• De stelling van deze week luidt:
    Door alle sociale media verliest de mens het contact met de 'echte' wereld

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ben ik het niet mee eens. School, werk, daar kom je ook in aanraking met mensen. En via sms, whattsapp hou je ook nog gewoon contact met andere. En wat is er tegenwordignog te doen in de "echte wereld"? Erg weinig voor de jeugd om eerlijk te zijn.

    (eigen mening)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eens, bijv. de jeugd van tegenwoordig kan nauwelijks een fatsoenlijk telefoongesprek/echt gesprek meer voeren met een onbekende of iemand die wat verder weg staat.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Mee eens, maar dit is vooral van toepassing op de nu nog wat jongere kinderen en de generaties die nog gaan komen, omdat zij met de social media en de technische vooruitgangen (of achteruitgangen op real life gebied) op zullen groeien.
    Veel jongeren kunnen niet normaal communiceren, tenzij via whatsapp. Ik ben wel benieuwd hoe de wereld er over twintig jaar uitziet, eigenlijk.
    Ik zeg trouwens niet dat ik er zelf niet aan mee doe, want dat doe ik wel. Maar ik laat mijn leven er niet door leiden en er zijn veel mensen die daar wel naar neigen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    KellyBelly schreef:
    Ben ik het niet mee eens. School, werk, daar kom je ook in aanraking met mensen. En via sms, whattsapp hou je ook nog gewoon contact met andere. En wat is er tegenwordignog te doen in de "echte wereld"? Erg weinig voor de jeugd om eerlijk te zijn.

    (eigen mening)


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Parachutes schreef:
    Mee eens, maar dit is vooral van toepassing op de nu nog wat jongere kinderen en de generaties die nog gaan komen, omdat zij met de social media en de technische vooruitgangen (of achteruitgangen op real life gebied) op zullen groeien.
    Veel jongeren kunnen niet normaal communiceren, tenzij via whatsapp. Ik ben wel benieuwd hoe de wereld er over twintig jaar uitziet, eigenlijk.
    Ik zeg trouwens niet dat ik er zelf niet aan mee doe, want dat doe ik wel. Maar ik laat mijn leven er niet door leiden en er zijn veel mensen die daar wel naar neigen.


    You are beautiful, you are love.

    Half. Dat iemand het contact met de "echte wereld" verliest komt wel voor. Maar het gebeurt lang niet met iedereen.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Oneens.
    Je chat met mensen in Social Media, betekent niet gelijk dat je geen contact meer hebt in de echte wereld. Ik zit ook de hele tijd achter mijn Skype en Facebook, maar ik verlies mijn contact niet.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vind dat je op internet veel meer keuze hebt in ''vrienden'' vinden dan in je eigen kleine dorpje. Zoiezo, als je al je hele leven wordt gehaat in dat dorpje zonder enige reden, is het contact verliezen met de echte wereld niet zo'n slecht idee.

    Niet eens. Wat ik wel vind, is dat de mens veel te afhankelijk is geworden van Social Media.


    Tijd voor koffie.

    Nee, vanwege de smartphones. Zonder die dingen was de social media niet eens zo groot geworden en zat niet iedereen constant achter zo'n ding.


    Your make-up is terrible

    Eens. Ik bedoel, srsly, hoe zouden ze zonder whatsapp kunnen leven?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens. Er zijn een hoop mensen die zeven dagen in de week, vierentwintig uur per dag achter hun laptop zitten en contact met de buitenwereld vermijden. Ook kunnen ze vaak niet eens meer fatsoendelijk Nederlands schrijven door de whatsapp taal.


    “Things never happen the same way twice.”

    Ik verlies eerder het contact met de echte wereld door boeken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kwijt schreef:
    Niet eens. Wat ik wel vind, is dat de mens veel te afhankelijk is geworden van Social Media.


    26 - 02 - '16

    beide, het is eigenlijk je eigen keuze, ga ik achter de computer zitten en met chatten of ga ik naar buiten en met mensen praten? Ik denk dat het gewoon per persoon verschillend is.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.