• Beste Q'ers,

    Gezien alle heisa rond de top van de laatste weken, heeft het moderatorteam de koppen bij elkaar gestoken, op zoek naar een manier om de top gevarieerder/anders te laten verlopen. Zoals sommigen al gemerkt hebben, is dit er gekomen.
    De veranderingen bevatten concreet:

    - Elk uur selecteert de server willekeurig 7 stories die meer dan 0 kudos hebben die dag. Deze 7 komen dan in de top te staan.
    - Er wordt niet bijgehouden welke story al in de top heeft gestaan. Dit zorgt ervoor dat het systeem snel blijft.

    Hopelijk zijn jullie er tevreden mee ^^

    Vriendelijke groeten,
    Het modteam

    EDIT:

    Rutger heeft nu ook ingesteld dat je je eigen creaties geen kudo's kan geven ^^


    EDIT:
    Een samenvatting van wat er al in dit topic besproken/gevraagd is.
    Waarom is dit een beter systeem?
    - Omdat er nu willekeurig stories gekozen worden per uur. Iedereen met 1 of meer kudo's heeft daar kans op. Dit systeem is eerlijker dan de vriendjespolitiek van een bepaalde hype.
    - En omdat Rutger nu ingesteld heeft dat je jezelf geen kudo meer kan geven, ga je waarschijnlijk niet meer krijgen dat er enorm veel mensen om middernacht zichzelf een kudo geven. Dus tenzij je iemand vraagt om rond middernacht je een kudo te geven, is de kans klein dat je rond middernacht een kudo krijgt. Als je gewoon overdag je hoofdstuk activeert en mensen lezen het en geven je een kudo, dan maak je wel kans om erin te komen. Dus de mensen die zeggen dat het stom is als je 's nachts in de top zou kunnen staan en het misschien zelf niet zou zien, hebben voor een groot deel ongelijk. Natuurlijk kan iemand je om 1u een kudo geven omdat die het hoofdstuk dan pas leest, maar wat maakt dat uit? Je kunt opnieuw geselecteerd worden door de computer.

    Verliest de kudo zijn waarde?
    - Nee, in tegendeel. Het heeft weer dezelfde gedachte waarmee het begonnen is: 'Dit vind ik een leuke creatie.' En niet 'Ik moet in de top komen!'. Nu wil een kudo zeggen dat je verhaal geapprecieerd wordt.
    - Nee, als er nu een verhaal in de top staat, kun je zien aan het aantal kudo's hoeveel mensen dit verhaal al écht leuk vonden vandaag. Dus dat is nu de meerwaarde van een kudo.

    Het klopt nog niet helemaal…
    - Vandaag (26 juli) staan er nog een paar foutjes in omdat het opeens ingesteld werd. Er staan enkele lege stories in en van mensen die zichzelf nog snel een kudo gaven toen Rutger zijn nieuwe functie nog niet werkte.
    - Maar geef het tijd. Tijd zodat de foutjes eruit gehaald kunnen worden en tijd voor jezelf om eraan te wennen. Iedereen heeft problemen met verandering, maar eenmaal je even gewend bent, valt het allemaal mee. Quizlet is 2x van design verwisseld. Iedere keer was er veel heisa en een maand later kan de helft zich al niet meer herinneren hoe het vorig eruit zag. Dus geef dit ook zijn tijd.
    - En ja, Top Stories en Top Quizzen zijn misschien niet meer de juiste benamingen, maar dat is maar een formaliteit.

    Danku danku mods...
    - Na het zoveelste klaag topic over de werking van de top (niet van de oneerlijke manier van kudo's geven) hebben enkele mods de koppen bij elkaar gestoken en gebrainstormd. Later zijn de meerdere mogelijkheden/ideeën goedgekeurd door de mods. Uiteindelijk heeft Rutger zich gebaseerd op die mogelijkheden en zelf een voorstel gegeven die hij goed zou kunnen instellen. Deze heeft hij dan ook ingesteld na overleg. Dus het zijn niet enkel de mods, maar voornamelijk Rutger want hij heeft het grootste werk gedaan. Wij hebben enkel maar een begin gemaakt. Maar dat is mijn mening. ^^

    Waarom geen meerdere toppen?
    - De vraag is al meerdere keren gesteld en meerdere keren beantwoord, zowel in dit topic als in andere topics: Er is geen plaats voor.
    Daarbij is mijn eigen mening ook dat heel veel verschillende toppen onderaan onoverzichtelijk overkomen en misschien zelfs verwarrend.

    Wat is het verschil met Willekeurige Story?
    - Daar wordt geselecteerd uit elke story op Quizlet, dus ook alle Tokio Hotel stories van vier jaar geleden en stories waar al in geen jaren aan is gewerkt. De nieuwere stories waar wel nog aan wordt gewerkt en die nog geupdate worden, die krijgen kudos dus die krijgen de kans in de top te komen. Daarom werkt dat topsysteem beter als je een leuke story zoekt dan de ''Willekeurige story''-knop, want dan kan je uren blijven klikken voordat je iets vindt.

    Dus nu gaan we dit uitproberen en als het na een tijdje echt niet werkt, zullen we de koppen weer bijeen steken.

    EDIT:
    Rutger heeft ingesteld dat er minimaal 1 hoofdstuk moet zijn om in de top te komen.



    Nieuw toegevoegd:
    Dankzij het voorstel van Okammy heeft Rutger ingesteld dat je kans om geselecteerd te worden, groter wordt naarmate het aantal kudo's je krijgt.

    Iemand met bijvoorbeeld 25 kudo's heeft 5 keer meer kans om in de top te komen, dan iemand met 5 kudo's.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 13:05 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    PercyWood schreef:
    (...)
    En nu moet je echt een keer ophouden met je gehaat. De mods doen hard hun best om iedereen op Quizlet tevreden te stellen, de bètareaders helpen de Quizletters met hun verhaal die erom vragen en de bemiddelaars grijpen in als dat nodig is. Dat heeft helemaal niks te maken met standpunten laten vallen of überhaupt met geld en/of macht.
    -kuch- Nee dat -kuch- echt niet -kuch kuch-

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 15:38 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Mullingford schreef:
    (...)


    Maar je weet ook dat er heel veel mensen niet op het forum zitten en alle 'One Direction haters' om ze zo maar even te noemen zitten er juist wel op. Dus het lijkt wel alsof iedereen het zo'n goed idee vind, maar dat is slechts een klein groepje op het forum?

    Waar heb je het over? De top is niet veranderd om Directioners te pesten. Ik haatte ook hoe de top eerst was en ik lees zelf ook One Direction fanfics, luister hun muziek en ik heb zeker ook zelf fanfics over 1D geschreven. Alsjeblieft zeg, de mensen die de manier zoals de top eerst was haten, zitten op het forum. Ja, 1Dhaters ook, maar God, QUIZLET DRAAIT NIET OM ONE DIRECTION! Mensen werden gek van hoe steeds dezelfde verhalen en dezelfde mensen in de top stonden, evenals dat onbekende verhalen nauwelijks een kans kregen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Waar heb je het over? De top is niet veranderd om Directioners te pesten. Ik haatte ook hoe de top eerst was en ik lees zelf ook One Direction fanfics, luister hun muziek en ik heb zeker ook zelf fanfics over 1D geschreven. Alsjeblieft zeg, de mensen die de manier zoals de top eerst was haten, zitten op het forum. Ja, 1Dhaters ook, maar God, QUIZLET DRAAIT NIET OM ONE DIRECTION! Mensen werden gek van hoe steeds dezelfde verhalen en dezelfde mensen in de top stonden, evenals dat onbekende verhalen nauwelijks een kans kregen.
    QUIZLET DRAAIT OOK NIET OM DE HATERS. Ik ben geen hater maar ik ben ook geen fan.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Hemmings schreef:
    (...)

