• Als eerste wil ik even zeggen dat ik niemand hiermee persoonlijk wil aanvallen en dat het me niks uit maakt op welk geslacht je valt.

    Maar ik snap niet wat er zo leuk is aan al die bromance (of hoe ze dan ook mogen heten) stories. Ik begrijp het gewoon niet wat er zo geweldig is om je favoriete personage opeens van geaardheid te laten veranderen. Neem nou al die 1D stories. Heel veel daarvan zijn bromance maar kan iemand mij alsjeblieft uit leggen waarom heel veel mensen het leuk vinden om te lezen dat ze opeens iets met elkaar hebben? Dit geld hetzelfde voor Gale&Peeta, Edward&Jacob, Bill&Tom of wie dan ook.

    Ik wil nog een keer zeggen dat ik niks tegen mensen heb die homoseksueel zijn. In tegen deel zelfs.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Tja, hoe het precies populair geworden is, vraag ik me ook af. Heb er verder weinig op tegen, alleen dat het wat onorigineel word. Maar ik kan wel begrijpen dat het voor homoseksuelen/lesbiennes op de site leuker is om een liefdes verhaal te lezen tussen dezelfde geslachten.


    You are beautiful, you are love.

    Itami schreef:
    (...)
    I know that. Ik blijf die naam gebruiken omdat iedereen dat doet.


    Wat iedereen hier een bromance noemt, heet toch eigenlijk een Slash/Yaoi of heb ik dat verkeerd meegekregen?

    [ bericht aangepast op 9 april 2013 - 17:12 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Rajah schreef:
    (...)

    Wat iedereen hier een bromance noemt, heet toch eigenlijk een Slash of heb ik dat verkeerd meegekregen?

    Jup, dat is een Slash. ^^


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    (...)
    Jup, dat is een Slash. ^^


    Haha, oké :'D

    Maar ontopic: ik vind het ook niets zo'n gay story, maar al die details hoeven dan ook niet van mij.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    I'm with you. Ik heb geen idee en houd er zelf ook niet van. Gewoon omdat het lichtelijk respectloos is om het te doen. Hoe zou jij het vinden als mensen fanfictions over jou zouden schrijven?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb niets met One Direction, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Sowieso voel ik niet zo veel voor 'real person fiction', want het geeft me altijd een beetje een vreemd gevoel om tegen echte mensen te zeggen met wie ze een relatie zouden moeten hebben - niet dat iedereen die wel van RPF houdt dat per se doet, maar er zit in zulke fandoms altijd wel minstens één doorgeslagen shipper, dus ik houd me er liever volledig buiten.
    Wel heb ik een heleboel slash ships uit boeken, films of televisieseries. De voornaamste reden dat ik fan ben van die koppels is gewoon dat ik vind dat ze goed bij elkaar passen. Het gaat niet om de slash, maar om de relatie tussen twee personages, ongeacht hun geslacht. Gedeeltelijk zijn mijn slash ships canon (Jack/Ianto uit Torchwood, Tara/Willow uit BTVS) en gedeeltelijk niet (Merlin/Arthur uit Merlin, Stiles/Derek uit Teen Wolf) maar in alle gevallen hebben ze in mijn ogen een zekere chemie. Bij een hetero koppel zou de reden om ze te shippen precies hetzelfde zijn. Er zijn in fictie echter nou eenmaal véél meer mannelijke dan vrouwelijke hoofdpersonen, zeker in scifi en fantasy, dus is het misschien niet heel raar dat er meer goede vriendschappen zijn die op het randje van meer hangen tussen twee mannen dan tussen een man en een vrouw, wat ook in meer slash ships resulteert.
    En dan is er natuurlijk ook nog het argument dat 'hot' of 'schattig' is, maar wat mij betreft is dat niet iets wat alleen op slash toetreft. Wel is het zo dat fandoms voor slash ships over het algemeen een stuk groter zijn als je kijkt naar sites als Tumblr of AO3. Meer fic, gifsets en meta is voor mij wel een reden om een bepaald ship fandom interessanter te vinden dan een ander.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Michonne schreef:
    Ik denk dat het gewoon de fantasie is. Zelf 'ship' ik ook bepaalde mannen samen, maar van mij hoeft het in het echt niet te gebeuren. Het is grappig en leuk en interessant om het te bedenken en dingen in foto's te zien, weet ik het allemaal, zolang het in ieder geval niet te ver gaat, maar daar houd het ook op bij mij.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Folklore schreef:
    Tja, hoe het precies populair geworden is, vraag ik me ook af. Heb er verder weinig op tegen, alleen dat het wat onorigineel word. Maar ik kan wel begrijpen dat het voor homoseksuelen/lesbiennes op de site leuker is om een liefdes verhaal te lezen tussen dezelfde geslachten.


    Hier ben ik het ook mee eens. Voor mij als lesbienne, is het ook wel eens leuk om een bromance te lezen alleen het worden er zoveel.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ik kan niet verklaren waarom ik Twincest leuk vind. Ik denk deels ook gewoon omdat het spannend is. Ze zijn beroemd, dus niemand mag van hun relatie afweten. Dat zorgt voor schaamtelijke momenten, die o zo schattig beschreven kunnen worden.
    Ik weet 't niet, maar het is leuk om te lezen als het van een goede schrijfster komt. ^^


    Let the Night embrace you

    Voor mezelf vond ik het interessant om te doen omdat ik nog nooit eerder een "Bromance" had geschreven. Het was meer voor mezelf om mijn eigen schrijven uit te breiden door ook een homo-relatie te beschrijven ipv het standaard "boy-girl" shipping. Niet eens perse om "stylinson."

    Ik lees wel Bromances, maar alleen de bromances die zo goed geschreven zijn dat ze het waard zijn om te lezen. Verder snap ik ook niet precies waarom fans hun idolen graag als homo zien. Misschien iets dat meisjes altijd ook een homo best-friend willen? haha


    Alleen maar tranen van geluk

    Omdaaaaat meisjes geilen op jongens die het met elkaar doen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    People are weird. People will be people.
    Ik snap het niet, maar mensen vinden het leuk omdat het kan, denk ik. :') Dat is net zoiets dat mensen alle 1D stories hier "anders vinden op hun eigen manier" terwijl het eigenlijk allemaal dezelfde crap is niet persoonlijk bedoeld, omdat mensen mensen zullen zijn.
    Ik vind 1D bullcrap, mensen vinden mijn anime bullcrap, oh well.


    ik moet echt minder Engels/Nederlands gaan typen

    Ik ben het helemaal eens met Square. (:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Rajah schreef:
    (...)

    Wat iedereen hier een bromance noemt, heet toch eigenlijk een Slash/Yaoi of heb ik dat verkeerd meegekregen?

    Yes. Tenminste, voor mij :'D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Gifted schreef:
    Voor mezelf vond ik het interessant om te doen omdat ik nog nooit eerder een "Bromance" had geschreven. Het was meer voor mezelf om mijn eigen schrijven uit te breiden door ook een homo-relatie te beschrijven ipv het standaard "boy-girl" shipping. Niet eens perse om "stylinson."

    Ik lees wel Bromances, maar alleen de bromances die zo goed geschreven zijn dat ze het waard zijn om te lezen. Verder snap ik ook niet precies waarom fans hun idolen graag als homo zien. Misschien iets dat meisjes altijd ook een homo best-friend willen? haha

    Mannen geilen toch ook op lesbische meisjes? :')


    Take me to wonderland