• Vijf jongeren [2 jongens en 3 meisjes] dansen hun hele leven al. Sinds 5 jaar geleden zijn ze samen een dansgroep, onder leiding van hun docent.
    Drie weken geleden is een van de leden vermoordt. De dader is bekend, niet gevat. Vooral uit op het leven van de anderen.
    Ze leven naar elkaar toe en hebben last van het enorme verdriet dat op hun schouders rust. De docent probeert hen erdoor te helpen, wat moeilijker lijkt dat gedacht.
    Wat als de dader van de moord op de dag van de jaarlijkse voorstelling andere plannen heeft dan een gezellige show?
    Valt de groep uiteen of houden de noten van hun lied hen bij elkaar?


    Rollen:

    Meisjes:
    - # Elizabeth 'Ellie' Esmée O'Pry ~ Souvenir
    - # Calliope ‘Callie’ McDroozy ~ Glucio


    Jongens:
    - # Jonathan Hojem McBright ~ Sinistra
    - # Daniel Cameron Vartanian ~ Shooter


    Docent:
    - # Milenka Popova ~ Sylvesti

    Slachtoffer:
    - # Maia O'Pry ~ Anguish


    Moordenaar:
    - # Valerio Javier Middleton ~ Sinistra

    Regels:
    # Minimum 4 regels.
    Er wordt oop gelet op extra enters!Meer mag natuurlijk!
    # 16+ mag.
    Daaronder wordt alles verstaan. Hou het wel netjes.
    # Géén eendags rpg.
    Je hoeft niet ervaren te zijn. Doe toch je best.
    # Sluit niemand uit etc.
    Praat met meerdere personen!
    # LET OP SPELLING EN ANDER DINGEN.
    Leestekens, woorden en andere.
    # Eén personage per account.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Daniel Cameron Vartanian

    Stilte.
    Op sommige momenten werd je er door overvallen, dit was een van dat soort momenten.
    Direct nadat ik haperend en aarzelend mijn woorden had uitgesproken tegenover Callie was de spanning om te snijden – doordat we allebei niet wisten wat we nog meer te zeggen hadden tegen elkaar. Dwingend hief ik mijn hoofd op, zodat ik genoodzaakt was om naar Callie te kijken – die zich overduidelijk ongemakkelijk voelde en eruit zag alsof ze het liefste de danszaal zo snel mogelijk zou willen verlaten. De manier waarop haar kaken zachtjes heen weer gingen deed me in gedachten enigszins opluchten, aangezien ik niet de enige was die geen woorden kon vinden voor het moment.
    'Ja. Het spijt me dat ik niet ben langs gekomen of zo. Ik wist niet – Je was eerst boos, en – Dus, sorry.'
    Op het moment dat ze haar woorden had uitgesproken – die overduidelijk enige moeite hadden gekost – klemde ze haar kaken weer op elkaar en begon haast op een dwangmatige manier op haar wang te kauwen. Voor een kort moment moest ik terug denken aan een andere cliënt uit de afkickkliniek; die dankzij het gemist van zijn verdovende middelen dagenlang om zijn wangen liep te bijten en vervolgens twee dagen is weg geweest doordat er enkele hechtingen geplaatst moesten worden om de gaten te dichten.
    Met een enkele beweging schud ik mijn hoofd dan – mede om de herinneringen en gedachten eruit te krijgen. Focussen op het eerste 'normale' gesprek dat ik na mijn 'vrijlating' aan het voeren was, was hoogstwaarschijnlijk wel iets belangrijker dan denken aan de dingen die ik allemaal had meegemaakt in dat verschrikkelijke gebouw, daar zouden later – 's nachts – nog meerdere momenten voor komen.

