• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling -

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel -

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jason Broock

    Er akelig van bewust dat iedereen me aanstaart werp ik een woedende blik naar Angela. Ik zie dat Lupos nog een poging doet om iets te zeggen. Ik wil hem net de mond snoeren als dat al voor me gedaan wordt. 'Wat is hier aan de hand?!' de mollige genezer komt op een holletje naar ons toe lopen. Ze kijkt me woest aan. 'Jij, meekomen. En jullie...' ze wendt zich tot het bezoek van Lupos. 'En jullie, maak dat je wegkomt. Het bezoekuurtje is voorbij.' Ik zie dat Lupos wil tegensputteren. 'Voorbij!' snauwt ze. Dan wil ze me weer naar de stoel sleuren, maar daar heb ik geen zin in. Ik sleur Angela mee naar de uitgang van de ziekenzaal.
    Eenmaal op de gang lopen we zwijgend verder. 'Jason?' hoor ik Angela zachtjes zeggen. 'Ja' zeg ik nors. 'Sorry voor daarnet.' Ik ben even stil. 'Het geeft niet' zeg ik dan. En ik meen het.
    Angela glimlacht en pakt mijn hand vast. Zo lopen we naar de leerlingenkamer.
    Als we daar zijn zie ik Jochem in een hoek zitten. Ik voel me een beetje schuldig. Angela loopt weg naar een paar vriendinnen en ik loop richting Jochem. Ik ben zo in gedachten dat ik het eerst niet eens door heb dat ik struikel. Opeens lig ik languit op de grond. Ik kijk op en zie dat ik ben gestruikeld over de benen van Rose. Ze zit in een stoel 'Hoi Rose' zeg ik.


    -

    (Ron en Peter zijn weer vrij!)


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Verklaring waarvoor? Voor het feit dat ik hier lig, nee, en voor het feit dat Harry hier is ook niet. Dat kun je hem beter zelf vragen.' Zegt Remus en ik doe mijn mond open om het te vragen aan Harry.
    'Of nee. Doe dat maar niet. Het hele tijdsding kan dan uit balans worden gebracht en gaan er vreemde dingen gebeuren.' Ik klap mijn mond weer dicht. Remus vraagt iets over Broocks, maar die komt er zelf al bijstaan. Ik grinnik zacht. De verpleegster zegt dat we moeten gaan en ik kijk van Remus, naar Sirius, naar Danielle, naar Harry. 'Reem, dit klinkt vast raar. Lily kuste me net! Hier!' Ik wijs mijn wang aan. 'Sirius zag het, dus het was geen droom.' Ik kijk hem aan. 'Maar volgens mij moeten we gaan...' Zeg ik daarna. 'Waar slaap jij, Harry?'


    (Ik vind het goed dat het kerst word)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2013 - 23:36 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupos

    Broock loopt naar mijn bed toe. 'Nee. Helemaal niets' zegt hij. Wel dus.
    Ik wil net aan Sirius vragen wat er is gebeurd, maar ik kom niet verder dan 'Wat....' 'Bek dicht, Lijpos' sist Broock meteen. Lijpos. Zo noemden de kinderen in mijn dorp me altijd. Lijpe Lupos. Lijpos.
    Mijn mond klapt dicht. Ineens wil ik alleen maar slapen. Weg van dat rot joch Broock, weg van al die mensen die zeuren over tijd en wie mij heeft vergiftigd.
    'Jongens, hou op' hoor ik iemand zachtjes zeggen. Ik scheur mijn blik los van het witte dekbed en kijk wie de spreker is.
    Het is dat meisje dat met Broock hier naartoe gekomen is. Broock en het meisje voeren een stille discussie. Ik wil er net een opmerking over maken als ik weer onderbroken wordt. Het is dit keer alleen niet Broock, maar de mollige genezer. Ze kijkt woedend.
    'Jij, meekomen.' zegt ze tegen Broock. Hij lijkt dat alleen niet van plan en sleurt zijn vriendinnetje mee naar de ingang van de ziekenzaal. Ik vind het wel lachwekkend. 'En jullie, maak dat je wegkomt. Het bezoekuurtje is voorbij.' zegt ze tegen mijn bezoek. Ik wil nog tegensputteren, maar ze snoert me de mond.
    'Reem, dit klinkt vast raar. Lily kuste me net! Hier!' zegt James en wijst zijn wang aan. 'Sirius zag het, dus het was geen droom.' Ik grinnik. 'Het is je eindelijk gelukt' zeg ik. 'Maar volgens mij moeten we gaan...' zegt James dan. 'Waar slaap jij, Harry?'
    Dat is een goede vraag. Opeens weet ik de oplossing. 'Je mag vannacht wel in mijn bed slapen' opper ik. 'Ik moet hier vanavond nog blijven liggen, dus mijn bed is leeg.'
    Ik gaap even. 'Maar volgens mij moeten jullie inderdaad vertrekken' zeg ik als ik een blik heb geworpen op de woedende genezer.


    -

    (Roos is nogsteeds druk en ze is nu in Parijs)

    Harry Potter

    Ik luister naar de gesprekken. Hebben Sirius en papa die jongen aangevallen? Een mollige verpleegster stuurt de jongen weg. 'En jullie, maak dat je wegkomt. Het bezoekuurtje is voorbij.' Zegt ze en ik kijk wat de anderen doen. 'Reem, dit klinkt vast raar. Lily kuste me net! Hier!' zegt papa en wijst zijn wang aan. 'Sirius zag het, dus het was geen droom.' Ik barst ik lachen uit. O god, wat hebben hun een rare relatie. Eerst kust pap mam en mam slaat hem. Daarna kust mam pap en pap is dolblij. 'Het is je eindelijk gelukt.' Zegt professor Lupos. Pap kijkt mij een beetje raar aan omdat ik net begon te lachen. 'Maar volgens mij moeten we gaan...' zegt Papa. 'Waar slaap jij, Harry?' Ik haal mijn schouders op. 'Je mag vannacht wel in mijn bed slapen' zegt professor Lupos. 'Ik moet hier vanavond nog blijven liggen, dus mijn bed is leeg.' Ik knik. 'Maar Ron en Hermelien dan?' Vraag ik. 'De twee waarmee ik in deze tijd ben gekomen.' Ik zie hoe Pap op zijn lip bijt. 'Misschien kan Hermelien ergens bij Evers en Ron in een stoel of bij iemand.' Mompelt hij nadenkend. 'Maar als Hermelien knap is, vindt Sirius het waarschijnlijk niet erg als ze bij hem komt liggen.' Voegt hij er lachend aan toe en ik zucht. Ik wou dat ze waren opgegroeid, nu zijn ze irritant.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Oké, jullie hebben nog een dag om te reageren, voor ik de RPG naar eerste kerstdag laat springen, anders duurt het nog eeuwen c; )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Oké, jullie hebben nog een dag om te reageren, voor ik de RPG naar eerste kerstdag laat springen, anders duurt het nog eeuwen c; )


    [Ik ben nu bij mijn oud tante,net terug van mn overgroot oma's crematie was n kut dag! ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Wilt Cissy met Bella praten?)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (Wilt Cissy met Bella praten?)


    (Bella moet nog reageren op Aaron ;))


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    Aaron 'All' Fred Luuk Moon.

    'Volbloed.'Zegt Bellatrix en ze probeert naar me te kijken.'En ik moet Potter en Evers hebben. Je mag Potter toch niet zo?'En ze slingert heen en weer.
    Ik knik en antwoord:'Ja,dat is inderdaad zo.Maar waarom zou ik jou op hem aflaten gaan?Ik bedoel je vermoord hem denk ik.En hij is toch een afdelingsgenoot van mij.'Antwoord ik eigenwijs.'De spreuk is Liberacorpus, maar wel nonverbaal.'Zegt ze voor mijn doen kil.Met een zucht pak ik mijn wand.
    Die ik op haar richt en ik zeg:'Finite.'Ze staat weer met beide voeten op de grond.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Ik ben vanaf morgen twee weken op vakantie. Waarschijnlijk kan ik dat niet meer reageren. Ik zal vandaag nog zorgen dat James en Bella weet ik veel wat gaan doen. (Klinkt lekkerxd) ik zal hun ook nog wel ff laten reageren op kerst;p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Nadat iedereen naar bed was gegaan bleef ik maar woelen in mijn eigen bed. Wat bedoelde Evers? Ze vond dus een deel van mij leuk. Hmm... Voorzichtig raak ik weer mijn wang aan. Lily was echt raar, maar zó leuk. Ik kijk op de klok. Half drie. Ik sta op en loop naar de wc. Nadat ik klaar ben loop ik weer naar m'n bed. Mijn hoofd bonkt als een gek en ik zucht zacht. Als Harry echt uit de toekomst komt, dan moet het mijn zoon wel zijn, maar hij heeft Lily's ogen. Zou ik uiteindelijk toch het deel worden wat ze leuk vind?
    Eindelijk val ik in slaap, maar ik ben al vroeg wakker. Tot mijn grote genoegen ligt er een stapel cadeau's op mijn bedeinde. Enthousiast spring ik op. 'Sirius! Peter! R...Harry! Cadeautjes!' Roep ik blij en ik pak een van mijn cadeautjes. Van mijn ouders. 'Lieve James, ik hoop dat het leuk is op school. Vrolijk kerstfeest, pap en mam.' Staat er. Ik pak het uit; een nieuw exemplaar van Zwerkbal door de eeuwen heen. Mijn vorige was kapot gegaan toen ik hem aan de meerminnen uitleende. Al snel komen er steeds meer gave cadeaus bij.
    Ik pak het volgende pakje. 'Lieve James,' lees ik. Ik herken dat handschrift! Is dit eem grap? 'Ik wens je een hele fijne kerst
    Groetjes, Lily'
    Mijn mond valt letterlijk open. Heeft Lily mij een cadeau gestuurd? Heel voorzichtig open ik het pakje. Her is een bol met bewegende poppetjes erin. Zacht schud ik de bol en het begint te sneeuwen. Een glimlach staat op mijn gezicht. Na al die jaren, het waren er wel vijf, heeft Lily ook wat naar mij gestuurd! Ik heb haar elk jaar wat gestuurd, dit jaar een VDV ofzo, gekocht in een dreuzel winkel. Je kan er een film mee afspelen zei de verkoper. Thomas de Stoomlocomotief ofzo. Het zal wel. Een van de treinen op het hoesje leek op de Zweinsteinexpress. Vandaar. Ik sta op en neem voorzichtig de bol mee. Nu eerst douchen en ik ga die bol niet meer uit het oog verliezen.

