• De stelling van deze week luidt:
    Alles is relatief, je kunt overal je twijfels bij zetten, want niks is zeker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Charitable schreef:
    (...)

    Oh God, deze discussie leidt naar nergens ^^ Maar goed, hier kom ik dus:
    Wie heeft gezegd dat kennis niets is? Kennis staat vast, is er dus. Ga jij erover twijfelen over het feit of dat er een soort ding bestaat waarin je kunt zitten? Beter genaamd een stoel? Over de naam kun je twijfelen, maar niet over het feit dat het bestaat.


    Waarom kan ik niet twijfelen aan het bestaan van de stoel? Iets waarnemen is nog geen bewijs van het bestaan van iets, als ik hallucineer neem ik ook dingen waar die niet bestaan.


    i put the fun in funeral

    Ja, je kunt over alles twijfelen, in kleine schaal maar ook op grotere schaal. Zo kan je twijfelen over welke kleren je zult aantrekken vandaag, of op welke sport je zal gaan. Maar ook over je relatie, over je leven, over het nut van het mens zijn.

    Maar ik denk, dat als je over alles twijfelt, je jezelf onzeker maakt en niet echt kan genieten van het leven en de levens om je heen. Sommige dingen moet je geloven. Sommige mensen geloven in God (of andere goden), zij proberen niet aan die God te twijfelen, zij proberen - ook al kunnen ze die God niet zien - toch vast te geloven dat die God hen helpt en er voor hen is. Als ze steeds aan die God zouden twijfelen, zou er niet veel van hun geloof terechtkomen.

    Blijf niet aan alles twijfelen, laat andere niet aan jou twijfelen door hen te helpen en je beloftes na te komen. Dan geniet iedereen een stuk meer!!


    Forget all the reasons why it won't work and believe that one reason why it will....

    Audacity schreef:
    (...)

    Waarom kan ik niet twijfelen aan het bestaan van de stoel? Iets waarnemen is nog geen bewijs van het bestaan van iets, als ik hallucineer neem ik ook dingen waar die niet bestaan.


    Maar om te hallucineren moet je weer bestaan... je kunt niet hallucineren als je niet bestaat, als je er niet bent.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lalalalalalaallaalalallalaalalalalalalallaalalalaalalalalalalalala, eens, want je kunt over alles twijfelen, over een vastlopende alien tot een frietje met een gezicht. :Y)


    Some people are art and do art at the same time

    Cathedra schreef:
    Lalalalalalaallaalalallalaalalalalalalallaalalalaalalalalalalalala, eens, want je kunt over alles twijfelen, over een vastlopende alien tot een frietje met een gezicht. :Y)


    Twijfel je dan ook over dat je dit getypt hebt?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens, sommige dingen staan vast en zijn feiten.


    ~

    NJHoran schreef:
    Oneens, sommige dingen staan vast en zijn feiten.


    Zelfs dat kan je in twijfel trekken (wbw)


    26 - 02 - '16

    Charitable schreef:
    (...)

    Twijfel je dan ook over dat je dit getypt hebt?
    Ja, eigenlijk wel. Je kunt over alles twijfelen, eigenlijk.
    OMG HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH, toen ik op het knopje 'Quote' wou drukken, kreeg ik zo'n melding dat een site TWIJFELT dat deze site (Q) verdacht is en het dus misschien gevaarlijk kan zijn, ik lachte me kapot lololololo


    Some people are art and do art at the same time

    Cathedra schreef:
    (...)Ja, eigenlijk wel. Je kunt over alles twijfelen, eigenlijk.
    OMG HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAH, toen ik op het knopje 'Quote' wou drukken, kreeg ik zo'n melding dat een site TWIJFELT dat deze site (Q) verdacht is en het dus misschien gevaarlijk kan zijn, ik lachte me kapot lololololo


    Twijfel je dan aan het feit dat je been kan bewegen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charitable schreef:
    (...)

    Twijfel je dan aan het feit dat je been kan bewegen?
    Omdat ik met deze stelling eens ben, betekent niet meteen dat je aan alles moet twijfelen, maar dat je aan alles kan twijfelen. Dus ik kan aan alles twijfelen, ook aan het feit dat ik mijn been kan bewegen.


    Some people are art and do art at the same time

    Cathedra schreef:
    (...)Omdat ik met deze stelling eens ben, betekent niet meteen dat je aan alles moet twijfelen, maar dat je aan alles kan twijfelen. Dus ik kan aan alles twijfelen, ook aan het feit dat ik mijn been kan bewegen.


    Dan zal ik het anders formuleren: je vind dat je kunt twijfelen dat je kunt bewegen?
    Wat doe je als je aan het typen bent?
    Je vingers bewegen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Charitable schreef:
    (...)

    Maar om te hallucineren moet je weer bestaan... je kunt niet hallucineren als je niet bestaat, als je er niet bent.


    Maar we waren het er al mee eens dat ik besta. Of de wereld om mij heen echt bestaat, of alleen gedroomd/gehallucineerd is, kan ik niet weten. (krul)


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Maar we waren het er al mee eens dat ik besta. Of de wereld om mij heen echt bestaat, of alleen gedroomd/gehallucineerd is, kan ik niet weten. (krul)


    Als jij bestaat, ben je echt ^^ Dan is dat zeker, en dan is niet alles relatief, dan twijfel je daar niet meer over, want alles=alles, en niet een overgroot deel ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried