• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Square schreef:
    Dat is inderdaad een heel leuk boekje. Ik heb hem eens cadeau gegeven aan een vriendin. (:

    Ik ken geen echte examenblunders, maar wel wat andere dingen. Een jongen uit mijn klas in de onderbouw had een keer de opdracht "motiveer je antwoord" nogal creatief beantwoord met "hup, antwoord, hup!" Hij kreeg er de volle punten voor van de docent, want die lag dubbel. :Y)
    O, en er was een jongen in mijn klas die Lense heette. Hij was afgeleid en een docente wilde zijn aandacht trekken. Zij: "Contact, Lense!" De woordspeling was onbedoeld, maar ze kwam niet meer bij van het lachen.
    HAHAHA dat schrijf ik altijd op toetsen als ik het niet weet. Of 'Hup antwoord, je kan het' *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Square schreef:
    Dat is inderdaad een heel leuk boekje. Ik heb hem eens cadeau gegeven aan een vriendin. (:

    Ik ken geen echte examenblunders, maar wel wat andere dingen. Een jongen uit mijn klas in de onderbouw had een keer de opdracht "motiveer je antwoord" nogal creatief beantwoord met "hup, antwoord, hup!" Hij kreeg er de volle punten voor van de docent, want die lag dubbel. :Y)
    O, en er was een jongen in mijn klas die Lense heette. Hij was afgeleid en een docente wilde zijn aandacht trekken. Zij: "Contact, Lense!" De woordspeling was onbedoeld, maar ze kwam niet meer bij van het lachen.


    Wahaha, en toen lag ik ook dubbel xD


    Stenenlikker

    Crave schreef:
    (...)

    Ik zie maar één vraag over bloed en die vraag is alleen wat het betekent en zegt niet dat het niet rood is? [:


    Okay, als jij de vraag verkeerd wilt interpreteren :Y)

    Maar hoe kun je niet weten wat het betekent als iemand bloedt? D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Aah, geweldig dit ^^. Ik maak er zelf ook een hobby van, op gewone proefwerken dan, aangezien ik nog geen examens heb moeten maken. Voor aardrijkskunde had ik Justin Bieber opgeschreven als één van de vijf kenmerken van de planeet aarde en aliens als buitenaardse invloeden op ons klimaat. Als ik op een proefwerk iets schrijft dat toevallig rijmt, moét ik er 'en dat rijmt ( =pluspunt)' bij schrijven. Ik weet nog dat ik pluspunten kreeg omdat ik een giraffe tekende op met proefwerkblaadje... Mooie tijd.


    i put the fun in funeral

    Okammy schreef:
    (...)

    Okay, als jij de vraag verkeerd wilt interpreteren :Y)

    Maar hoe kun je niet weten wat het betekent als iemand bloedt? D:


    Geen idee. In mijn ogen betekent het dat iemand een wondje heeft. En als die persoon ook nog erbij schreeuwt / huilt / krijst of enige vorm van emotie uit; is de kans groot dattie nog leeft ook.


    We need a bigger boat.

    Gobsmacked schreef:
    (...)

    Geen idee. In mijn ogen betekent het dat iemand een wondje heeft. En als die persoon ook nog erbij schreeuwt / huilt / krijst of enige vorm van emotie uit; is de kans groot dattie nog leeft ook.


    Wiew!


    quidquid excusatio prandium pro

    Het enige grappige dat bij ons gebeurd is het schrijven van; Jij bent de leerkracht, zoek het zelf uit.
    Maargoed, ik wil gewoon lachen met de geniale antwoorden hier ^^

    Haha geweldig.
    Tijdens een toets Duits -die ik niet goed had geleerd- had ik, ‘Ich liebe Deutsch’ op het blaadje geschreven om wat te slijmen.
    Kreeg ik minpunten omdat ze vond dat ik op mijn blaadje had ‘gekliederd.’ (cat)

    een vriendin had in de lagere school op haar godsdiensttest geantwoord: God mag het weten, maar ik niet.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ze zijn leuk! :W
    Ik ga deze onthouden! Misschien kan ik hem als cadeautje aan iemand geven die als het goed is gaat slagen morgen (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 21:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.



    Hehe, ik wil dat boekje ook hebben!


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hoe maak je van centimeters meters?
    Door centi weg te halen.

    In mijn klas had een jongen dit op zijn repetitie geantwoord, het werd nog goed gekeurd ook..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    De blunders zijn lachend. Blunders bij examens heb ik niet gemaakt zover ik weet, bij al die andere toetsen vast wel een keer, maar dat vergeet ik.





    Goed dat ze nog een half kreeg :')


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    ja. zo veel. we maken er bij ons een sport van om op de vragen die we niet weten nutteloze dingen te schrijven. zo heeft een vriendin mij ooit eens geschreven op welke pagina van de cursus ze haar goede antwoord kon vinden. zelf pas ik meestal de opgaven aan. of verander namen.


    Don't cry because it's over, smile because it happened