• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een verplichte agressie test komen voor grote honden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kleine honden zijn vaak juist agressiever, omdat ze zo klein zijn. Ze moeten hun lengte ergens mee compenseren (net als mannen die in een Hummer rijden).

    [ bericht aangepast op 25 aug 2013 - 21:22 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nee, want het is niet de grootte die agressiviteit bepaald. Al vind ik dat ze dit wel kunnen doen bij Honden die het risico lopen agressiever zijn.


    Tijd voor koffie.

    Die test zou er ook moeten komen voor sommige mensen :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nee, allemaal onzin.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Niet per sé grootte maar wel ras, vechtshonden zouden voor mijn part allemaal een agressietest mogen doen. Ik ga nu heel veel horen van 'dat ligt aan de opvoeding' maar wij hadden vroeger een bulldog, het was een schatje toen we het adopteerden uit het asiel. Eén keer was hij in de schommel beginnen bijten en sloeg zijn karakter helemaal om, ik heb nog altijd littekens van dat rot kutbeest. Alsook zijn het toevallig altijd wel een van die rassen dat in het nieuws komt als er een kindje zijn gezicht er wordt afgebeten, non?

    Ik weet wel dat er gedragstesten worden gedaan met honden, maar ik betwijfel of dat geregulariseerd verloopt. Ik vermoed dat dat enkel bij erkende fokkers en asielen gebeurt, en er zijn net heel veel gezinnen die een pup krijgen omdat een vriendje/vriendinnetje haar hond pups heeft gekregen en ze weg moesten. Ik zou dan eerder iets invoeren waarbij enkel mensen die fokken ook weldegelijk pups kunnen krijgen, ongeacht hoe lief het ras. Zo pak je ook meteen het probleem van broodfokken aan.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Absoluut oneens....

    [ bericht aangepast op 26 okt 2015 - 20:24 ]


    I am fucking crazy, but I am free. -Lana Del Rey

    Bullshit. Doe het bij ALLE honden, of bij GEEN ENKELE. x] Rottweilers zijn lieve beesten, al worden ze vaak afgeschermd als agressief. Net als pitbulls. Net zo'n probleem. Juist die grote honden denken dat ze kleine schoothondjes zijn, terwijl chihuahua's denken dat ze drie meter groot zijn..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oneens, men zou eerder beter moeten controleren op de baasjes en hen verplicht een cursus laten volgen of iets dergelijks. Het gedrag van een hond heeft voor een zeer groot deel te maken met de opvoeding.

    Ik doe zelf dierenzorg en ben het oneens, wel vind ik dat honden uit asielen zo'n test moeten laten doen!


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Onzin, kleine honden zijn het ergst xD

    Onzin! Kleine honden zijn netzo agressief als grote honden. Agressie bij honden komt meestal door hun eigen baas. Het komt door de training die de hond gekregen heeft, niet door de grote. Kleine honden zijn vaak veel dominanter dan grote honden.


    What in the name of sanity do you've got on your head?

    Als ze zo'n agressie hebben, dan ligt het vaak aan de baasjes zelf. Die honden krijgen dan vaak geen sociaal contact met andere honden en zitten alleen maar vast aan de lijn.
    Sommige mensen kopen/krijgen een hond en doen er dan verder niks aan, en dan krijg je zo'n hond.
    Dus oneens.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2013 - 15:32 ]


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    nee dat slaat nergens op!!
    grote honden zijn niet altijd agressief ! vaak de kleinere hondjes zoals de chihuahua!

    JohnHWatson schreef:
    Niet per sé grootte maar wel ras, vechtshonden zouden voor mijn part allemaal een agressietest mogen doen. Ik ga nu heel veel horen van 'dat ligt aan de opvoeding' maar wij hadden vroeger een bulldog, het was een schatje toen we het adopteerden uit het asiel. Eén keer was hij in de schommel beginnen bijten en sloeg zijn karakter helemaal om, ik heb nog altijd littekens van dat rot kutbeest. Alsook zijn het toevallig altijd wel een van die rassen dat in het nieuws komt als er een kindje zijn gezicht er wordt afgebeten, non?

    Ik weet wel dat er gedragstesten worden gedaan met honden, maar ik betwijfel of dat geregulariseerd verloopt. Ik vermoed dat dat enkel bij erkende fokkers en asielen gebeurt, en er zijn net heel veel gezinnen die een pup krijgen omdat een vriendje/vriendinnetje haar hond pups heeft gekregen en ze weg moesten. Ik zou dan eerder iets invoeren waarbij enkel mensen die fokken ook weldegelijk pups kunnen krijgen, ongeacht hoe lief het ras. Zo pak je ook meteen het probleem van broodfokken aan.


    Gedragstesten worden vrijwel alleen gedaan bij agressieve honden die in beslag worden genomen na verwaarlozing, mishandeling of bijtincidenten, om aan te kunnen tonen dat ze wel of juist niet kunnen worden overgedragen aan een asiel (op het moment dat terug naar de eigenaar geen optie is). Fokkers zullen nooit een gedragstest doen omdat dit geen enkele garantie bied, pups moeten nog puberen en dit kan t/m hun 3e levensjaar hun gedrag veranderen.

    Bepaalde rassen, zoals de staffords, pitbulls etc. hebben nu eenmaal een strenge opvoeding nodig, maar de fout wordt gemaakt door mensen zonder enige (opvoedkundige!!!) ervaring met honden zo'n beest als eerste of tweede hond nemen. De fout ligt echter niet alleen aan hun kant, maar ook aan de (erkende??) fokker die hun zomaar een hond meegeeft, vaak zonder te kijken of ze qua karakter passen bij de eigenaren. Zo ontstaan er problemen.

    Want vind jij het gek dat een hond een kind bijt, terwijl die hond niet met kinderen overweg kan? Dat de hond van de ene op de andere dag ineens zo'n kind over de vloer krijgt, en bij god niet weten wat ze met dat "ding" moeten? En sommige dieren -ja, in het algemeen- hebben gewoon niks met kinderen. Ze schreeuwen, rennen, huilen en zijn zeer impulsief.

    Dieren hebben exact hetzelfde nodig als kinderen om te kunnen spreken over een goede opvoeding: rust, reinheid en regelmaat. Want je kunt een dier nooit kwalijk nemen voor iets wat hem niet is geleerd.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2013 - 19:11 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Spotgaai schreef:
    Nee.
    Daarnaast ligt het ook vaak aan het baasje of de hond agressief is of niet, dus dan zou eerder het baasje een test moeten krijgen :Y)


    en

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.


    Why so serious? :]