• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling -

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel -

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [Oké, ik ga morgenavond, anders donderdagmorgen reageren.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    James Potter

    'Ja, ik zag het. Fijn voor je.' Zegt Sirius en ik glimlach breed. 'Ja, dat is inderdaad een goed idee. Kom.' Voegt hij er aantoe en hij loopt naar voren. Ik loop lachend mee. 'Wil je het verhaal van je aardige nichtje nog weten?' Vraag ik. Ik wacht niet en begin te vertellen. 'Lily en ik gingen dus die bezoar halen bij Slakhoorn. Op de terugweg kwamen we Bella tegen, dus ik drukte Lily en mijzelf tegen de muur. Ze had ons al gezien, dus ik zei tegen Lily dat ze snel die Bezoar moest brengen. Dat deed ze en Belka werd boos. Ze crucio'de me en Lily kwam eraan. Lily ontwapende haar en deed weet ik veel wat met haar. Ik gebruikte Levicorpus op haar- Het lukte me! Eindelijk! Nu kunnen we Secretus aan de boom hangen. Dan zijn we de tweede!- en toen kwam Lily bij me zitten. Ze zorgde voor een kussen en ik kuste haar. Toen rende ik weg en botste tegen dat vage joch op-' we lopen de ziekenzaal en ik kijk recht in de ogen van Harry. Ik kijk even ongemakkelijk van Harry, naar Sirius, naar Remus, naar Danielle en glimlach even. 'Zo Harry, je hebt Remus gevonden?' Zeg ik en ik glimlach even. 'Hoe gaat het Remus?' Ik kijk even naar Harry. Hij lijkt echt verdomd veel op mij. Ik loop naar hem toe. Áls hij uit de toekomst komt, dan moet hij mijn zoon wel zijn. Ik kijk even naar Remus. 'Heb jij hier een verklaring voor?' Vraag ik hem en ik bijt op mijn lip.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Aaron 'All' Fred Luuk Moon.

    'Volbloed.'Zegt Bellatrix en ze probeert naar me te kijken.'En ik moet Potter en Evers hebben. Je mag Potter toch niet zo?'En ze slingert heen en weer.
    Ik knik en antwoord:'Ja,dat is inderdaad zo.Maar waarom zou ik jou op hem aflaten gaan?Ik bedoel je vermoord hem denk ik.En hij is toch een afdelingsgenoot van mij.'Antwoord ik eigenwijs.'De spreuk is Liberacorpus, maar wel nonverbaal.'Zegt ze voor mijn doen kil.Met een zucht pak ik mijn wand.
    Die ik op haar richt en ik zeg:'Finite.'Ze staat weer met beide voeten op de grond.

    Daniëlle Jane Westlize

    Mijn ogen vallen op de deur als die open gaat.Het is Broock met een vriendin van hem.De sukkel,ik mag hem niet.Veel te egoïstisch en arrogant.
    Remus barst ineens in lachen uit en ik volg zijn blik.Het gezicht van Broock,ziet er komisch en faalend uit.Opeens vliegt de deur weer open.
    Dit keer zijn het Sirius en James.'Zo Harry, je hebt Remus gevonden?'Zegt James en hij glimlacht even. 'Hoe gaat het Remus?'Nu ik James,en Harry tegen over elkaar zie staan.Lijken ze net een tweeling. 'Heb jij hier een verklaring voor?'Vraagt James weer aan Remus.Hoe kan trouwens Harry in vredes naam naar het verleden zijn gekomen?En waar zijn die vrienden van hem?

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 17:25 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Remus Lupos

    Ik krijg een woedende blik van Broock als antwoord en ik wend mijn ogen af. De deur van de ziekenzaal gaat weer open. Eindelijk. Daar zijn Sirius en James.
    'Zo Harry, je hebt Remus gevonden? Hoe gaat het Remus?' vraagt James terwijl hij Harry bestudeert. Dan wend hij zich tot mij. 'Heb jij hier een verklaring voor?' vraagt hij dan. 'Het gaat goed hoor' zeg ik met een glimlach. 'En verklaring waarvoor? Voor het feit dat ik hier lig, nee, en voor het feit dat Harry hier is ook niet. Dat kun je hem beter zelf vragen.' Ik zwijg even. 'Of nee. Doe dat maar niet.' Ik bijt op mijn lip. Ik proef wat bloed. 'Het hele tijdsding kan dan uit balans worden gebracht en gaan er vreemde dingen gebeuren.' zeg ik als uitleg.
    Ik kijk weer naar Broock die ondertussen onderzocht wordt door de vreemde genezer. Ik zie hem woedend naar James en Sirius kijken. 'Ehm, jongens, hebben jullie er iets mee te maken dat Broock hier nu is?' vraag ik nieuwsgierig.


    -

    Jason Broock

    Ik zie Lupos lachen en werp hem een woedende blik toe. Dan zie ik Potter en Zwarts binnen komen. Gelukkig zien ze me niet en lopen direct door naar Lupos.
    Wacht. Potter staat al bij het bed. Ik kijk naar het bed en mijn ogen worden groot van verbazing. Daar staan twee Potters. Ze zien er precies hetzelfde uit.
    'Zo Harry, je hebt Remus gevonden? Hoe gaat het Remus?' Harry? Wie is Harry? Een van de twee Potters kijkt op. Zou het een tweeling zijn? Waarom weet ik daar dan niks van? Ik kijk vragend naar Angela wiens mond open hangt. Die snapt het dus ook niet.
    'Verklaring waarvoor? Voor het feit dat ik hier lig, nee, en voor het feit dat Harry hier is ook niet. Dat kun je hem beter zelf vragen.' hoor ik Lupos zeggen.
    'Of nee. Doe dat maar niet. Het hele tijdsding kan dan uit balans worden gebracht en gaan er vreemde dingen gebeuren.'
    Oké. Hier snap ik echt niets van. Alle mensen bij het bed duidelijk wel.
    'Ehm, jongens, hebben jullie er iets mee te maken dat Broock hier nu is?' vraagt Lupos.
    Ik sta op en loop naar het bed toe. Ik hoop zo dat Angela niets stoms doet. 'Nee. Helemaal niets' zeg ik met een stem die druipt van het sarcasme.
    Mijn handen jeuken om Zwarts aan te vliegen, maar ik houd me in. Ik zie dat Lupos op het punt staat iets te zeggen 'Wat-' maar verder dan dat komt hij niet. 'Bek dicht, Lijpos' snauw ik en zijn mond klapt dicht. Angela komt ertussen springen. 'Jongens, hou op' ik duw haar zachtjes weg en ze kijkt me boos aan.
    Ik kijk boos terug. Waarom kan ze nou nooit haar mond houden?


    -

    Rose Black

    'Zullen we?' zei hij waarna hij gebaarde naar de deur en wat te eten mee nam. Ik knikte kort en liep achter hem aan naar de leerlingenkamer. Onderweg praatten we niet echt veel, maar het was ook niet zo heel ver weg. Onderweg was af en toe iets versierd. Het maakte me vrolijk, kerstmis was leuk. Ik vond kerstmis leuk. Niet dat gedoe met 'familiegevoel', maar het gevoel van alweer een jaar bijna om en het gevoel van 'alles is vrede'. Ik sloot mijn ogen even om optimaal te genieten van dit moment. 'Hee, Sev, dit klinkt misschien raar, maar wil jij kerst en nieuw jaar met mij doorbrengen?' Ik opende mijn ogen weer en ontweek net een muur. 'Ik weet dat wij sowieso samen met een heel aantal ander leerlingen hier op het kasteel zijn, maar ik bedoel, van al die leerlingen, wil jij met mij kerst en nieuwjaar doorbrengen met mij?' vroeg ik hem uiteindelijk. Ik voelde dat ik langzaam rood werd, maar ik wist van mijzelf dat het niet al te hevig zou worden, dus ik hoopte dat Severus het niet op zou vallen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Severus Snape

    Samen liepen we de grote zaal uit, op weg naar de leerlingenkamer van onze afdeling, die zich helemaal in de kerkers bevond.
    Veel werd er onderweg niet gepraat, het was niet heel erg ver naar de kerkers als je de weg goed wist en veel had ik op dit moment ook niet te zeggen, misschien dat het straks anders werd, als we eenmaal in de leerlingenkamer zitten.
    Alles om ons heen leek wel kerstmis uit te stralen, de versieringen aan het plafond en aan de muren en zelfs de sneeuwvlokjes die betoverd vanuit het plafond kwamen en die net smolten in het niets voordat ze je hoofd raakten.
    We passeerden zoenende jongeren die onder een maretak stonden en ik keek de andere kant op, ik had echt geen zin om daar naar te kijken.
    "Hee Sev, dit klinkt misschien raar, maar wil jij kerst en nieuw jaar met mij doorbrengen ?"
    Eerlijk gezegd schokte deze vraag me een beetje, al liet ik dat niet blijken.
    Waar kwam die vraag opeens vandaan ?
    " 'Ik weet dat wij sowieso samen met een heel aantal ander leerlingen hier op het kasteel zijn, maar ik bedoel, van al die leerlingen, wil jij met mij kerst en nieuwjaar doorbrengen met mij?"
    Oké, dit had ik echt niet verwacht.
    Haar stem had duidelijk geklonken waaruit ik op kon maken dat ze geen grapje maakte.
    Ook al keek ik voor me uit, verdiept in mijn gedachten, toch kon ik vanuit mijn ooghoeken merken dat ze een tikkeltje rood werd.
    Ze meent het dus echt.
    De muur naar de leerlingenkamer kwam in beeld.
    "Drakenhart" mompelde ik, het wachtwoord voor deze keer en de muur liet ons door.
    Nog steeds nadenkend over de vraag van Rose begeleide ik haar naar een zetel, waar we elkaar ten eerste al beter konden zien en waar we ten tweede beter konden praten.
    "Ik dacht dat je kerst samen wou vieren met Narcissa en Bellatrix, al is de laatstgenoemde wel begrijpelijk als je daar onderuit wilt komen."
    Ik zette het bord met desserts voor ons neer op tafel en trok mijn toverstok.
    "Incendio" fluisterde ik zachtjes, waardoor de blokken hout in de haard in brand vlogen en ons direct overspoelden met een warme gloed, die het kille groene licht weer een beetje deden minderen.
    "Al zal ik het niet erg vinden." Antwoordde ik mompelend naar waarheid, al denk ik dat ze het op ten duur toch wel zou vergeten en alsnog met Narcissa en Bellatrix rond zou gaan hangen.
    Ach, dan had ik nog weer alle tijd voor mijn eigen dingen.


    Credendo Vides

    (Ik ben terug mensen c; )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Ik ben terug mensen c; )


    [Welkom terug! Hoe was het? BTW ik reageer deze week niet.Mn moeder haar oma is overleden Zaterdag ochtend.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    (...)

    [Welkom terug! Hoe was het? BTW ik reageer deze week niet.Mn moeder haar oma is overleden Zaterdag ochtend.]


    (Begrijpelijk en gecondoleerd (flower). Het was echt helemaal super geweldig. Ik mis Rome nu al :c Het was zo mooi en lekker weer en ik heb in korte tijd zoveel dingen gezien die ik al zolang wilde zien, vooral omdat we er al zoveel over hadden gehoord bij Latijn en Klassieke culturele vorming c: )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Begrijpelijk en gecondoleerd (flower). Het was echt helemaal super geweldig. Ik mis Rome nu al :c Het was zo mooi en lekker weer en ik heb in korte tijd zoveel dingen gezien die ik al zolang wilde zien, vooral omdat we er al zoveel over hadden gehoord bij Latijn en Klassieke culturele vorming c: )


    [Mijn moeder gaat ook naar Rome maar dan in 2014.Ben je ook in het colleseum geweest.Of hoe je t schrijft?.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rose Black

