• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Hahaha, lol. Nee, ik heb nog nooit examens gehad. :]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Een jongen uit mijn klas schreef op het examen Frans een keer:

    Vraag: De grasmaaier van de buren maakt veel lawaai.
    Hij: Le tonde de pelouse des voisins fait beaucoup de laweit.

    Laweit is bij ons dialect voor lawaai.

    Ik was al klaar en ik zat maar wat rond te kijken toen ik het zag :')


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Dat heb ik volgens mij wel gedaan. Bij wiskunde. De vraag was: "Bereken hoe lang de boom naast Pieter is."
    Toen heb ik neergezet dat Pieter dat zelf maar moest berekenen als hij dat zo graag wilde weten en dat het zeer raar is dat iemand de lengte van een willekeurige boom wilt weten. (":
    Dat deed ik meer omdat die vraag echt telkens terug komt en omdat ik erg echt niet goed van wordt.


    Chaos is a ladder.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Haguro schreef:
    Hahaha, lol. Nee, ik heb nog nooit examens gehad. :]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Kwam deze tegen op het internet. Vind ze echt hilarisch.


    Chaos is a ladder.

    Haguro schreef:
    Hahaha, lol. Nee, ik heb nog nooit examens gehad. :]

    +

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:14 ]


    Do what people say you can't.

    Geniaal mensen!

    Hou het niet meer hier!! XD

    Helaas geen examen kunnen doen dit jaar..

    I fucked up


    Tonight is the night.. (Dexter)

    Dat is inderdaad een heel leuk boekje. Ik heb hem eens cadeau gegeven aan een vriendin. (:

    Ik ken geen echte examenblunders, maar wel wat andere dingen. Een jongen uit mijn klas in de onderbouw had een keer de opdracht "motiveer je antwoord" nogal creatief beantwoord met "hup, antwoord, hup!" Hij kreeg er de volle punten voor van de docent, want die lag dubbel. :Y)
    O, en er was een jongen in mijn klas die Lense heette. Hij was afgeleid en een docente wilde zijn aandacht trekken. Zij: "Contact, Lense!" De woordspeling was onbedoeld, maar ze kwam niet meer bij van het lachen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:19 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jezus, die laatste twee. Waren dat EINDexamenvragen?

    Wacht, schrap dat. MENSEN KONDEN DAT NIET BEANTWOORDEN? WTF! IK WEET NIET WELKE VORM EEN PLANEET IS.

    Overigens, die vraag over bloed: Welke kleur moet bloed zijn als het niet rood is? Blauw? Dat ie een octopus is? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb trouwens ooit een 10 gekregen voor Levensbeschouwing, simpelweg door op ieder antwoord "Omdat God dat wil" te antwoorden. Ik kreeg wel als opmerking dat het beter was voor mij en mijn punt de volgende keer gewoon te leren.

    @Okammy: wie weet. Is van alle niveaus, hè, dus zou goed kunnen van wel. En ik denk inderdaad blauw. Of groen, want groen is cool.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:25 ]


    We need a bigger boat.

    Square schreef:
    Dat is inderdaad een heel leuk boekje. Ik heb hem eens cadeau gegeven aan een vriendin. (:

    Ik ken geen echte examenblunders, maar wel wat andere dingen. Een jongen uit mijn klas in de onderbouw had een keer de opdracht "motiveer je antwoord" nogal creatief beantwoord met "hup, antwoord, hup!" Hij kreeg er de volle punten voor van de docent, want die lag dubbel. :Y)
    O, en er was een jongen in mijn klas die Lense heette. Hij was afgeleid en een docente wilde zijn aandacht trekken. Zij: "Contact, Lense!" De woordspeling was onbedoeld, maar ze kwam niet meer bij van het lachen.


    :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Square schreef:
    Dat is inderdaad een heel leuk boekje. Ik heb hem eens cadeau gegeven aan een vriendin. (:

    Ik ken geen echte examenblunders, maar wel wat andere dingen. Een jongen uit mijn klas in de onderbouw had een keer de opdracht "motiveer je antwoord" nogal creatief beantwoord met "hup, antwoord, hup!" Hij kreeg er de volle punten voor van de docent, want die lag dubbel. :Y)
    O, en er was een jongen in mijn klas die Lense heette. Hij was afgeleid en een docente wilde zijn aandacht trekken. Zij: "Contact, Lense!" De woordspeling was onbedoeld, maar ze kwam niet meer bij van het lachen.
    oh dat ga ik morgen ook doen als ik iets niet weet :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Okammy schreef:
    Jezus, die laatste twee. Waren dat EINDexamenvragen?

    Wacht, schrap dat. MENSEN KONDEN DAT NIET BEANTWOORDEN? WTF! IK WEET NIET WELKE VORM EEN PLANEET IS.

    Overigens, die vraag over bloed: Welke kleur moet bloed zijn als het niet rood is? Blauw? Dat ie een octopus is? D:


    Ik zie maar één vraag over bloed en die vraag is alleen wat het betekent en zegt niet dat het niet rood is? [:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.