• © Shelob & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Shelob

    Sirius Zwarts Sinistra

    Remus Lupos Squib

    Peter Pippeling

    Lily Evers Glucio

    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix Zwarts Shelob

    Andromeda Zwarts Squib

    Narcissa Zwarts Glucio

    Iemand anders die ik vergeten ben


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Sinistra

    Ron Wemel Chapters

    Hermelien Griffel Dumbledore


    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Glucio schreef:
    (iemand voor Lily?)


    (Ze kan naar James en Sirius, maar ik denk niet dat ze dat wilt:') )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    (...)

    (Ze kan naar James en Sirius, maar ik denk niet dat ze dat wilt:') )


    (Hmmm, nee ik kan geen reden verzinnen waarom ze naar hun toe zou gaan... )


    Happy Birthday my Potter!

    Glucio schreef:
    (...)

    (Hmmm, nee ik kan geen reden verzinnen waarom ze naar hun toe zou gaan... )


    (James en Sirius hebben wat van haar gestolen ofzo, of iets gemeens tegen Sev gezegt;p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Shelob schreef:
    (...)

    (James en Sirius hebben wat van haar gestolen ofzo, of iets gemeens tegen Sev gezegt;p)


    (Hmmm, oké, kies maar wat ze uitgespookt hebben dan :p )


    Happy Birthday my Potter!

    ( Doe maar alsof we je kerstcadeaus hebben gestolen omdat je ze was vergeten op te sturen, hahaha)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    En ze leefden nog lang en gelukkig. Met een klap sloeg ik het boek dicht, nadat ik de laatste zin had gelezen en keek om mij heen. Een vliegend pakje trok mijn aandacht en ik grinnikte even om de mislukte poging van een vierdejaars om hem uit de lucht te grissen. Mijn blik bleef het pakje volgen, tot hij bij Zwarts uitkwam en mijn gezicht betrok. Oja, dat moest ik ook nog afhandelen. Ik had gister de pakjes voor mijn vrienden en familie klaar gelegd op de tafel waar ik meestal aanzat in de leerlingenkamer. Dat deed ik haast ieder jaar en dus bleven de huiselven er altijd braaf vanaf en waren soms zelf zo lief op de stapel nog netter neer te leggen. Dit keer was ik echter niet de laatste geweest die naar bed ging en de volgende ochtend waren mijn pakjes weg. Rara wie er zo laat nog op waren: Zwarts, Potter, etc.
    Met een zucht klemde ik het boek onder mijn arm en stond op. Binnen drie passen was ik achter de zittende Potter beland en boog mij voorover. Was dat een tekening? 'Hey Potter, doe je tegenwoordig ook al aan kunst?' vroeg ik hem sarcastisch.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 17:35 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ik draai de tekening weer om en bekijk hem kritisch. Ik wil net verder gaan tekenen als ik voel dat er iemand achter me komt staan en zich voorover buigt. Ik kijk om en kijk in de amandelvormige groene ogen van Lily. 'Hey Potter, doe je tegenwoordig ook al aan kunst?' Vraagt ze sarcastisch. 'Ja, mooi he. Het zijn...' Ik probeer snel iemand te verzinnen, maar dat lukt niet. 'Het zijn Sirius en ik...' Wacht, nee! De mensen op de tekening zoenen. 'Nee, niet Sirius, maar... Mijn toekomstige vrouw! Niet Sirius!' Snel probeer ik de tekening om te draaien voordat ze doorheeft dat zij het meisje is.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Ja, mooi he. Het zijn...Het zijn Sirius en ik...' Ik trok mijn wenkbrauwen op en liet mijn blik over de tekening gaan. Had hij zichzelf en Zwarts zoenend getekend? Er speelde een kleine glimlach om mijn lippen. 'Nee, niet Sirius, maar... Mijn toekomstige vrouw! Niet Sirius!' De glimlach werd iets groter en ik probeerde erachter te komen waar hij de inspiratie voor het meisje op de tekening vandaan had gehaald, maar hij ontnam mij het zicht door de tekening snel om te draaien. Ik kon nog net de lange rode haren zien, waardoor de glimlach weer verdween en hem verbaasd aankeek. Wie van de meisjes had er nog meer zulk rood haar als ik? Niemand waar ik Potter bij in de buurt had gezien in ieder geval. Ik besloot het onderwerp "tekening" maar gewoon af te sluiten.
    'Ja, heel mooi, maar het kan mij vrij weinig schelen wat je tekent. Ik kwam hier namelijk voor iets anders.' Mijn ogen gingen even van Potter naar Zwarts en weer terug naar Potter. 'Ik weet namelijk dat jullie gisteravond als laatste in de leerlingenkamer waren en naar mijn weten lag er daar toen nog een grote stapel kerstcadeautjes. Enig idee wat daarmee gebeurd is?'


