• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.



    Nieuw toegevoegd:
    Dankzij het voorstel van Okammy heeft Rutger ingesteld dat je kans om geselecteerd te worden, groter wordt naarmate het aantal kudo's je krijgt.

    Iemand met bijvoorbeeld 25 kudo's heeft 5 keer meer kans om in de top te komen, dan iemand met 5 kudo's.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 13:05 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Fay1D schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik ze beter dan de OP's...

    Dan heb jij nooit goede OP's gelezen. Je zegt nu dus dat alle verhalen die niet met 1D te maken hebben en niet bekend (Onbekende Personen, weet je wel) zijn, slecht zijn. Ik wil niet weten hoeveel dat er zijn en hoeveel goede verhalen daar tussen zitten :'D

    OT: Ik denk niet dat men dit topic moet open laten. Er zijn genoeg suggesties gedaan en voor de rest is het alleen maar gezeik.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Fay1D schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik ze beter dan de OP's...

    And that's your opinion. Ik vind dat de 1Dstories te veel op elkaar gaan lijken met hier en daar wat uitzonderingen. Dat is mijn mening. Dat betekent niet dat OP's geen kans mogen krijgen om ontdekt te worden, evenals andere verhalen zoals Hunger Games verhalen of Twilight verhalen.
    Maar hier hebben we niks aan, dus laat de discussie zitten en ga nadenken over goede, bruikbare ideeën die niet al tien keer zijn herhaald als je zo graag wilt dat de top niet zo is zoals hij nu is.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Moore schreef:
    (...)
    Holy shit. Dat mag wel jouw mening zijn, ik heb er niks op tegen, maar ik vind dat OP's beter zijn. Omdat je alle personen zelf kan verzinnen en je met de verhaallijn alle kanten opgaat. Aan jouw username en profielfoto is jouw mening al te zien, tbh. Volgens mij vind je ze alleen beter omdat het over jouw idolen gaan.


    Maar op zich kan je ook in fanfictioners zelf personen bedenken en alle kanten op gaan met je verhaallijn, of niet dan?


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    1D en OP's, appels en peren.
    Het gaat om de top... niet over jullie mening over wie beter schrijft of hoe groot de lettertjes in een verhaal zijn.


    I recycle my thoughts.

    Father schreef:
    (...)
    Dan heb jij nooit goede OP's gelezen. Je zegt nu dus dat alle verhalen die niet met 1D te maken hebben en niet bekend (Onbekende Personen, weet je wel) zijn, slecht zijn. Ik wil niet weten hoeveel dat er zijn en hoeveel goede verhalen daar tussen zitten :'D

    OT: Ik denk niet dat men dit topic moet open laten. Er zijn genoeg suggesties gedaan en voor de rest is het alleen maar gezeik.

    Dat is als het zoeken van een speld in een hooiberg.


    I recycle my thoughts.

    Pennybags schreef:
    (...)

    Maar op zich kan je ook in fanfictioners zelf personen bedenken en alle kanten op gaan met je verhaallijn, of niet dan?

    Ja, maar helaas gebeurt dat niet vaak. Heel weinig keren zelfs.


    Some people are art and do art at the same time

    Hurrdurr, discussies everywhere. Kunnen jullie niet gewoon gaan genieten van het weer? (krul)

    Moore schreef:
    (...)
    Ja, maar helaas gebeurt dat niet vaak. Heel weinig keren zelfs.


    True, vind ik ook jammer. Dat is ook de reden waarom ik vooral op ao3 (archiveofourown) fanfictions lees, hier heb ik misschien 5 abo's.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Cairde schreef:
    (...)als Harry in de verhalen Peter genoemd zou worden zou je het ook niet lezen. Jij neemt volgensmij niet eens de moeite.


    Eerlijk gezegd is dat niet waar, ik lees ook OP's alleen activeren die gewoon nooit, en ik lees heus niet alleen 1D stories, dat is pure onzin


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Noh zijn jullie nou nog met deze discussie bezig welke stories beter zijn, 1D of OP?
    Laat de mensen toch zelf lezen wat ze willen :'D
    Er zijn goede 1D stories net zoals er ook goede OP's zijn en andersom ook; er zijn ook slechte 1D en slechte OP stories.
    Let it go, this is useless :W


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    PercyWood schreef:
    (...)
    And that's your opinion. Ik vind dat de 1Dstories te veel op elkaar gaan lijken met hier en daar wat uitzonderingen. Dat is mijn mening. Dat betekent niet dat OP's geen kans mogen krijgen om ontdekt te worden, evenals andere verhalen zoals Hunger Games verhalen of Twilight verhalen.
    Maar hier hebben we niks aan, dus laat de discussie zitten en ga nadenken over goede, bruikbare ideeën die niet al tien keer zijn herhaald als je zo graag wilt dat de top niet zo is zoals hij nu is.


    Er zijn net zoveel niet originele OP's die allemaal op elkaar lijken. (cat)


    Your make-up is terrible

    Eve schreef:
    (...)
    Dat is als het zoeken van een speld in een hooiberg.

    True, nou ik kan die van mij nog wel eens op een rijtje zetten:

    1. Minimum aantal kudo's verhogen om misbruik van het systeem te vermeiden (dit doordat je jezelf een kudo kunt geven met een nieuw aangemaakt account).
    2. Het kans gedoe is niet handig, doordat populaire stories een grotere kans hebben er elk uur in te komen (want zij krijgen veel kudo's). En ik dacht dat deze top vooral ging om variatie in het soort verhaal.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Fay1D schreef:
    (...)

    Eerlijk gezegd is dat niet waar, ik lees ook OP's alleen activeren die gewoon nooit, en ik lees heus niet alleen 1D stories, dat is pure onzin
    Dat is wel waar(cat)


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Draculea schreef:
    Hurrdurr, discussies everywhere. Kunnen jullie niet gewoon gaan genieten van het weer? (krul)

    OMG iemand die het met me eens is :Y)
    I like you


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Eve schreef:
    (...)
    Kan dit topic niet gewoon gesloten worden? Ik gok dat iedereen deze verandering nu wel heeft opgemerkt en veel nieuwe dingen worden er niet meer gezegd in dit topic, alleen maar nare opmerkingen staan in de laatste paar pagina's (krul)


    De reputatie van Directioners lijkt nu echt te dalen door die pagina's inderdaad.
    Ik voel me bijna schuldig dat ik 1D en OP lees.

    En dit topic gaat toch om de top? Niet om welk genre nou het best geschreven wordt.. :s


    :)