• Dit is zo hartbrekend.
    Ik moest echt huilen toen ik dit las en ook wat er op volgde.

    Het kan me niet schelen dat sommige mensen een hekel hebben aan de Fifty Shades trilogy of het zelfs verachten. Ja er komen veel ruige scenario's in voor maar het verhaal er achter is zo ontzettend mooi en vol liefde. Ik heb heel veel boeken gelezen maar nog nooit heeft een verhaal me zo geraakt als deze.


    Wat vinden jullie van deze serie?

    [ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 20:26 ]


    Believe in yourself.

    Cenobite schreef:
    (...)

    Maar dat is nou juist het punt.. Dat er GEEN BDSM relatie is. Omdat Christian dat juist heeft opgegeven omdat Anastasia geen "Onderdanig bot in haar lichaam heeft" zoals het boek al zei. Als mensen het toch als een BDSM relatie zien (wat echt vreemd is als je het mij vraagt) dan is het in hun ogen inderdaad slecht geschreven omdat er amper BDSM in voor komt...


    Look, like I said, I've only read parts. and there definitively are some BDSM parts behind that horrible writing style. [And then he touched me... There.] And from what I've gathered, those parts are nothing like what BDSM should be like. Dat hun relatie uiteindelijk niets met BDSM te maken had, I don't care. i'm just saying that there are [according to erotica writers and people in the BDSM scene] mistakes in the book.
    The bad reviews, the twilight-side plus the crap writing style means that I really just don't want to put myself through the terrible torture of reading it.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Beste vriendinnen hebben altijd ook een beetje een hekel aan elkaar :P

    Echt? Oh, heb ik nou geen last van. :')


    ars moriendi

    Square schreef:
    (...)

    Nou ja, ik bedoelde eigenlijk dat ik moest lachen omdat ik het gewoon echt niet goed geschreven vond. (krul) Het begon al met de allereerste scène, wanneer de hoofdpersoon in de spiegel kijkt en -verrassing- zichzelf ziet. Een meer doorzichtige manier om je hoofdpersoon te beschrijven bestaat niet, tenzij je gewoon haar uiterlijke kenmerken opsomt. De vriendschap tussen Ana en die kamergenote van haar snapte ik trouwens ook niet echt; ze leek een hekel aan dat meisje te hebben, maar toch was het haar beste vriendin. En waarom was Ana in 's hemelsnaam de meest aangewezen persoon om dat interview over te nemen? Er werkten toch vast nog wel andere mensen bij dat krantje of waar het dan ook voor was? Er stond iets over hoeveel werk die kamergenote had gedaan voor dat interview, maar vervolgens laat ze toch Ana gaan zonder dat zij erop is voorbereid.
    Sorry, het is gewoon niet echt mijn soort boek, denk ik. :'D


    Hahaha ja daar heb je zeker een aantal goede redenen waarom het boek slecht geschreven is. En over haar kamergenote Kate, ze heeft geen hekel aan haar maar ze is jaloers. Dat hoort niet inderdaad, maar later in de boeken wordt dit sowieso een stuk minder. En nu je het zegt, ik snap ook niet dat Ana dat interview moest doen, maar misschien is het omdat Kate haar gewoon goed vertrouwd en het gaat uiteindelijk alleen maar om een paar vragen.

    Iedereen zo zijn eigen smaak, haha (: Maar ik denk dat ik gewoon door dit soort dingen heen kijk persoonlijk. De manier van schrijven maakt mij meestal niet zo heel veel uit zolang het verhaal me maar interesseert...


    Believe in yourself.

    Escritura schreef:
    (...)

    Look, like I said, I've only read parts. and there definitively are some BDSM parts behind that horrible writing style. [And then he touched me... There.] And from what I've gathered, those parts are nothing like what BDSM should be like. Dat hun relatie uiteindelijk niets met BDSM te maken had, I don't care. i'm just saying that there are [according to erotica writers and people in the BDSM scene] mistakes in the book.
    The bad reviews, the twilight-side plus the crap writing style means that I really just don't want to put myself through the terrible torture of reading it.
    Even een vraagje, want dat vraag ik me eigenlijk al een hele tijd af :3 waarom antwoord jij heel vaak in het Engels, zelfs al ga je in op een Nederlands stukje tekst :P?


    Life is hard and then we die

    De enige fifty shades die ik wil lezen is:



    Ik vind gewoon niet dat fanfics gepubliceerd zouden mogen worden. Ookal worden namen veranderd.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Even een vraagje, want dat vraag ik me eigenlijk al een hele tijd af :3 waarom antwoord jij heel vaak in het Engels, zelfs al ga je in op een Nederlands stukje tekst :P?


    I'm sorry. >.< Het is makkelijker voor me. Vorig jaar was het een stuk minder, maar ik woon nu ongeveer tien maanden in Engeland. I speak English 24/7, en mijn Nederlands gaat er dan behoorlijk op achter uit. Het is soms gewoon gemakkelijker voor mij om me in het Engels uit te drukken. I'm sorry if it's annoyed anyone, but it's starting to be the force of habit.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Look, like I said, I've only read parts. and there definitively are some BDSM parts behind that horrible writing style. [And then he touched me... There.] And from what I've gathered, those parts are nothing like what BDSM should be like. Dat hun relatie uiteindelijk niets met BDSM te maken had, I don't care. i'm just saying that there are [according to erotica writers and people in the BDSM scene] mistakes in the book.
    The bad reviews, the twilight-side plus the crap writing style means that I really just don't want to put myself through the terrible torture of reading it.


    Oké, misschien zitten er volgens erotica schrijvers en BDSM fouten in het boek, maar wie zegt dat het moet kloppen? Het is nog altijd fictie en deze vrouw had hier voor nog nooit een boek geschreven, dus dat verklaart misschien haar manier van schrijven. En als het gaat om de: And then he touched me... There- part, Anastasia is nog maagd wanneer ze met Christian te maken krijgt, alles is nieuw voor haar. Ik vind het beschrijven van haar gedachten in die situatie's eigenlijk heel toepasselijk gezien haar onzekerheid en het feit dat ze zo onwetend is..
    Maar je moet de boeken inderdaad niet lezen als het je gewoon echt niet aanstaat, ik probeer alleen te zeggen dat als je door dat alles heen kijkt, het echt wel een mooi verhaal is.. (:

    [ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 21:09 ]


    Believe in yourself.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Even een vraagje, want dat vraag ik me eigenlijk al een hele tijd af :3 waarom antwoord jij heel vaak in het Engels, zelfs al ga je in op een Nederlands stukje tekst :P?

    Lolz die neiging heb ik ook XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Cenobite schreef:
    (...)

    Oké, misschien zitten er volgens erotica schrijvers en BDSM fouten in het boek, maar wie zegt dat het moet kloppen? Het is nog altijd fantasy en deze vrouw had hier voor nog nooit een boek geschreven, dus dat verklaart misschien haar manier van schrijven. En als het gaat om de: And then he touched me... There- part, Anastasia is nog maagd wanneer ze met Christian te maken krijgt, alles is nieuw voor haar. Ik vind het beschrijven van haar gedachten in die situatie's eigenlijk heel toepasselijk gezien haar onzekerheid en het feit dat ze zo onwetend is..
    Maar je moet de boeken inderdaad niet lezen als het je gewoon echt niet aanstaat, ik probeer alleen te zeggen dat als je door dat alles heen kijkt, het echt wel een mooi verhaal is.. (:


    If you say so, sweetheart. ^^ Heel veel mensen denken er zo over en daar is niets mis mee. ^^ My own BDSM relationship is nothing like the few parts of Fifty Shades that I've seen, which is why the mistakes will just annoy me.

    Maar als jij het verhaal mooi vind: Good. ^^ Everyone's taste is different.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    I'm sorry. >.< Het is makkelijker voor me. Vorig jaar was het een stuk minder, maar ik woon nu ongeveer tien maanden in Engeland. I speak English 24/7, en mijn Nederlands gaat er dan behoorlijk op achter uit. Het is soms gewoon gemakkelijker voor mij om me in het Engels uit te drukken. I'm sorry if it's annoyed anyone, but it's starting to be the force of habit.


    Vind je dan niet dat je een verkeerde indruk wekt bij andere mensen die hier op quizlet zitten? Ik bedoel, ik zou me voor kunnen stellen dat mensen zich kunnen irriteren daaraan en denken dat je het alleen doet voor meer aandacht of dat je je wilt onderscheiden, terwijl dat niet de bedoeling miss is.

    Aan de andere kant kun je ook deze site gebruiken om je nederlands bij te houden, want de meesten hebben de voorkeur om toch Nederlands te lezen. Je bent dan ook tweetalig en dat is gewoon veel fijner, lijkt me. Ik begrijp dat je je soms in het engels beter kan uitdrukken en er zijn in het engels woorden voor dingen die je in het nederlands niet hebt, maar ik zelf prefereer toch de nederlandse taal hier.

    Nah, je moet zelf kijken wat je doet, maar ik vroeg het me gewoon af :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Vind je dan niet dat je een verkeerde indruk wekt bij andere mensen die hier op quizlet zitten? Ik bedoel, ik zou me voor kunnen stellen dat mensen zich kunnen irriteren daaraan en denken dat je het alleen doet voor meer aandacht of dat je je wilt onderscheiden, terwijl dat niet de bedoeling miss is.

    Aan de andere kant kun je ook deze site gebruiken om je nederlands bij te houden, want de meesten hebben de voorkeur om toch Nederlands te lezen. Je bent dan ook tweetalig en dat is gewoon veel fijner, lijkt me. Ik begrijp dat je je soms in het engels beter kan uitdrukken en er zijn in het engels woorden voor dingen die je in het nederlands niet hebt, maar ik zelf prefereer toch de nederlandse taal hier.

    Nah, je moet zelf kijken wat je doet, maar ik vroeg het me gewoon af :P


    :'D Als anderen zich er aan irriteren, kunnen ze me dat gewoon zeggen. Maar ik beloof niets. English is, in my own opinion, a far better language than dutch.
    But this is all ridiculously off-topic.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Cenobite schreef:
    (...)

    Hahaha ja daar heb je zeker een aantal goede redenen waarom het boek slecht geschreven is. En over haar kamergenote Kate, ze heeft geen hekel aan haar maar ze is jaloers. Dat hoort niet inderdaad, maar later in de boeken wordt dit sowieso een stuk minder. En nu je het zegt, ik snap ook niet dat Ana dat interview moest doen, maar misschien is het omdat Kate haar gewoon goed vertrouwd en het gaat uiteindelijk alleen maar om een paar vragen.

    Iedereen zo zijn eigen smaak, haha (: Maar ik denk dat ik gewoon door dit soort dingen heen kijk persoonlijk. De manier van schrijven maakt mij meestal niet zo heel veel uit zolang het verhaal me maar interesseert...


    Dat kan. ^^ Voor mij zijn de schrijfstijl en dat soort kleine details juist wel belangrijk, want anders doe ik het hele verhaal lang niets anders dan me ergeren. Misschien dat ik het ooit nog wel eens zal lezen, al is het maar om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar voorlopig in ieder geval nog maar even niet. Mijn vader was er wel nieuwsgierig naar, dus misschien krijg ik nog wel te horen wat hij ervan vindt. x')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Escritura schreef:
    (...)

    :'D Als anderen zich er aan irriteren, kunnen ze me dat gewoon zeggen. Maar ik beloof niets. English is, in my own opinion, a far better language than dutch.
    But this is all ridiculously off-topic.


    Tja, Engels is absoluut een mooier taal dan Nederlands, maar ja zo kan ik veel talen opnoemen die mooier zijn dan Nederlands. Maar ja, ik denk dat mensen soms een verkeerde indruk over je kunnen krijgen als je Engels praat de hele tijd en denken dat je indruk daarmee willen maken. Maar das gewoon wat ik denk, mij maakt het niemand uit.

    Maar om een heel mooi bruggetje te slaan terug naar het topic: Ik ben geen fan van 50 tinten grijs. Ik vind het boek nogal te veel fixerend op het seks gebeuren en daar ben ik geen fan van. Ik wil toch wel een thema dat beter is dan seks en heb daarom ook meer de voorkeur voor fantasy boeken, hoewel ik realistische boeken ook steeds mooier begin te vinden. Het ligt voor mij ook een groot deel aan de schrijver(ster) wat die er mee doet, want het gaat bij een boek heel erg om de uitwerking/uitvoering.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Escritura schreef:
    (...)

    If you say so, sweetheart. ^^ Heel veel mensen denken er zo over en daar is niets mis mee. ^^ My own BDSM relationship is nothing like the few parts of Fifty Shades that I've seen, which is why the mistakes will just annoy me.

    Maar als jij het verhaal mooi vind: Good. ^^ Everyone's taste is different.

    Ik kan begrijpen dat je dan inderdaad gaat irriteren aan de fouten. Oké, nee ik kan het niet begrijpen want ik heb zelf niet zo'n relatie, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.. denk ik, haha (:

    Haha ja inderdaad.


    Believe in yourself.

    Macabre schreef:
    Ik hou er van. Serieus. :'D _O_


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.