• © Shelob & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Shelob

    Sirius Zwarts Sinistra

    Remus Lupos Squib

    Peter Pippeling

    Lily Evers Glucio

    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix Zwarts Shelob

    Andromeda Zwarts Squib

    Narcissa Zwarts Glucio

    Iemand anders die ik vergeten ben


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Sinistra

    Ron Wemel Chapters

    Hermelien Griffel Dumbledore


    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Nawh :c )

    Lily Evers

    Peters pakje en het kon hem niks schelen? Juist, leuke vriend hoor. Maar ik was eigenlijk niet van plan om alleen dit pakje te verbranden. Dit was gewoon degene die ik aan zou steken. Bij de rest gooien had vast genoeg effect om de hele stapel uit te branden. De mysterieuze grijns op zijn gezicht frustreerde mij, wetend dat hij nog niet van plan was te antwoorden. Eigenlijk was dat wel eens goed, Potter zijn pakjes in de fik steken. Voelde hij eindelijk ook eens hoe het was om op zo'n vervelende manier getreiterd te worden.
    Potter verwisselde behendig te pakjes. 'Verbrand deze maar, dan heb je mogen minder uit te pakken.' Verbaasd bekeek ik het cadeautje en kwam tot de vreemde conclusie dat mijn naam erop stond. We waren niet eens vrienden, ik haatte hem eerder. Vanwaar dan dat pakje? Ik had ook niks voor hem gekocht. Waarom zou ik, hij was altijd alleen maar onaardig of haalde gemene grappen uit.
    'Je hebt een pakje voor mij gekocht?' bracht ik uit en keek hem aan nog steeds met een verbaasde uitdrukking op mijn gezicht.


    Happy Birthday my Potter!

    (oke... ik mag dus blijkbaar wel op mijn laptop,,, beter;p)

    James Potter

    Lily bekijkt verbaast het pakje en ik grinnik om haar gezicht. 'Je hebt een pakje voor mij gekocht?' zegt ze en ze kijkt me aan. Ik knik vrolijk. 'Kerstmis is een tijd van geven en nemen, mevrouw Evers, een tijd van vergeven en vergeten. Ik heb voor iedereen uit Griffoendor een cadeau gekocht.' zeg ik, ze kon natuurlijk niet weten dat haar cadeau veel duurder was dan die van de rest. Hoefde ze ook niet te weten. Ik grijns weer en verfrommel ondertussen mijn tekening in de hoop dat ze die met rust laat. 'Kerstmis is de tijd dat ik tegen bijna iedereen aardig doe.' Iedereen, behalve Secretus natuurlijk, ik mocht hem echt niet en was dus echt niet van plan om aardig te gaan doen. 'Van mij mag je hem in de fik zetten hoor, wel zonde van het geld.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Lol, was je mobiel afgepakt dan?)

    Lily Evers

    Potter knikte vrolijk, wat mij even mijn nieuwsgierig naar het pakje liet kijken. Wat zou erin zitten? 'Kerstmis is een tijd van geven en nemen, mevrouw Evers, een tijd van vergeven en vergeten. Ik heb voor iedereen uit Griffoendor een cadeau gekocht. Kerstmis is de tijd dat ik tegen bijna iedereen aardig doe.' Bijna iedereen, hij deed nooit aardig tegen Sev. Ook niet met Kerstmis. Eigenlijk was ik niet eens degene die meestal leed onder de pesterijen van Potter, maar het feit dat hij telkens mijn beste vriend moest hebben, vond ik veel erger. Ik had dan liever dat hij mij lastig viel.
    'Van mij mag je hem in de fik zetten hoor, wel zonde van het geld.' Ik keek even bedenkelijk van het pakje naar de stapel en legde hem uiteindelijk terug. Misschien kon ik dit op een andere manier oplossen. Desnoods stak ik gewoon zijn haar in de fik, al zou dat nog zo'n zonde zijn. Ik liep achter de stoel vandaan en ging een beetje half op het lege gedeelte van de tafel zitten, zodat ik schuin voor Potter zat.
    'Hmmm, als je zo aardig voor iedereen bent met Kerst, waarom ontneem je dan zoveel lieve mensen hun cadeautjes? Als ik ze zo niet op kan sturen, komen ze namelijk te laat aan en de meesten ervan ken je niet eens. Dat is niet zo aardig van je.' Ik keek hem aan met mijn hoofd een beetje schuin. 'Mag ik alsjeblieft mijn pakjes en kaarten terug?'