    Severus reageerde niet meteen en het maakte me een beetje bang. Misschien had ik iets te veel gedaan. Ik wist niet wat ik nu moest doen. Hij liet ons de leerlingenkamer binnen, waarna hij mij naar een zetel begeleide. 'Ik dacht dat je kerst samen wou vieren met Narcissa en Bellatrix, al is de laatst genoemde wel begrijpelijk als je daar onderuit wilt komen.' Hij deed de haard aan en direct spreidde zich een aangename, warme ambiance, wat mij nog meer op mijn gemak deed voelen. Ik voelde me sowieso al thuis hier, ik wilde het liefst nergens anders kerst vieren. 'Al zal ik het niet erg vinden,' mompelde hij erachter aan. Een gevoel van blijheid overspoelde mij. Ik had al een hele tijd een crush op Severus, maar ik wist niet zeker of het echt een verliefheid was of dat het meer was dat Severus gewoon als een van de weinige echt aadig tegen mij deed en anders was dan alle zwadderaars. 'Severus,' begon ik mijn speech en zette mij nog wat gemakkelijker. 'Het is me echt waar een waar genoegen om dit met jou te doen.' Ik glimlachte even. 'Je bent echt niet zo slecht als dat je zelf denkt. Bellatrix is slecht. Jíj bent aardig en jij verdient het om iemand te hebben om kerst mee te vieren. Narcissa heeft Bellatrix en eerlijk gezegd, heb ik inderdaad geen zin om met Bellatrix kerst te vieren.' Ik reikte even naar zijn hand en legde de mijne erop. 'Wij gaan de beste feestdagen hebben,' zei ik zachtjes en trok mijn hand weer weg en dook weer weg in mijn stoel, alsof ik het nooit gezegd had. Ik hoopte dat hij het niet te veel vond, dat hij nu niet dacht dat ik verliefd op hem was. Ik voelde dat ik rood werd, maar ik hoopte dat het niet te zien was in het licht van het vuur en de schaduw van de stoel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    (Ik reageer zo of morgenochtend. Ben een beetje moe xd)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (Ik reageer zo of morgenochtend. Ben een beetje moe xd)


    (Yeeeeaahhh! De rpg is n beetje dood...)


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Misschien is het een idee om naar de volgende dag (1e kerstdag) te gaan, zodat er weer wat leven ontstaat?)

    Lily Evers

    Ik had mijn halve koffer overhoop gehaald in mijn zoektocht naar het extra cadeautje dat ik standaard bij mij had voor als ik iemand was vergeten. Uiteindelijk had ik de sneeuwbol gevonden. Ik haalde mijn toverstok uit mijn zak en dacht even rustig na hoe ik de figuren ook alweer tot leven kon laten wekken. Ik had het wel eens besproken met Flitwick, maar dat was alweer even geleden. Uiteindelijk wist ik toch de spreuk weer en begonnen de figuurtjes in het bolletje te bewegen. Met een glimlach op mijn gezicht, schudde ik even, zodat het begon te sneeuwen. Dat was toch nog niet eens een heel slecht cadeau?
    Snel pakte ik het in en zocht een papiertje en een veer met inkt.
    Lieve James
    begon ik, waarna ik even stopte. "lieve". Werd dat niet te aanmoedigend. Hij moest natuurlijk geen verkeerde ideeën krijgen. Maar ik gebruikte altijd het woord "lieve". Ach, wat zou het ook.
    Ik wens je een hele fijne kerst
    Groetjes, Lily

    Goed genoeg als je het mij vroeg. Snel bond ik het briefje aan het cadeautje en zorgde ervoor dat het ook tussen de cadeautjes voor James terecht kwam. Normaal gaf ik hem nooit iets, maar om de een of andere reden voelde dat nu gewoon lullig.
    Toen ik alles voor morgen geregeld had, verdween ik naar de slaapzalen, trok mijn pyjama aan en ging in bed liggen. Ik was immers uitgeput. De slaap wilde echter niet vallen. Er spookten veel te veel gedachtes door mijn hoofd, waardoor ik alleen maar lag te woelen, tot ik zo uitgeput was dat ik mij niet meer kon bewegen. Vreemdste kerstavond ooit.


    Happy Birthday my Potter!