• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling -

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel -

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Aaron'All' Luuk Fred Moon

    Nu pas merk ik dat ze op de kop hangt.'Haal me hieruit!' Sist ze.Ze kijkt omhoog,en ik zie haar woedende blik.Waar ik echt kippenvel van krijg. 'Moon, haal me hier uit, dan laat ik je met rust.'Zegt ze en even spartelt ze.
    Hmm...dat zou wel kunnen.Maar ze zit hier vast met een reden.Dus zou ik haar los maken of niet?
    'Hoe weet ik dat je de waarheid spreekt?'Vraag ik.Mijn stem klinkt vaster dan ik dacht.Ik kon haar hier ook nog een paar uur laten hangen?Dat is pas een verleidelijk idee.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daniëlle Jane Westlize

    Ik kijk op als Harry antwoord geeft op Remus' vraag.'Hij was bij mijn ouders. Het is echt raar om te zien dat je ouders elkaar nog niet mogen.' Hij zwijgt even. 'Professor?' Ik.. Bedoel Remus, wat moet ik doen?' vraagt hij zacht.
    Heel even knik ik medelevend.Ach,hij heeft het nu ook niet makkelijk.Terug in de tijd,en dan zien dat zijn ouders elkaar niet mogen.En niet wetend wat hij moet doen. 'Wat is je probleem precies?Ik bedoel, ik snap dat het allemaal heel vaag is en dat je net uit de toekomst bent gekomen en zo, maar wat wil je nou eigenlijk dat er gebeurd?'Vraagt Remus,Harry.Even draai ik met mijn ogen.'Harry,wat is je bedoeling eigelijk nu?'Vraag ik Harry rustig.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Jason Broock

    'Zozo Broocks, heb je je vriendinnetje meegenomen? Durfde je het niet meer zelf?' roept Potter. 'Hé! Het was niet eens twee tegen een. Het was ik tegen Brookie. En trouwens ik was niet eens degene die begon. So don't blame me' zegt Zwarts er snel achterna.
    Ik stap achter de muur vandaan. Ik zie geen reden meer om me te verstoppen. Ik kijk woedend naar de vier personen die me aanstaren. Angela verbaasd, Potter en Zwarts spottend, maar het gezicht van Evers kan ik niet zien.
    Ik grijp Angela bij haar mouw en sleur haar mee naar het einde van de gang, de spottende blikken van Potter en Zwarts negerend.


    -

    (Is Aaron Volbloed? )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (Is Aaron Volbloed? )


    [Volbloed ja]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Zal ik maar een post maken, waarin Lily naar de leerlingenkamer gaat om te slapen of zo? Ik ga namelijk zo slapen, want moet om 04:00 op school zijn, omdat we dan vertrekken richting het vliegveld)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Zal ik maar een post maken, waarin Lily naar de leerlingenkamer gaat om te slapen of zo? Ik ga namelijk zo slapen, want moet om 04:00 op school zijn, omdat we dan vertrekken richting het vliegveld)


    '[Dat kan.Heel veel plezier X]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ja, veel plezier! (doeg)(doeg)(doeg)


    -

    Lily Evers

    Potter keek beteuterd naar de grond wat mij even lachend op mijn lip deed bijten. 'Zei je nou James?! Je zegt altijd Potter. Ik zie al iets tussen jullie bloeien,' zei Zwarts opeens. Ik vergat steeds dat hij er ook nog was. Snel draaide ik mij weer naar hem om en keek hem dodelijk aan. Er bloeide helemaal niks. Potter was gewoon even aardig geweest, maar dat veranderde niks. Althans, dat dacht ik dan. Nou ja, zeker was ik ook niet. Ik vond het gewoon. Punt.
    Opeens hoorde ik een meisje van Slytherin roepen. Hoe heette ze ook alweer? Ik kon er niet opkomen. Ach, het was ook niet van belang. Broock stond er in ieder geval bij en het stel wisselde wat woorden met Potter en Zwarts. Een beetje verbaasd keek ik van de één naar de anders. De verwondingen van Broock waren duidelijk aanwezig en langzaam speelde er een glimlach rond mijn lippen. Wat had Zwarts in merlijnsnaam allemaal met hem gedaan? De twee Slytherins liepen na gedist te zijn door mijn gezelschap weer weg en ik besloot dat ik maar eens moest gaan doen wat ik in eerste instantie van plan was.
    'Nou, ik ga even de laatste cadeau-dingen voor morgen regelen en daarna ga ik slapen. Mijn hoofd kan namelijk niet veel meer aan dan wat er zojuist allemaal gebeurd is. Met Bellatrix en vergiftiging en zo...' Ik keek van Zwarts naar Potter en daar bleef mijn blik ook even hangen. 'Uhm, doegdoeg,' zei ik snel en liep weer verder richting de leerlingenkamer.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 21:34 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jason Broock

    Als we de gang uit zijn barst ik uit. 'Waarom deed je dat nou?!' roep ik. Angela staat op het punt in tranen uit te barsten. 'Ik vond gewoon... Ik dacht...' Ze laat zich op de grond zakken, met haar hoofd in haar armen. Ze begint zachtjes te snikken. Ik ga op mijn hurken naast haar zitten. Ik klop haar onhandig op haar rug. 'Wat is er nou precies?' vraag ik met mijn aardigste stem. Als antwoord begraaft ze haar hoofd in mijn shirt. Zo blijven we even zitten. Angela veegt haar ogen af en haalt diep adem. 'Vanochtend kreeg ik een uil dat mijn oma is overleden, dan krijg ik te horen dat er een moordaanslag is gepleegd op Zweinstein, en dan jij...'
    Ik knik. 'Wil je misschien wat water?' Angela knikt en we lopen naar de meisjes-wc. Ik wacht voor de deur. Ik zie iemand rennen. Als ik beter kijk zie ik dat het Moon is. Hij spurt op een kast af en doet die open. Hij wil naar binnen gaan, maar trekt dan een verbaasd gezicht. Dan kijkt hij bedenkelijk. Ik zet een paar stappen richting de kast en zie dan Bellatrix hangen. Ik sluip snel terug in de hoop dat ze me niet gezien heeft. Ik heb al genoeg moeilijkheden gehad voor een avond.


    -

    (@rider: Heel veel plezier!)

    Bellatrix Zwarts

    Moon lijkt te twijfelen. 'Hoe weet ik dat je de waarheid spreekt?' Vraagt hij en ik kijk hem aan. 'Volbloed.' Zeg ik en ik probeer hem aan te kijken. 'En ik moet Potter en Evers hebben. Je mag Potter toch niet zo?' Zeg ik en ik slinger weer heen en weer. Mijn weelderige haar steekt alle kanten op en mijn hoofd is knal rood door het bloed wat er heen loopt. Ik kijk naar de jongen voor mij. 'De spreuk is Liberacorpus, maar wel nonverbaal.' Zeg ik nors. Dat had ik Sneep ooit horen zeggen. Verder was ik nog nooit echt in aanraking gekomen met deze spreuk.


    James Potter

    'Hé! Het was niet eens twee tegen een. Het was ik tegen Brookie. En trouwens ik was niet eens degene die begon. So don't blame me' zegt Sirius en ik schiet in de lach. Broocks stapt achter de muur vandaan en ik grinnik zacht als ik zijn verwondingen zie. Ik proest het inmiddels uit als Broocks zijn vriendin meetrekt. Het begon echt hilarisch te worden.
    'Nou, ik ga even de laatste cadeau-dingen voor morgen regelen en daarna ga ik slapen. Mijn hoofd kan namelijk niet veel meer aan dan wat er zojuist allemaal gebeurd is. Met Bellatrix en vergiftiging en zo...' Zegt Lily en haar blik gaat van Sirius naar mij en ik voel dat hij blijft hangen. Ik kijk even naar ge grond. 'Uhm, doegdoeg,' zegt ze en ik glimlach even. 'Dag Lily.' Zeg ik. Zodra ze weg is kijk ik Sirius aan. 'Zag je dat!? Ze kùste me! Lily Evers kuste me!' Zeg ik opgewonden. 'Misschien wordt het trouwens ook tijd om terug te gaan naar Remus.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius Black

    James schiet in de lach en proest het zo'n beetje uit als Broockie zijn vriendin meetrekt. Ik lach ook en draai me dan weer om naar Lily.
    'Nou, ik ga even de laatste cadeau-dingen voor morgen regelen en daarna ga ik slapen. Mijn hoofd kan namelijk niet veel meer aan dan wat er zojuist allemaal gebeurd is. Met Bellatrix en vergiftiging en zo...' Zegt Lily en haar blik gaat van mij naar James en ik zie dat haar blik bij hem blijft hangen waardoor ik even zachtjes grinnik.
    James kijkt even naar de grond.
    'Uhm, doegdoeg,' zegt ze.
    'Dag Lily.' Zegt James.
    'Laters Lily. Droom maar fijn over James!' Roep ik haar achterna.
    Als ze uit het zicht is kijkt James me aan.
    'Zag je dat!? Ze kùste me! Lily Evers kuste me!' Zegt hij opgewonden waardoor ik even grinnik. 'Misschien wordt het trouwens ook tijd om terug te gaan naar Remus.'
    'Ja, ik zag het. Fijn voor je.' Zeg ik oprecht blij voor hem. 'Ja, dat is inderdaad een goed idee. Kom.' Ik begin al te lopen en wacht dan even tot James naast me loopt.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Jason Broock

