• Post in dit subforum alles over taal!
    Dat houdt in dat je vragen mag stellen over de grammatica, woordenschat of wat dan ook. Je mag ook delen welke talen jij spreekt, dus leuke discussies zijn ook welkom naast vragen.
    Men mag over elke taal vragen stellen, maar hele gesprekken mogen op heel Quizlet en in dit subforum enkel in het Nederlands, Engels of Duits gevoerd worden.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 19:40 ]


    Let the Night embrace you

    Sofinite schreef:
    Waarom is er geen Frans praattopic? Zou ik wel kunnen gebruiken (cat)


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Nee, gewoon nee. Mijn brein gaat in vol protest door jou stukje tekst. Het is zo fout.

    Wij zijn dan ook geen Duitsers/ halve Duitsers zoals jij. Ik praat vloeiend Fries, kan daar geen topic van gemaakt worden?

    Jonges, we hawwe mear Frysk nedich op dizze site. Sa hâlde we de Fryske taal heech. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vind het ontzettende onzin dat mensen hier op Q -een Nederlandse site- Engels zouden willen praten. Ik begrijp dat sommige zich verheven voelen boven de anderen omdat ze 'zo goed zijn in Engels' maar dat geeft nog geen reden om altijd en overal maar Engels te praten. Q is een Nederlandse site en ik vind dat er alleen Nederlands zou zijn toegestaan.
    Verder ben ik het eens met de meesten dat Frans ook toegestaan zou moeten zijn, omdat mensen in België ook Frans op school krijgen, alhoewel ik het zelf spreek. Maar ik ben het niet eens met sommigen om Duits af te schaffen, ik heb alleen maar Duits in mijn pakket en als je uit Oost-Nederland komt, spreek je zo goed als Duits.
    Maar ik blijf erbij, Q is Nederlands en hoeft niet te verengelsen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik vind het ontzettende onzin dat mensen hier op Q -een Nederlandse site- Engels zouden willen praten. Ik begrijp dat sommige zich verheven voelen boven de anderen omdat ze 'zo goed zijn in Engels' maar dat geeft nog geen reden om altijd en overal maar Engels te praten. Q is een Nederlandse site en ik vind dat er alleen Nederlands zou zijn toegestaan.
    Verder ben ik het eens met de meesten dat Frans ook toegestaan zou moeten zijn, omdat mensen in België ook Frans op school krijgen, alhoewel ik het zelf spreek. Maar ik ben het niet eens met sommigen om Duits af te schaffen, ik heb alleen maar Duits in mijn pakket en als je uit Oost-Nederland komt, spreek je zo goed als Duits.
    Maar ik blijf erbij, Q is Nederlands en hoeft niet te verengelsen.

    Oké, dus Engels op Quizlet is ontzettend onzinnig, maar Frans moet toegestaan zijn en Duits hoeft ook niet afgeschaft te worden? Gooi Engels er dan ook meteen bij, want ik geloof dat een groot deel van Quizlet ook (al dan niet altijd helemaal perfect) Engels spreekt/typt.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Oké, dus Engels op Quizlet is ontzettend onzinnig, maar Frans moet toegestaan zijn en Duits hoeft ook niet afgeschaft te worden? Gooi Engels er dan ook meteen bij, want ik geloof dat een groot deel van Quizlet ook (al dan niet altijd helemaal perfect) Engels spreekt/typt.


    Ik heb het over áls. Als talen toegestaan moeten worden, dan moet Frans er ook bij komen. Maar zoals je kunt lezen, ben ik tegen het gebruik van talen anders dan Nederlands op Q. En nee, het is maar een héél klein deel van Q dat goed Engels kan, er is een groot deel van Q dat denkt dat hij/zij goed Engels kan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik heb het over áls. Als talen toegestaan moeten worden, dan moet Frans er ook bij komen. Maar zoals je kunt lezen, ben ik tegen het gebruik van talen anders dan Nederlands op Q. En nee, het is maar een héél klein deel van Q dat goed Engels kan, er is een groot deel van Q dat denkt dat hij/zij goed Engels kan.

    Ik heb het nooit gehad over 'goed'. (cat) Maar ach, ieder zo zijn mening. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Wij zijn dan ook geen Duitsers/ halve Duitsers zoals jij. Ik praat vloeiend Fries, kan daar geen topic van gemaakt worden?

    Jonges, we hawwe mear Frysk nedich op dizze site. Sa hâlde we de Fryske taal heech. :Y)

    Amen.

    En ja, waarom geen Fries? Het is wel de officiële tweede landstaal en zo...


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    (...)
    Amen.

    En ja, waarom geen Fries? Het is wel de officiële tweede landstaal en zo...


    Dan kan Limburgs er ook wel meteen bij. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dan kan Limburgs er ook wel meteen bij. (':


    Dat vind ik ook. :Y)
    Limburgs ftw.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    SPECS schreef:
    (...)

    Uhm.....no. De frans klassen in eindexamen jaren bestaan bij ons uit maximaal 10 mensen volgens mij en spaans word niet eens gegeven bij ons.


    Dat dat bij jou zo is wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cloelia schreef:
    (...)
    Amen.

    En ja, waarom geen Fries? Het is wel de officiële tweede landstaal en zo...

    Echt? Maar er spreken relatief maar zo weinig mensen Fries :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nou laten we dan ook meteen een topic voor het Twents maken, als we dan toch al bezig zijn :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scooby schreef:
    (...)
    Echt? Maar er spreken relatief maar zo weinig mensen Fries :')


    Het blijft een officiele taal, en ook nog eens de tweede taal van Nederland. Dit in tegenstelling tot het eerder genoemde limburgs, dat als een dialect geldt.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Het blijft een officiele taal, en ook nog eens de tweede taal van Nederland. Dit in tegenstelling tot het eerder genoemde limburgs, dat als een dialect geldt.


    Heej, het Limburgs is awesome want het wordt op meer manieren gesproken dan dat er verschillende dorpen zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Heej, het Limburgs is awesome want het wordt op meer manieren gesproken dan dat er verschillende dorpen zijn.


    waarschijnlijk dat het daarom geen taal is (cat)


    quidquid excusatio prandium pro