• Voor mensen die dit jaar in de derde zitten komt het eraan
    De profielkeuze.
    Hier kan je mensen vragen stellen
    Zeggen welk profiel je gaat doen
    Advies vragen
    Er zijn in Nederland 4 profielen
    Economie en Maatschappij
    Cultuur en Maatschappij
    Natuur en Gezondheid
    Natuur en Techniek

    Dit is op de meeste scholen
    Ik heb alleen maar keuze tussen Alpha en Béta


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Vandaag een dag op school gehad over profielkeuze en dit zal het hoogstwaarschijnlijk bij mij worden:

    Cultuur & Maatschappij

    Verplichte vakken: Engels - Nederlands - Culturele Kunstzinnige vorming - Godsdienst - Lichamelijke Opvoeding - Maatschappijleer
    Gekozen vakken aansluitend bij profiel: Geschiedenis - Frans - Aardrijkskunde - Kunst Beeldend
    Vrije ruimte: Spaans - eventueel Informatica of Wiskunde C of Wiskunde B
    Extra als ELOS school: InterCulture, aansluitend bij C&M


    You can't blame gravity for falling in love.

    Einaudi schreef:
    Vandaag een dag op school gehad over profielkeuze en dit zal het hoogstwaarschijnlijk bij mij worden:
    Cultuur & Maatschappij

    Verplichte vakken: Engels - Nederlands - Culturele Kunstzinnige vorming - Godsdienst - Lichamelijke Opvoeding - Maatschappijleer
    Gekozen vakken aansluitend bij profiel: Geschiedenis - Frans - Aardrijkskunde - Kunst Beeldend
    Vrije ruimte: Spaans - eventueel Informatica of Wiskunde C of Wiskunde B
    Extra als ELOS school: InterCulture, aansluitend bij C&M


    Waarom twijfel je tussen wiskunde c en b? Dan is c en a of a en b een stuk logischer lijkt me.


    i put the fun in funeral

    Ik moet alleen kiezen voor Wiskunde, Latijn doorgaan of laten vallen, 4de taal, ict, art en economie ;3


    •*• Lululu •*•

    Ik ga voor Natuur en gezondheid met de vakken;
    Nederlands ,Engels,CKV, levensbeschouwing ,maatschappijleer ,biologie , scheikunde en ik kies erbij wiskunde B en Natuurkunde.
    Dan heb ik ook een vrije keuzevak die niet zo vrij was (wou beelden en vorming kan niet :c) daar heb ik nlt :3


    Shoganai i ne~

    Ik heb Economie & Maatschappij met:

    Wiskunde B
    Nederlands
    Engels
    Frans
    Duits
    Economie
    Aardrijkskunde
    Geschiedenis


    Not all those who wander are lost.

    Ik heb E&M met als keuzevakken Frans, wiskunde A en maatschappijwetenschappen.
    Engels, Nederlands, economie en geschiedenis zitten er standaard in.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 17:25 ]


    Tell me about it, stud.

    Everdeen schreef:
    (...)
    Ik raad iedereen aan als je echt helemaal niets wilt doen en HAVO getest bent gewoon lekker nooit te leren en dan vmbo te doen en met ogen dicht achten halen. Dat is pas een heerlijk leven. Helaas, is dat nu niet meer het geval.


    Uit ervaring kan ik zeggen dat dit ook niet de juiste oplossing is. :W


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik had N&T willen kiezen, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan vanwege wiskunde B en het feit dat je dan geen kunst kunt kiezen.
    Nu heb ik E&M met Aardrijkskunde en Kunst als keuze vak. Zeker een aanrader als talen je niet aanspreken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb voor een behoorlijk economisch profiel gekozen, mede omdat ik dan geen natuurkunde hoefde want daar heb ik echt een hekel aan. Verder had ik de luxe dat ik een + had voor al mijn vakken en dus alles kon kiezen.
    Momenteel ziet mijn profiel er zo uit:
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde
    M&O
    Economie
    Biologie
    Wiskunde A - Ik had liever B gehad, maar oké -.
    Nederland
    Frans
    Engels
    Levensbeschouwing
    Algemene Natuur Wetenschappen


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Backfire schreef:
    Ik raad iedereen aan c&m te nemen. Mooi leven.
    Ik moest met mijn C&M profiel meer leren en meer opdrachten maken dan de mensen met een ander profiel. Die hadden het makkelijker met zo'n leuk rekenmachientje


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik had C&M met de vakken:
    Geschiedenis
    Wiskunde A
    Frans
    Kunstgeschiedenis
    Maatschappijwetenschappen
    Nederlands
    Engels
    En geloof me, dat lijkt makkelijk, maar het was zwaar.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Dai5y schreef:
    (...)Ik moest met mijn C&M profiel meer leren en meer opdrachten maken dan de mensen met een ander profiel. Die hadden het makkelijker met zo'n leuk rekenmachientje


    O, ik lach altijd mensen met een ander profiel uit omdat ze super volle tassen en ontzettend veel huiswerk hebben vergeleken met mij x'D. Maar de vakken die ik nu heb, zijn ook gewoon mijn ding. Alleen aardrijkskunde vind ik lastig, maar dat laat ik vallen aan het eind van de vierde.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Waarom twijfel je tussen wiskunde c en b? Dan is c en a of a en b een stuk logischer lijkt me.


    Ik doe havo en bij ons op school kan alleen vwo wiskunde c kiezen, en daarbij vind ik wiskunde a en wiskunde b leuker. (:


    You can't blame gravity for falling in love.

    Backfire schreef:
    Ik raad iedereen aan c&m te nemen. Mooi leven.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Natuur & gezondheid. Dat is pas fijn. Nederlands, Engels, Duits, Gym, Maatschappijleer/CKV/Levensbeschouwing, wiskunde A, natuurkunde, biologie, scheikunde en natuur leven en gezondheid. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt