• © Shelob & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Shelob

    Sirius Zwarts Sinistra

    Remus Lupos Squib

    Peter Pippeling

    Lily Evers Glucio

    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix Zwarts Shelob

    Andromeda Zwarts Squib

    Narcissa Zwarts Glucio

    Iemand anders die ik vergeten ben


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Sinistra

    Ron Wemel Chapters

    Hermelien Griffel Dumbledore


    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Potter sputterde gelukkig niet tegen en spong het gat in, om vervolgens zijn handen uit te steken. Blijkbaar wilde hij mij dus helpen. Ik liet hem echter voor het was en sprong zelf ook soepeltjes achter hem aan. Ik was dan misschien niet zo'n achterlijke problemen en avontuur freak als hij, maar ik had geen hulp nodig bij dat soort dingen. Al helemaal niet van hem.
    Toen ik beneden stond, verlichtte Potter de gang met zijn toverstok. Ik haalde ook de mijne tevoorschijn, aangezien dat wel een goed idee was. Anders zag je hier echt helemaal niks. 'Ze liggen op de grens van net niet meer Zweinstein. Pas op, er kunnen bobbels en bochten in deze gang zitten,' zei hij. De grens van Zweinstein? Waar ging deze tunnel dan in vredesnaam heen, naar Zweinsveld? Waarschijnlijk wel, dat was wel wat voor hen: een geheime gang hebben naar Zweinsveld achter de hand hebben. Ik besloot dat ik dit moest onthouden. Misschien was het ooit nog eens handig.
    Ik volgde braaf de contouren van de jongen voor mij. Het was eigenlijk best vreemd om met hem door een donkere gang te lopen. 'Enne... Ga jij nog wat doen met kerst?' Blijkbaar wilde hij het gesprek een beetje op gang krijgen, want dit was echt een hopeloze vraag. Maar het was natuurlijk wel aardig geprobeerd. Niet dat ik hem echt beschouwde als iemand die ik graag als mijn gesprekspartner had.
    'Nou, uhm, ik zit zeg maar een beetje vast op Zweinstein en bijna al mijn vriendinnen zijn thuis, dus eigenlijk de enige hier op Zweinstein waar ik mee omga is Severus. Ik heb dus niet bepaald veel te doen, behalve leren voor de Slijmballen en natuurlijk het kerstfeestje dat Slakhoorn altijd geeft,' antwoordde ik hem dus maar. 'Eigenlijk wilde ik schaatsen, dat doen we thuis altijd, maar ik weet eigenlijk niet of dat gebruikelijk is voor tovenaars en heksen is en of het mag,' voegde ik er nog bedenkelijk aan toe. 'Kan jij schaatsen?'

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 17:27 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Nou, uhm, ik zit zeg maar een beetje vast op Zweinstein en bijna al mijn vriendinnen zijn thuis, dus eigenlijk de enige hier op Zweinstein waar ik mee omga is Severus. Ik heb dus niet bepaald veel te doen, behalve leren voor de Slijmballen en natuurlijk het kerstfeestje dat Slakhoorn altijd geeft,' antwoordt ze en ik grijns, ze had dus niet veel te doe met Secretus... Mooi zo... En tja, het kerstfeestje was meestal best saai. 'Eigenlijk wilde ik schaatsen, dat doen we thuis altijd, maar ik weet eigenlijk niet of dat gebruikelijk is voor tovenaars en heksen is en of het mag. Kan jij schaatsen?' Ik wist wel wat schaatsen was, maar ik had het zelf nog nooit gedaan. Het is toch raar om met ijzeren dingen onder je voeten op bevroren water te gaan glijden. Zelfs als je het zo zei klonk het raar. 'Ik weet niet, ik heb het nog nooit gedaan, maar heksen en tovernaars schaatsen soms ook wel.' zeg ik en dan draai ik me naar haar om. 'Is schaatsen niet eng? Straks snijd je het ijs kapot met de messen onder je schoenen.' vraag ik nieuwschierig en ik kijk haar aan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Ik weet niet, ik heb het nog nooit gedaan, maar heksen en tovenaars schaatsen soms ook wel.' Potter draaide zich naar mij om. 'Is schaatsen niet eng? Straks snijd je het is kapot met de messen onder je schoenen.' Ik lachte zachtjes om zijn opmerking en het feit dat hij dacht dat het misschien eng was. Hij wist er natuurlijk vrij weinig van, maar dat maakte het juist zo grappig. Ik was wel benieuwd hoe het was om hem te zien stuntelen op het ijs.
    'Het is eng, juist leuk! Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het ijs dik genoeg is en je kan natuurlijk vallen, maar verder is er niks engs aan. Als je het onder de knie hebt kan je heel snel en kunstjes doen en het is gewoon gezellig.' Ik keek hem met twinkelende ogen aan en glimlachte even naar Potter. 'En nu lopen, want anders kan ik mijn pakjes niet op tijd kan versturen,' voegde ik er vrolijk aan toe.


    Happy Birthday my Potter!

