• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Sibyllin schreef:
    Dat durf ik echt niet :')


    Neej, ik ook niet. Ben ik geloof ik weer net te serieus voor.


    Stenenlikker

    Cuthalion schreef:
    (...)

    Neej, ik ook niet. Ben ik geloof ik weer net te serieus voor.


    Plus je moet al zeker zijn dat je het kan permitteren punten 'weg te gooien', wang uiteindelijk is dat wat je doet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Sibyllin schreef:
    (...)

    Plus je moet al zeker zijn dat je het kan permitteren punten 'weg te gooien', wang uiteindelijk is dat wat je doet.


    Hmm, ik kan het me wel permitteren met mijn cijfers :Y)


    Stenenlikker

    Een vriendin van me had een boom getekend over heel haar blad. Daarbij schreef ze: 'Meneer, het antwoord staat achter deze boom, maar ik kan hem niet vinden. Kan u me helpen?'

    Ze kreeg een 1 voor de mooie boom :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Haha, voor een examen zou ik het niet doen, maar voor een so'tje wel.


    Alleen maar tranen van geluk

    Echt blunders zou ik het niet noemen, maar stomme dingen schrijft iedereen wel eens op. Zoals op mijn examen van Engels, een kruiswoordraadsel.

    Beschrijving: our school uniform is... you can't wear something else (het was iets van comprehentable ofzo)
    Ik schreef unmagical :) op, omdat ik wist dat de 3de letter een m moest zijn, en die smiley omdat ik nog een kotje over had :)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ik denk dat de blunders toch alleen maar gemaakt worden omdat je zeker weet dat je het antwoord niet weet. en trouwens wat is 1 puntje op een heel rapport?


    Don't cry because it's over, smile because it happened

    bombersweet schreef:
    ik denk dat de blunders toch alleen maar gemaakt worden omdat je zeker weet dat je het antwoord niet weet. en trouwens wat is 1 puntje op een heel rapport?


    Dat ene punt kan wel net het verschil uitmaken tussen en voldoende en een onvoldoende.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik hou van dit soort dingen :')


    Tijd voor koffie.

    bombersweet schreef:
    ik denk dat de blunders toch alleen maar gemaakt worden omdat je zeker weet dat je het antwoord niet weet.


    Ik denk idd niet dat iemand zo stom zou zijn zoiets op te schrijven als hij/zij het antwoord wist :)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wij moesten altijd woordjes leren voor Latijn. Een jongen uit mijn klas leerde daar op een gegeven moment gewoon niet meer voor, omdat-ie Latijn toch zou laten vallen en dan tekende die Romeinse beertjes: "ursus laetus" (blije beer) "ursus iratus" (boze beer) en "ursus terribilis" (angstaanjagende beer). Dan kreeg die voor die tekeningen in plaats van een 1 een 1.1


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Vorig examen wiskunde moesten we concurrent uitleggen en iemand uit mijn klas had "Samsung en Apple zijn concurrenten" geschreven, geen idee of hij er punten voor kreeg.
    En dit examen wiskunde moesten we Fibonnaci verklaren, heeft de hele klas iets opgeschreven in de aard van "Zie de oefening met de konijntjes"


    If you can dream it, you can do it ~ Walt Disney

    ZeroGravity schreef:
    Wij moesten altijd woordjes leren voor Latijn. Een jongen uit mijn klas leerde daar op een gegeven moment gewoon niet meer voor, omdat-ie Latijn toch zou laten vallen en dan tekende die Romeinse beertjes: "ursus laetus" (blije beer) "ursus iratus" (boze beer) en "ursus terribilis" (angstaanjagende beer). Dan kreeg die voor die tekeningen in plaats van een 1 een 1.1


    Serieus?
    Mijn vriendin heeft ook eens op haar examen Nederlands iets stoms opgeschreven.
    We moesten woorden op woordsoort ordenen, en opeens stond er "slapend" ofzo bij (kom er 3 maand later achter dat het tegenwoordig deelwoord was :) ) en zij had een nieuwe kolom gemaakt: "werkwoorden die eindigen op een D" :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Maniae schreef:
    (...)

    Dat ene punt kan wel net het verschil uitmaken tussen en voldoende en een onvoldoende.


    bij ons niet.


    Don't cry because it's over, smile because it happened

    Dat soort dingen zou ik nooit durven. Mijn neef had wel eens een examen latijn, maar hij wis dat hij latijn ging laten vallen en hij kon de oefening niet, dus hij tekende een olifant over de oefening en schreef: sorry, ik kan de vraag niet lezen, er staat een olifant voor.

    En ook nog een grappige, maar tijdens een gewone toets, waar mijn lerares latijn later over vertelde. Blijkbaar had iemand van het eerste jaar ooit een stuk latijnse teks vertaald met 'toen sprongen de romeinen in hun auto's en reden weg'....^^

    Nog eentje. Vorig jaar moesten we voor latijns examen een stuk ongeziene tekst vertalen en de tekst ging over een patrijs. Maar een meisje van mijn klas dacht dat een patrijs een vis was, want ze dacht aan een pladijs. Dus heeft ze heel de tekst fout vertaald. Al begrijp ik niet helemaal hoe ze de woorden vleugels en vliegen over het hoofd heeft kunnen zien.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.