ Hera Noëmi Langley Tolkien
    * Pegasus ~ Arianna Amarante Lira Jones ~ Kwijt
    * Vampier ~ Niara Alayne Black ~ Morfling
    * Zeemeermin ~ Hailey Alice MorganMerrow
    * Engel ~ Alan Christopher Rhodes Snix
    * Duivel ~ Damian Chamberlain~ Lexlover
    * Eenhoorn ~ Galon Gyfer Hud ~ Vegangirl
    * Centaur ~ Stan Medley Crown ~ Wafelijzer
    * Weerwolf ~ Aaron Pierce Cleveland ~ Ollivander
    * Geest ~ Pippa Destry Livingstone ~ LexLover
    * Minotaurus ~ Ayla Dorice Marbles ~ xAmnesia
    * Sater
    * Kabouter

    Alouden

    * Helio Frederick Moreau ~ Tolkien
    * Adelynn “Addie” Rae Hastings ~ Gamgee
    * Antonio "Tony" Hunter Daniels ~ Ollivander
    * Belial Lucius Constantine ~ DreamerN
    * Septimus Gary Cowell ~ xAmnesia
    *
    *



    Regels

    • Geen oneliners, minimaal 6 zinnen.
    • 16+ is toegestaan, evenals vloeken (Maar hou het zelfs dan nog wel netjes ;])
    • OCC aangeven met [] {} Of met een andere kleur.
    • Max. 2 personages per speler
    • Ernstig verwond/ vermoord niet andermans personage zonder met die te overleggen in een PB
    • Graag de naam van de Personage waarop het stukje slaat erboven, zodat het makkelijk te zien is vanuit welk personage het geschreven word.
    • Ben je even afwezig voor een bepaalde tijd (langer dan 2 dagen) ? Meld het dan !
    • Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik iemand het recht geef om er eentje voor me aan te maken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 23:21 ]


    Credendo Vides

    Ik wil heel graag meedoen, alleen ik begrijp niet precies wat nu de taak van een Aloude en Soulstone is. Zou je dat alsjeblieft even willen vertellen?


    Tijd voor koffie.

    Hm, ik zit er over te twijfelen om ook nog een mannelijke zielsteen te nemen.. Ja. Oke. Ik doe het. Mag ik ook nog een mannelijke engel zielsteen reserveren? c:

    Of gaat dat tussen de 16-29 over alle personages?

    Sorry dat ik je topic vol vragen spam...


    help

    Ik begrijp het trouwens al. Mag ik een Soulstone Pegasus (Vrouwelijk) Mogen reserveren?


    Tijd voor koffie.

    Naam: Arianna Amarante Lira Jones
    Leeftijd: 19 Jaar
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uitverkorene of aloude: Uitverkorene
    Zielsteen: Pegasus, Lazimar
    Uiterlijk: Haar haar was een beetje donkerblond, met donker en lichte plukjes er tussendoor. Haar ogen waren een doffe kleur groen, met bruine vlekjes. Toch hadden deze een speels tintje. Ze heeft lange benen, met (te) kleine voetjes wat haar vaak wat stuntelig maakt, en ze snel struikelt. Dit komt doordat ze ook wat langer is dan normaal. Haar lippen hebben een mooie tint roze. Ze draagt geen make-up, deels ook omdat ze de producten vaak niet op haar huid kan verdragen. Ze heeft vaak een verdedigende, wantrouwende houding. Haar huid is lichtbruin getint, maar meer de kleur alsof je in de zon gelegen hebt, niet een neppe zonnebank-kleur. Ze zou voor geen goud een tattoo of piercing nemen. Haar uitstraling is vijandig en verlegen.
    Uiterlijk na gebruik zielsteen: Door deze transformatie werd haar haar lichter tot een blonde kleur met bruine plukken er nog in, en zijn de bruine vlekjes in haar ogen goud geworden, tegen een fellere, enigzins lichtere, kleur groen. Ook kreeg ze grote witte gevederde vleugels, en een staart die ze permanent heeft. Geen vacht heeft ze gekregen, maar haar haar groeit ongeveer drie keer sneller dan normaal, overal op haar lichaam. Ook zijn haar pupillen groter en vriendelijker. Ook haar houding is wat veranderd en haar uitstraling is zeer veranderd, en is vriendelijk en barmhartig in plaats van vijandig. Ook heeft ze een tattoo van een Pegasus op haar schouder gekregen, en werd ze een stukje langer.
    Innerlijk: Haar innerlijk is sinds haar jonge jeugd altijd al vijandig en wantrouwend geweest. Ze heeft al sinds haar tiende een ondoordringbare muur rond zichzelf gebouwd, en laat nauwelijks emotie en vriendschap zien. Ze is soms een beetje kortaf, en droomt snel weg. Ze heeft ook tot haar 16e aan automutilatie gedaan, maar daar is ze vanaf door een gedwongen psychologie sessie. Ze houdt van stilte en van een goed boek om weg te dromen. Ze houdt van fantaseren en dus ook van dromen. Toch, als je door haar muur en harde schild heen bent gekomen, zie je een warm iemand, die alles doet om jou uit de klauwen van slechte gebeurtenissen te houden. Doordat ze zo stil is, is ze ook héél betrouwbaar en een goede luisteraar.

    ECHTER, door haar transformatie, is niet alleen haar uiterlijk veranderd. Haar innerlijk is ook veel veranderd in alle opzichten. Haar uitstraling werd anders, vriendelijker, niet vijandig, en welkomend- niet afstotend. Ze werd zachter en minder hardhandig bij andere mensen. Ook haar wantrouwen, vijandigheid en chronische angsten zijn afgenomen. Ze begint mensen steeds meer te vertrouwen, en laat niet iedereen meer alleen staan. Ze is vaak vrolijk, maar blijft haar depressieve buien houden. Ook heeft ze het schild naar haar gedachten niet uitgezet, en ze blijft daardoor een mysterieus iemand. Ook is ze een nog betere vriendin geworden, en doet ze ook voor vreemden haar best ze uit de klauwen van het slechte houden, wie het ook is. Ze kan mensen moeilijk haten, wat ze soms ergerlijk vind, maar ook de goede kanten van ziet. Kortom, ze is een warmer persoon geworden, en probeert mensen -vrienden en vreemden- niet te laten vallen, omdat zij harder gevallen is dan wie dan ook, en weet hoe het gaat.

    Eventuele overige informatie over de persoon: Sinds haar geboorte, werd Arianna mishandeld door haar vader en moeder, die geen kind wilden, en niet met een kind om konden gaan. Dit heeft de rest van haar leven getekend. Op haar zesde had ze ooit haar mond voorbijgepraat bij een leraar die haar apart haalde van de andere kinderen. Waarom? De hoeveelheid blauwe plekken waren ongewoon voor een zesjarige, en zelfs enkele krassen werden gezien. Zo werd ze op haar achtste naar jeugdzorg gestuurd, waar ze van pleegouders naar pleegouders sprong. De eerste deden het alleen voor het geld en waren ook slecht voor Arianna. De rest waren allemaal niet geschikt voor een kind als Arianna. Ze gilde en vertrouwde niemand. Tot haar twaalfde ging dit door, en toen is ze in een appartement met andere onhandelbare kinderen geplaatst tot haar zestiende. Toen moest ze alles achterlaten om naar een ander appartementencomplex te verhuizen. Op haar achttiende is ze uit het complex geplaatst en stond er helemaal alleen voor. Op dit moment woont ze in een huisje dat even groot is als de gemiddelde badkamer. Toch heeft deze Soulstone haar een betere kijk op het leven gegeven, en liet haar dingen zien die ze wel had.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 15:55 ]


    Tijd voor koffie.

    -Dubbelpost-

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 21:53 ]


    Tijd voor koffie.

    Okay, dan. Ik heb alles opnieuw doorgelezen.

    Mag ik een mannelijke aloude? Onsterfelijk and no one, no one steals Evan Peters from me. :/ (of Gemma Arterton)


    help

    Naam: Hedwig Ivy Sol
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouwelijk
    Uitverkorene of aloude: Uitverkorene
    Zielsteen: Feniks
    Uiterlijk:


    Hedwig had mooie bruine ogen ogen, omringd door lange volle wimpers. Ze had dikke bruine krullen, is slank gebouwt en is 1.75 lang. Sproetjes sieren haar huid, wat haar soms iets jonger doet ogen, maar vanwegen haar vrouwelijke vormen kun je wel zien dat ze toch echt 16 is. Ook doordat ze niet veel make-up draagt en redelijk gewone kleding draagt waaronder graag een skinny jeans, shortjes en topjes maakt haar ook net wat jonger ogen. In een rokje, jurkje of op hakken zul je haar niet snel zien lopen.
    Uiterlijk na gebruik zielsteen:


    Haar ogen zijn donker, bijna zwart geworden, waardoor ze iets weghebben van een vogel, ook is de vorm net iets veranderd wat het vogel effect weer doet verduidelijken. Haar krullen zijn vuurrood en ze heeft vleugels met verschillede vuurkleurige tinten erin. Ook heeft ze een warmer lichaamstemperatuur.
    Innerlijk: Hedwig is beschermend en een warm persoon. Wel is ze soms wat moeilijk qua emoties. Ze heeft er namenlijk moeite mee die te uiten. Wat je haar moet naleggen is dat ze erg dapper is. Soms is ze dus ook té overmoedig. Ze houd wel van een uitdaging. Ze is ook niet direct een meisje-meisje, ze is juist wat stoerder. Ze is impulsief en doet regelmatig (zeg maar gerust vaak) dingen zonder over de gevolgen na te deken, hoewel ze voor de rest juist heel slim is. Ook is ze niet echt bepaald handig, zeg maar gerust dat ze zeer klunzig is en ze struikeld dan ook regelmatig over haar eigen voeten. Ze is aardig sociaal, maar houd er ook van af en toe alleen te zijn en tot rust te komen.
    Eventuele overige informatie over de persoon: Hedwig is ooit bedreigd en mishandelt door een groep jongeren, dit heeft ze nooit aan iemand verteld.