    Happy Birthday my Potter!

    (ja, had een 1 voor Nask, maar ik vond het oneerlijk omdat ik negen van de zesentwintig fout had.)

    James Potter

    Ik grijns als Lily het pakje teruglegt. Zie je wel. Ze loopt achter me vandaan en gaat op de tafel zitten, ze zit nu schuin voor me. 'Hmmm, als je zo aardig voor iedereen bent met Kerst, waarom ontneem je dan zoveel lieve mensen hun cadeautjes? Als ik ze zo niet op kan sturen, komen ze namelijk te laat aan en de meesten ervan ken je niet eens. Dat is niet zo aardig van je. Mag ik alsjeblieft mijn pakjes en kaarten terug?' Door het woord "alsjeblieft" smelt ik bijna, het is zo schattig hoe ze dat zegt. Ik kijk haar bedenkelijk aan. 'Als jij met me uitgaat.' zeg ik en ik haal mijn hand door mijn haar. Ik vroeg haar al sinds de derde mee uit, maar het was nog nooit gelukt. 'Ik neem jou mee uit, en ik geef jou je cadeautjes, is dat niet aardig?' Ik zeg een grijns op en kijk haar weer aan. Nu ging het lukken! dat voelde ik gewoon.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Ow naar. Best wel vreemd dat het bij zoveel vragen 1 fout een punt is)

    Lily Evers

    Hij keek even bedenkelijk en bijna dacht ik dat het ging werken door het gewoon aardig te vragen. Bijna. 'Als jij met me uitgaat. Ik neem jou mee uit, en ik geef jou je cadeautjes, is dat niet aardig?' Mijn gezicht betrok. Natuurlijk, kwal Potter kon er weer eens niet tegen dat er een meisje rondliep dat nog niet met hem uit was geweest en vond chantage een goede oplossing. Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek hem geërgerd aan. Hoe kon hij überhaupt denken dat ik ooit met hem uit zou gaan?
    'Hoe vaak moet ik nog "nee" zeggen, voor je hier eindelijk eens mee ophoudt? Ik vraag het je aardig en heb je nooit wat misdaan en toch moet je weer proberen mij te chanteren. Ik snap niet hoe je nog kan denken dat ik ooit "ja" zal zeggen. Vooral als je je als zo'n vreselijk arrogante idioot gedraagt, die lol heeft in het treiteren van onschuldige mensen. Ga lekker achter je fans aanhuppelen of zo en geef mij gewoon de dingen terug die aan mij toebehoren,' kwam er nors uit mijn mond. Ik moest toch toegeven dat ik in een bijzonder vriendelijke bui was. Normaal had ik hem allang al vervloekt of zo.


    Happy Birthday my Potter!

    (vond ik dus ook, anders had ik een 6,5)

    James Potter

    Haar gezicht betrekt en ik weet gelijk dat ze weer nee gaat zeggen. Alweer, kon ze het dan gewoon nooit eens proberen? 'Hoe vaak moet ik nog "nee" zeggen, voor je hier eindelijk eens mee ophoudt? Ik vraag het je aardig en heb je nooit wat misdaan en toch moet je weer proberen mij te chanteren. Ik snap niet hoe je nog kan denken dat ik ooit "ja" zal zeggen. Vooral als je je als zo'n vreselijk arrogante idioot gedraagt, die lol heeft in het treiteren van onschuldige mensen. Ga lekker achter je fans aanhuppelen of zo en geef mij gewoon de dingen terug die aan mij toebehoren,' zegt ze nors. Ik kijk ongeïnteresseerd naar mijn nagels en probeer er wat viezigheid onder vandaan te halen. Na een paar seconden kijk ik op en zeg met een scheve grijns. 'Sorry, zei je wat? Ik hoorde alleen het woordje "ja"' Ik kijk haar uitdagend aan en ben benieuwd wat ze nu gaat doen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Sorry, zei je wat? Ik hoorde alleen het woordje "ja".' Langzaam voelde ik hoe ik van binnen begon te koken. Ik beet hard op de binnenkant van mijn wang om hem niet voor allerlei nare dreuzelwoorden uit te maken. Ik werd serieus echt gestoord van hem. Hoe aardig je ook deed, hoe vriendelijk je ook om iets vroeg, hij was toch wel de irritante zak die hij altijd was. Oké Lils, niet doordraven. Het is bijna kerst. Probeer het gewoon nog een keer. Ik voelde de woede een beetje wegzakken en keek hem met een glimlach aan.
    'Je verstaat duidelijk alleen wat je wil horen, maar helaas was het een "nee". Mag ik nu mijn stapel terug?' probeerde ik opnieuw. Met heel veel moeite slaagde ik erin om vriendelijk te blijven klinken. Ik probeerde nog een reden voor hem te verzinnen om ze terug te geven. 'Misschien als je aardig doet, ga ik wel ooit een keer met je uit. Je zou het kunnen proberen,' wist ik er nog aan toe te voegen en glimlachte tevreden. Als hij ze nu nog niet terug zou geven, zou ik helaas vervloekingen moeten gebruiken. Andere ideeën had ik namelijk niet en ik moest die pakjes echt terug hebben. Zoeken was ook geen optie, want Potter kennende, zou ik mijn hele leven kunnen zoeken zonder ze te vinden.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 21:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily kijkt woedend, en daarna weer wat minder woedend. 'Je verstaat duidelijk alleen wat je wil horen, maar helaas was het een "nee". Mag ik nu mijn stapel terug?' vraagt ze vriendelijk en ik kijk alsof ze een heel lastige som aan mij vraagt. 'Misschien als je aardig doet, ga ik wel ooit een keer met je uit. Je zou het kunnen proberen,' voegt ze er aantoe en ze glimlacht. Meende ze dat? Cool! Dus als ik aardig doe wilt ze met me uit. 'Ze zouden zomaar eens onder een standbeeld kunnen liggen.' zeg ik met een grijns, als ze erachter kwam wel standbeeld het is, dan wist ze alsnog niet hoe ze hem moet openen. 'Ik wil hem best aanwijzen hoor, maar dan moet je wel meelopen.' zeg ik met een grijns. Ik had tussen haar cadeautjes ook een cadeautje voor mijzelf gestopt. Oke, misschien wat kansloos, maar misschien werkte het.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Ze zouden zomaar eens onder een standbeeld kunnen liggen. Ik wil hem best aanwijzen hoor, maar dan moet je wel meelopen.' Ik moest toegeven dat dit toch als een verassing kwam. Met open mond staarde ik hem aan. Het had serieus gewerkt! Toen ik mij bedacht hoe stom ik er wel niet uit moest zien, klapte ik snel mijn mond dicht en zette mij zachtjes af van de tafel. Er verscheen een vrolijke lach op mijn gezicht en even vergat ik dat hij de eikel was geweest die ze in eerste instantie verstopt had.
    'Ja, graag! Dat zou heel aardig zijn, James.' Verwachtingsvol keek ik hem aan, aangezien hij wist waar ze waren en ik geen idee had of hij ergens in de leerlingenkamer een standbeeld had gezien, of dat ze ergens aan de andere kant van het kasteel lagen. 'Ow, gelukkig. Als ik mijn ouders ook al geen cadeautjes zou kunnen sturen, zou het al helemaal een eenzame kerst zijn,' mompelde ik in mijzelf.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ze staart me met open mond aan en ik lach er zacht om. Dan zet ze zich van de tafel af en doet haar mond weer dicht. Een vrolijke lach verschijnt op haar gezicht, die al snel overslaat naar de mijne. 'Ja, graag! Dat zou heel aardig zijn, James.' Langzaam dringt het tot me door... Ze noemde me James... Ik voel blosjes opkomen en kijk naar ed prop perkament dat eerst mijn tekening was. 'Ow, gelukkig. Als ik mijn ouders ook al geen cadeautjes zou kunnen sturen, zou het al helemaal een eenzame kerst zijn,' zegt ze en ik verkleur nog meer. 'I...Ik ben zo terug.' mompel ik en ik loop zonder haar aan te kijken naar de slaapzaal. Eenmaal daar spring ik in de lucht. Ze noemde me serieus James en aardig. Even twijfel ik erover om mijn mantel mee te nemen, maar besluit toch om het niet te doen. De sluipwegwijzer neem ik wel mee. Ik pak hem onder mijn kussen vandaan en kijk erna. 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.' De kaart verschijnt en ik blader even rond. Mijn blik blijft hangen bij de hal. Welke idioot steelt mijn achternaam? Zover ik wist was ik de enigste Potter op deze school. Ik wist niks van ene Harry! Ik besef me dat ik het me waarschijnlijk verbeeld omdat ik nog in de war ben van Lily en prop de kaart in mijn zak. Ik loop weer naar beneden en kijk naar Lily. 'Kom je?' vraag ik en ik loop naar de portretdoorgang.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Ik grinnikte zachtjes om Potter zijn roodgekleurde wangen en knikte, toen hij zei dat hij zo terug zou komen. Ik haalde mijn haar even naar één kant en besloot het boek met dreuzelverhalen maar gewoon te laten liggen. Ik hoopte wel dat ik dat dan niet straks weer kwijt zou zijn, maar dan zou ik die persoon wel gewoon vervloeken. Het verbaasde mij wel nog steeds, dat Potter mij nu serieus ging laten zien waar de pakjes lagen en eigenlijk verbaasde het mij nog meer dat hij rood was geworden. Ach, het zou wel. Hij bleef een gemene pestkop en dat zou hij waarschijnlijk ook altijd blijven, al was het wel fijn om te zien dat ook hij op zich nog wel een goede kant had. Zo zag je maar weer, iedereen had een goede kant.
    'Kom je?' Ik keek op en zag dat Potter weer terug was. Snel knikte ik en ging achter hem aan, het portretgat door. Ik hoopte wel dat hij er niet teveel van ging maken, want ik was niet van plan om ooit met hem uit te gaan. Het was sluw geweest om te zeggen dat ik dat misschien wel zou doen, als hij aardiger zou zijn. Maar hij bleef Potter en zou waarschijnlijk altijd zo vervelend blijven, dus was het niet gelogen. Dat zou namelijk betekenen dat hij nooit aardiger zou zijn en ik dus ook nooit met hem uit zou gaan. Toch voelde ik mij er slecht over dat ik het zo had gezegd.
    'Dus, waar zijn ze?'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily knikt en loopt achter mij aan. 'Dus, waar zijn ze?' vraagt ze en ik glimlach naar haar. 'Drie verdiepingen naar beneden, de gang door en dan onder een standbeeld. Als je dat luik ooit aan iemand verklapt, weten we je te vinden.' zeg ik en ik lach vriendelijk.
    Ik loop de trap af en blijf in de juiste gang staan. Ik haal de kaart weer uit mijn zak, maar die Harry staat er nogsteeds. Ik blader naar het punt waar Lily en ik staan enkijk haar aan. 'Er komt niemand aan.' Ik ren naar het standbeeld en kijk nogmaals op de kaart. Ik wacht tot Evers bij me staat er trek mijn stok. 'Dissendium' zeg ik fel en ik tik met mijn stok op het standbeeld van de heks met de bochel. Ze schuift opzij en ik open het luik. 'Ergens in het midden van deze gang.' zeg ik en ik wijs naar beneden.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Severus Sneep

    Zuchtend liet ik me op de rand van mijn bed zakken en begon mijn twijfels te overdenken.
    Had Lucius dan toch gelijk ? Ben ik te netjes ?
    Snel schudde ik mijn hoofd, natuurlijk niet, hoe kon ook maar op de woorden van Lucius vertrouwen, zeker als ze uit zijn mond komen, met wat hij allemaal uitspookt op school, met al die meiden.
    Nee, ik ben niet zo en zo zou ik ook niet worden.
    Toch deed ik mijn stropdas een beetje losser en bij mijn blouse deed ik mijn eerste knoopje open.
    Stom genoeg voelde het fijn, alsof ik meer frisse lucht kreeg dan anders.
    Ik stond op en liep weer richting de deur, tot ik me bedacht en me weer omdraaide naar mijn hutkoffer en daar een cadeautje uithaalde.
    Het was nu al een aantal dagen geleden sinds ik Lily heb gezien, dus ik had geen tijd gehad om haar mijn kerstcadeau te geven.
    Althans, het was een belofte voor een cadeautje dat nog zou komen, binnenkort, als het goed ging.
    Mijn voorbereidingen waren getroffen en ik zou morgen beginnen met brouwen; Felix Fortunatis.
    voor nu zat er een kerstkaart in met daarop de belofte dat ze een flesje krijgt als het gelukt is en een klein spreukenboekje met een aantal praktische spreuken die ze waarschijnlijk nog niet kent.
    In mijn nopjes ging ik op weg richting de grote zaal, die nu waarschijnlijk al wel bezet was met hordes leerlingen van de verschillende afdelingen, allemaal opgedirkt voor het feestmaal.
    Enig sinds gelukkig dat al mijn zogenaamde vrienden naar huis waren gegaan en me hier niet lastig kwamen vallen ging ik aan het einde van de tafel van Zwadderich zitten en wachtte ik geduldig af op wat er komen ging.


