• © Shelob & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Shelob

    Sirius Zwarts Sinistra

    Remus Lupos Squib

    Peter Pippeling

    Lily Evers Glucio

    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix Zwarts Shelob

    Andromeda Zwarts Squib

    Narcissa Zwarts Glucio

    Iemand anders die ik vergeten ben


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Sinistra

    Ron Wemel Chapters

    Hermelien Griffel Dumbledore


    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Lily laat onhandig de pakjes op haar arm balanceren en eigenlijk hoop ik dat het valt zodat ik haar kan helpen. Ze pakt haar toverstok weer en ik kijk haar bezorgd aan, kon ze dit wel houden? 'Thanks, geef maar,' mompelt ze en ik frons. 'Moet ik je helpen? Straks ben je gewond tijdens Kerst...' Ik kijk haar aan en heb de neiging om haar te zoenen en gewoon keihard weg te rennen, ik doe het natuurlijk niet. Ik steek mijn arm uit als teken dat ze mij ook wel een deel van de stapel mag geven.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Moet ik je helpen? Straks ben je gewond tijdens Kerst...' Ik had in eerste instantie echt de neiging om "wat kan jou dat nou schelen" of "ik hoef je stomme hulp niet" te sissen, maar slikte deze woorden in. Zijn blik had net oprecht bezorgd gestaan en ik had zo het idee dat hij niet expres zo'n arrogante eikel was tegen mij en anderen. Bovendien was het wel nog steeds bijna kerst en was het dragen van deze hele stapel in mijn eentje niet het slimste plan dat ik ooit gehad had. Ik gaf hem dus toch maar een deel van de stapel, toen hij zijn arm uitstak, al probeerde ik wel nog steeds het grootste gedeelte zelf vast te houden.
    'Bedankt,' kwam er heel zachtjes over mijn lippen voor ik weer stug doorliep.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily lijkt na te denken, maar geeft dan toch een deel aan mij. Ik grijns en loop weer achter haar aan. Wacht... We zijn een heks en een tovernaar en we dragen onze spullen? 'Uhh.. Lily? We kunnen je cadeautjes ook laten vliegen.' Mompel ik zacht. Ik kijk haar aan 'maar als jij ze liever draagt, dan doe ik dat.' Voeg ik er haastig aan toe. Ik denk aan morgen, wat zouden we allemaal gaan doen? Het werd vast gezellig?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Uhh.. Lily?' Wat was we nou weer? Ik draaide mij om naar Potter en keek hem vragend aan. 'We kunnen je cadeautjes ook laten vliegen. Maar als jij ze liever draagt, dan doe ik dat.' Het viel mij op dat hij geen zin had om mij te irriteren of iets dergelijks, of zo leek het in ieder geval zoals hij zijn voorstel bracht. Het was echter wel een goede oefening, hoewel ik die niet echt nodig had met bezweringen. Het was niet voor niets mijn beste vak en dat ik er goed in was, was ook één van de grote redenen dat ik op de feestjes van Slakhoorn mocht komen. Er kon dus sowieso niks fout gaan.
    Voorzichtig legde ik de stapel neer op de grond en richtte mijn stok op de andere helft in Potter zijn handen. 'Wingardium Leviosa' Met een lichte zwaai en tik, liet ik de halve stapel uit Potter zijn handen zweven, naar de rest van de stapel. Daarna voerde ik dezelfde handelingen nog een keer uit, zodat de gehele stapel nu voor ons uit zweefde. 'Waarom ook niet, toch?' zei ik glimlachend en liep weer verder.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ze legt haar deel neer en wijst met haar stok naar mij, even ben ik bang dat ze me gaat vervloeken, maar besef me al snel dat ze dat natuurlijk niet gaat doen. De cadeautjes vliegen uit mijn handen en voegen zich bij de rest. Daarna laat ze alles weet vliegen voor ons uit. Het valt me op dat zij eigenlijk best kleine handen heeft, vergeleken met de mijne. 'Waarom ook niet, toch?' Zegt ze glimlachend en ik glimlach terug. 'Goede oefening.' Zeg ik en kijk nogmaals naar haar handen. 'Ligt het aan mij, of heb jij best wel kleine handen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik grote handen heb...' Ik zucht en dwing mijn voeten om verder te lopen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Ik knikte op de woorden 'goede oefening'. Het was haast of hij mijn gedachten had gelezen. 'Ligt het aan mij, of heb jij best wel kleine handen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik grote handen heb...' zei Potter plots, waarna hij zuchtte. Hoe hij bij dit onderwerp was gekomen, wat mij een raadsel. Ik draaide mij half om, zodat ik nog wel voorzichtig door kon lopen met de pakjes voor mij uit en hem toch aan kon kijken, wanneer ik tegen hem praatte. Dat was namelijk wel zo netjes.
