• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik snap niet waarom je elk jaar een diploma zou moeten krijgen, aangezien je je diploma toch pas nodig hebt als je klaar bent met de middelbare.


    Als je hier bvb. een diploma 2de graad TSO/BSO hebt (weet niet hoe dat in Nederland noemt), dan heb je je 4de jaar dus gedaan, dan mag je (in sommige gevallen), naar het 3de jaar ASO gaan.
    Snap je? Ik denk daarom...
    En ook gewoon, als je bvb. 2 jaar moderne hebt gedaan, en daarna doe je handel, heb je je diploma van die 2 jaar moderne ook.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik snap niet waarom je elk jaar een diploma zou moeten krijgen, aangezien je je diploma toch pas nodig hebt als je klaar bent met de middelbare.


    Het is ook geen echt diploma dat je elke twee jaar krijgt, maar een getuigschrift van eerste en tweede graad middelbaar onderwijs. Na de hele zes jaar krijg je dan je diploma middelbaar onderwijs (dat ik trouwens vrijdag gekregen heb!) maar daar heb je die twee getuigschriften wel nodig, om zeg maar te bewijzen dat je ook de eerste vier jaar les gevolgd hebt. Snappie? :]


    The truth may be orange!

    Piazon schreef:
    (...)

    Het is ook geen echt diploma dat je elke twee jaar krijgt, maar een getuigschrift van eerste en tweede graad middelbaar onderwijs. Na de hele zes jaar krijg je dan je diploma middelbaar onderwijs (dat ik trouwens vrijdag gekregen heb!) maar daar heb je die twee getuigschriften wel nodig, om zeg maar te bewijzen dat je ook de eerste vier jaar les gevolgd hebt. Snappie? :]


    'k Kan het niet beter uitleggen :)
    Proficiat trouwens!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    'k Kan het niet beter uitleggen :)
    Proficiat trouwens!


    Dankje! Elke keer wanneer ik voorbij de kast kom waar het voorlopig ligt, moet ik er gewoon even naar kijken :]
    En het is logisch dat je dat allemaal niet zo goed kunt uitleggen, ik had het ook pas volledig door toen ik mijn 'dossier' kreeg met dus die getuigschriften in.


    The truth may be orange!

    Piazon schreef:
    (...)

    Dankje! Elke keer wanneer ik voorbij de kast kom waar het voorlopig ligt, moet ik er gewoon even naar kijken :]
    En het is logisch dat je dat allemaal niet zo goed kunt uitleggen, ik had het ook pas volledig door toen ik mijn 'dossier' kreeg met dus die getuigschriften in.


    Haha, ja :)
    Dat wordt dus nog 4 jaar wachten eer ik het helemaal doorkrijg :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DIXONCIDER schreef:
    Hahaha, lol. Nee, ik heb nog nooit examens gehad. :]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Thorn schreef:
    (...)

    Haha, ja :)
    Dat wordt dus nog 4 jaar wachten eer ik het helemaal doorkrijg :P


    Hopelijk niet, aangezien ik het net helemaal uitgelegd heb :] Zit je nu in het tweede?


    The truth may be orange!

    Piazon schreef:
    (...)

    Hopelijk niet, aangezien ik het net helemaal uitgelegd heb :] Zit je nu in het tweede?


    Ik begrijp het inderdaad al stukken beter :P Dus als ze het nu niet weer in hun kop krijgen het onderwijs te hervormen, snap ik het :)
    En ja, ik zit nu in het tweede :)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    Ik begrijp het inderdaad al stukken beter :P Dus als ze het nu niet weer in hun kop krijgen het onderwijs te hervormen, snap ik het :)
    En ja, ik zit nu in het tweede :)


    Ja, nog zo'n troep: die onderwijshervorming... Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik was gek geworden als ik nog twee jaar had moeten wachten voor ik Latijn kon gaan doen, ik was er echt aan toe en dat gaf me de uitdaging die ik echt nodig had. Dus als ze dat nu gaan wegnemen... Ach, ik ben blij dat ik het niet meer zal meemaken :]
    Maar we gaan erg hard offtopic, denk ik...


    The truth may be orange!

    Mijn aardrijkskunde leraar zei altijd dat ik hele vreemde dingen kon opschrijven en ze ook nog geloofwaardig kon laten klinken. :Y)
    Ehhhhm. Even denken.
    Volgens mij heb ik vaak hele vage antwoorden gegeven en daar ook nog punten voor gekregen, alleen ik weet zo even geen voorbeeld.


    "Well, well. Look who we've got here!"