• Hallo mensen!



    het leek ons een goed idee om een speciaal topic op het forum op te richten voor alle holebi's (homo's, lesbienne's en biseksuelen) op quizlet!
    Ben jij lesbisch, homo of bi? Dan is dit de plek om erover te praten. We hopen een soort groep op te zetten voor alle holebi's op quizlet en zo elkaar te leren kennen. Dit is natuurlijk wel op de voorwaarde dat je dit serieus neemt. Maar daar gaan we wel van uit.
    We willen een groep oprichten, niet alleen voor de mensen die graag willen praten over hun geaardheid en hoe ze hier me om moeten gaan (natuurlijk ook hiervoor) maar ook om gewoon als holebi's onder elkaar gezellig te kletsen over onderwerpen zoals: coming out, relaties, je crush, hoe je school/familie/etc. ermee omgaat en alles wat hieronder valt. Als je je wilt aanmelden, reageer dan even hier, zodat we weten wie je bent. Schrijf hierin iets over jezelf; wie je bent, hoe oud je bent, of je homo, bi of lesbisch bent, eventueel waar je woont, je hobbies, etc. we hopen en verwachten wel dat iedereen eerlijk is en we willen alleen mensen die er serieus over zijn. Als je twijfelt over je geaardheid mag je je natuurlijk ook altijd aanmelden, maar we richten ons natuurlijk wel alleen op de holebi's.
    Hieronder voorbeelden van ons:

    ChetUbetcha

    Hoi! Ik ben Marissa, ik ben 14 jaar oud en wordt 15 in augustus, Ik ben lesbienne. Ik hou van lezen, tekenen, schrijven, en muziek luisteren. en kijk verder graag tv-shows zoals doctor who, supernatural en game of thrones. Ik ben single, doe vwo en woon in Utrecht =D

    KillTheSun

    Hey, ik ben Marleen en ik ben 17. Ik ben bi. Daar kwam ik dit jaar achter door hopeloos verliefd te worden op een vriendin, dus het is nog vrij nieuw voor me. Ik ben net klaar met het vwo en ik ga ik september geschiedenis studeren. Verder ben ik dol op het luisteren naar mijn metalbandjes (klinkt enger dan het is), lord of the rings kijken, boeken lezen en schrijven. Mijn favoriete series zijn doctor who, game of thrones en community. Ik woon in Groningen en ik ben ook single

    Xx ChetUbetcha en KillTheSun

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 23:22 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SangDuFana schreef:
    Wat een gezeik allemaal, terwijl er helemaal geen kwade bedoelingen achter zitten.

    Ik word verliefd op meisjes maar ik ben helemaal gek op jongens en ik vind dat gender enorm overrated is.
    Maar ik heb geen probleem met dit topic. Als er mensen zijn die hier gezellig willen praten, moet dat toch gewoon kunnen?

    Er bestaan toch ook groepen die alleen voor mannen zijn, alleen voor een bepaalde leeftijdsgroep, verenigingen voor mensen met die bepaalde vaardigheden of hobby's, enkel voor patiënten met die bepaalde ziekte, stoornis of verslaving, enkel voor mensen van een bepaalde afkomst?

    Is het dan niet juist discriminatie om de holebi-groep dit niet te laten doen?
    Dit soort groepen zijn vaak minderheidsgroepen, waardoor er meer nood aan is dan aan bijvoorbeeld een 'hetero-groep'. Er zijn allochtonengroepen omdat dit zowel de verbondenheid als de inclusie bevordert, maar 'Nederlander-groepen' met dezelfde bezigheden vind je niet zo snel, want daar is gewoon geen vraag naar.

    And you know what? That's okay!
    Want waar mensen nood aan hebben, dat moeten ze vooral gewoon DOEN.


    Dank je wel!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SangDuFana schreef:
    Wat een gezeik allemaal, terwijl er helemaal geen kwade bedoelingen achter zitten.

    Ik word verliefd op meisjes maar ik ben helemaal gek op jongens en ik vind dat gender enorm overrated is.
    Maar ik heb geen probleem met dit topic. Als er mensen zijn die hier gezellig willen praten, moet dat toch gewoon kunnen?

    Er bestaan toch ook groepen die alleen voor mannen zijn, alleen voor een bepaalde leeftijdsgroep, verenigingen voor mensen met die bepaalde vaardigheden of hobby's, enkel voor patiënten met die bepaalde ziekte, stoornis of verslaving, enkel voor mensen van een bepaalde afkomst?

    Is het dan niet juist discriminatie om de holebi-groep dit niet te laten doen?
    Dit soort groepen zijn vaak minderheidsgroepen, waardoor er meer nood aan is dan aan bijvoorbeeld een 'hetero-groep'. Er zijn allochtonengroepen omdat dit zowel de verbondenheid als de inclusie bevordert, maar 'Nederlander-groepen' met dezelfde bezigheden vind je niet zo snel, want daar is gewoon geen vraag naar.

    And you know what? That's okay!
    Want waar mensen nood aan hebben, dat moeten ze vooral gewoon DOEN.


    Precies dit dus, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
    Wat kunnen sommige mensen hier zeuren om niks zeg.


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    Vivere schreef:
    Het is geloof ik ook echt nooit goed voor sommige mensen :')

    Kijk laat ik het nogmaals even uitleggen: zoals SangDuFana ook al zei heb je ook bepaalde groepen speciaal gericht op mensen van een bepaalde leeftijd, bepaalde interesses, etc. zoiets wilden we eigenlijk ook doen. Gewoon om te praten over dingen waar je als LGBT eerder last van zal krijgen dan als hetero (bijvoorbeeld je coming out, ehm hoe je je crush wilt vertellen dat je als vrouw haar als meisje leuk vind) waarom wij hebben gezegd dat het voor holebi's is is omdat het ons niet logisch lijkt om met iemand die hetero is te gaan praten over hoe zij hun coming out zien, hoe ze zich erbij voelden, etc, want in het algemeen hoef je als hetero niet uit de kast te komen. Het is dus echt niet om hetero's uit te sluiten en ik vind natuurlijk ook dat je gewoon met z'n allen over liefde kunt praten. maar bijvoorbeeld een tijdje geleden schreef ik een bericht om hulp te vragen hoe ik mijn crush kon vertellen dat ik lesbisch werd en haar leuk vond en toen werd ik niet serieus genomen omdat ik niet 'zeker' zou zijn van mijn geaardheid. En mede hierdoor dacht ik dat het misschien leuk/fijn/logischer zou zijn om met mensen erover te KUNNEN (hoeft ook niet) praten die met dezelfde dagelijkse problemen omgaan. Natuurlijk kunnen hetero's een bi wel advies even over liefde en ik heb ook geen zin om nu iedereen in hokjes en vakjes te stoppen. De bedoelingen waren alleen maar goed zodat mensen elkaar konden helpen met (for example) coming out omdat (ikzelf) nooit het idee heb gehad dat iemand die hetero is mij goed kan/kon helpen met coming out omdat ze daar zelf toch niets mee te maken hebben.
    that's all okay?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    (...)
    Kijk laat ik het nogmaals even uitleggen: zoals SangDuFana ook al zei heb je ook bepaalde groepen speciaal gericht op mensen van een bepaalde leeftijd, bepaalde interesses, etc. zoiets wilden we eigenlijk ook doen. Gewoon om te praten over dingen waar je als LGBT eerder last van zal krijgen dan als hetero (bijvoorbeeld je coming out, ehm hoe je je crush wilt vertellen dat je als vrouw haar als meisje leuk vind) waarom wij hebben gezegd dat het voor holebi's is is omdat het ons niet logisch lijkt om met iemand die hetero is te gaan praten over hoe zij hun coming out zien, hoe ze zich erbij voelden, etc, want in het algemeen hoef je als hetero niet uit de kast te komen. Het is dus echt niet om hetero's uit te sluiten en ik vind natuurlijk ook dat je gewoon met z'n allen over liefde kunt praten. maar bijvoorbeeld een tijdje geleden schreef ik een bericht om hulp te vragen hoe ik mijn crush kon vertellen dat ik lesbisch werd en haar leuk vond en toen werd ik niet serieus genomen omdat ik niet 'zeker' zou zijn van mijn geaardheid. En mede hierdoor dacht ik dat het misschien leuk/fijn/logischer zou zijn om met mensen erover te KUNNEN (hoeft ook niet) praten die met dezelfde dagelijkse problemen omgaan. Natuurlijk kunnen hetero's een bi wel advies even over liefde en ik heb ook geen zin om nu iedereen in hokjes en vakjes te stoppen. De bedoelingen waren alleen maar goed zodat mensen elkaar konden helpen met (for example) coming out omdat (ikzelf) nooit het idee heb gehad dat iemand die hetero is mij goed kan/kon helpen met coming out omdat ze daar zelf toch niets mee te maken hebben.
    that's all okay?


    Ik denk dat hetero's júist goed kunnen helpen bij coming outs, want zij zijn vaak degene waarbij iemand uit de kast komt, maar dat word heel vaak vergeten.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik denk dat hetero's júist goed kunnen helpen bij coming outs, want zij zijn vaak degene waarbij iemand uit de kast komt, maar dat word heel vaak vergeten.
    ik denk dat het vooral ervaringen die kunnen helpen hierbij =) gevoelens delen die een hetro iemand niet kent.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ChetUbetcha schreef:
    (...)
    Kijk laat ik het nogmaals even uitleggen: zoals SangDuFana ook al zei heb je ook bepaalde groepen speciaal gericht op mensen van een bepaalde leeftijd, bepaalde interesses, etc. zoiets wilden we eigenlijk ook doen. Gewoon om te praten over dingen waar je als LGBT eerder last van zal krijgen dan als hetero (bijvoorbeeld je coming out, ehm hoe je je crush wilt vertellen dat je als vrouw haar als meisje leuk vind) waarom wij hebben gezegd dat het voor holebi's is is omdat het ons niet logisch lijkt om met iemand die hetero is te gaan praten over hoe zij hun coming out zien, hoe ze zich erbij voelden, etc, want in het algemeen hoef je als hetero niet uit de kast te komen. Het is dus echt niet om hetero's uit te sluiten en ik vind natuurlijk ook dat je gewoon met z'n allen over liefde kunt praten. maar bijvoorbeeld een tijdje geleden schreef ik een bericht om hulp te vragen hoe ik mijn crush kon vertellen dat ik lesbisch werd en haar leuk vond en toen werd ik niet serieus genomen omdat ik niet 'zeker' zou zijn van mijn geaardheid. En mede hierdoor dacht ik dat het misschien leuk/fijn/logischer zou zijn om met mensen erover te KUNNEN (hoeft ook niet) praten die met dezelfde dagelijkse problemen omgaan. Natuurlijk kunnen hetero's een bi wel advies even over liefde en ik heb ook geen zin om nu iedereen in hokjes en vakjes te stoppen. De bedoelingen waren alleen maar goed zodat mensen elkaar konden helpen met (for example) coming out omdat (ikzelf) nooit het idee heb gehad dat iemand die hetero is mij goed kan/kon helpen met coming out omdat ze daar zelf toch niets mee te maken hebben.
    that's all okay?


    Ik ben zelf gewoon hetero maar ik wil toch even zeggen dat ik je snap - voor zover dat kan. Ik kan me voorstellen dat het gewoon fijn is om met mensen te praten die hetzelfde voelen/doormaken als jou en ik zie dan ook echt niet in waarom mensen er hier zo'n probleem van maken. Als jullie dat willen, dan mag dat toch? Ik geloof niet dat een topic speciaal voor holebi's verboden is. Als je het er niet mee eens bent, fine, maar reageer dan gewoon niet. Ik hoop in ieder geval dat je toch nog de kans krijgt om dit te doen hier, zonder de bemoeienis van anderen (:


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    fallenbadass schreef:
    (...)

    Ik ben zelf gewoon hetero maar ik wil toch even zeggen dat ik je snap - voor zover dat kan. Ik kan me voorstellen dat het gewoon fijn is om met mensen te praten die hetzelfde voelen/doormaken als jou en ik zie dan ook echt niet in waarom mensen er hier zo'n probleem van maken. Als jullie dat willen, dan mag dat toch? Ik geloof niet dat een topic speciaal voor holebi's verboden is. Als je het er niet mee eens bent, fine, maar reageer dan gewoon niet. Ik hoop in ieder geval dat je toch nog de kans krijgt om dit te doen hier, zonder de bemoeienis van anderen (:


    Het is tegen de regels om mensen buiten te sluiten in topics. (cat)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik denk dat hetero's júist goed kunnen helpen bij coming outs, want zij zijn vaak degene waarbij iemand uit de kast komt, maar dat word heel vaak vergeten.


    oh nou mijn 'hetero' vrienden hebben mij anders nooit kunnen vertellen hoe zij uit de kast gekomen zijn en hoe hun ouders daar op reageerden. het enige wat ik van hun te horen kreeg was toen ik om hulp vroeg was dat ik dat niet bij hun moest doen want zij waren hetero. Sorry als jullie het hebben opgevat als buitensluiten. Het is niet dat je omdat je hetero bent hier niet welkom bent ofzo zo wilden we ook niet overkomen. het leek ons simpelweg niet logisch om als hetero te gaan meepraten over iemands coming out en je ervaringen te delen. misschien heb je wel gelijk dat je als hetero juist goed kunt helpen helaas is het nooit zo bij mij overgekomen dat hetero's daar goed bij kunnen helpen =/ (please nu niet nog bozer worden dat ik alle 'hetero's' nu in een hokje stop) het leek me alleen logischer. het is net als een groep oprichten voor 40+ waarbij je praat over hoe jij het oud worden ervaart. daar ga je dan als 15-jarige ook niet bij mee praten omdat jij degene bent die hun oud ziet worden? Sorry het is niet boos bedoeld ofzo (en al helemaal niet discriminerend) het idee kwam zelfs gewoon van een belgische vriendin van mij die zelf lid is van een holebi-jongerengroep omdat het leuk kan zijn om te praten met mensen die dezelfde ervaringen ergens mee hebben (of soortgelijke ervaringen) ik wilde geen ruzietopic creëren ofzo. het spijt me oke? ik wilde totaal niemand buiten sluiten ik weet zelf echt wel hoe dat is dus beschuldig me nu alstublieft niet van discriminatie ofzo.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 22:40 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    moeten mensen nu echt bij alles wat te zeiken hebben?
    het is nu al 3 dagen achter elkaar raak kom op zeg mensen


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    ChetUbetcha schreef:
    (...)

    oh nou mijn 'hetero' vrienden hebben mij anders nooit kunnen vertellen hoe zij uit de kast gekomen zijn en hoe hun ouders daar op reageerden. het enige wat ik van hun te horen kreeg was toen ik om hulp vroeg was dat ik dat niet bij hun moest doen want zij waren hetero. Sorry als jullie het hebben opgevat als buitensluiten. Het is niet dat je omdat je hetero bent hier niet welkom bent ofzo zo wilden we ook niet overkomen. het leek ons simpelweg niet logisch om als hetero te gaan meepraten over iemands coming out en je ervaringen te delen. misschien heb je wel gelijk dat je als hetero juist goed kunt helpen helaas is het nooit zo bij mij overgekomen dat hetero's daar goed bij kunnen helpen =/ (please nu niet nog bozer worden dat ik alle 'hetero's' nu in een hokje stop) het leek me alleen logischer. het is net als een groep oprichten voor 40+ waarbij je praat over hoe jij het oud worden ervaart. daar ga je dan als 15-jarige ook niet bij mee praten omdat jij degene bent die hun oud ziet worden? Sorry het is niet boos bedoeld ofzo (en al helemaal niet discriminerend) het idee kwam zelfs gewoon van een belgische vriendin van mij die zelf lid is van een holebi-jongerengroep omdat het leuk kan zijn om te praten met mensen die dezelfde ervaringen ergens mee hebben (of soortgelijke ervaringen) ik wilde geen ruzietopic creëren ofzo. het spijt me oke? ik wilde totaal niemand buiten sluiten ik weet zelf echt wel hoe dat is dus beschuldig me nu alstublieft niet van discriminatie ofzo.


    Bekijk het eens van de andere kant. Ik denk dat jouw vrienden gewoon ongeïnteresseerd waren trouwens, dat ze zo reageerden. Maar als je daar serieus over praat met iemand die hetero is kan die heus wel advies geven over hoe diegene daar als hetero tegenover staat. Zo kan diegene ook tips geven over wat goed overkomt op iemand die hetero is en wat totaal niet. Dat kan niet met iemand die al biseksueel of anders is omdat die er sowieso anders over denken.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is tegen de regels om mensen buiten te sluiten in topics. (cat)


    Als zij het fijn vinden om een groepje te hebben met mensen die hun waarschijnlijk meer begrijpen dan andere dat doen,
    wie ben jij dan om hun tegen te houden?

    Kom op zeg, een beetje volwassen mag wel.
    Zo zijn er ook groepen voor mensen die van 1D houden, zo zijn er groepen voor mensen die van paarden houden of voor mensen die graag over voetbal schrijven.
    Serieus láát ze lekker en ga maar ergens anders lopen jammerhouten over wat wel en niet goed is.


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    AdindaSmit schreef:
    (...)

    Als zij het fijn vinden om een groepje te hebben met mensen die hun waarschijnlijk meer begrijpen dan andere dat doen,
    wie ben jij dan om hun tegen te houden?

    Kom op zeg, een beetje volwassen mag wel.
    Zo zijn er ook groepen voor mensen die van 1D houden, zo zijn er groepen voor mensen die van paarden houden of voor mensen die graag over voetbal schrijven.
    Serieus láát ze lekker en ga maar ergens anders lopen jammerhouten over wat wel en niet goed is.


    Groepjes van mensen die van iets houden is heel iets anders dan groepjes over wat mensen zíjn. Je kan ineens van 1D of paarden houden, maar niet beslissen dat je plotseling hetero bent, of biseksueel, homo of lesbisch. Het is nog altijd tegen de regels om mensen buiten te sluiten op Quizlet, kan je me onvolwassen voor noemen maar dat is zo en om een hele goede reden.


    Your make-up is terrible

    AdindaSmit schreef:
    (...)

    Als zij het fijn vinden om een groepje te hebben met mensen die hun waarschijnlijk meer begrijpen dan andere dat doen,
    wie ben jij dan om hun tegen te houden?

    Kom op zeg, een beetje volwassen mag wel.
    Zo zijn er ook groepen voor mensen die van 1D houden, zo zijn er groepen voor mensen die van paarden houden of voor mensen die graag over voetbal schrijven.
    Serieus láát ze lekker en ga maar ergens anders lopen jammerhouten over wat wel en niet goed is.


    Bedankt voor de mensen die het wel begrepen hebben en ook dit soort reacties hebben achtergelaten. Maar nu krijgen wij alleen maar "haat" (mag ik het haat noemen of is dat ook discriminerend, want op mij komt het over als haat) terwijl we gewoon wat wilden helpen door een groep op te richten met mensen met dezelfde ervaringen die konden praten met mensen met dezelfde ervaringen. Maar laat nu maar zitten want als ik daarmee mensen discrimineer en dit topic 40 reacties heeft waarvan zeker 3/4 negatief is..
    God kan iemand dit alsjeblieft een slotje geven ik wil niet nog meer problemen veroorzaken dan dat ik al gedaan heb.
    Nogmaals het spijt me ontzettend richting de mensen die ik een buitengesloten gevoel heb weten te bezorgen. dat was nooit mijn bedoeling ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen. Het spijt me.

    Kan hier dan nu een slotje op?? please?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Assassin schreef:
    (...)

    Groepjes van mensen die van iets houden is heel iets anders dan groepjes over wat mensen zíjn. Je kan ineens van 1D of paarden houden, maar niet beslissen dat je plotseling hetero bent, of biseksueel, homo of lesbisch. Het is nog altijd tegen de regels om mensen buiten te sluiten op Quizlet, kan je me onvolwassen voor noemen maar dat is zo en om een hele goede reden.


    Mensen die van 1D houden zíjn toch fan van 1D of niet soms? Dan zijn ze toch ook iets?
    Er staat hier niet dat mensen buiten gesloten worden, er staat helemaal nergens dat hetero's niet mogen reageren hier toch?
    Er staat alleen dat het een topic voor homo's/lesbisch of bi's is.

    En weetje dat jij van elk klein dingetje op Quiz een hele grote olifant wilt maken moet ook gewoon een keertje afgelopen zijn.
    Kan het niet gewoon één keer gezellig zonder dat iedereen hier de grond ingetrapt moet worden?

    Je reageert inderdaad erg onvolwassen, heel kinderachtig dit.


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    AdindaSmit schreef:
    (...)

    Mensen die van 1D houden zíjn toch fan van 1D of niet soms? Dan zijn ze toch ook iets?
    Er staat hier niet dat mensen buiten gesloten worden, er staat helemaal nergens dat hetero's niet mogen reageren hier toch?
    Er staat alleen dat het een topic voor homo's/lesbisch of bi's is.

    En weetje dat jij van elk klein dingetje op Quiz een hele grote olifant wilt maken moet ook gewoon een keertje afgelopen zijn.
    Kan het niet gewoon één keer gezellig zonder dat iedereen hier de grond ingetrapt moet worden?

    Je reageert inderdaad erg onvolwassen, heel kinderachtig dit.


    Wat knap dat je alles bijhoud wat ik doe zeg. Ik wist niet dat ik zo interessant was om te volgen.
    Dat van 1D is heel iets anders. Dat kan veranderen, dat kan je zélf veranderen. Als je iemand een topic maakt voor enkel mensen onder de 15 of over blondharigen krijg je precies hetzelfde. Je moet je aanmelden voor dit, dus ik neem aan dat als iemand stuurt: Hoi ik ben Jaap en ik ben hetero, dat die er niet tussen mag.
    Goed, dan nog het feit dat homoseksuelen zo graag hetzelfde behandeld willen worden maar wel hun eigen groepjes willen houden is ook een beetje raar. Ik wil het niet de grond in trappen, het principe van het topic is goed (en volgens mij al een paar keer eerder geweest) maar hoe het uitgevoerd word een beetje vreemd in mijn ogen. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit vind aangezien anderen ook zo reageren.


    Your make-up is terrible