    Credendo Vides

    Lily Evers

    Potter schonk mij een glimlach. 'Drie verdiepingen naar beneden, de gang door en dan onder een standbeeld. Als je dat luik ooit aan iemand verklapt, weten we je te vinden.' Zucht, dat was nog best wel een stukje lopen dan. De volgende keer dat hij iets van mij zou stelen, zou hij er een stuk minder goed vanaf komen. Dat had ik mij voorgenomen. Dat hij geen verwondingen had, was al een prachtig kerstcadeau voor hem en dat gold ook voor die andere drie. Al wist ik niet zeker of Lupos en Pippeling er wat aan hadden bijgedragen.
    In stilte waren we de trappen af gelopen. Bij één van de gangen bleef Potter stilstaan en keek van een kaart die ik wel vaker bij hem en zijn vrienden zag, naar mij. 'Er komt niemand aan.' Ik trok mijn wenkbrauwen op en volgde hem snel, toen hij opeens naar het standbeeld van een gebochelde heks rende. 'Dissendium.' What the- Het standbeeld schoof opzij en er kwam een luik tevoorschijn, wat Potter opende. Ik keek nieuwsgierig de donkere gang in. 'Ergens in het midden van deze gang.'
    'En je vond het zeker wel een goed plan dat ik die stapel in mijn eentje die gang uit mocht tillen, zodat jij snel het luik dicht kon doen als ik er uit zou komen?' Ik keek hem een beetje schattend aan. Nou, hij mocht mooi voor gaan. 'Na jou, Potter.' Dat hij nu zo aardig was geweest om mij toch te laten zien waar ze lagen, zorgde er nog niet voor dat ik hem vertrouwde. Integendeel, hij was degene die ze hier neergelegd had in de wetenschap, dat ik ze hier nooit zou vinden.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'En je vond het zeker wel een goed plan dat ik die stapel in mijn eentje die gang uit mocht tillen, zodat jij snel het luik dicht kon doen als ik er uit zou komen?' zegt ze en ik grinnik. 'Nee, zo stom ben ik nou ook weer niet, en trouwens, het luik is ook van binnen te openen.' Ik kijk naar het gat voor onze voeten. 'Na jou, Potter.' Nadat ze deze drie woorden gezegt had, sprong ik in het gat en stak mijn handen uit om te zorgen dat ze niet viel. 'Kom maar, het is niet ver.'
    Als zij ook eenmaal beneden is, schuift het beeld er weer voor zodat we in het donker staan. 'Lumos.' fluister ik en ik kijk Lily aan. 'Ze liggen op de grens van net niet meer Zweinstein.' zeg ik en ik kijk haar aan. Zelfs in dit licht, waar haar ogen extra mooi afsteken, is ze prachtig. 'Pas op, er kunnen bobbels en bochten in deze gang zitten.' Ik draai me om en begin richting haar cadeaus te lopen. 'Enne... Ga jij nog wat doen met kerst?' Wat een stomme vraag, het was toch logisch dat ze kerst op school vierde? Anders zou ze hier toch niet zijn?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!