• In the future, personal computers have developed into "Persocoms", mobile computers that look like human beings. Hideki Motosuwa, a prep school student, desperately wants to buy a Persocon but cannot afford to. One day he finds a Persocom that has been thrown away and decides to keep it. When he turns on the Persocom, all she can say is "Chi" so he decides to name her that. After a while it starts to become apparent that Chi is more than an average Persocom. Having much better performance, it seems that Chi might be a "Chobit", a type of advanced Persocom rumored to have independent thought.

    (Source: ANN)


    Eigen mening (spoiler)
    Ik zit momenteel aan aflevering 14 en ik vind Chii zo schattig! Hideki is wel een beetje enorm hentai, maar voor de rest vind ik het wel grappig. Ik ben alleen enorm benieuwd naar Chii haar achtergrond. Stomme fillers x_x.


    [ bericht aangepast op 7 april 2013 - 17:23 ]


    Let the Night embrace you

    Ik heb Chobits gezien en vond het echt een mooie anime. ^^ Ik heb ook wel verschillende keren een traantje gelaten volgens mij, haha.

    Vooral de vergelijking met het prentenboek vind ik zo mooi. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het staat nog op mijn 'to watch-list'!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het werd bijna een van mijn eerste anime. Ik wilde het gaan kijken, maar toen begon de video heel erg te haperen en was ik van "Fuck it, dan niet". En nu wil ik het niet meer proberen, aangezien ik nu shounen véél leuker vind dan shoujo en romantic en al die shizzle.