• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)
    Wat voor jou als zelfrespect geldt is niet hetzelfde voor mij. En ja, ik vind dat als je vaak spiekt, en vooral door bij anderen af te kijken, geen zelfrespect hebt.

    Dit vind ik onzin. Je hebt pas geen zelfrespect als je afkijkt en dan jezelf voorhoudt dat je goed bent n dat vak of als je andere voorspiegelt kennis te hebben van het onderwerp. Het is uiteindelijk een keuze hoe zwaar jij aan iets tilt en hoe belangrijk jij eerlijkheid vindt. Zelf kijk ik niet af. Ik heb het niet nodig en de keren dat het handig zou kunnen zijn vind ik dat het mijn eigen pakkie aan is.

    Als mensen proberen af te kijken bij mij dan help noch stop ik ze, zij moeten zelf weten wat ze doen zolang ik er maar geen problemen van heb. Mijn handschrift is hoe dan ook een ramp voor mensen die willen afkijken aangezien ik bijzonder priegelig schrijf.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Curitiba schreef:
    Hoezo heb je dan geen zelfrespect? Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zo vaak gespiekt, maar ik heb nog steeds zelfrespect.
    Serieus he, tegenwoordig verlies je met bijna alles je zelfrespect... :W


    Eigenlijk ben ik het hier wel een beetje mee eens.


    26 - 02 - '16

    Curitiba schreef:
    Hoezo heb je dan geen zelfrespect? Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zo vaak gespiekt, maar ik heb nog steeds zelfrespect.
    Serieus he, tegenwoordgi verlies je met bijna alles je zelfrespect... :W


    This.
    Je zou dan ook kunnen zeggen dat je geen zelfrespect hebt als je het huiswerk van iemand overschrijft, en dat is ook echt bullshit want iedereen schrijft huiswerk weleens over, dus dan zou niemand nog zelfrespect hebben.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 10:02 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Curitiba schreef:
    Hoezo heb je dan geen zelfrespect? Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb zo vaak gespiekt, maar ik heb nog steeds zelfrespect.
    Serieus he, tegenwoordgi verlies je met bijna alles je zelfrespect... :W


    Je hebt dan wel zelfrespect, je bent en blijft lui en een parasiet die profiteert van andermans werk.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb op mijn middelbare school wel eens gespiekt ja. Maar meestal probeer ik het gewoon zelf te maken, want inderdaad, je kloot alleen jezelf ermee. Het was ook niet dat ik dan nooit leerde voor mijn vakken, ik leerde wel, maar als ik echt een vraag niet wist, dan probeerde ik wel eens te spieken ja.

    Maar nu op mijn opleiding gaat t spieken zowiezo niet meer, ookal zou je het nog zo graag willen. De tafeltjes staan zo ver uit elkaar, dat je dat niet kunt zien. Daarbij heeft elke rij een andere versie, en we hebben altijd surveillanten die héel goed opletten. Dus gewoon goed leren, en zelf maken die proefwerken! (;


    Inspiration can hit you any time

    In de eerste durfde ik nog niet echt af te kijken, misschien ook omdat de helft van mijn klas zeker zo stom was als een ezel. Het was echt een verschrikkelijk jaar.
    Het tweede durfde ik het wel, maar dat was heel weinig en meer om mezelf op weg te helpen. Bij sommige vragen dacht ik namelijk echt "the fuck bedoelen ze daarmee?"
    Toen in het derde jaar nam ik niet eens de moeite om af te kijken. Als ik het fout had gedaan, merkte ik het wel. Vooral bij economie was dat vaak lol. Dan snapte ik ook wat ik verkeerd had gedaan, etc. En kon ik me daarop concentreren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet nog dat ik in de tweede, bij Frans het woordje "Fidelle" niet wist, dus ik keek bij het meisje naast me en zij had daar vrouw staan, maar ik dacht dat er trouw stond, dus ik schreef trouw op. Bleek het uiteindelijk trouw te zijn xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik kan me niet herinneren wanneer ik gespiekt heb bij een toets maar zal het vast wel eens gedaan hebben? Meestal kan ik andermans handschrift nooit lezen en daarbij vind ik dat ik het zelf moet oplossen. Ik vertrouw andermans antwoorden ook niet, hoe slim die persoon dan ook mag zijn. Als andere mensen bij mij spieken, wordt ik altijd echt enorm geïrriteerd. Daarom vraag ik altijd twee blaadjes. Één om op te schrijven en de andere gebruik ik om over mijn gegeven antwoorden heen te leggen zodat deze niet te zien zijn.


    Chaos is a ladder.

    Ik zie niet helemaal in hier wat spieken met zelfrespect te maken heeft. En bovendien doen bepaalde mensen hier net of is het een misdrijf als je een keer of vaker hebt gespiekt bij iemand. Come on and grow up --'


    ~

    Stuttgart schreef:
    Ik zie niet helemaal in hier wat spieken met zelfrespect te maken heeft. En bovendien doen bepaalde mensen hier net of is het een misdrijf als je een keer of vaker hebt gespiekt bij iemand. Come on and grow up --'


    Andersom: In het volwassen leven kun je ook niet spieken. So, you grow up en leer je eigen boontjes doppen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Bij ons was het altijd zo. Ik mocht bij anderen afkijken bij vakken waar ik niet goed in was en andersom ook. We hielpen elkaar gewoon een handje, het was niet zo dat mensen de toets letterlijk gingen overschrijven of zo. Ik snap ook niet wat het te maken heeft met zelfrespect.


    Your make-up is terrible

    Bij mij heette het antwoorden shoppen
    Die leraar zij dat het mocht het waren vragen over verschillende culturen. Jammer dat die leraar is gestorven, dat nieuws was echt heel erg


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Andersom: In het volwassen leven kun je ook niet spieken. So, you grow up en leer je eigen boontjes doppen :Y)


    Mijn eigen boontjes dop ik al meer dan 3 jaar. En ik heb meer meegemaakt dan de meesten hun hele leven! Dus daar kun jij niet over oordelen. Bovendien laat iedereen lekker zijn eigen menig hebben right?


    ~

    Oh en in het volwassen leven doen mensen elkaar anders ook na. Oh jij verkracht en vermoord iemand, nou laat ik dat ook eens doen!! Komt op precies hetzelfde neer.


    ~

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Andersom: In het volwassen leven kun je ook niet spieken. So, you grow up en leer je eigen boontjes doppen :Y)

    Als je in het volwassen leven een probleem hebt of iets niet snapt vraag je om hulp. Je hebt geen toetsen die je moet halen, zoals op school. Tenminste niet in het vak dat ik ga doen :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.