• Ik heb weer ideeën voor een RPG, alleen weet ik niet echt welke ik moet uitwerken.
    Daarom dat ik ze even op een rijtje zal zetten en jullie gewoon laat kiezen (:


    An Egyptian life
    Het jaar 2100 v. Chr, terwijl alle rijke families van Egypte uitkijken naar de bouw van een nieuwe tempel voor de goden, sterft het aantal slaven sneller dan verwacht.
    Het gaat er zelfs zo erg aan toe, dat de goden tot het besef komen dat het uitbundige gedrag van het rijke volk uit de hand loopt en beslissen daarom om de slaven een handje toe te steken.
    In een menselijke gedaante dwalen ze naar de aarde af en proberen bij de slaven een opstand tot stand te brengen, misschien iets wat makkelijker gezegd is dan gedaan.
    De slaven zijn bang om hun meesters en meesteressen te verraden waardoor de slaven zicht opsplitsen in twee groepen, namelijk de rebellen en de aanhangers.
    De aanhangers blijven trouw aan hun meerderen terwijl de rebellen er alles aan doen om een oorlog te laten ontketenen die de slaven voorgoed het recht geeft op vrijheid.
    Samen met behulp van de goden, zullen ze er alles aan doen om de rijke familie uit te roeien zodat ze niet langer geketend door het leven moeten gaan.


    Terra Nova
    Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.


    Wanted
    Een goed georganiseerde groep rovers uit het wilde westen, wordt al jaren gezocht in verschillende staten voor zowel overvallen als moorden.
    Ze gaan te werk onder de naam Los ladrones en staan onder de leiding van een broer en zus, wiens ouders werden vermoord door de burgemeester uit het stadje van Counter City.
    Ze ronselen nog steeds mensen die geschikt zijn voor Los Ladrones en gaan elke stad af tot ze weer bij Counter City zijn zodat ze daar hun wraak kunnen nemen en de stad kunnen overnemen.
    Wat ze echter niet weten, is dat tussen hun eigen manschappen, verraders zitten die voor een goed bedrag Los Ladrones willen uitleveren.



    De laatste twee zijn RPG's die ik al eens eerder had opgestart maar die uiteindelijk doodliepen.
    Daarom dat ik nogmaals een poging doe in de hoop dat het deze keer eventueel wel zou blijven doorgaan.
    Dus, welke lijken jullie het leukst om uit te werken?
    En zouden jullie er eventueel aan meedoen?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    An Egyptian Life, en ja, ik zou meedoen (:


    Tijd voor koffie.

    Ik doe hier niet aan rpgs, dus geen idee.


    You were born original, don't die as a copy.

    Kwijt schreef:
    An Egyptian Life, en ja, ik zou meedoen (:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Wanted.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    De eerste, want de andere twee heb je al een keer uitgewerkt.(:
    Ik weet niet of ik mee zou doen, aangezien ik nog niet echt heel bekend ben in het RPGen. :3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    De eerste, want de andere twee heb je al een keer uitgewerkt.(:
    Ik weet niet of ik mee zou doen, aangezien ik nog niet echt heel bekend ben in het RPGen. :3

    Naar mijn mening is RPG'en eigenlijk wel leuk hoor (:
    Het is net als een story schrijven, maar dan nog net iets anders.
    Je doet het met andere mensen samen en je bepaalt zelf een beetje hoe of wat.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Beckett schreef:
    Wanted.
    -Alleen ik ben superslecht in RPG s maar waarschuw me toch maar maak niet uit welke je doet'


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    DamnBieber schreef:
    (...)-Alleen ik ben superslecht in RPG s maar waarschuw me toch maar maak niet uit welke je doet'

    Hoe bedoel je slecht? (:
    Heb je het dan over schrijfstijl of over het aantal woorden dat je schrijft?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    An Egyptian life en Wanted lijken me wel heel leuk, alleen weet ik niet of ik mee zou doen. Ik ken jou RPG's, en ik vind ze echt heel leuk en goed uitgewerkt enzo, maar voor mij ligt de lat vaak nog te hoog...


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    LexLover schreef:
    An Egyptian life en Wanted lijken me wel heel leuk, alleen weet ik niet of ik mee zou doen. Ik ken jou RPG's, en ik vind ze echt heel leuk en goed uitgewerkt enzo, maar voor mij ligt de lat vaak nog te hoog...

    Het is inderdaad zo dat 350 woorden voor heel wat mensen moeilijk blijkt te zijn, daarom ben ik er over na aan het denken om een woordenlimiet van 250 op te leggen.
    Dat is wel haalbaar denk ik dan.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben voor 1 en 3. Toekomstgedoe wordt naar mijn mening al een beetje teveel gedaan. :/


    help

    Mij lijken 1 en 2 wel leuk :)


    Stenenlikker

    Wanted, die andere twee spraken me niet echt aan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kwijt schreef:
    An Egyptian Life, en ja, ik zou meedoen (:

    En als je die doet graag een waarschuwing ;)


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Hmm, de meningen zijn wat verdeelt over Wanted en An Egyptian life...
    Weet er iemand of je soms 2 rollentopics mag openen tegelijkertijd? (cat)
    Zo niet, wacht ik gewoon nog eventjes tot ik meer duidelijkheid heb.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2013 - 23:53 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.