• The Lavender Town Syndrome (also known as "Lavender Town Tone" or "Lavender Town Suicides") was a peak in suicides and illness of children between the ages of 7-12 shortly after the release of Pokémon Red and Green in Japan, back in February 27, 1996.
    Rumors say that these suicides and illness only occurred after the children playing the game reached Lavender Town, whose theme music had extremely high frequencies, that studies showed that only children and young teens can hear, since their ears are more sensible.
    Due to the Lavender Tone, at least two-hundred children supposedly committed suicide, and many more developed illnesses and afflictions. The children who committed suicide usually did so by hanging or jumping from heights. Those who did not acted irrationally complained of severe headaches after listening to Lavender Town's theme.

    Although Lavender Town now sounds differently depending on the game, this mass hysteria was caused by the first Pokémon game released. After the Lavender Tone incident, the programmers had fixed Lavender Town's theme music to be at a lower frequency, and since children were no longer affected by it.
    One video appeared in 2010 using ”special software" to analyze the audio of Lavender Town's music. When played, the software created images of the Unown near the end of the audio. This raised a controversy, since the Unown didn't appear until the Generation 2 games: Silver, Gold, and Crystal. The Unown translate to "LEAVE NOW". There is also the said Beta Version of Lavender Town.

    Bron


    Normaal geloof ik zulke dingen niet, maar dit gekgenoeg wel. Ik snap alleen niet waarom het dan niet wereldwijd bekend zou zijn want dit is toch best wel nieuws wat goed zou verkopen :'3

    Voor de nieuwsgierige mensen heb ik de originele achtergrondmuziek. Je krijgt er geen zelfmoordneigingen van als je het een keertje luisterd, ook geen paniekaanvallen of iets. Ik luisterde het terwijl mijn moeder binnen mijn zichtveld zat dus dat kalmeerde wel, maar je wordt wel angstig van het nummer. Mijn maag keerde zich een keer om. Ik heb zelf geen last van angstaanvallen en hoewel ik héél gevoelig ben voor enge dingen deed het me niet bijzonder veel, ik kreeg het enkel een beetje benauwd en ik werd er bang van maar zodra ik het afzette merkte ik er niets meer van. Als het goed is horen jullie de hoogste tonen niet meer, ik zelf met mijn 14 jaar namelijk al niet. Maar zet het absoluut niet te hard want dan krijg je oorpijn :'3 Ik raad jullie wel absoluut af om het opnieuw en opnieuw te spelen, ik denk niet dat je daar een heel goed gevoel van zult krijgen.
    Originele achtergrondmuziek:


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Let it come and let it be

    Er zijn echt heel veel creepypasta's over Pokémongames, en gek genoeg spelen ze zich altijd af in Lavender town. Ik heb net achtergronddeuntje net geluisterd en ik werd er heel angstig van. Misschien komt het door de achtergrond, misschien doordat het deuntje gewoon heel... Ik weet niet. Ik kan het niet omschrijven. Maar ik vind het wel raar dat het juist altijd Lavender town is waar de creepypasta's op uitmonden.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Er zijn echt heel veel creepypasta's over Pokémongames, en gek genoeg spelen ze zich altijd af in Lavender town. Ik heb net achtergronddeuntje net geluisterd en ik werd er heel angstig van. Misschien komt het door de achtergrond, misschien doordat het deuntje gewoon heel... Ik weet niet. Ik kan het niet omschrijven. Maar ik vind het wel raar dat het juist altijd Lavender town is waar de creepypasta's op uitmonden.

    Ik vind het juist logisch dat alles mis gaat op één plek, want volgens mij zou Lavender town een geestenstad moeten zijn en als gamemaker wil je indruk op mensen maken waardoor ze dingen tot een hoger niveau brengen en dan kan dat zo fout gaan. Of de leider over hoe Lavender town moest worden was mentaal niet in orde, zou ook best kunnen.


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Ik vind het juist logisch dat alles mis gaat op één plek, want volgens mij zou Lavender town een geestenstad moeten zijn en als gamemaker wil je indruk op mensen maken waardoor ze dingen tot een hoger niveau brengen en dan kan dat zo fout gaan. Of de leider over hoe Lavender town moest worden was mentaal niet in orde, zou ook best kunnen.


    Ik zou het niet weten, ik was niet zo'n Pokémongamer vroeger, haha. Maar dit is volgens mij al de derde creepypasta die ik lees over Lavender town, daarom viel het me op.


    Searching heavens for another earth

    Dit is niet iets wat ik ga gebruiken als slaap liedje.. -Niet dat ik het wel ergens anders voor ga gebruiken-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik voel me niet echt comfortabel bij het muziekje, maar of ik er nu zelfmoord voor wil gaan plegen? Nee. Ik weet niet, maar ik geloof dit bericht niet zo. :') Zeker omdat de bron ook geen krant is of iets dergelijks.
    Het klopt wel dat Japan de meeste zelfmoorden telt, dacht ik, maar dat gaat meer om de stress en de grote druk die ze daar hebben.


    Take me to wonderland

    Ik geloof het niet echt. Want dit soort nieuws zou inderdaad wereldwijd bekend zijn, als het echt was.
    En het liedje doet me nou niet echt iets. :')


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik ga het niet beluisteren, ik krijg er al de kriebels van bij het zien van de titel van dit topic.


    •*• Lululu •*•

    Haguro schreef:
    Ik geloof het niet echt. Want dit soort nieuws zou inderdaad wereldwijd bekend zijn, als het echt was.
    En het liedje doet me nou niet echt iets. :')


    ^ dit, plus ik vind het liedje eerder irritant dan angstaanjagend.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Haguro schreef:
    Ik geloof het niet echt. Want dit soort nieuws zou inderdaad wereldwijd bekend zijn, als het echt was.
    En het liedje doet me nou niet echt iets. :')


    26 - 02 - '16

    eerlijk? bij de eerste tonen werd ik al misselijk zelfmoordneigingen heb ik nu inet bepaald maar mijn maag draaide bij de eerste tonen al om dus ik heb het meteen weer uitgezet en zoek het nooit meer opnieuw op


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Je weet dat het maar een creepypasta is hè? ^^
    Al werkt dat liedje wel ongelofelijk op m'n zenuwen.


    i put the fun in funeral

    Oh wat een bullshit, daar heb ik als kind echt nooit last van gehad. En de reden waarom het wat creepy is, is omdat dat een spookstad in Pokémon is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meh. Ik vind het een eng verhaal en het muziekje is niet heel fijn, maar vooral irritant, zoals al die pokémon muziekjes. ik hoorde al die tonen volgens mij wel, of in ieder geval ''voelde'' ik ze. Maar het geluid stond ook wel wat harder, hehe.
    ik denk alleen niet dat ik het geloof... ik weet niet of die spellen tegelijk uitkwamen in andere landen, want anders is het wel heel raar dat dan alleen Japanse kinderen zelfmoord pleegden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb nog niet een de helft van het verhaal gelezen, en ik denk al bij mezelf "I'm calling bullshit on this one." Also, for the sake of a good night sleep, like hell I'm listening that.

    Ik geloof er niets van, sorry maar dan zou het wel heel erg goed verborgen zijn, en heel toevallig dat ze het verbond hebben gevonden.
    Ik kreeg wel enorme hoofdpijn door die hoge tonen. Ik heb een overgevoelig gehoor, dus voor mij is het extra vervelend.


    We'll still love each other, forever and always. <3