    'Je bent sowieso groter dan ik, maar je hebt geen abnormaal grote handen hoor en volgens mij zijn die van mij niet abnormaal klein.' Ik keek even naar mijn handen. Ze waren toch niet abnormaal klein, of wel? Het was gewoon omdat ik vrouwenhanden had en hij mannenhanden. Er was niks mis met mijn handen, of dat hoopte ik in ieder geval.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Lily draait zich half om om mij aan te kijken en ik hou mijn handen in de lucht om ze te laten zien. 'Je bent sowieso groter dan ik, maar je hebt geen abnormaal grote handen hoor en volgens mij zijn die van mij niet abnormaal klein.' Ik kijk weer naar haar handen en schijn met mijn stok erop, doordat Lily haar stok nu voor iets anders gebruikt, geeft mijn stok als enigste nog licht. 'Nee, je hebt gelijk, ik denk dat het gewoon zo leek in dit weinige licht.' Ik schud mijn haar door de war en kijk haar aan. 'Zou je met me uitgaan als ik Iers was?' vraag ik grijnzend, ik kon altijd nog een Iers accent opzetten en knoeien met mijn geboorteacte.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Potter scheen licht bij van zijn toverstok, wat eigenlijk wel handig was, want zo zonder het licht van mijn eigen toverstok was het best wel donker. 'Nee, je hebt gelijk, ik denk dat het gewoon zo leek in dit weinige licht. Zou je met me uitgaan als ik Iers was?' Er stond een grijns op zijn gezicht. Daar ging hij weer, kon hij niet eindelijk een keer opgeven? Waarom was hij eigenlijk zo gedreven? Zo goed als alle meisjes uit de afdelingen Griffoendor, Ravenclauw en Huffelpuf zouden met hem uit willen gaan en toch bleef hij maar een manier zoeken om met mij uit te gaan, het enige meisje dat niet kwijlend als een hondje achter hem aanliep, wanneer hij zijn kunsten vertoonde op zijn bezem.
    'Je begrijpt er echt niks van hè? Ik geef niet om talenten, uiterlijk of accenten en afkomst. Ik wil niet met je uit, omdat je je het grootste gedeelte van de tijd als een arrogante egoïst gedraagt, die denkt dat hij alles is en alles kan maken,' probeerde ik hem uit te leggen, wat waarschijnlijk toch vrij weinig zin had. Meestal als ik zoiets zei, haakte hij af of verdraaide hij het zo dat het leek alsof ik hem geweldig vond.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2013 - 20:26 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Je begrijpt er echt niks van hè? Ik geef niet om talenten, uiterlijk of accenten en afkomst. Ik wil niet met je uit, omdat je je het grootste gedeelte van de tijd als een arrogante egoïst gedraagt, die denkt dat hij alles is en alles kan maken,' zegt Lily. 'Maar, Ik ben ook alles en ik kan ook alles maken.' zeg ik en ik maak grove handgebaren waardoor het licht van mijn stok flikkert. 'Diep in je hart vind je mij gewoon supersexy, wedden?' Ik grijns en haal weer een hand door mijn haar. 'Je durft het alleen niet toe te geven omdat je bang bent dat Secretus je laat vallen, maar geen zorgen, dat doettie toch wel.' Ik grijns en kijk naar haar. 'Je hebt zelf gezegt dat je vakantie saai is, nu alleen hij er is. Logisch, hij speelt alleen met schijn scheikunde doos.' Ik grinnik en kijk om me heen. 'Nox' zeg ik en het licht dooft. ' Waar ben ik nu?' zeg ik tegen haar en loop om haar heen. 'Nu ben ik hier.' Ik ga achter haar staan en tik op haar schouder. 'Poef, nu ben ik hier.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    { Waar is Bellatrix dan ? Moet Severus naar haar toe komen of komt ze naar Sev toe ?}