    Maar alle Directioners zitten er ook, want die leverden commentaar op onze eerste verandering leek het wel in mijn ogen. Laten we nu gewoon even duidelijk maken dat wij ons best doen om iedereen tevreden te krijgen, en dat het inderdaad de originele top aardig oneerlijk was tegenover andere stories omdat die ook gewoon geen kans meer hadden. Het gaat nu ook niet perse over ''One Direction haters'' en ''Directioners'', dat ligt gewoon aan de hype van nu en we proberen beide partijen tevreden te stellen, door bijvoorbeeld onze eerste oplossing of deze suggestie.


    Ik begrijp ook wel dat iedereen een kans verdient, maar het klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Eerst zit iedereen te zeggen dat ze voor zichzelf schrijven en dat het niet uit maakt wie het leest en nu is de top ineens zo belangrijk voor aandacht. Aandacht kun je krijgen via de spotlight? En de top is democratisch gekozen, dus dat vind ik zelf wel eerlijk. En dit zeg ik niet als Directioner, maar als normaal persoon.


    Pretty is just a pretty word.

    Cairde schreef:
    (...)QUIZLET DRAAIT OOK NIET OM DE HATERS. Ik ben geen hater maar ik ben ook geen fan.

    De haters van wat? One Direction. Quizlet die niet om One Direction draait draait dus ook niet om de haters. Deze toevoeging was daarom ook erg nuttig. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Cairde schreef:
    (...)QUIZLET DRAAIT OOK NIET OM DE HATERS. Ik ben geen hater maar ik ben ook geen fan.

    Nee klopt, Quizlet draait erom dat creatieve mensen hun creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan, en dat zijn dus ALLE users van Quizlet. Dat betekent dus ook dat iedereen een kans moet krijgen en dat het dus geen nut heeft om steeds te zeggen dat de mods op 1D aan het haten zijn als ze iedereen gewoon een kans willen geven om herkend te worden door andere users.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik vind het nieuwe systeem alleszins goed werken en de discussie die hier bezig is lijkt me een beetje kinderachtig. (Van wat ik er van gelezen heb, wat eerlijk gezegd alleen de laatste pagina is.) Zoals eerder gezegd: bij elke verandering aan de site is er veel geklaag, maar uiteindelijk wennen de users er altijd aan en vergeten ze hoe het vroeger was. Bovendien vind ik oprecht dat dit een slim systeem is om vriendjespolitiek weg te werken en om iedereen een kans te geven.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mullingford schreef:
    (...)

    Ik begrijp ook wel dat iedereen een kans verdient, maar het klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Eerst zit iedereen te zeggen dat ze voor zichzelf schrijven en dat het niet uit maakt wie het leest en nu is de top ineens zo belangrijk voor aandacht. Aandacht kun je krijgen via de spotlight? En de top is democratisch gekozen, dus dat vind ik zelf wel eerlijk. En dit zeg ik niet als Directioner, maar als normaal persoon.


    Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar het is het niet. Schrijven doe je voor jezelf, maar kudo's waren nu alleen maar om in de top te komen zodat meer mensen je verhaal zouden lezen. Het was niet meer een "like" knop voor de lezer, omdat diegene je verhaal leuk vond. Het werd een soort van wedstrijd. Daarnaast, de top is gratis reclame en bijna de enige op Quizlet die echt héél serieus wordt genomen. Niet iedereen heeft geld om hun verhaal in de spotlight te zetten, en vooral niet nu de SMS-functie eruit ligt. De top was misschien democratisch gekozen, maar door het grote aantal kudo's die verhalen kregen omdat ze al weken in de top stonden, was er gewoon totaal geen kans meer voor anderen. Hoe krijgen andere verhalen dan aandacht en komen zij dan aan dat grote aantal kudos om ook eens in de top te komen? Haast niet, want dat is gewoon héél moeilijk.

    Ik hoop dat je dit een beetje begrijpt, want we doen dit echt niet om Directioners te pesten of ze uit de top te halen, maar heel veel mensen waren het er gewoon niet mee eens en we willen dit ook gewoon een beetje eerlijker krijgen voor iedereen. En is het nu niet goed voor als je een verhaal met veel kudos hebt? Je hebt een veel grotere kans om in de top te komen, wat de kudos dus toch meer hun waarde teruggeeft.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    PercyWood schreef:
    (...)
    Nee klopt, Quizlet draait erom dat creatieve mensen hun creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan, en dat zijn dus ALLE users van Quizlet. Dat betekent dus ook dat iedereen een kans moet krijgen en dat het dus geen nut heeft om steeds te zeggen dat de mods op 1D aan het haten zijn als ze iedereen gewoon een kans willen geven om herkend te worden door andere users.


    Dat heeft helemaal geen nut, ik ben een fan - maar wij zijn hier om iedereen tevreden proberen te houden en er was gewoon heel veel commentaar op de top. We willen iedereen een kans geven.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    En trouwens; in de stop staan nog steeds veel One Direction verhalen, alleen is het nu een zooitje.


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    (...)

    Ik begrijp ook wel dat iedereen een kans verdient, maar het klinkt allemaal zo tegenstrijdig. Eerst zit iedereen te zeggen dat ze voor zichzelf schrijven en dat het niet uit maakt wie het leest en nu is de top ineens zo belangrijk voor aandacht. Aandacht kun je krijgen via de spotlight? En de top is democratisch gekozen, dus dat vind ik zelf wel eerlijk. En dit zeg ik niet als Directioner, maar als normaal persoon.

    De top is democratisch gekozen? "Wil je weten wat er hierna gebeurt? Geef dan een kudo." Jup, heel democratisch. Daar wordt nu wat aan gedaan, maar dat betekent niet dat het gelijk iedereen een kans geeft. Mensen gaven de hele tijd dat verhaal een kudo als routine en zullen dat dus sneller blijven doen. De top is niet belangrijk voor aandacht, de top is belangrijk om alle verhalen een kans te geven.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dankzij het voorstel van Okammy heeft Rutger ingesteld dat je kans om geselecteerd te worden, groter wordt naarmate het aantal kudo's je krijgt.
    Iemand met bijvoorbeeld 25 kudo's heeft 5 keer meer kans om in de top te komen, dan iemand met 5 kudo's.


    Dat is wel een mooi compromis maar het lijkt wel heel veel op het oude systeem van de top, vind ik eerlijk gezegd. Ik vind het wel goed dat er een kans is voor mensen met minder kudo's maar toch hebben de mensen met meer kudo's meer kans.


    Physics is awesome

    Ik blijf erbij dat het kans vergroten gedoe niet handig is. Daardoor komen populaire verhalen alsnog sneller in de top en dat verneukt een beetje het nut van de nieuwe top.

    Dat is mijn mening en mijn kijk erop. Ik heb al eens uitgebreid uitgelegd en doe het nog eens als dat nodig is. Mij boeit het echt geen ruk dat er alleen maar 1D instaat, maar als het erom gaat dat meer soorten verhalen een kans krijgen is dat niet de manier. Dit ook omdat de top niet wordt bijgehouden. Een verhaal met veel kudo's blijft dus zijn hoge kans houden om erin te komen. Elk uur opnieuw.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 15:50 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik snap echt niet wat iedereen nou zeikt over oneerlijk. (cat) Ga OP's kudo's geven en hou gewoon je mond. Daar heb je je eerlijk.


    Your make-up is terrible

    Mullingford schreef:
    (...)


    Maar je weet ook dat er heel veel mensen niet op het forum zitten en alle 'One Direction haters' om ze zo maar even te noemen zitten er juist wel op. Dus het lijkt wel alsof iedereen het zo'n goed idee vind, maar dat is slechts een klein groepje op het forum?


    Ik heb al eens eerder gezegd dat ik Directioner ben maar geen problemen heb met deze top.


    :)