    Ik haal opgelucht adem als ik niet teruggeroepen wordt. Angela is klaar en loopt de wc uit. Ik doe een vinger tegen mijn lippen en gebaar haar mee te komen. Ze knikt en we lopen zachtjes de gang uit. Opeens besef ik weer wat we ook al weer aan het doen waren. Ik draai me om en wil wegrennen als ik de ijzersterke greep van Angela om mijn arm voel. Ik zucht. 'Waarom...?' dat je er niet uit ziet' zegt ze meteen. Ik moet haar helaas gelijk geven. 'Ik bedoel, je ziet er normaal goed uit hoor. Het is alleen dat je neus ondertussen twee keer zo groot is en je gezicht onder het bloed zit' verduidelijkt ze. Ik rol met mijn ogen. Dat had ik zelf ook al begrepen.
    'Je bent gewoon minder knap dan anders' zegt ze.
    Ik kan het niet laten om te zeggen 'met de nadruk op 'minder knap dan anders' dus ik ben knap'.
    Angela knikt en staart naar de grond.
    Ik trek een wenkbrauw op. Als ik normaal dat soort dingen zeg begint ze te zuchten en 'hoezo ego?' te roepen. Ik wil net een opmerking daarover maken als we bij de ziekenzaal aankomen. Ik zie dat het vriendje van Potter op een bed ligt met Westlize die er naast staat. Naast haar staat nog iemand. Mijn adem stokt als ik hem herken. Wacht. Potter was net nog in de gang en hij heeft ons niet ingehaald. Ik kijk rond of ik Zwarts zie. Ik kan hem niet vinden en mijn hand gaat naar mijn toverstok. Potter staat met zijn rug naar me toe. Het is gewoon te simpel. Ik wil net mijn stok uit mijn zak pakken als ik de hand van Angela op mijn pols voel. Ze werpt me een strenge blik toe. Dan wend ze haar gezicht af. Wat heeft die meid vandaag?
    Ik schrik op uit mijn gedachten als er een mollige verpleegster op ons af stuift. 'Wat is er aan de hand? Ga zitten, ga zitten.' Overdonderd laat ik me neerzakken op een stoel.
    'Wat zijn de klachten?' vraagt ze terwijl ze haar grote ogen op mij richt. Angela neemt het woord. 'Nou, zijn neus is opgezwollen en hij heeft hoofdpijn en zijn been bloed.'
    'Hoe is dat gebeurd?' vraagt de verpleegster. 'Van de trap gevallen' mompel ik snel voordat Angela iets kan zeggen. De verpleegster kijkt me vreemd aan. 'Er zijn er maar veel die van de trap vallen' zegt ze. Dan begint ze me uitgebreid te onderzoeken en wat vragen te stellen.
    Daarna loopt ze weg om wat te pakken. 'Het is echt een eng mens' fluister ik tegen Angela.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2013 - 20:09 ]


    -

    Remus Lupos

    'Harry,wat is je bedoeling eigenlijk nu?' vraagt Daniëlle aan Harry. Op dat moment gaat de deur van de ziekenzaal open. Ik kijk op. Geen Sirius. Het is Broock.
    Ik zucht. Broock is echt een sukkel. Hij denkt echt dat hij heel wat is. En hij is arrogant.
    Eigenlijk net als James denk ik geamuseerd. Maar James is aardig. Broock niet. Ik zie dat Broock zijn toverstok wil pakken maar hij wordt tegengehouden door het meisje dat naast hem staat. Dan staart ze met een rood gezicht naar de grond. Op dat moment komt de mollige genezer eraan. Ze duwt Broock op een stoel en begint meteen te kwebbelen.
    Het gezicht van Broock ziet er zo komisch uit dat ik in lachen uitbarst.


    -

    Severus Snape

    Rose liet haar ogen over de zaal heen gaan. "Nee grapje, Hee, heb je zin om naar leerlingenkamer terug te gaan als je klaar bent met eten?"
    Eerlijk gezegd had ik daar wel zin in ja, gewoon lekker in een stoel zitten bij het haardvuur, die nu waarschijnlijk bijna uitgestorven moest zijn doordat iedereen zich hier verschanste aan het eten en aan elkaar.
    Mijn ogen gleden eerst richting de lerarentafel, waar iedereen zich ook uitermate leek te vermaken en totaal geen oog hadden voor de jonge heksen en tovenaars die onder hun neus allerlei dingen aan het uitvreten waren, zoals eerstejaars die met hun eten zaten te spelen of verveelde zevende jaars die hun voedsel betoverden om domme dingen te doen.
    Ik keek nog weer even naar mijn bord om me af te wenden van die stommiteiten voordat ik Rose weer aankeek.
    "Prima, anders nemen we ook gewoon wat te eten mee naar boven." Schamper haalde ik mijn schouders op voor ik mijn laatste slok thee naar binnen goot en nog een laatste hap van mijn bord nam voor ik random wat dingen opschepte en met mijn bord en al opstond.
    De huiselfen zouden het vast niet erg vinden als ze en bord in de leerlingenkamer ontdekten, althans, mij kon het even niets schelen.
    Ik wierp iedere uitbundig opgedofte persoon nog even een laatste licht minachtende blik toe voor ik me weer naar Rose wende en glimlachte . "Zullen we ?" Waarna ik naar de deur gebaarde met één hand terwijl ik met mijn andere het bord vasthield met daarop wat nagerechten die makkelijk te eten waren bij de haard.

    { Sorry voor het korte stukje :S Maar was een heel klein beetje inspiratieloos.}


    Credendo Vides