• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een verplichte agressie test komen voor grote honden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, ik vind dat onzin, zowel grote als kleine honden kunnen soms bijten!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Nee, grote honden kunnen net zo lief zijn als kleine honden, en vaak kunnen kleine honden agressiever zijn dan grote honden. Vaak ligt het ook aan het soort ras en baasje. Alle honden kunnen agressief zijn.

    Nee daar ben ik het niet mee eens.
    Ja natuurlijk zijn er grote honden die agressief zijn, had zelf een herder die als pup zijnde gegrepen is door een andere hond en sindsdien geen andere honden meer in zijn buurt wilde.
    Dan werd hij inderdaad agressief, daarom liet ik hem ook nooit los en waarschuwde ik de baasjes die wel loslopende honden hadden en naar hem toe wilde om te snuffelen.
    Deze hond is inmiddels overleden en ik heb nu een Bull Mastiff.

    Zij is van een groot ras en erg breed.
    De baasjes met kleine hondjes tillen hun hond op als ik aan kom lopen, terwijl zij niks doet.
    En zij is serieus al meerdere malen gegrepen door Chiuaua en van die Jack russel dingen, het enige wat zij doet is even omkijken en doorlopen..
    Er is dus inderdaad verschil..


    - The last look back is black -

    *ik moest echt even lachen toen ik de titel van dit topic zag ! :'D *

    Wat een onzin , dan kun je dat net zo goed invoeren voor alle honden !
    Nee, dat hoeft echt niet !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Oneens. Het ligt volgens mij ook aan de opvoeding van de eigenaar hoe het hondje wordt. En trouwens, kleine honden kunnen net zo agressief zijn als grote honden.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    "Kleine honden zijn veel erger" Hoe generaliserend is dit dan? Dat is net zulke grote onzin als dat ALLE grote honden agressief zijn. Het ligt voor het grootste deel aan de baasjes. Hoe voeden zij hun hond op. Natuurlijk, het licht ook aan de aard van de hond, maar dat is voor elke hond anders. Groot of klein dàt maakt dan weer niet uit.


    Hamartia

    Dat slaat nergens op, kleine honden kunnen ook agressie tonen. Grootte heeft er niets mee te maken.


    your smile looks adorable on you, you should wear it more often.

    onzin. Als het voor grote honden komt, moet het al helemaal voor kleine honden komen, want de meeste van die scharminkels zijn veel feller en agressiever dan grote honden. Het draait allemaal om opvoeding. Wat het probleem bij kleine honden is, is dat ze niet voor hond worden aangezien door de meeste mensen. ze zijn klein en schattig, dus als ze iets doen wat niet mag, is het meteen grappig, en worden ze niet, zoals vaak bij grote honden, gecorrigeerd. en dan krijg je krengen van beesten.


    Fus Ro Dah!

    Eens en oneens.
    Soms is het wel nodig, soms niet.
    Want kleine honden kunnen ook erg agressief zijn.


    Beautiful Dangerous.

    Hoe zou je dat gaan testen?
    Honden worden niet zomaar agressief. Als je ze pest of ze zich bedreigt voelen, kunnen ze agressief reageren, maar zoiets is alleen maar normaal denk ik.
    En zoals al gezegd wordt, als een hond iemand bijt ligt dat vaak aan de baasjes in plaats van de honden.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Imagined schreef:
    "Kleine honden zijn veel erger" Hoe generaliserend is dit dan? Dat is net zulke grote onzin als dat ALLE grote honden agressief zijn. Het ligt voor het grootste deel aan de baasjes. Hoe voeden zij hun hond op. Natuurlijk, het licht ook aan de aard van de hond, maar dat is voor elke hond anders. Groot of klein dàt maakt dan weer niet uit.


    Hier ben ik het mee eens. Ik heb mijn hele leven honden gehad, groot en klein, en geen enkele heeft ooit tekenen van agressie getoond, het ligt aan de opvoeding voor het grootste deel. En natuurlijk heb je bij sommige rassen meer risico op agressie, zoals een pitbull of rottweiler, maar als je een goed baasje bent en je je hond niet laat domineren zal hij niet agressief doen.
    Ik zou het wel invoeren voor honden uit een asiel, aangezien je negen van de tien keer het verleden niet weet, en hoe ze behandeld zijn door de vorige eigenaar. Aan de hand daarvan ga je een passende oplossing zoeken, ze maken dieren veel te snel af tegenwoordig.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Nee, dat is onzin. Misschien wel als er twijfels zijn door omstanders. Dit zou dan ook gelden voor de kleine honden. Want ik ben wel van mening dat een grote aggressieve hond veel meer schade kan aanbrengen dan zo'n kleine hond. Een aggressieve grote hond springt bijvoorbeeld tegen je op en begint te bijten. Dan ben je flink de pineut. Springt er een chihauhau tegen je op dan komt deze niet hoger dan de enkels, die kan je nog wel afschudden. Oftewl, ik zou die test doen als je omgeving of buitenstaanders zeggen dat het misschien wel een goed plan is.


    If my velocity starts to make you sweat then never let go - My Chemical Romance

    Oneens, het ligt aan de manier hoe een hond wordt opgevoed door de eigenaar. Als hier al iets niet in klopt dan gaat het vaak fout en kunnen honden aggresief worden.


    "You've got about as much charm as a dead slug" Haymitch Abernathy

    Nee, hoe een hond zich gedraagt hangt af van de baas en opvoeding. Doe mij liever een grote hond dan een kleintje =)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    IronGarden schreef:
    Bullshit. Doe het bij ALLE honden, of bij GEEN ENKELE. x] Rottweilers zijn lieve beesten, al worden ze vaak afgeschermd als agressief. Net als pitbulls. Net zo'n probleem. Juist die grote honden denken dat ze kleine schoothondjes zijn, terwijl chihuahua's denken dat ze drie meter groot zijn..


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?