• Goed, hier zit ik al heel lang mee en moest het kwijt. Dus ik dacht, waarom niet op Quizlet? :]
    Zoals jullie hebben begrepen, is paardrijden een sport. Dat snap ik niet echt, want je zit op zo'n paard en bestuurt 'm. Hetzelfde als achter de computer zitten, vind ik. Dus ik vind paardrijden helemaal geen sport.
    Wat vinden jullie hiervan? (:


    Some people are art and do art at the same time

    Paardrijden is geen sport? Schat, ga eens een uur of twee paardrijden. Je zal er snel anders over denken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Oké. Iedereen hier heeft het nu over lichamijk en spierpijn en shit van paardrijden.
    Nu ben ik het er mee eens dat paarrijden een sport is, maar niet waarom jullie zeggen dat het een sport is.
    Autoracen is ook een sport. Net als shaken en shit. Daar is niets lichamelijks aan en toch valt het onder die categorie.
    vraag me niet waarom het dan wel een sport is, want ik heb geen flauw idee. ;x


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Formule 1 rijden is dan ook geen sport omdat je een auto bestuurt. Schansspringen ook niet, omdat die ski's al het werk doen. Yeah, soms lastig om de grens te trekken. Herpderp.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dan ben ik van mening dat racen en golf geen sport is.
    Want bij racen doet de auto het werk en bij golf sla je tegen een bal terwijl je staat toe te kijken hoe de bal in een gatje valt.
    Boogschieten en darten is dan ook geen sport want het pijltje doet het werk.
    Biljarten is dan ook geen sport want ook daar beweeg je niet veel.
    Net als al die denksporten.

    In mijn ogen is paardrijden wel een sport (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Zo'n discussie heb ik al eeuwen met mijn klas.
    Naar mijn mening is het een sport mijn klas beweerd van niet... terwijl ze er niks van weten en nog nooit op een paard hebben gezeten.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Nou ja, als schaken of darten ook een sport wordt genoemd, vind ik paardrijden ook wel een sport, ja.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Cannibal schreef:
    Oké. Iedereen hier heeft het nu over lichamijk en spierpijn en shit van paardrijden.
    Nu ben ik het er mee eens dat paarrijden een sport is, maar niet waarom jullie zeggen dat het een sport is.
    Autoracen is ook een sport. Net als shaken en shit. Daar is niets lichamelijks aan en toch valt het onder die categorie.
    vraag me niet waarom het dan wel een sport is, want ik heb geen flauw idee. ;x


    Autoracen is volgens mij wel een fysiek zware sport, door de krachten die tegen je aanduwen als je met zo'n snelheid door de bochten gaat. Net als dat je in een achtbaan alle kanten op wordt geslingerd.
    Maar paardrijden is meer dan alleen zitten en sturen, dat hebben toeschouwers echter blijkbaar niet door. Er zijn paarden die ontzettend zwaar in de hals zijn, als zo'n paard gaat hangen met zijn hoofd dan is dat heel zwaar voor je armen. En wat denk je van een paard dat maar blijft rennen? Geloof me, dat is niet een kwestie van als een achterlijke aan de teugels trekken, dat is werken met je zit. Er zijn genoeg momenten geweest dat ik het helemaal zat was om op een paard te rijden dat maar bleef doen wat hij wilde en dat ik met tranen in mijn ogen een oplossing probeerde te verzinnen, maar dat ik fysiek gewoon niet in staat was om nog tegen het paard in te gaan. Het is heel lastig uit te leggen, maar als je het niet gelooft, dan nodig ik je uit om eens mee te rijden. En dit is overigens niet specifiek tegen jou of iets ;].


    i put the fun in funeral

    Het is zeker een sport, dit filmpje vertelt alles wat ik hier niet zoek te typen.

    Jazeker het is een sport, want met paardrijden 'bestuur' je het paard niet zomaar even via de teugels. Je werkt met je zit, benen, hulpen, en dan heb je inderdaad ook nog wat met je handen.
    Ik zelf rijd geen paard meer, maar ik heb het wel altijd gedaan. En je valt er best van af.


    Alleen maar tranen van geluk

    Zeker wel :Y)


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    McGregor schreef:
    Paardrijden is volgens mij wel een sport. Ook al heb ik er een verschrikkelijke hekel aan en vind ik het zielig voor de paarden.


    Het is niet altijd zielig voor paarden, het hangt erg af van de manier waarop je met ze omgaat er zijn alleen jammer genoeg maar weinig mensen die dit correct doen. En eerlijk gezegd is het ook bijna onmogelijk om helemaal natuurlijk met paarden om te gaan omdat men paarden ziet als werktuig of pleziertje. Dat is wel zielig ja.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Backfire schreef:
    (...)

    Autoracen is volgens mij wel een fysiek zware sport, door de krachten die tegen je aanduwen als je met zo'n snelheid door de bochten gaat. Net als dat je in een achtbaan alle kanten op wordt geslingerd.
    Maar paardrijden is meer dan alleen zitten en sturen, dat hebben toeschouwers echter blijkbaar niet door. Er zijn paarden die ontzettend zwaar in de hals zijn, als zo'n paard gaat hangen met zijn hoofd dan is dat heel zwaar voor je armen. En wat denk je van een paard dat maar blijft rennen? Geloof me, dat is niet een kwestie van als een achterlijke aan de teugels trekken, dat is werken met je zit. Er zijn genoeg momenten geweest dat ik het helemaal zat was om op een paard te rijden dat maar bleef doen wat hij wilde en dat ik met tranen in mijn ogen een oplossing probeerde te verzinnen, maar dat ik fysiek gewoon niet in staat was om nog tegen het paard in te gaan. Het is heel lastig uit te leggen, maar als je het niet gelooft, dan nodig ik je uit om eens mee te rijden. En dit is overigens niet specifiek tegen jou of iets ;].

    Misschien moet je lezen, voordat je ergens op in gaat.
    Dat autoracen was maar een voorbeeld, van "dan doet de auto ook het werk" ik heb ook schaken genoemd.
    En ik heb niet gezegd dat het bij paardrijden niet gaat om fysieke kracht. Alleen dat jullie het daarom een sport noemen. En sport niet alleen gaat om fysieke kracht. Maar misschien had ik dat iets beter kunnen verworden. maar dat je zegt tegen mensen, die zeggen dat Paardrijden geen sport is vind ik prima, maar niet tegen mij. Want ik heb vroeg vaak genoeg op een paard gezet en je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe het werkt. Ik zeg toch ook niet tegen jou, "ja, dan nodig ik jou uit om een dag mee te gaan op militairen bootcamp training." Omdat dat veel zwaarder Dan paardrijden is. Dan kots je namelijk heel de boel onder, omdat het te zwaar word, maar je door moet gaan. Omdat je anders alleen maar meer moet doen. Dat is pas afzien. Dus niet zielig doen nu. Het is je eigen keuze om een sport te doen, in wat voor vermaat dan ook. Je weet van tevoren dat paarden lastig kunnen doen. Daar zijn het dieren voor.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2013 - 23:53 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik had hier ook al eens een topic over gemaakt op m'n oude account, ongeveer een jaar geleden.
    En mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is hebben meestal zelf nog nooit écht op een paard gereden, of kunnen niet fatsoenlijk rijden. Meer woorden hoef ik hier niet aan vuil te maken.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Tja... Ik zit niet op paardrijden, maar ik geloof wel dat het zwaarder is dan dat het er uit ziet. Ik zit zelf op Atletiek en ik geloof alleen niet dat paardrijden zwaarder is dan hardlopen. I'm sorry. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik zou nu een heel betoog kunnen gaan houden over alle jaren dat ik heb paardgereden en wat er allemaal wel niet voor nodig is om fatsoenlijk te rijden etc. maar goed daar zou ik alleen maar nog bozer van worden. In ieder geval: Ja het is een sport. Ga maar eens op een paard zitten en probeer er een fatsoenlijke proef of parcours mee af te leggen.