• Ook voor dit jaar kunnen we weer lekker kijken naar het Eurovisie Songfestival dat in Malmö zal worden gehouden. Hieronder zie je de gehele lijst van de 1ste finale t/m de finale. Van sommige landen moet de artiest en het nummer nog worden gekozen, van sommigen alleen het nummer. Nederland is ingeloot voor de 1ste halve finale.

    1ste halve finale
    Denemarken: Emmelie de Forest - Only Teardrops
    Estland: Birgit Oigemeel - Et uus saaks alguse
    Kroatië: Klapa s Mora - Mizerja
    Nederland: Anouk - Birds
    Oekraïne: Zlata Ognevich - Gravity
    Oostenrijk: Natália Kelly - Shine
    Rusland: Dina Garipova - What if
    Slovenië: Hannah Mancini - Straight into love
    België: Roberto Bellarosa - Love Kills
    Cyprus: Despina Olympiou - An me thimase
    Ierland: Ryan Dolan - Only love survives
    Litouwen: Andrius Pojavis - Something
    Moldavië: Aliona Moon - O mie
    Montenegro: Who See ft. Nina Zizic - Igranka
    Servië: Moje 3 - Ljubav je svuda
    Wit-Rusland (Belarus): Alonja Lanskaja - Rhythm of love

    2de halve finale
    Azerbeidzjan: Farid Mammadov - Hold me
    Bulgarije: Elitsa Todorova & Stojan Jankoelov - Samo shampioni
    Finland: Krista Siegfrits - Marry me
    IJsland: Eyþór Ingi Gunnlaugsson - Ég á líf
    Letland: PeR - Here we go
    Macedonië: Esma Redzepova & Vlatko Lozanoski - Imperija
    Malta: Gianluca Bezzina - Tomorrow
    San Marino: Valentina Monetta - Crisalide (Net als Jedward in 2011/2012 doet Valentina voor de 2de keer mee)
    Albanië: Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko - Identitet
    Armenië: Dorians - Lovely Planet
    Georgië: Sopho Gelovani & Nodiko Tatisjvili - Waterfall
    Griekenland: Koza Mostra feat. Agathonas Iakovidis - Alcohol is free (wordt in het Grieks gezongen)
    Hongarije: ByeAlex - Kedvesem
    Israël: Moran Mazor - Rak bishvilo
    Noorwegen: Maraget Berger - I feed you my love
    Roemenië: Cezar Florin Ouatu - It's my life
    Zwitserland: Heilsarmee - You and me (net zoals Joan Franka vorig jaar, maar met een andere tekst natuurlijk. Ze mogen met de naam Heilsarmee niet optreden. Ze zullen optreden onder de naam Takasa, en zullen met andere kleding optreden. Want ze mogen de kleding niet dragen die verwijzen naar het Leger Des Heils.)

    De finale
    Duitsland: Cascada - Glorious
    Frankrijk: Amandine Bourgeois - L'enfer et moi
    Italië: Marco Mengoni - L'essenziale
    Spanje: El Sueno de Morfeo - Contigo hasta el final
    Verenigd Koninkrijk: Bonnie Tyler - Believe in me
    Zweden: Robin Stjernberg - You

    Terugkerend
    Armenië doet dit jaar weer mee. Armenië en Azerbeidzjan hebben ruzie en daardoor wilde Armenië niet meedoen aan het liedjesfestijn.

    Terugtrekkend
    Portugal trekt zich ook terug dit jaar. De omroep Radio e Televisao de Portugal heeft een grote besparingsronde, de tegenvallende prestaties van de afgelopen jaren speelden volgens de omroep geen rol bij deze beslissing. RTP hoopt volgend jaar weer mee te kunnen doen.

    Wegens geldproblemen trekt ook Slowakije zich terug. Een omroep in Slowakije steekt het geld liever in nationale producties.

    De Turkse omroep TRT heeft ook besloten om dit jaar niet mee te doen aan het Eurovisie Songfestival. De reden die de omroep hiervoor heeft is het ongenoegen over de 50/50-regel en de bevoordeling van de vijf grote Eurovisielanden. Deze landen doen automatisch mee aan de finale. Ook dat de startvolgorde niet langer geloot wordt, maar wordt door de organisatie bepaalt.

    Bosnië & Herzegovina trekt zich terug wegens financiële problemen. Het festijn wordt wel in het land uitgezonden en zal waarschijnlijk in 2014 weer meedoen.

    Alles is nu bekend. De liedjes van dit jaar zijn op youtube te beluisteren en plaats dan ook welke je favoriet(en) is/zijn.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2013 - 13:39 ]


    Are you happy? Huh?

    Ik snap er weinig van hoe dat allemaal werkt, lol. Kan iemand uitleggen hoe het kan dat er al finales bekend zijn?


    Your make-up is terrible

    Persoonlijk vind ik dat België echt prutsers zijn op gebied van het Eurosong...
    De laatste jaren vind ik de deelnemers en hun liedjes niet zo erg goed.
    Toen Tom Dice zong, vond ik het wel goed, maar erna...(cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    Persoonlijk vind ik dat België echt prutsers zijn op gebied van het Eurosong...
    De laatste jaren vind ik de deelnemers en hun liedjes niet zo erg goed.
    Toen Tom Dice zong, vond ik het wel goed, maar erna...(cat)


    Nederland hetzelfde verhaal. Wij zijn ook prutsers op dat gebied.


    Are you happy? Huh?

    Michonne schreef:
    Ik snap er weinig van hoe dat allemaal werkt, lol. Kan iemand uitleggen hoe het kan dat er al finales bekend zijn?


    Dit begrijp ik ook niet.
    + Ik kom er nu pas achter dat Cascada Duits blijkt te zijn.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Dit begrijp ik ook niet.
    + Ik kom er nu pas achter dat Cascada Duits blijkt te zijn.


    Dat wist ik al, maar ik vind het raar dat zo iemand die zo bekend is mee mag doen en gelijk in de finale beland. Don't get he whole point anymore.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat wist ik al, maar ik vind het raar dat zo iemand die zo bekend is mee mag doen en gelijk in de finale beland. Don't get he whole point anymore.


    Dat vind ik ook zo vreemd, ik snap niet hoe ze die finaleplekken nu al kunnen weten. Daarbij volg ik dit al een tijdje niet meer, het is toch allemaal vriendjespolitiek. Ik vind het zó onrechtvaardig dat ik gestopt ben met kijken. Het was dat het nu toevallig op Quizlet stond, anders had ik er geen aandacht aan besteedt.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Michonne schreef:
    Ik snap er weinig van hoe dat allemaal werkt, lol. Kan iemand uitleggen hoe het kan dat er al finales bekend zijn?

    De landen die al in de finale zitten hebben hun plek gekocht. Duitsland, Frankrijk, Italië, Engeland en Spanje zitten er altijd in, sowieso. Zweden zit er dit jaar in omdat het in Zweden wordt gehouden, beetje stom als ze zelf niet in de finale zouden zitten.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Sinds wanneer mag er een bekend persoon mee doen? Wel ja, ik volg dit al lang niet meer omdat alles om vriendjespolitiek draait.
    Wel ja, wij hebben ook een 'bekend' persoon.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 7:49 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik vind haar niet echt mooi zingen hoor.....


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat wist ik al, maar ik vind het raar dat zo iemand die zo bekend is mee mag doen en gelijk in de finale beland. Don't get he whole point anymore.

    Ze betalen daar voor. Ik volg het zelf ook niet meer.


    •*• Lululu •*•

    DamnBieber schreef:
    Ik vind haar niet echt mooi zingen hoor.....

    Ik ook niet. Dit lied doet zo te kort aan Anouk's capaciteiten. Laat haar iets met power en rock zingen, waar ze echt goed tot haar recht komt. Iets a la Nobody's Wife of Girl. Op de een of andere manier heeft Nederland de gave om het songfestival keer op keer te verkloten. En dat zeg ik bij voorbaat al :'].


    No growth of the heart is ever a waste

    Kirito schreef:
    (...)
    De landen die al in de finale zitten hebben hun plek gekocht. Duitsland, Frankrijk, Italië, Engeland en Spanje zitten er altijd in, sowieso. Zweden zit er dit jaar in omdat het in Zweden wordt gehouden, beetje stom als ze zelf niet in de finale zouden zitten.
    Die landen die al in de finale zitten zijn toch de landen die vorig jaar het hoogst gescoord hadden. Een hoge score verzekert een plaatsje in de finale, zo was het vroeger toch. Ze hebben die plaats toch niet gekocht?


    Get outta my head!

    Een grote geldkwestie, dat hele songfestival, heeft helemaal niets meer met zangtalent of weet ik veel wat te maken. Ongelofelijk dat landen zich in de finale kunnen kopen. Zou me niets verbazen dat winst ook te koop is daar.


    ars moriendi

    Wel grappig, ik roep al jaren dat we eens iemand als Anouk naar het Songfestival moeten sturen, en dan gebeurt het nu C:
    Liedje vind ik slechte keus, zoals Hashirama al zei, iets rockerigers zou een stuk beter zijn.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Wel grappig, ik roep al jaren dat we eens iemand als Anouk naar het Songfestival moeten sturen, en dan gebeurt het nu C:
    Liedje vind ik slechte keus, zoals Hashirama al zei, iets rockerigers zou een stuk beter zijn.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!