    {Wie wilt Severus Meeten ? Hij zit een beetje eenzaam aan de tafel van Zwadderich..}


    Credendo Vides

    James Potter

    Ze lacht zachtjes en kijkt mijn aan. 'Het is eng, juist leuk! Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het ijs dik genoeg is en je kan natuurlijk vallen, maar verder is er niks engs aan. Als je het onder de knie hebt kan je heel snel en kunstjes doen en het is gewoon gezellig.' Dan glimlacht ze naar mij, en ik glimlach meteen terug. 'En nu lopen, want anders kan ik mijn pakjes niet op tijd kan versturen,' voegt ze er vrolijk aan toe en ik draai me grijnzend weer om. Ik begin weer te lopen en halverwege een bocht wijs ik naar een inham. 'Daar zijn ze.' zeg ik en ik wijs naar de cadeautjes. We waren officieel niet meer op het terrein van Zweinstein. Ik zie vrijwel meteen het cadeau wat ik ertussen heb gestopt voor mijzelf, eigenlijk ben ik best kansloos. Ik probeer ongemerkt dat cadeautje weg te schoppen, maar dat is bijna onmogelijk.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    DreamerN schreef:
    {Wie wilt Severus Meeten ? Hij zit een beetje eenzaam aan de tafel van Zwadderich..}


    (ik heb bella voor je)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Waren er nog posts voor Harry, en wil iemand Sirius meetten?]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    (Ron had volgens mij geantwoord)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    69.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    huh? 70-;p

    [ bericht aangepast op 8 feb 2013 - 20:49 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ow, het was reactie nommer 69;p xd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Ja ik heb met Ron geantwoord.]

    Lily Evers

    Potter luisterde meteen en begon weer door te lopen. Even verder wees hij naar een inham. 'Daar zijn ze.' Ik zuchtte opgelucht, toen ik ook daadwerkelijk de stapel zag liggen. Het was toch niet zo'n fijn gevoel om niet te weten waar al die cadeautjes waren. Potter schopte één van de pakjes weg en ik trok mijn wenkbrauwen op. Snel griste ik het voor zijn voeten weg en bekeek het. Wat vreemd, het kwam mij totaal niet bekend voor. Bovendien stond er "James Potter" op en ik wist toch echt zeker dat ik geen cadeau voor hem had gekocht. Langzaam begon mij te dagen wat hier aan de hand was.
    'Serieus?' vroeg ik hem en ik stopte het ding in zijn handen. 'Hier. Blijkbaar is het voor jou, maar dat wist je waarschijnlijk al,' zei ik hoofdschuddend. Dit was wel heel kansloos hoor. Eerst mijn pakjes verstoppen en er dan nog één voor jezelf bij doen ook. Een beetje vreemd, als je het mij vroeg. 'Weet je, als je dit niet gedaan had, had ik wel iets geregeld, omdat ik nu weet dat jij mij ook wat ging geven, maar na deze actie, weet ik dat niet zo zeker meer. Kom op, Potter. Zelfs ik had je wel iets hoger ingeschat en dat zegt heel veel.' Ik zuchtte en klemde mijn lichtgevende stok tussen mijn tanden, zodat ik de stapel pakjes kon pakken. Zonder verder iets tegen Potter te zeggen, begon ik weer terug te lopen. Zeer teleurstellend dit.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily raapt het pakje op en ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Ik ben echt zo stom. 'Serieus?' Vraagt ze. Dan duwt ze het pakje in mijn handen(lol, ik schreef hoofd) en ik kijk erna. 'Hier. Blijkbaar is het voor jou, maar dat wist je waarschijnlijk al,' Ik kijk naar de grond, kom ik weer eens aan met mijn slechte ideeën. 'Weet je, als je dit niet gedaan had, had ik wel iets geregeld, omdat ik nu weet dat jij mij ook wat ging geven, maar na deze actie, weet ik dat niet zo zeker meer. Kom op, Potter. Zelfs ik had je wel iets hoger ingeschat en dat zegt heel veel.' Ik zucht en bijt op mijn lip. In een woedeaanval gooi ik het pakje met grote kracht richting Zweinsveld. Hij knalt tegen de muur aan en valt op de grond. Lily is ondertussen al weer doorgelopen, ik kijk naar de plek waar de cadeautjes lagen em zie dat ze er twee vergeten is. Ik raap ze op en lees wat erop staat. Op de ene staat Petunia en op de ander staat Pap. Ik ren het stukje wat ze al gelopen heeft en kijk haar aan. 'Deze was je vergeten.' Zeg ik en ik hou de pakjes voor haar neus.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2013 - 18:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Aan een harde klap te horen, had Potter blijkbaar het pakje tegen de muur aangegooid. Ik vroeg mij soms echt af wat er in zijn hoofd omging. Hij haalde gemene grappen uit, was arrogant, maar vroeg mij wel telkens mee uit en dan deze vreemde acties nog. Onbegrijpelijk en ondoorgrondelijk. Net een moeilijke wiskundeformule, waar Petunia het wel eens over had gehad. Ik was blij dat ik geen dreuzelvakken hoefde te doen.
    Het geluid van voetstappen achter mij, gaf aan dat Potter achter mij aan kwam gerend. Ik stopte met lopen om te kijken wat er nou weer aan de hand was. 'Deze was je vergeten,' zei hij en hield twee cadeautjes voor mijn neus. Aangezien ik niks kon zeggen dankzij de toverstok die ik tussen mijn tanden had geklemd, keek ik even radeloos om mij heen. Uiteindelijk wist ik met veel moeite de stapel in mijn handen te laten balanceren op één arm, zodat ik de andere vrij had om mijn stok uit mijn mond te pakken.
    'Thanks, geef maar,' mompelde ik, terwijl ik hard mijn best deed om de stapel niet te laten vallen. Dit was allemaal zeer onhandig, maar ik was niet van plan om Potter om hulp te gaan vragen.


    Happy Birthday my Potter!