    'Het geeft niet.'
    De drie korte, simpele woorden waren er sneller uitgekomen dan daadwerkelijk de bedoeling was. Het laatste wat ik op dit moment wilde was Callie het gevoel geven dat ik haar niet serieus nam en dat ik haar voor geen meter geloofde – op dit moment geloofde ik namelijk iedereen behalve mezelf, en dat zou de aankomende tijd neit veel gaan veranderen.
    'Ik bedoel, je wist het niet. Daarnaast – Mocht ik geen bezoek ontvangen. Het was geen ziekenhuis.'
    Naarmate ik het einde van mijn zinnen naderde begon ik steeds zachter te praten; omdat ik mezelf er simpelweg voor schaamde dat het zo ver was gekomen dat ik uiteindelijk daar was beland – ik had mijn eigen leven letterlijk en figuurlijk in de goot gegooid en er niet meer naar omgekeken. Het feit dat ik de laatste twee weken voordat ik in de afkickkliniek niet meer herinnerde zei genoeg.
    'Hoe – Hoe is het met jou?'
    De vraag leek veels te gemaakt; alsof ik het van een blaadje papier aan het voorlezen was – wat voor een gedeelte ook waar was, omdat ik in mijn hoofd alle zinnen af ging die bij een 'normale' conversatie gebruikt konden worden. Zuchtend sla ik voor een moment mijn ogen neer, om ze vervolgens direct weer op te slaan en ze op Callie's gezicht te richten. De angsten die mijn psychologen hadden overschreven jegens mijn oude 'familie' kwamen niet tot uiting bij Callie – op de een of andere manier leek ze me weer net zo rustig te krijgen als daarvoor.


    Ellie
    Callie komt de kleedruimte binnen en ik schrik. Ze lijkt echter verbaast over het feit dat ik hier zo sta, maar loopt gewoon door. Mijn kiezen klem ik op elkaar en ik neem mijn oude positie weer in. Er wordt wat heen en weer gemompeld. Een begroeting, een beetje excuses, het is wel goed bedoeld, maar het is een vreemd gesprek. Opeens ben ik boos op Callie, ik had de eerste woorden met Daniel moeten wisselen toen hij terug kwam van... Van waar eigenlijk? Ik weet het niet, of het schiet me zo niet meteen te binnen dus besluit ik het te laten voor wat het is.Alleen al het horen van Daniels stem troost me een beetje. Ik bekijk hem wat beter. Lichamelijk kan ik niet echt verschillen bemerken. Voor hem hoop ik dat het binnenin wel beter gaat.

    Dan plots, loop ik. De deur door, de afstand van de deur tot Daniel overbruggend. Eenmaal bij hem aangekomen, sla ik mijn armen om zijn buik heen. Hij zal vast niet gegroeid zijn en ik ben niet gekrompen, of dat veronderstel ik toch, maar ik voel me klein. Mijn armen klemmen zich om hem heen als een bankschroef en ik leg mijn hoofd tegen hem aan. Een moment staan we daar zo, tot ik eindelijk iets weet uit te brengen. 'Ik heb je zo gemist, Daniel. Ik dacht- Ik dacht dat je dood was. Dat zou mijn schuld geweest zijn. Maar ik heb je zo gemist, ik ben zo blij je weer terug te zien.' Ik stop even omdat ik ondertussen alweer aan het huilen ben en ik even buiten adem ben. 'Je verdween die avond, en ik wist niet waar je was. Ik heb zo lang naar je gezocht,' zeg ik. Na mijn griep die ervoor zorgde dat ik weken in bed moest blijven, denk ik erachter aan. 'Uren heb ik gewacht voor je appartement, maar je kwam niet. Je bent niet meer gekomen en ik heb me zoveel zorgen gemaakt.' Mijn lip trilt, mijn kaken zijn nat. Tegenover Callie schaam ik me een beetje voor mijn uitbarsting, en tegen Daniel eerlijk waar ook. Maar het luchtte op.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Calliope ‘Callie’ McDroozy

    Daniel leek even afgeleid door iets, maar voor ik kon vragen waarheen zijn gedachten af waren gedwaald, antwoordde hij. ‘Het geeft niet.’ Het kwam er snel en kortaf uit, waardoor ik niet bepaald minder nerveus werd. In een normale situatie zou ik mij beledigd hebben gevoelt en mijn soms ietwat grote mond hebben opengetrokken, maar ik meende dat het mij speet en dus was ik zenuwachtig en bloedserieus.
    'Ik bedoel, je wist het niet. Daarnaast – Mocht ik geen bezoek ontvangen. Het was geen ziekenhuis.' Daniel schaamde zich er duidelijk voor, maar ik was toch heel blij dat hij het niet bij die drie kleine woordjes had gehouden. Mijn zenuwen ebden dan ook sneller dan ik had verwacht weg en ik schonk de jongen bij de spiegel daarom een dankbare glimlach. Het was fijn dat hij niet meer boos was, hoewel ik het vervelend vond dat hij zich schaamde voor wat er gebeurd was en zich duidelijk nog niet helemaal op zijn gemak voelde. Ik bedoel, ik wist voor een gedeelte wat er gebeurd was. Toen hij opeens verdwenen was en niemand iets kon vertellen, was ik die kleine jongen uit het ziekenhuis, Stan, tegen gekomen. Hij had een vrolijk verhaal tegen mij opgehangen over dat Daniel op vakantie was. Zijn moeder had mij daarna echter gezegd dat Daniel er niet zo goed aan toe was en dat het iets te maken had met verslavende middelen. Verder wilde ze niets zeggen, aangezien dat aan Daniel was, maar het was genoeg om te weten dat hij of in het ziekenhuis lag omdat hij een overdosis had genomen, of aan het afkicken was. En dat tweede vond ik niet iets om je voor de schamen. Verslavingen zijn menselijk en wanneer je dan afkickt, vond ik dat knap.
    ‘Hoe –Hoe is het met jou?’ De vraag was zo standaard, dat ik het niet kon laten om zachtjes te grinniken. Dat kwam waarschijnlijk ook, doordat ik mij net de hele tijd gespannen voelde en die nu langzaam uit mijn lichaam trok. Het kon misschien lijken dat ik om Daniel grinnikte en niet om wat hij zei, maar ik hoopte gewoon de sfeer wat luchtiger te krijgen en zo een normaal gesprek op gang te brengen, in plaats van deze stiltes met af en toe een moeizame onderbreking door korte woorden.
    ‘Wel goed hoor. Ik ben sowieso heel blij dat je niet meer boos bent of zo, maar sinds wanneer stel jij zulke standaard vragen, Daniel,’ vroeg ik dan ook, terwijl mijn mondhoeken nog steeds iets omhoog krulden. Mijn poging om het gesprek in een wat relaxtere richting te sturen was echter voor niets, want opeens had Ellie besloten om toch maar wel achter de deur van de toiletten vandaan te komen en duidelijk te maken dat zij Daniels aandacht wilde. Ik keek haar even met opgetrokken wenkbrauwen aan, rolde met mijn ogen en liep vervolgens naar de bar, zo ver mogelijk bij de twee vandaan.
    Ellie begon een heel verhaal over hoe erg ze hem had gemist en naar mijn mening was het duidelijk een persoonlijk gesprek tussen de twee, niet voor mijn oren bestemd. Had ze niet gewoon eerder naar Daniel toe kunnen lopen en met hem kunnen praten? Bijvoorbeeld toen ik er nog niet was. Ik snapte dat ze hem had gemist en bang was geweest en dergelijke (vraag mij niet waarom ze niet ook gewoon de moeder van Stan op had gezocht en had gevraagd waar Daniel was), maar waarom nu pas naar hem toegaan, in plaats van toen ik nog niet in de zaal was? Ik had dan ook echt de neiging om sarcastisch te zeggen: “Ja, want daarom stond je eerst een halfuur naar hem te gluren voor je naar hem toe ging. Je hebt hem duidelijk héél erg gemist.” De verbeterde ik, hield echter haar kaken stijf op elkaar en concentreerde zich op haar oefeningen om warm te worden.


    Happy Birthday my Potter!

    Daniel Cameron Vartanian

    Het zachte, luchtige gegrinnik wat opgelucht over Callie’s lippen lijkt te glijden doet me meer goed dan ik van te voren had verwacht. De spanning die tijdens ons gesprek de danszaal was binnen gekropen was voor een groot gedeelte verdwenen – wat me opnieuw over het feit deed nadenken dat Callie me niet de angstige gevoelens had gegeven die tijdens mijn opname voorspeld zijn. Integendeel zelfs, Callie leek me enigszins gerust te stellen en op te luchten – wat meer was dan ik ooit had durven dromen.
    ‘ Wel goed hoor. Ik ben sowieso heel blij dat je niet meer boos ben of zo, maar sinds wanneer stel jij zulke standaard vragen, Daniel?’
    De manier waarop Callie’s lippen langzaam omhoog krulden nadat ze haar overduidelijke vraag had gesteld leiten me nog meer ontstapennen. Het gaf voor mij aan dat de hele pijnlijke stilte nu compleet was verdwenen – todat, vanuit het niets, een klein gestalte de danszaal binnen komt gelopen – waarna ik zonder enig waarschuwing twee armen rond mijn middel geklemd voel worden. De stem die uiteindelijk begint te spreken brengt ontzettend veel verwarring in me los; aan de ene kant zou ik weg willen rennen van angst, aan de andere kant zou ik willen schreeuwen van woede en aan de laatste kant zou ik willen wegkruipen en nooit meer tevoorschijn willen komen.
    ‘ Ik heb je zo gemist, Daniel. Ik dacht – Ik dacht dat je dood was. Dat zou mijn schuld geweest zijn. Maar ik heb je zo gemist, ik ben zo blij je weer terug te zien. Je verdween die avond en ik wist niet waar je was. Ik heb zo lang naar je gezocht. Uren heb ik gewacht voor je appartement, maar je kwam niet. Je bent niet meer gekomen en ik heb me zoveel zorgen gemaakt.

    Mijn spieren spanden zich langzaam onwillekeurig aan, zonder dat ik er enige controle over had – terwijl ik wanhopig op mijn ademhaling probeerde te letten en alle woelige gedachten uit mijn hoofd probeerde te bannen. De angstdromen van de afgelopen tijd leken plotseling in flitsen terug te komen, zonder enige aankondiging – waardoor ik met een benauwde blik rondkeek door de danszaal en uiteindelijk alleen Callie een stuk verderop zag staan.
    Op dat moment richt ik langzaam mijn blik omlaag, om zo de blonde haren van Ellie te ontdekken en het zachte geluid van haar gesnik op te vangen. Voordat ik naar de afkickkliniek was gegaan zou ik tegen haar geschreeuwd hebben, mijn angstdromen voorkwamen dit op dit moment echter.
    ‘Hallo.’
    Opnieuw is mijn stem niet meer dan een zachte, haast onverstaanbare mompeling – waarin een vreemde klank ligt die ik nog nooit eerder heb laten horen. Voorzichtig laat ik mijn handen over Ellie’s armen glijden, maar in plaats van er een liefkozend gebaar van te maken trek ik langzaam, maar dwingend, haar armen van mijn middel af en laat ze dan – als door een wesp gestoken – los.
    Mijn blik keek haar vol vragen, verwarring en enige afgunst aan – omdat ik nog steeds niet kon begrijpen waarom ze me die avond zo had bedroegn. Waarom ze ervoor had gekozen om voor een moordenaar te kiezen in plaats van de jongen die ooit misschien haar vriendje zou gaan worden.
    Dat zou hij ooit kunnen worden. Maar niet heus.
    Met gebogen hoofd loop ik vervolgens naar een van de banken tegenover de bar, waar ik precies in het midden van de danszaal op neer zak, mijn blik op de grond gericht. Hopelijk zou Callie zo wat muziek opzetten en een stuk gaan dansen, anders zou mijn hoofd ontploffen door de vele gedachten en angsten.


    [Oké. Maar wat moet ik nu met Ellie?]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    (Ik neem aan dat Ellie hier wel op zou reageren op zijn Ellies? c:
    Btw, waar zijn Sinistra, Sylvesti en Anguish eigenlijk gebleven?)

    [ bericht aangepast op 10 april 2013 - 17:15 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [Geen idee waar ze blijven...
    En op zijn Ellies? Daniel heeft haar zonet afgewezen, Callie is weggelopen.]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    [Geen idee waar ze blijven...
    En op zijn Ellies? Daniel heeft haar zonet afgewezen, Callie is weggelopen.]


    || Daniel kijkt naar Callie die warm aan 't worden is voor 't dansen.
    Door zijn herinneringen aan Ellie is hij niet echt in staat om normaal op haar te reageren. ||


    (Ik wil ook wel eerst met Callie reageren en er dan hopelijk voor zorgen dat je makkelijker met Ellie kan reageren?)