    Credendo Vides

    (Als ik terug ben van school komt ze wel naar Sev, pas op, ze is sjaggie)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Maar, ik ben ook alles en ik kan ook alles maken.' En ja hoor, daar ging hij weer. 'Diep in je hart vind je mij gewoon supersexy, wedden?' Hij grijsde breed en ik had echt de neiging om hem een klap te verkopen. Wat ik ook zei, wat ik ook deed, het maakte niks uit. Potter maakte er toch wel van wat hij wilde horen. 'Je durft het alleen niet toe te geven omdat je bang bent dat Secretus je laat vallen, maak je geen zorgen, dat doettie toch wel.' Ik voelde een vlaag van woede in mijopborrelen en wist dat Potter te ver was gegaan. Zijn woorden drongen niet meer tot mij door en alle spieren in mijn lichaam spanden zich in een poging mij te beheersen. De stapel cadeautjes liet ik langzaam zaken. Toen doofde plots het licht.
    Blijkbaar zag hij het gewoon nog steeds als een spelletje en had hij niet helemaal door dat ik op het punt stond hem te vervloeken. Ik had geen licht nodig. In deze tunnel was hij niet te missen en hij was bovendien nog best wel groot. Hij maakte daarbij nog eens hartstikke veel geluid.
    Op het moment dat hij op mijn schouder tikte, draaide ik mij dan ook vliegensvlug naar hem om. 'Petrificus totales,' siste ik. Vervolgens zorgde ik er weer voor dat er licht was en keek naar de geheel verstijfde jongen. 'Dat ging te ver, Potter. En als je toch zo geweldig bent en alles kan, veel plezier dan met jezelf redden uit deze situatie.' Ik liep terug naar de cadeautjes en wist deze weer op te tillen. Ik draaide mij weer om naar Potter en vroeg mij af of ik het wel kon maken om hem zo te laten liggen. Misschien was het een beter idee als ik eerst de stapel in het kasteel legde en terug kwam. Dat kon hij in ieder geval even zweten.


    Happy Birthday my Potter!

    (Ik reageer vanaaf, had wat problemen thuis)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Ik hoop voor je dat de problemen nu opgelost zijn, want problemen zijn vervelend (flower))


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Zodra ik op haar schouder tik voel ik dat ze zich omdraait. Ik ben te ver gegaan. Vet! Ik heb Evers boos gekregen! 'Petrificus totalus,' sist ze en ik kijk geschrokken, ik voel hoe elke spier in mijn lichaam verstijfd en ik val achterover met mijn hoofd op de grond. Als ik kon bewegen had ik eerst auw gezegt en dan Evers vervloekt. Ik hoor hoe mijn stok wegrolt en luister naar Evers. 'Dat ging te ver, Potter. En als je toch zo geweldig bent en alles kan, veel plezier dan met jezelf redden uit deze situatie.' Ik probeer te kreunen, ging ze me hier serieus achter laten? Op kerst avond? De anderen konden mij nu niet vinden want ik had de sluipwegwijzer. Nu maar hopen dat Lily het wachtwoord van het standbeeld was vergeten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!