• The Lavender Town Syndrome (also known as "Lavender Town Tone" or "Lavender Town Suicides") was a peak in suicides and illness of children between the ages of 7-12 shortly after the release of Pokémon Red and Green in Japan, back in February 27, 1996.
    Rumors say that these suicides and illness only occurred after the children playing the game reached Lavender Town, whose theme music had extremely high frequencies, that studies showed that only children and young teens can hear, since their ears are more sensible.
    Due to the Lavender Tone, at least two-hundred children supposedly committed suicide, and many more developed illnesses and afflictions. The children who committed suicide usually did so by hanging or jumping from heights. Those who did not acted irrationally complained of severe headaches after listening to Lavender Town's theme.

    Although Lavender Town now sounds differently depending on the game, this mass hysteria was caused by the first Pokémon game released. After the Lavender Tone incident, the programmers had fixed Lavender Town's theme music to be at a lower frequency, and since children were no longer affected by it.
    One video appeared in 2010 using ”special software" to analyze the audio of Lavender Town's music. When played, the software created images of the Unown near the end of the audio. This raised a controversy, since the Unown didn't appear until the Generation 2 games: Silver, Gold, and Crystal. The Unown translate to "LEAVE NOW". There is also the said Beta Version of Lavender Town.

    Bron


    Normaal geloof ik zulke dingen niet, maar dit gekgenoeg wel. Ik snap alleen niet waarom het dan niet wereldwijd bekend zou zijn want dit is toch best wel nieuws wat goed zou verkopen :'3

    Voor de nieuwsgierige mensen heb ik de originele achtergrondmuziek. Je krijgt er geen zelfmoordneigingen van als je het een keertje luisterd, ook geen paniekaanvallen of iets. Ik luisterde het terwijl mijn moeder binnen mijn zichtveld zat dus dat kalmeerde wel, maar je wordt wel angstig van het nummer. Mijn maag keerde zich een keer om. Ik heb zelf geen last van angstaanvallen en hoewel ik héél gevoelig ben voor enge dingen deed het me niet bijzonder veel, ik kreeg het enkel een beetje benauwd en ik werd er bang van maar zodra ik het afzette merkte ik er niets meer van. Als het goed is horen jullie de hoogste tonen niet meer, ik zelf met mijn 14 jaar namelijk al niet. Maar zet het absoluut niet te hard want dan krijg je oorpijn :'3 Ik raad jullie wel absoluut af om het opnieuw en opnieuw te spelen, ik denk niet dat je daar een heel goed gevoel van zult krijgen.
    Originele achtergrondmuziek:


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Let it come and let it be

    Kende dit al maar geloof er niet echt in. Zo zou er van bijvoorbeeld Sponsebob een scene zijn waarin Octo zelfmoord pleegt en er is een bepaalde filmpje van Disney genaamd "Suicide Mouse" dat tot zelfmoord zou leiden.

    Als je het mij vraagt is het onzin, but who knows?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Kende dit al maar geloof er niet echt in. Zo zou er van bijvoorbeeld Sponsebob een scene zijn waarin Octo zelfmoord pleegt en er is een bepaalde filmpje van Disney genaamd "Suicide Mouse" dat tot zelfmoord zou leiden.

    Als je het mij vraagt is het onzin, but who knows?


    Die van Suicide Mouse ken ik ook, hij maakt je wel echt down als je een slechte dag hebt.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik durf dat liedje nu dus echt niet te luisteren. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik heb 'm geluisterd. De vijf vreselijkste minuten van mijn leven. Wat een klote muziek.


    26 - 02 - '16

    Ik moet toegeven dat ik na afloop van dat muziekje goed misselijk was, maar ik kan me niet voorstellen dat dit jonge kinderen suïcidaal gemaakt heeft.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mallory schreef:
    Ik ga het niet beluisteren, ik krijg er al de kriebels van bij het zien van de titel van dit topic.


    “You can't change what happened. But you can still change what will happen”  -- Sebastian Vettel

    Nou, behalve dat ik 'm echt fucking irritant vind - word ik er niet depri van. :}


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Puritatem schreef:
    Nou, behalve dat ik 'm echt fucking irritant vind - word ik er niet depri van. :}


    Tell me about it, stud.

    Hartstikke nep. Is bedacht, net als slenderman en alles. Zal even kijken of ik kan vinden waar dit verhaal ook alweer vandaan kwam.


    quidquid excusatio prandium pro

    Creepypasta's zijn gewoon enge spookverhaaltjes die niet op waarheid berusten. ;x


    ars moriendi

    Bayern schreef:
    Creepypasta's zijn gewoon enge spookverhaaltjes die niet op waarheid berusten. ;x


    Oh lol, niet eens gezien dat het daarvandaan kwam. Maar dat dus. Er zitten overigens echt Awesome dingen tussen de creepypastas!


    quidquid excusatio prandium pro

    Nou, ik moet toevoegen dat het behoorlijk creepy muziek is en dat ik er hoofdpijn van krijg, maar ik geloof het verhaal toch niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Okammy schreef:
    (...)

    Oh lol, niet eens gezien dat het daarvandaan kwam. Maar dat dus. Er zitten overigens echt Awesome dingen tussen de creepypastas!

    Zeker! Fijne horrorverhaaltjes zijn dat, maar absoluut niet waar of curs. :Y)


    ars moriendi

    Ik vind het niet eng ofzo :'D Klinkt echt als een pokemon muziekje haha.


    -

    Bayern schreef:
    (...)
    Zeker! Fijne horrorverhaaltjes zijn dat, maar absoluut niet waar of curs. :Y)


    Helaas :c


    quidquid excusatio prandium pro