    (Lol, die trein waar James het over heeft heet James:') kom ik net achter:') )

    Bellatrix Zwarts

    Als Moon mij eindelijk weer heeft neergezet kijk ik hem aan. 'Fijn, wat ga jij nu doen?' Ik kijk hem aan. 'Ik ga denk ik slapen, het is laat.' Ik gaap even. Ik buk en raak mijn stok op. 'Hup wegwezen, voordat ik van gedachte verander en je alsnog aanval!' Ik lach spottend en haal mijn hand door mijn haar. 'Denk trouwens maar niet dat je nu morgen een cadeau krijgt.' Ik smijt de kast dicht en loop naar mijn slaapzaal. Ik ga liggen en val in slaap.
    Als ik wakker word, rek ik me nog eens goed uit. Daarna open ik mijn cadeautjes. En zoals gewoonlijk, nog geen cadeau van de Heer van het Duister. Het komt wel, ooit. Ik kleed me op en loop naar de eetzaal. Wauw, vrolijk kerstfeest zeg. Chaggerijnig ondersteun ik mijn hoofd en staar voor me uit.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupos

    Als ik wakker wordt is iedereen weg. Ik kijk om me heen. De ziekenzaal is verlaten. Ik knipper met mijn ogen tegen het felle zonlicht. Er valt een schaduw over mijn voeten. Als ik zie waarvan zie ik dat er een stapel cadeautjes staat. Ik kruip over mijn bed naar de stapel pakketjes toe. Ik voel me nog steeds niet helemaal fit, maar minder beroerd dan gisteravond. Een voor een pak ik de cadeautjes uit. Uiteindelijk ligt er een berg van cadeaupapier, snoep, en ander spul op mijn bed.
    Ik kijk naar de cadeaus. Een trui van mijn tante Angelina, heel veel snoep van allerlei mensen hier op Zweinstein, sokken van mijn ouders... Bij het laatste cadeau krijg ik de neiging om het uit het raam te smijten. Het is een boek genaamd 'Dolfje Weerwolfje'. Gekregen van mijn moeder.
    Ik stapel de cadeautjes op en veeg het papier van de lakens. Dan laat ik me weer op mijn kussen neerploffen en begin aan een doos smekkies.


    -

    Jason Broock

    Ik wordt wakker omdat ik het koud heb. Ik doe mijn ogen open en zie dan waarom. Ik zit onderuitgezakt in een stoel in de leerlingenkamer.
    Ik vraag me net af wat ik hier in hemelsnaam doe, als ik het me weer herinner.
    Toen ik gisteravond op de grond lag voor de voeten van Rose kwam Jochem naar me toe. Hij zei dat hij me wilde spreken en ik liep mee naar de slaapzaal. Daar begon hij ineens te zeuren over het feit dat ik hem nooit had verteld dat ik iets met Angela had. Voor de duidelijkheid: Ik heb nooit iets met Angela gehad of gewild. Iemand heeft blijkbaar gezien hoe ik haar aan het troosten was en heeft het meest idiote gerucht ooit de wereld in geholpen. Niet dat ik Angela niet mag ofzo, maar ik vind het gewoon... We zijn gewoon vrienden en niets anders.
    Ik werd boos en ben in de leerlingenkamer gaan zitten en ben daar blijkbaar in slaap gevallen.
    Ik zie Bellatrix naar buiten lopen. Aangezien ik toch niets te doen heb besluit ik wat te gaan eten. Blijkbaar heeft Bellatrix het zelfde idee, want ik zie haar even later aan de tafel van Zwadderich zitten.
    Ik plof een eind van haar vandaan neer op de houten bank. Ik pak een paar eieren met spek en begin te eten.


    -

    [Moet ik een nieuwe maken of moet ik wachter of DreamerN?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt