• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een verplichte agressie test komen voor grote honden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.


    “Things never happen the same way twice.”

    Oneens, dan kan er beter een test komen voor slechte hondenbaasjes, want als een hond agressief is, dan is dat negen van de tien keer veroorzaakt door het baasje.


    You are beautiful, you are love.

    Of alle honden moeten zo'n test krijgen, of geen. Het ligt niet aan de grootte.


    British Boys - Tom Daley, Union J, One Direction, Jack Harries, Fin Harries, Marcus Butler

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Britsanity schreef:
    Nee. Dat is echt onzin. Goede opvoeding begint bij een goede baas.
    Ik zal eerder voor mijn leven vrezen bij de chiwawa's en terriërs dan de herders en doggen.
    Oh, en vergeet vooral de dwergpinscher niet, broek-hangende krengen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Spotgaai schreef:
    Nee.
    Daarnaast ligt het ook vaak aan het baasje of de hond agressief is of niet, dus dan zou eerder het baasje een test moeten krijgen :Y)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    kleine honden zijn ook vaak agressive as hell


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.

    Oneens, ik weet niet veel van honden, maar wat ik wel weet is dat alles komt door de opvoeding. Dit geldt voor zowel grote als voor kleine honden. Een agressie test zal niet helpen, want dan zal het baasje de persoon moeten zijn om er iets aan te doen, maar aangezien diegene dat dan al niet gedaan heeft in het begin, zal het nu niets meer uithalen.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 11:44 ]


    Hamartia

    Er is een soort bekwaamheidstest al, maar wordt niet altijd uitgevoerd. En die test is sowieso dikke onzin. Ik heb het gezien bij Leonbergers (grote honden, maar echt een van de liefste hondenrassen) en dan staat die hond op n veld, en wordt ie ingesloten door een groepje mensen. Ja what the fuck, dat is gewoon dreigen. Natuurlijk schiet de hond dan in zelfverdediging. Maar zitten ook wel goede dingen bij, maar het is gewoon niet helemaal een eerlijke test if you ask me.

    En met de stelling oneens, laat de mensen die de hond nemen maar een verplichte opvoedcursus nemen omdat je óok een grote 'agressieve' hond prima kan opvoeden. Maar je moet wel consequent zijn. Honden zijn niet vals, ze worden vals gemaakt. En ja, de ene hond is agressiever dan de ander, maar met een strenge hand en desnoods een muilkorf kan je gevaarlijke situaties prima voorkomen. En oja, dat moet dan gelden voor groot en klein natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 12:01 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Juniper schreef:
    Oneens, dan kan er beter een test komen voor slechte hondenbaasjes, want als een hond agressief is, dan is dat negen van de tien keer veroorzaakt door het baasje.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Imber schreef:
    Oneens. Kleine honden zijn soms vaker agressief dan grote.


    ©1998

    Oneens.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 12:47 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Dat is echt de meest grootst mogelijke onzin ooit.


    Chaos is a ladder.