    Happy Birthday my Potter!

    {I'm back. Drukte hier en er zijn dingen gebeurd hier waar je hele rpgs over zou kunnen maken. Please forgive me dat ik zo abnormaal lang er niet was. Is het mogelijk nog verder te gaan?}


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    @Glucio, graaag!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Heeee, sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar had het onwijs druk met school en verjaardagen enzo. Ik ga vandaag op vakantie tot 12 Mei, dus ik kan daarna pas waarschijnlijk weer reageren.


    Happy Birthday my Potter!

    Ellie
    Ik slik zachtjes. Op heel erg veel situaties had ik me voorbereid, als Daniel eventueel terug zou komen. Om de een of andere manier is deze situatie nog het meest pijnlijk van al. Beelden flitsen in een onjuiste volgorde door mijn hoofd. Verschillende dansshows, de trainingen, Maia die halvelings vermoord wordt, de liefkozingen van Daniel, de vreemde die voor me staat.
    'Het spijt me, ik had het ook wat minder... stalkerig en hysterisch kunnen doen,' mompel ik zacht. Ik betwijfel of Daniel me nota bene wel heeft gehoord, maar eigenlijk kan het me weinig schelen. Ongelofelijk hard heb ik Daniel gemist, maar dit overtreft alle slechte dingen die ik ooit van Daniel heb gezien. Aangezien hij drugsverslaafde was, kun je wel raden hoezeer het me kwetst. Dus sta ik daar, een beetje gebroken, terwijl Daniel wegwandeld op een rustig tempo en Callie grijnzend naar me kijkt. Ik voel een steek van haat door mijn hoofd gaan. En ik mis Maia.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    (Ik loop een beetje vast, aangezien ik moeite heb met het bedenken van een reden voor Callies grijns, dus vandaar dat ik nog niet gepost heb. Zodra ik een idee/inspiratie heb, zal ik posten! Oh, en voor ik het vergeet:
    Glucio went back to Rider

    )

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 12:46 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [back with Jon]

    Jonathan McBride

    'Jonathan! Jon! Jon!' Mijn zusje sprong druk om mij heen en probeerde mijn haar te grijpen.
    'Rustig, wilde prinses. Ik ga!' zei ik. Ik dwong mezelf om te glimlachen en pakte mijn jas.
    'Jonathan Hojem...'
    'Nee pap ik ga WEL met mijn motor. Ik ga niet lopen of fietsen.' zei ik tegen m'n vader.
    Hij keek me aan, met een kleine glimlach om zijn mond.
    'Oke, je bent niet te verbeteren jij. Nou, hup ga!' Ik griste mijn sleutels en mijn helm van het kastje en rende naar buiten, waar ik mijn motor uit de schuur haalde en even later naar de danszaal reed.
    Mijn vrolijke bui verdween meteen omdat hij niet echt was geweest. Ik wist zelf ook wel dat ik gestoord bezig was. Dat mijn gevoelens dom waren en dat ik niet jaloers moest zijn, maar wat kon ik er aan doen? Ik had het wel geprobeerd, maar het was niet gelukt. Mijn motor zette ik snel op slot en rende naar binnen, in de kleedkamer schopte ik m'n schoenen uit en opende voorzichtig de deur. Ellie, Callie en Daniël waren binnen. Ellie leek te huilen, of ze had gehuild, Callie leek nogal niet wetend wat te doen en Daniëls uitdrukking kon ik niet plaatsen.
    'Hoi.' zei ik snel en niet echt geïnteresseerd.
    'Callie kan ik je even spreken?' vroeg ik kortaf. 'Ik weet dat het onverwacht is.' Dat was alles wat ik zei. Ik keek nogal kil naar het schouwspel van de drie mensen. Het deed me niet veel. Ik moest alleen Callie spreken. Ik bleef kijken tot Callie antwoordde.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel