• Goed, hier zit ik al heel lang mee en moest het kwijt. Dus ik dacht, waarom niet op Quizlet? :]
    Zoals jullie hebben begrepen, is paardrijden een sport. Dat snap ik niet echt, want je zit op zo'n paard en bestuurt 'm. Hetzelfde als achter de computer zitten, vind ik. Dus ik vind paardrijden helemaal geen sport.
    Wat vinden jullie hiervan? (:


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vind paardrijden wel een sport, want het kost echt wel wat kracht om op het paard te blijven zitten en je hebt er best veel kracht voor nodig, want paarden gaan snel :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oh ja, en trouwens, mensen die zeggen "ik rij zelf paard maar vind het niet vermoeiend" moeten trouwens eerst eens fatsoenlijk leren rijden. Als je rijden niet vermoeiend vindt doe je sowieso iets verkeerds.
    Mijn dressuurleraar zegt zelf altijd dat als je niet kletsnat van het zweet van je paard afstapt, het geen geslaagde proef was :').


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    ColouredWind schreef:
    Ik heb een vraag aan jou: Heb je ooit op een paard gezeten?
    Ja, je zit op een paard en bestuurt hem. Maar het is zwaar werk en je kun het echt niet zomaar één, twee, drie. Ik zit al bijna zeven jaar op paardrijden en ik merk elke dag dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het makkelijker is dan het werkelijk is.
    Zo ben ik ooit van een paard afgevallen, omdat diegene er even geen rekening mee had gehouden dat er mensen op paarden zitten en dat paarden kunnen schrikken van dingen. Het paard waar ik op reed schrok en ik lag er naast. Even later ging ze zelf op een paard zitten en het bleek gelijk dat ze het had ondergewaardeerd; ze kon er niets van.
    Ja, je moet iets hebben voor paarden en je moet er tijd in willen steken. Ik rij zelf 1 keer per week, maar als het zou kunnen dan zou ik het liefst een eigen paard aanschaffen en er dan elke dag zijn. Je moet het er voor over hebben.
    Zelfs na bijna zeven jaar paardrijden heb ik nog vaak genoeg spierpijn om te weten dat ik wel degelijk actief bezig ben geweest. De meeste mensen denken dat het paard al het werk doet, maar het paard gaat echt niet stappen, draven of galopperen tenzij jij zegt dat hij dat moet doen. Er zijn zoveel dingen die je moet doen terwijl je op het paard zit.


    Britsanity schreef:


    Dit dus. :3

    Ik snap best dat sommige mensen denken dat het niet een echte sport genoemd zou mogen worden. Maar die zullen onmiddelijk van gedachten veranderen als ze zelf eens een paard bestijgen, berijden zonder begeleiding en ook nog goed proberen te blijven zitten. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 juni 2013 - 12:17 ]


    :)

    Kijk ze naar deze forum wel XD


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Backfire schreef:
    O shut up. Als je er geen verstand van hebt, kun je er maar beter niets over zeggen, want hier word ik echt pisnijdig van. Het is misschien niet vergelijkbaar met een conditiesport als hardlopen of boksen, maar het ís fysiek zwaar. Paardrijden is niet hetzelfde als de rondjes die je bij Ponypark Slagharen maakt weet je.


    ‘Many a fair skin hides a foul mind.’ ES, c.16

    Scorpia schreef:
    Goed, hier zit ik al heel lang mee en moest het kwijt. Dus ik dacht, waarom niet op Quizlet? :]
    Zoals jullie hebben begrepen, is paardrijden een sport. Dat snap ik niet echt, want je zit op zo'n paard en bestuurt 'm. Hetzelfde als achter de computer zitten, vind ik. Dus ik vind paardrijden helemaal geen sport.
    Wat vinden jullie hiervan? (:


    Hahahahaha, no. Ik zie mijn bureaustoel niet bokken, steigeren en ervandoor gaan. Ik zit niet een uur lang op mijn stoel licht te rijden (staan-zitten). Mijn bureaustoel gaat niet naar links, als ik naar rechts wil.

    Paardrijden is fysiek zwaar, je gebruikt je hele lichaam. Je moet in balans blijven, zelfs als je paard de gekste sprongen maakt. Maar het is niet alleen fysiek zwaar, het is ook mentaal zwaar. Een paard is niet een bal die wanneer je hem schopt de kant op gaat die jij wilt, een paard heeft een eigen wil. Je kan niet zomaar op een paard gaan zitten en een paar rondjes rijden, paardrijden is veel meer dan dat. En dan heb ik het nog niet eens over poetsen en opzadelen gehad, paardrijden is niet alleen het rijden zelf, alle voorbereidingen horen er ook bij.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ja het is sport, je gebruikt bijna al je spieren. *Ervaring*

    Paardrijden is een sport, één van de zwaarste sporten zelfs.


    Reality's overrated.

    Mundane schreef:
    (...)

    Hahahahaha, no. Ik zie mijn bureaustoel niet bokken, steigeren en ervandoor gaan. Ik zit niet een uur lang op mijn stoel licht te rijden (staan-zitten). Mijn bureaustoel gaat niet naar links, als ik naar rechts wil.

    Paardrijden is fysiek zwaar, je gebruikt je hele lichaam. Je moet in balans blijven, zelfs als je paard de gekste sprongen maakt. Maar het is niet alleen fysiek zwaar, het is ook mentaal zwaar. Een paard is niet een bal die wanneer je hem schopt de kant op gaat die jij wilt, een paard heeft een eigen wil. Je kan niet zomaar op een paard gaan zitten en een paar rondjes rijden, paardrijden is veel meer dan dat. En dan heb ik het nog niet eens over poetsen en opzadelen gehad, paardrijden is niet alleen het rijden zelf, alle voorbereidingen horen er ook bij.


    Dat dus precies.


    Reality's overrated.

    Paardrijden is trouwens een van de meest gevaarlijke sporten ter wereld. Dat wil zeggen, dat het percentage van fatale of zeer ernstige ongevallen bij paardrijden veel hoger ligt dan bij de meeste andere sporten. Dus niet echt hetzelfde als achter een computer zitten :')


    From these ashes, I will rise

    Mundane schreef:
    (...)

    Hahahahaha, no. Ik zie mijn bureaustoel niet bokken, steigeren en ervandoor gaan. Ik zit niet een uur lang op mijn stoel licht te rijden (staan-zitten). Mijn bureaustoel gaat niet naar links, als ik naar rechts wil.

    Paardrijden is fysiek zwaar, je gebruikt je hele lichaam. Je moet in balans blijven, zelfs als je paard de gekste sprongen maakt. Maar het is niet alleen fysiek zwaar, het is ook mentaal zwaar. Een paard is niet een bal die wanneer je hem schopt de kant op gaat die jij wilt, een paard heeft een eigen wil. Je kan niet zomaar op een paard gaan zitten en een paar rondjes rijden, paardrijden is veel meer dan dat. En dan heb ik het nog niet eens over poetsen en opzadelen gehad, paardrijden is niet alleen het rijden zelf, alle voorbereidingen horen er ook bij.


    ^this


    You can't not look cool with a crossbow.

    SietskeATL schreef:
    Ja het is sport, je gebruikt bijna al je spieren. *Ervaring*


    Ja , precies ! (:
    Ik zit zelf al bijna 8 jaar op paardrijden, en nog steeds heb je af en toe spierpijn, val je er soms af , en gaat je paard dingen doen die je niet wilt. :3


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    -> Slotje op verzoek van de topic-maakster.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.