    Ik hoop dat dit een beetje is wat je bedoeld!

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 11:27 ]


    Reality's overrated.

    Naam: Graciela María Castillo.
    Leeftijd: Twintig.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Uitverkorene of aloude: Uitverkorene.
    Zielsteen: Draak.
    Uiterlijk:


    Zoe Kravitz
    Graciela heeft dik, zwart haar, waar ze licht bruine highlights door heen heeft laten maken. Ze heeft een licht getinte huid, met een redelijk kort, dun lichaam. Dankzij haar moeders genen heeft ze mooie vrouwelijke vormen, maar ook niet te veel. Ze heeft donkerbruine ogen, waar heel weinig wimpers aan zitten, maar elke keer als Graciela iets moois ziet, beginnen haar ogen te twinkelen.
    Uiterlijk na gebruik zielsteen: Reptielachtige ogen, schubben en vleugels.
    Innerlijk: Graciela is een van de meest temperamentvolle jonge vrouwen die je je maar kan voorstellen. Haar aanwezigheid is als een wervelwind, ze praat met iedereen en praat ook nogal veel. Ze is dol op praten met mensen, maar ook om te praten over mensen. Graciela heeft de gewoonte om mensen die ze nog niet kent snel te beoordelen, en daarna over hun te gaan roddelen. Maar als je eenmaal vriendschap met je hebt gesloten, zal ze nooit over je roddelen, tenzij je haar verraad. Graciela doet alles voor haar vrienden, ze houd van hun, zorgt voor ze en beschermt ze waar het nodig is. Ook in de liefde is Grace erg passioneel. Als ze in een relatie terecht komt, zal deze relatie geen gebrek aan hartstocht kennen. Grace weet hoe ze mensen moet versieren, het is natuurlijk voor haar. Maar nu komen de slechtste kanten van Graciela’s personaliteit. Omdat haar familie een hele lange tijd ongelofelijk arm is geweest is Grace ongelofelijk hebberig geworden. Alles wat ze kan krijgen, neemt ze. Ze wil nooit meer in haar leven arm zijn, omdat ze het zo verschrikkelijk vond. Ook is Graciela passioneel in haar woede. Als iemand haar verraad, vernederd of op een andere manier beledigd, zal ze zich niet terughouden, zelfs als ze niet weet of het waar is of niet. Graciela is heel erg bijgelovig opgevoed. Ze is bang voor gebroken spiegels, zwarte katten, ladders, alles wat je maar kan verzinnen. Ook gelooft ze niet in magische wezens, dus het feit dat ze een van de uitverkorenen is zal haar nogal verbazen tot shockeren. Er is een grote kans dat ze een volledige paniek aanval krijgt, maar ze kalmeert wel weer.. uiteindelijk.
    Eventuele overige informatie over de persoon: Graciela is half Puerto Ricaans en half Braziliaans, als ze erg woedend is, begint ze ook in vloeiend Spaans te schelden. Ze probeert er mee op te houden, maar het is nogal moeilijk als je het aangeleerd bent. Ook is Grace erg gek op ouderwetse horror films, haar favoriet is Carrie.

    [ mijn jongen komt ergens morgenmiddag of laat in de avond, aangezien ik school heb en moet werken x ]

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 21:00 ]

    dubbelpost.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 22:07 ]

    Ik had gezien dat iemand al een engel gereserveerd had, zou ik bijvoorbeeld ook nog een engel mogen reserveren of mag er telkens maar één wezen gereserveerd/gespeeld worden?

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 22:10 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Vrouwelijke Uitverkorene Vampier please? Dus Vampier zielsteen

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 22:18 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Merrow schreef:
    Ik had gezien dat iemand al een engel gereserveerd had, zou ik bijvoorbeeld ook nog een engel mogen reserveren of mag er telkens maar één wezen gereserveerd/gespeeld worden?


    Dat staat in de beginpost: elke steen is uniek.

    Sorry, Im not the owner, I know. xd


    help

    Oké, ik heb een goeie naam gevonden ;P

    Normaal gebruik ik nooit twice dezelfde naam, maar nu vond ik 'm gewoon geschikt.


    Tijd voor koffie.

    Tolkien schreef:
    (...)

    Dat staat in de beginpost: elke steen is uniek.

    Sorry, Im not the owner, I know. xd


    Dat snap ik ^_^ maar je hebt tientallen unieke diamanten... elke diamant is er maar één met één eigenaar (althans, zou zou je het ook kunnen opvatten, vandaar dat ik het vraag XD) aangezien de steen uniek is, maar ik heb het over de wezens zelf...

    Was ook voor de zekerheid... anders zou ik graag de zeemeermin willen reserveren (:

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 22:16 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”