    Happy Birthday my Potter!

    Ron Wemel
    "Sodeknetter.." Was het enige woord wat mijn gevoel op dit moment kon omschrijven, zoals het in de meeste gevallen het enige woord was wat mijn gevoel kon omschrijven. Moeizaam sleepte ik me voort aan de steun van Harry en Hermelien. Hermelien en Harry. Alles rook hetzelfde, alles leek hetzelfde, en ook wij zagen er hetzelfde uit. Mijn blik ging van Harry naar mijn linkerkant, Hermelien.
    Ze zag er geschrokken maar irritant mooi uit. Haar wenkbrauwen stonden bezorgd, misschien was het inderdaad mijn schuld, het feit dat we volgens Harry veel te veel jaren terug waren gereisd. Misschien werd ze straks furieus op me. Ik zakte in bij het idee, alhoewel ik ook had kunnen inzakken door mijn voet die net iets te hard de grond raakte.
    Harry fluisterde iets in mijn oor, maar ik verstond hem niet helemaal. Ook durfde ik niks terug te fluisteren, omdat ik niet goed was in fluisteren en de gangen op Zweinstein geen enkel geluid geheim hielden.
    "We moeten ergens gaan zitten." Jammerde ik, na een aantal stappen. Mijn been tintelde, en aangezien ik veel te voorzichtig de schouder van Hermelien vast hield, viel ik bijna om. Ik wou er natuurlijk alles aam doen om dat gênante, zeer pijnlijke en luidruchtige tafereel te voorkomen.

    (Ik vraag mij af of Squib en Dumbledore het topic hebben gezien...)


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Evers heeft een irritante grijns op haar gezicht als ik me verspreek en ik word er ook nogal nerveus van. Ik ben blij als ze besluit niet verder te gaan over het onderwerp. 'Ja, heel mooi, maar het kan mij vrij weinig schelen wat je tekent. Ik kwam hier namelijk voor iets anders. Ik weet namelijk dat jullie gisteravond als laatste in de leerlingenkamer waren en naar mijn weten lag er daar toen nog een grote stapel kerstcadeautjes. Enig idee wat daarmee gebeurd is?' Ik grijns, maar probeer daarna zo'n onschuldig mogelijk gezicht te trekken. We hadden alles gedumpt achter het standbeeld van de heks met de bochel. 'Nee sorry. Wij hebben braaf ons huiswerk gemaakt en daarna gingen we slapen.' Meteen schiet ik in de lach, niet omdat we nooit ons huiswerk maakten, maar ook omdat het vakantie was. Ik stop weer met lachen en kijk haar aan. Meestal probeerde ik beter te liegen, maar dit was gewoon te grappig.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Glucio schreef:
    (Ik vraag mij af of Squib en Dumbledore het topic hebben gezien...)


    Ik stuur ze vanavond wel een bericht(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb ze een bericht gestuurd(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Hoewel ik eigenlijk al wist dat ze er wat mee te maken hadden, was de grijns op Potter zijn gezicht een bevestiging. Hij probeerde nog onschuldig te grijzen, maar dat deed mij vrij weinig. Ugh, die jongen dacht ook altijd dat hij helemaal geweldig was. 'Nee sorry. We hebben braaf ons huiswerk gemaakt en daarna gingen we slapen,' antwoordde hij, waarna hij gelijk in de lach schoot. Ik zuchtte even, waarna ik één van de cadeautjes die voor Potter lagen pakte.
    'Hmmm, je verstuurd wel veel dit jaar. Zou zonde zijn als het perongeluk allemaal vlam zou vatten. ' Ik trok mijn stok en richtte deze op het pakje. 'Laat ik je het nog één keer vriendelijk vragen. Wat is er met de stapel gebeurd?'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily zucht en pakt een van de pakjes voor me. Ik herken hem als het pakje van Peter. 'Hmmm, je verstuurd wel veel dit jaar. Zou zonde zijn als het perongeluk allemaal vlam zou vatten. ' ik schud grijnzend mijn hoofd. 'Neehoor, dan koop ik gewoon nieuw of Peter heeft geen pakje.' Ze pakt haar stok. 'Laat ik je het nog één keer vriendelijk vragen. Wat is er met de stapel gebeurd?' Ik grijns misterieus en duw een pakje in haar hand. 'Verbrand deze maar, dan heb je mogen minder uit te pakken.' En ik trek het pakje van Peter uit haar hand.

    (Ik kom vrijdag avond pas weer online)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!