• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - 9.2 - Joker - 4.8 - Ingeleverd 5
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 8.8 - Joker - 8.6 - Ingeleverd 5
    3. Frodo – 9.3 - 9.0 - 9.4 - 9.8 - 8.7 - Ingeleverd 5
    4. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - 9.4 - Joker - 9.5 - Ingeleverd 5
    5. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - 8.3 - 7.8 - 8.6 - Ingeleverd 5
    6. Katl1 – 8.0 - 7.8 - 8.7 - 8.8 - 9.1 - Ingeleverd 5
    7. Dyer/Kodaline– 7.0 - 5.9 - 6.7 - 8.9 - 7.5 - 1 punt aftrek 5

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 9:18 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mijn topics (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    hmm, oké, heb een setting, een tragisch einde, nu de verhaallijn nog


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    En ook mijn topics. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Meow, mijn topics


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Moeten de groepen daadwerkelijk mensen zijn? Dit klinkt echt raar x'D Ik bedoel dus of het ook gewoon twee kanten kunnen zijn die recht tegenover elkaar staan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Moeten de groepen daadwerkelijk mensen zijn? Dit klinkt echt raar x'D Ik bedoel dus of het ook gewoon twee kanten kunnen zijn die recht tegenover elkaar staan.


    Van mijn part maak je er een hond en een kat van, om maar iets te zeggen :'D Je bent niet zozeer beperkt tot het menselijk ras. Twee verschillende kanten kan je feitelijk ook zien als groeperingen, in m'n opinie. Net zoals twee families tegenover elkaar in mijn idee twee groeperingen zijn.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik dacht dat ik nooit aan die 1500 woorden zou geraken, maar eigenlijk gaat het heel makkelijk (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn topics!(:


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Maximaal uitstel alsjeblieft. :)


    Chasing goals.

    Uhm, vraagje.
    Je mag toch wel andere namen gebruiken dan Romeo en Julia? Of Bonny en Clyde?
    Mag je zelf die persoontjes bedenken, of moet je kiezen?


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Winterwolves schreef:
    Uhm, vraagje.
    Je mag toch wel andere namen gebruiken dan Romeo en Julia? Of Bonny en Clyde?
    Mag je zelf die persoontjes bedenken, of moet je kiezen?


    Dat is de bedoeling ja. Het moeten andere namen zijn, maar ik gaf die voorbeelden om te laten zien wat ik bedoelde, van wat de titel moet zijn (: Verder moet je er echt de dingen van jezelf insteken, je houdend aan het lijstje wat er dus in je verhaal terug moet komen.
    En ik moet dringend de lijst bijwerken met uitstel, maar ik heb er echt nog geen tijd voor gehad en moet zo ook weer weg. Bwugh, drukke weken zijn nooit plezant. Ik ben zelfs nog niet aan nakijken toegekomen afgelopen weekend en deze week.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat is de bedoeling ja. Het moeten andere namen zijn, maar ik gaf die voorbeelden om te laten zien wat ik bedoelde, van wat de titel moet zijn (: Verder moet je er echt de dingen van jezelf insteken, je houdend aan het lijstje wat er dus in je verhaal terug moet komen.
    En ik moet dringend de lijst bijwerken met uitstel, maar ik heb er echt nog geen tijd voor gehad en moet zo ook weer weg. Bwugh, drukke weken zijn nooit plezant. Ik ben zelfs nog niet aan nakijken toegekomen afgelopen weekend en deze week.


    Bedankt.(:
    En doe het rustig aan, iedereen heeft een leven buiten Q. Soms kom je er gewoon niet aan toe om iets te doen op Q, dat maakt niets uit.
    Neem je tijd.(:


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Winterwolves schreef:
    (...)

    Bedankt.(:
    En doe het rustig aan, iedereen heeft een leven buiten Q. Soms kom je er gewoon niet aan toe om iets te doen op Q, dat maakt niets uit.
    Neem je tijd.(:


    Ik heb me ook voorgenomen om minder op Q te zitten en aan de computer, aangezien ik soms nogal kan overdrijven, ten koste van m'n vriend en zoontje. En tja, zij gaan toch voor alles en ik weet ook wel dat iedereen dat hier begrijpt :3 Ik ga in ieder geval blij zijn als ik alles heb nagekeken en de wedstrijd helemaal ten einde is, met beoordelingen en cijfers en al, want ik wist dat het tijdrovend ging zijn, zo'n wedstrijd organiseren, maar toch heb ik het alsnog onderschat XD Achja, een goeie leer voor de volgende keer als ik een wedstrijd organiseer (:
    En nu moet ik echt vertrekken om de kleine op te halen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik had hele hoge verwachtingen van mezelf, vooral toen ik op het nippertje door de kandidatuur kwam. Toen wilde ik echt bewijzen dat ik het wel kon, en het ook kon volhouden. Maar school is echt een verschrikkelijke boosdoener. Mijn doordeweekse patroon lijkt "opstaan - school - huiswerk - slapen" te zijn. Mijn rooster valt namelijk niet mee. Maandag tot vijf over vier, dinsdag en woensdag tot kwart over drie... Op donderdag tien over twee en dan uiteindelijk op vrijdag tot twintig over één. Maar dan komt ook nog die domme depressie shit er ook nog bij kijken, waardoor ik vaak niet in de stemming ben om te schrijven na opdracht. Dit komt er op neer dat ik me uitschrijf. Bedankt voor het meedoen! X


    when you least expect it, it will catch you

    Ik zou graag alvast uitstel willen, gewoon voor de zekerheid, ondanks het paasweekend. Ik wil dit keer echt iets goeds maken, aangezien ik mijn laatste verhaal afgeraffeld heb vanwege tijdnood.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel