• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een verplichte agressie test komen voor grote honden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ga een alternatief plan inbrengen: laat voor álle honden een agressietest komen. Ze kunnen allemaal agressief zijn.
    Als je dan een certificaat hebt, kan er ook geen gezeur meer zijn met: die hond heeft me aangevallen! Hij is agressief, hij moet weg!

    Nee, als je zo'n certificaat hebt, is je hond dus niet agressief. Als je dat bij elke wisseling van eigenaar doet, weet je zeker dat de vorige of huidige eigenaar ook geen nare dingen doet met die hond.


    For those I love, I will sacrifice

    Dat vind ik echt onzin. Niet alle grote honden zijn agressief, en ook niet alle kleine honden zijn schatjes. Bovendien is de behandeling die de eigenaar ze geeft ook van grote invloed op de agressie van een hond.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    ONEENS! kleine honde (keffers) zijn soms echt zo veel gevaarlijker!!!!!

    Spotgaai schreef:
    Nee.
    Daarnaast ligt het ook vaak aan het baasje of de hond agressief is of niet, dus dan zou eerder het baasje een test moeten krijgen :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Oneens, Elke hond kan agressief gedrag vertonen!
    Leg de schuld niet bij de hond maar bij de baas.
    Meestal heeft het te maken met de opvoeding.
    De één is er gevoeliger voor dan de ander, niet per ras maar per karakter van de hond.

    en bovendien word er veel te snel VALS op een hond gestempeld.

    Britsanity schreef:
    (...)

    Gedragstesten worden vrijwel alleen gedaan bij agressieve honden die in beslag worden genomen na verwaarlozing, mishandeling of bijtincidenten, om aan te kunnen tonen dat ze wel of juist niet kunnen worden overgedragen aan een asiel (op het moment dat terug naar de eigenaar geen optie is). Fokkers zullen nooit een gedragstest doen omdat dit geen enkele garantie bied, pups moeten nog puberen en dit kan t/m hun 3e levensjaar hun gedrag veranderen.

    Bepaalde rassen, zoals de staffords, pitbulls etc. hebben nu eenmaal een strenge opvoeding nodig, maar de fout wordt gemaakt door mensen zonder enige (opvoedkundige!!!) ervaring met honden zo'n beest als eerste of tweede hond nemen. De fout ligt echter niet alleen aan hun kant, maar ook aan de (erkende??) fokker die hun zomaar een hond meegeeft, vaak zonder te kijken of ze qua karakter passen bij de eigenaren. Zo ontstaan er problemen.

    Want vind jij het gek dat een hond een kind bijt, terwijl die hond niet met kinderen overweg kan? Dat de hond van de ene op de andere dag ineens zo'n kind over de vloer krijgt, en bij god niet weten wat ze met dat "ding" moeten? En sommige dieren -ja, in het algemeen- hebben gewoon niks met kinderen. Ze schreeuwen, rennen, huilen en zijn zeer impulsief.

    Dieren hebben exact hetzelfde nodig als kinderen om te kunnen spreken over een goede opvoeding: rust, reinheid en regelmaat. Want je kunt een dier nooit kwalijk nemen voor iets wat hem niet is geleerd.


    Het rare dit ik vond was dat het vanop de ene op de andere dag gebeurde. De eerste weken was die zo lief, ook tegen mij, toen 8 jaar, en ik was een stil kind dus schreeuwde heus niet en trok niet aan hem, maar dat de andere dag hij plots begon te bijten voor geen reden. Enige wat er zou kunnen zijn geweest is dat ik buiten wou, maar dat had ik ook gedaan in de weken dat hij lief deed en mij niet beet.
    Laatste wat ik wil zeggen; ik heb een andere hond gehad waarmee ik een superband had, maar die vechtshonden... Ik heb nog net iets te veel littekens in mijn enkels en buik om ze te vertrouwen.
    En dat ik ook eens aangevallen ben door mijn kat, maar dat was toen een van haar jongen in gevaar was en ik in de weg stond, daarna heeft ze me nooit meer iets slechts gedaan. Die pitbull daarentegen had geen reden nodig om mijn enkels stuk te bijten.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Spotgaai schreef:
    Nee.
    Daarnaast ligt het ook vaak aan het baasje of de hond agressief is of niet, dus dan zou eerder het baasje een test moeten krijgen :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee. Ik heb zelf een Duitse Herder en dat is echt de liefste hond die je je maar kunt voorstellen. Chihuahua's zijn pas agressieve krengen. Ik stap eerder op een grote hond af, dan op zo'n klein keffertje..


    Sometimes to stay alive you got to kill your mind |-/

    Hoewel grotere honden soms agressiever kunnen overkomen dan kleine honden, heeft het niets te maken met de grootte. Meer met hoe zijn baasje hem behandelt en heeft geleerd te gedragen. Oneens dus


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Nee. Kleine honden zijn vaker agressief dan grote honden en dit ligt dan vaak aan de opvoeding. Het baasje van de hond is er dus verantwoordelijk voor. Sommige rassen hebben een hele goede opvoeding nodig omdat het anders verkeerd gaat. Daarbij moeten mensen ook niet raar op kijken als een hond gemeen uit de hoek komt terwijl ze het zelf hebben uitgelokt. Dan is het wel heel makkelijk om te zeggen dat de hond vals is.
    Het 'probleem' is, is dat wanneer grote honden agressief zijn door een slechte opvoeding, ze vaak meer schade aan kunnen richten dan een kleine agressieve hond zou kunnen.


    fear is temporary, regret is forever

    Nee, een grote hond is vaak niet meer agressief dan een kleine, het hangt af van het ras.


    ~

    Imber schreef:
    Oneens. Kleine honden zijn soms vaker agressief dan grote.


    they come, they go

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Square schreef:
    Nee. Dat is echt onzin, want grootte heeft helemaal niets met agressie te maken.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2013 - 21:34 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ja, maar niet alleen voor grote honden.
    Geloof me, je kunt echt hard gebeten worden door die kleine schijnheilige mormeltjes.


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry