• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik spiek bijna nooit, want ik heb niet zo zin om betrapt te worden. Wat wij bij ons in de klas doen is de laatste vijf minuten kijken naar elkaars blad. Ik schrijf dan niet de antwoorden over, maar kijk dan alsof het een beetje klopt met wat ik op mijn blad heb geschreven. Zo niet, maak ik het zelf overnieuw. Eigenlijk gebeurt dit alleen bij wiskunde. Haha,(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Drogo schreef:
    (...)

    Tijdens je examens moet je toch ook alles alleen doen, dus je kloot alleen jezelf door met anderen "samen te werken".

    Het is ook niet zo dat ik altijd, elke dag, bij elk vak spiek.


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    (...)
    Het is ook niet zo dat ik altijd, elke dag, bij elk vak spiek.

    Inderdaad, klein beetje nuancering mag wel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Knight schreef:
    Bij mij op school heet dat samenwerken ='].

    + ik spiek alleen als ik iets écht niet weet, maar over het algemeen weet ik gewoon alles :')

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 7:42 ]

    Alleen als ik paniekeer.

    Ik zat in het tweede leerjaar eens naast een gast waarvan ik dacht dat hij me echt haatte, en we hadden dus een toets, en hij had door dat ik aan het panikeren was en hij heeft me waarschijnlijk de helft van de antwoorden toegefluisterd.

    Toen heb ik wel enorm getwijfeld of het wel eerlijk was om ze op te schrijven.

    Naja, over het algemeen ben ik een beetje te trots om echt alle antwoorden over te schrijven. Ben ook zo iemand die aan mezelf wil bewijzen dat ik het zelf kan. En als ik dan toch spiek, dan voel ik me echt ongelofelijk schuldig.


    help

    Nooit gedaan, zal ik nooit doen en ik zorg er ook voor met mijn lichtblauwe vulpeninkt dat niemand bij mij kan kijken. Ik ben een persoon die van eerlijkheid houdt, zou een beetje hypocriet zijn als ik wel zou 'samenwerken'.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 7:58 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    nerveus schreef:
    Ik heb maar 1x gespiekt bij wiskunde, maar bij andere vakken doe ik het nooit.

    Als mensen bij mij spieken ga ik zo gebogen over mijn blaadje zitten, dat ze het niet meer kunnen zien xD

    Dat tweede. Het is al een wonder dat ze mijn vreselijke handschrift kunnen lezen. Zelf heb ik nog maar één keer gespiekt, maar toen voelde ik mij schuldig. Sindsdien niet meer gedaan gelukkig.


    •*• Lululu •*•

    Ik spiekte vroeger bij iedere toets bij Frans en Duits. Mijn punt is dat ik echt ontzettende faalangst heb -ik was ervoor in behandeling en het werd alleen maar erger- én ADD. Door mijn ADD kan ik ontzettend moeilijk stampen. Zo duurde het weken voordat ik woordjes kende, waarvoor ik gewoon de tijd en het geduld niet had.
    Nu spiek ik niet meer, ik ben volgens de afdelingsleider een van de beste van de havo :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat mensen die spieken geen zelfrespect hebben. Ik heb wel eens afgekeken bij bijvoorbeeld wiskunde, maar dan vooral om te zien hoe ik op weg moet en of ik geen klinkklare onzin opschrijf.
    Verder vind ik het best als mensen bij mij afkijken. Ik voel me er juist goed door, ik bedoel mensen willen bij jou afkijken, omdat jij het wel weet en hun niet :Y) Mij maakt het echt geen ene ruk uit dat ze afkijken. Ik heb er toch geen last van dus why care? Je maakt je druk om iets waar je toch niks aan kunt doen. Stop je energie ergens anders in.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 8:14 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    + ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat mensen die spieken geen zelfrespect hebben.


    Ik snap het probleem ook niet helemaal ._.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Ik snap het probleem ook niet helemaal ._.

    Ik ook niet. Ik heb wel betere dingen om me druk over te maken. Zoals hoe ik warm op school aankom T_T


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat mensen die spieken geen zelfrespect hebben. Ik heb wel eens afgekeken bij bijvoorbeeld wiskunde, maar dan vooral om te zien hoe ik op weg moet en of ik geen klinkklare onzin opschrijf.
    Verder vind ik het best als mensen bij mij afkijken. Ik voel me er juist goed door, ik bedoel mensen willen bij jou afkijken, omdat jij het wel weet en hun niet :Y) Mij maakt het echt geen ene ruk uit dat ze afkijken. Ik heb er toch geen last van dus why care? Je maakt je druk om iets waar je toch niks aan kunt doen. Stop je energie ergens anders in.


    Ik had het over de mensen die bij elk vak spieken. En ik vind het net wel vervelend omdat ik ervoor gestudeerd heb, en die anderen profiteren dan gewoon van me.
    + ik heb het ook al meegemaakt dat ik gewoon een 0 had gekregen voor wiskunde omdat ik 'toevallig' dezelfde antwoorden had als de persoon die toen naast me had gezeten, zegt genoeg.
    En daarbij wil ik gewoon weten wat anderen hiervan vinden, sinds het mij de laatste tijd erg opvalt, en daar heb ik jou niet voor nodig om te zeggen waar ik wel of niet mijn energie in moet steken.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Hoezo heb je dan geen zelfrespect? Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zo vaak gespiekt, maar ik heb nog steeds zelfrespect.
    Serieus he, tegenwoordgi verlies je met bijna alles je zelfrespect... :W


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Drogo schreef:
    (...)

    Ik had het over de mensen die bij elk vak spieken. En ik vind het net wel vervelend omdat ik ervoor gestudeerd heb, en die anderen profiteren dan gewoon van me.
    + ik heb het ook al meegemaakt dat ik gewoon een 0 had gekregen voor wiskunde omdat ik 'toevallig' dezelfde antwoorden had als de persoon die toen naast me had gezeten, zegt genoeg.
    En daarbij wil ik gewoon weten wat anderen hiervan vinden, sinds het mij de laatste tijd erg opvalt, en daar heb ik jou niet voor nodig om te zeggen waar ik wel of niet mijn energie in moet steken.

    Dan mag ik toch alsnog mijn mening geven? Mijn mening is dat je beter in andere dingen je energie kunt steken :Y) Maar ja, het is wel vervelend dat jij een 0 krijgt, terwijl jij er hard voor geleerd hebt. Dat is wel oneerlijk. Dan zou ik toch aangeven dat iemand bij me heeft afgekeken. Of dat nou naaiend is voor die persoon of niet.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 8:49 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Curitiba schreef:
    Hoezo heb je dan geen zelfrespect? Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zo vaak gespiekt, maar ik heb nog steeds zelfrespect.
    Serieus he, tegenwoordgi verlies je met bijna alles je zelfrespect... :W

    Wat voor jou als zelfrespect geldt is niet hetzelfde voor mij. En ja, ik vind dat als je vaak spiekt, en vooral door bij anderen af te kijken, geen zelfrespect hebt.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.