• At night I hear it creeping
    At night I feel it move
    I'll never sleep here anymore

    I think there's something out there
    I think I heard it move
    I've never felt like this before

    I wish I never knew

    Three Days Grace (Scared)


    Uit het niets zijn de mannen en vrouwen, al voor jaren, opgesplitst in twee delen. Niemand heeft een idee hoe het komt en doen er ook geen moeite voor om het te veranderen.
    Doordat er nu moeilijk kinderen kunnen komen, zijn er nu niet zoveel mensen meer over. Liefde is dan ook niet veel te vinden in de wereld of ze zijn homoseksueel of gaan toch stiekem naar het andere deel toe waar de andere sekse woont – waarvoor ze wel eerst de enorme muur over moeten klimmen die de seksen scheidden van elkaar. Wat onmogelijk is, want er zijn bewakers die de muren beschermen. Men heeft een illegale manier gevonden om er onderdoor te gaan in een geheime tunnel, waar vrouw en man elkaar ontmoeten of zelfs naar de andere kant van de muur kunnen komen.
          Maar als de wereld word aangevallen door ontelbare zombies, dan moeten ze hun handen in elkaar slaan om de invasie tegen te houden en de zombies terug te dringen naar hun eigen wereld. Ze moeten de poort sluiten van de demonenwereld waar de zombies doorheen komen, maar dit kunnen ze pas doen als de bewaker van de poort dood is.
    Redden ze dit wel? En wilt iedereen wel samenwerken of zijn ze zo erg uit elkaar gegroeid dat ze toch liever bij hun eigen sekse willen blijven?


    The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.
    – Albert Einstein


    Foto's:
    Demonenpoort



    Overzicht van de stad


    Klik.

    Kerkhof.

    Bar & Nachtclub


    Regels:
    - 16+ is toegestaan.
    - Als je iemand wilt vermoorden moet je eerst toestemming hebben van die user zelf.
    - Alleen je eigen personage besturen en niet die van een ander.
    - Ik wil dat je post minstens 7 zinnen lang is (meer is altijd beter natuurlijk).
    - Er bestaan geen perfecte mensen in het echte leven, dus ook niet in deze RPG. Let daar op.
    - Als er een nieuw topic aangemaakt moet worden, vraag dan eerst toestemming aan mij [Osaki of Don]. En als ik niet online ben wacht dan gewoon rustig af op mijn antwoord.
    - Naamveranderingen doorgeven aub.

    Vrouwen:
    - Montana Kenley Fonteyn; Astris - 11 juli tot 22 juli op vakantie.
    - Jacky Kendra Smith; Makaveli
    - Chrissie Annabeth Jenkins; Kassiopeia - 3 juli tot 13 juli op vakantie ben/16 juli tot 28 juli op kamp.
    - Valysa Vulturmir; Inanis - 16 tm 28 Juli op vakantie.

    Mannen:
    - Dimitri Ardakyi Ivashkov; Makaveli (Bewaker van de poort, demon)
    - Derrick Nathaniel Ryder; Murdock
    - Jared Ryder; Murdock
    - Matthew Blythe; Kassiopeia.
    - Dante Gunner; Makaveli.
    - Cameron Micah O'Connor; Sigil - 4 t/m 15 juli op vakantie.

    Weer in de ochtend (8 a 9 uur):
    Het is een heel stuk opgeklaard, droog, maar dauw bevindt zich op het gras en de planten. Langzaamaan wordt het weer wat warmer en wordt het zo'n 18 graden.


    Rollentopic. & Off-topic.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 18:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Christian Hyde

    Monti's gezicht betrekt naar een teleurgestelde uitdrukking. "Oh, ja, je hebt vast gelijk," zucht ze. "Misschien morgen ochtend!" probeer ik om haar op te vrolijken, maar ze haalt haar schouders op. "Dat kan ja, maar 's ochtends warm eten is wel een beetje raar..." Ik trek mijn wenkbrauwen op. "Eet je soms nooit bacon met eieren?" vraag ik een tikkeltje verbaasd. Voor mij valt dat ook onder warm eten en het is mijn lievelingsontbijt. Als ik eraan denk kan ik het bijna proeven en ruiken, waardoor mijn maag rammelt en ik met een schaapachtige grijns op mijn lippen nog wat van het fruit pak waardoor het ondertussen bijna op is en ik het in mijn mond steek.
    Met een beschamende blik op haar gezicht kijkt ze zo onschuldig en nonchalant mogelijk de andere kant op als ik erachter kom. Als ik toestem om het te doen als ze zich ongemakkelijk voelt schud ze met haar hoofd. "Oh, ik voel me er niet ongemakkelijk bij hoor," antwoord ze. "Het is meer gewoon..." Ze tuit haar lippen op een bedenkelijke manier als ze na lijkt te denken wat er best schattig uitziet. "interessant. En daardoor is het nogal afleidend. Als ik hier alleen in mijn BH zou zitten zouden mijn borsten vast ook afleidend zijn voor jou." Ik grijns en knik omdat ze gelijk heeft. Borsten zijn interessante dingen, aantrekkelijk en opwindend.
    "Ik ga in ieder geval wel een joggingbroek pakken," zegt ze, waarop ze lichtjes glimlacht en naar beneden loopt. Als ze terug boven komt draagt ze een broek die een stuk te groot is. Ik ben ondertussen tegen het hoofdeinde van het bed gaan zitten, mijn benen languit over het bed heen met mijn enkels over elkaar gekruist en mijn armen achter mijn hoofd gevouwen. "Ik bedacht me net iets, als jij nou je bovenlichaam ontbloot en ik mijn onderlichaam, kunnen we zoveel staren naar het interessante gedeelte als we maar willen," zeg ik met mijn mondhoeken omhoog gekruld. Het is vooral een grapje, maar als ze het toch wilt houd ik haar niet tegen. "Of meer, als je dat wilt." wiebel ik met mijn wenkbrauwen erachteraan.


    Your make-up is terrible

    Montana Kenley Fonteyn
    Wanneer ik terug kom met de te grote joggingbroek op mijn heupen, ligt Christian op het tweepersoonsbed, met zijn benen languit en bij zijn enkels over elkaar gekruist. Zijn armen heeft hij achter zijn hoofd gevouwen.
    'Ik bedacht me net iets, als jij nou je bovenlichaam ontbloot en ik mijn onderlichaam, kunnen we zoveel staren naar het interessante gedeelte als we maar willen,' zegt hij met omhoog gekrulde lippen. 'Of meer, als je dat wilt,' vervolgt hij en hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. Ik lach zachtjes. 'Dat is niet eerlijk. Jij hebt al vaker borsten gezien maar ik niet jullie gevallen,' grinnik ik. En dan kan hij ook naar mijn borsten kijken, wat ik denk ik niet echt leuk zou vinden. Nu snap ik waarom hij net zijn boxer aan wilde trekken. Al hoewel, dan kan ik er wel naar kijken. Misschien zie ik wel nooit meer eentje! Een frons verschijnt op mijn gezicht en lichtjes in mezelf schud ik mijn hoofd. Nee, nee, niet aan denken.
    Ik loop naar hem toe en plof naast hem op bed. 'Deze joggingbroek is echt veel te groot, volgens mij pas ik er wel nog een keer in,' zucht ik. Volgens mij is het of een oudere broek van haar. Ik strip de broek van mijn benen en geef hem aan Chris. 'Hier, pas jij eens. Of was je van plan in je boxer te gaan slapen?' Meer vragen komen in mij op. 'Hoe slapen mannen eigenlijk? Want ik had een keer gelezen dat jullie geval,' ik gebaar naar zijn kruis,' 's ochtends bij het wakker worden soms ook stijf kan zijn, maar wat als je op je buik ligt, doet dat dan niet pijn als je dat dan hebt?' vraag ik. Mannen zijn echt maar rare wezens, misschien zijn mannen en vrouwen daarom wel gescheiden, om vrouwen tegen die rare wezens te beschermen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Weet je, ik voel me een beetje schuldig. Ik zit ongeduldig telkens te vragen of je wil reageren en dan reageer ik zelf heel lang niet. Sorry.
          Hier is 'ie dan.

    Jacky Kendra Smith.
    Zodra ze alles had uitgelegd en de blonde vrouw een rookbom had toegegooid, was het haar op z'n minst gelukt om de vrouw verbaasd te maken. De blonde vrouw keek haar aan met een diepe frons op haar voorhoofd, waar ze een glimlach van op haar gezicht kreeg.
    'Eh- bedankt, denk ik.' Had de blonde vrouw verbaasd gezegd.
    Ze had alleen naar de vrouw geknikt en verder niks meer gezegd. Als ze alleen maar dominant en koppig kon doen schoot zij ook niks op, dus liet ze haar. Bovendien moest ze snel naar haar moeder toe en niet gaan treuzelen, voor ze het wist hadden ze misschien haar moeder gevonden en haar een paar kogels toegeworpen.
    En al was het niet haar moeder, ze voelde zich verschrikkelijk als ze het al voor zich zag.
    'En de naam is Ashley – geen blondje,' had ze de vrouw eraan horen toevoegen. De meesten zouden zichzelf nu voorstellen, maar zo was zij niet. Ze hield er niet van.
    “Dat zal vast, ja.” Had ze enkel zachtjes geantwoord.
    Op het moment dat ze zich wilde omdraaien en in de menigte van de doden te wagen in haar eentje, hoorde ze de bekende vrouwenstem iets vragen.
    'Waar heb ik dit ook al weer aan verdient?'
    Kort glimlachte ze, keek naar beneden en had haar hoofd toen opgetild met een onverschillig gezichtsuitdrukking. “Ik heb niet gezegd dat je dit verdient.” Had ze als enigste deels haar vraag beantwoordt.
    “Ga nou maar snel naar je moeder, ik zie je nog wel eens.” Waarna ze zich omdraaide en de stofwolk inging, die was ontstaan buiten doordat sommige zombies nieuwe prooien hadden gevonden.
    En zij was ze van plan te redden. Misschien kon ze dan toch iemand van haar familie vinden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sorry dat het zo lang duurde en het zo'n rotpost is. :c.

    Derrick Ryder.

    Toen ik uiteindelijk door mijn broer had ingestemd dat Chrissie degene zou zijn die me zou helpen, bleef ik even stil. De vrouw in ons midden was de gehele tijd zwijgzaam gebleven, ik vraag me af waarom. Vanwege het feit dat dit een woordenwisseling tussen broers was, of was het iets totaal anders?
    Mijn uitleg beantwoordde ze door kort met haar hoofd te knikken, om zich vervolgens richting mijn broer te richten. Ergens voelde ik een licht gevoel van jaloezie omhoog borrelen, hetgeen dat graag om aandacht vroeg en ernaar snakte, maar wat overschaduwd werd door Jared.
    ‘Ik ga je niet dwingen,’ sprak ze, waarna ze haar schouders kraakte door ze naar achteren te duwen en daarna de deksels verwijderden van de vuilnisbakken tegen de muur. Ik volgde haar handelingen, maar toen ze zich tot mij richtte, haalde ik nieuwsgierig een wenkbrauw op. ‘Ik ben klaar,’ deelde ze koel mede. Wanneer ze dit vermeldde, keek ik kort rond me heen, om de omgeving nog eens goed in mijn geheugen te krijgen. Toen dit het geval was, knikte ik kort, als teken dat ik er ook klaar was. Dat was eveneens precies het moment dat zij zich richting de steeg haastte om luid met de deksels op elkaar te slaan. Het werkte! Natuurlijk werkte het, alleen een echte dove zou dit niet kunnen horen, dacht ik sarcastisch, terwijl ik merkte hoe de zombie haar richting al op keek.
    Ik moest opschieten, ik wilde zeker niet haar gezelschap missen. Hierdoor rende ik naar de losse regenpijp, maar gedurende hoorde ik nog hoe zij hem riep; ‘Hé lelijkerd!’ en ‘Kom dan!’ Ik gniffelde vermakelijk vanwege de toon die ze in haar stem had. Ze had gelijk; hij was niet één van moeders mooiste. Mijn handen omklemden de regenpijp, waar ik hard aan begon te trekken, maar het ging niet zoals ik verwacht had. Behalve wat ergerlijk gepiep, gaf hij niet mee. "Godverdomme," vloekte ik in mezelf en trapte er hard tegenaan, wat een klein beetje hielp. Er trok echter een pijnscheut door mijn voet en been heen, waardoor ik verschillende scheldwoorden mompelde. Toch ging ik verder, want Chrissie had me nodig. Jared hield het wel in de gaten, maar opeens kwam hij naar me toe gerend en begon met me mee de regenpijp los te wrikken.
    Eindelijk kwam het ding met een geluid los, waar ik zo min mogelijk op probeerde te letten, al suisde mijn ene oor nu wel. Ik viel op de grond vanwege het feit dat het in één keer los kwam, echter krabbelde ik direct overeind om me naar Chrissie te begeven. Zelfs gaf ik geen blik meer naar mijn broer. Rennend, als een kip zonder kop, kwam ik aan in het straatje waarin ze daarnet verdwenen was. Het was te merken dat ze al moe begon te worden, de lelijkerd was ook vlak bij haar nu. Zonder er verder over na te denken, haastte ik me naar hen toe en hield de regenpijp goed vast in mijn handen. Dit is heel wat anders dan in al die videospelletjes, besefte ik mij.. De eerste keer dat ik "iemand" echt ga - BAM.
    Het metaal sloeg tegen zijn kop aan en terwijl dat gebeurde leek het voor mij in slowmotion te gaan; ik zag het rode vloeistof, bekend als bloed, door de lucht zweven. Hij knalde nog niet direct op de grond, maar draaide zich naar mij om. Nog een knal gaf ik ermee, waardoor het ding op de grond belandde. Even blikte ik er ademloos naar, mijn hart ging zo ongelooflijk snel en ik kon nu daadwerkelijk niet geloven wat ik zag. Alles drong nu bij me binnen; dit was echt en geen droom, geen spel. Het was de werkelijkheid en het zou niet opeens veranderen. Het rood vloeide verder, de wonden die ik had gemaakt op zijn kop waren diep, het waren er nogal wat. Ik was hierdoor zelfs Chrissie vergeten en toen ik naar haar blikte, merkte ik pas dat ik zacht trilde. De regenpijp in mijn rechterhand zat onder het bloed en er waren spetters op mijn kleren te zien. Met een doordringend geluid viel het op de grond en met een paar stappen stond ik dichterbij Chrissie.
    'Volle zalen zal hij nu al helemaal niet meer trekken.' murmelde ik, humoristisch bedoeld, al klonk het niet zo. Het was wel te zien dat ik aangedaan was door dit hele gebeuren. 'H-hoe gaat het met jou?' Het kwam er met een lichte, breekbare trilling uit, wat ik hierna goed probeerde te maken door nog een humoristische opmerking te maken. 'Ben ik nu je superman?' Ik gniffelde en wiebelde met mijn wenkbrauwen om haar te plagen, waarna ik mijn armen om haar heen gooiden om haar in een korte omhelzing te trekken. Zodat ik niet naar de zombie hoefde te kijken op de grond.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hij's wel leuk. :3

    Chrissie Annabeth Jenkins
    De zombie kwam met dreigende passen mijn richting uit. Zijn gezicht straalde een en al woede en moordlust uit en ik wist niet hoe het met Derrick zat, maar hij mocht wel een beetje doormaken wilde hij dat ik hier nog llevend uitkwam. Misschien wilde hij dit wel niet…
    ‘O shit…’ mompelde ik terwijl ik een paar passen naar achteren zetten. ‘Shit.’ Zonder aarzelen draaide ik me om toen ook de zombie zich versnelde. Volgens mij had ik nog nooit zo hard gerend en mijn energie leek voor een moment oneindig. Wel maar een heel kort moment, maar het was genoeg om voor een afstandje te zorgen.
    Haastig wierp ik een blik naar achteren, om de twee mannen aan de regenpijp te zien hangen. Dit kon je niet menen. Net nu gaf dat ding niet mee. Toen ik weer omkeek stond hij opeens stukken dichterbij. Mijn ogen werden plots groot en door mijn angst hoorde ik het gekling niet meer. ‘Weg!’ riep ik terwijl ik hem een flinke slag tegen zijn hoofd gaf. Ik had niet de kracht om hem buiten westen te slaan, daar was Derrick voor, maar toch genoeg om hem even verward te doen opkijken, een afstandje te creëren en hem nog bozer te maken.
    Op een drafje een plots buitenadem rende ik naar achteren, met één van de deksels voor me uitgestoken als een schild, al zou het me vest niet veel gaan beschermen. Opeens kwam Derrick in beeld. Hij gaf een flinke zwaai met de regenpijp en met een harde knal raakte hij de kop van dat lelijke mormel. Een paar spetters bloed vlogen tegen mijn gezicht aan voor ik me probeerde te verbergen achter mijn ‘schil’. Voor de tweede keer hoorde ik het metaal tegen zijn kop aan knallen. Het zorgde voor een vies, zompig geluid dat me volledig deed huiveren. Opeens was het stil en haalde ik het schild voor mijn gezicht uit. Het wezen lag op de grond in een plas van zijn eigen bloed en ook Derrick was bekladderd met bloedspetters. Derrick zag er opeens zo anders uit. Ik zag hem nog rillen en hoewel ik het heel erg stoer vond dat hij dat gedaan had, leek het alsof hij er zelf nog niet goed van was. Maar dat was ik ook niet. Toch was ik trots op hem. Met wat geklinkel viel ook de regenpijp de grond op en stond hij opeens voor me.
    'Volle zalen zal hij nu al helemaal niet meer trekken,’ probeerde hij, maar ook op zijn gezicht was geen vleugje humor af te lezen. Ik glimlachte er verbeten op, als antwoord. Ik apprecieerde wel hoe hij het nog probeerde. 'H-hoe gaat het met jou?' vroeg hij trillerig, maar opeens veranderde hij weer in de persoon die ik eerder op de dag had gezien.. 'Ben ik nu je superman?' Hij gniffelde plots en wiebelde met zijn wenkbrauwen, waardoor ik ook weer in de lach schoot. ‘Ja, nu ben je mijn superman,’ antwoordde ik met een glimlach, ook al schrok ik toen hij me opeens in een omhelzing trok. Ik sloeg kort ook mijn armen om hem heen en was plots heel erg blij dat ik hem niet gezien had toen hij het deed en me gewoon achter dat deksel verstopt had.
    ‘Kom,’ zei ik zachtjes toen ik hem losliet en gebaarde naar zijn broer dat hij deze richting uit moest komen. ‘Laten we kijken of we tot in mijn appartement raken.’
    Van ver wierp ik nog een blik op de dode zombie terwijl ik ook het andere deksel op de grond liet glijden en wachtte op de twee om naar binnen te gaan en naar boven te lopen. Het appartementsblok zag er helemaal verlaten uit. Overal lag puin of lagen lijken. Ik begon me zelfs af te vragen of er nog iets levends was hier ons er niet bij gerekend.
    Ik probeerde de dode mensen en de brokstukken zo goed mogelijk te negeren terwijl ik een weg richting de vierde verdieping baande met de trap en mijn sleutel uit mijn broekzak viste. ‘So far so good,’ zei ik terwijl ik die in het slot stak.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Derrick Ryder |

    Wat verbeten, als antwoord verwachtte ik, reageerde ze erop door te glimlachen. Al vervloekte ik mezelf nogmaals door die trilling in mijn stem toen ik haar vroeg hoe het met haar verging. Dat probeerde ik te maskeren door er een andere, wat plagerige, vraag achteraan te stellen. En naar mijn mening werkte het, want ze schoot in de lach, waardoor mijn lippen zich ook omkrulden tot een glimlachje. Haar lach was werkelijk waar verfrissend, en even vergat ik dat de wereld bezaaid was met lelijke zombies die je brein als voeding willen. Ten minste, dat wilden ze wel in dat ene videospelletje.
    Om het nog even gemakkelijk te houden; ze had simpelweg een mooie lach. Door dit vergat ik de wereld rondom mij, waar de lijken rotten en de wereld verging. O, en mijn broer – al hij tenminste nog leeft. Waar bleef die eikel trouwens?
    ’Ja, nu ben je mijn superman,’ antwoordde ze met diezelfde sprankelende glimlach. In eerste instantie wilde ik net om me heen kijken waar hij stond, maar het moment dat ik dit hoorde, kreeg ik een grote grijns op mijn gezicht. Deze dag kon toch nog beter worden! Ik bedoel, oehlala dame, dat soort opmerkingen mag je wel vaker met mij eens zijn.
    Toch leek ze te schrikken toen ik mijn armen rond haar – o zo lekkere, mag ik wel zeggen – lichaam wikkelden. Haar armen voelden ik om mij heen, wat me het incident van daarnet een klein beetje liet vergeten. Alsnog was het niet genoeg om het er helemaal uit te bannen, aangezien het moment dat we elkaar loslieten, het er direct weer in vloog. Ik – ik van alle personen – had die zombie neergeslagen. Niet één keer, nee, tweemaal. Het bloed zit op Chrissie’s gezicht en mijn kleding, ik zit meer onder maar het zou me niet verbazen mochten er spetters op mijn wangen zitten.
    ‘Kom,’ zei ze zachtjes, waarna ze richting iemand gebaarde; mijn broer. Hij kwam deze kant op en bleef naast me staan, ik kon zijn blik op mij voelen branden, alsof hij mij bestudeerde. Al was ik opgelucht toe dat hij zijn mond hield, want ik wist zeker dat hij er wat op wilde vermelden. ‘Laten we kijken of we tot in mijn appartement raken.’ Ik knikte er maar ietwat wazig op, voor ik me met haar mee begaf, niet terugkijkend naar het dode lijk. Mijn broer liep eerst naar binnen om naar boven te gaan, daarna liet ik toch Chrissie voor want welja, vrouwen – zeker Chrissie – horen dat nu eenmaal eerst. Dat is wel zo hoffelijk lijkt me. Ik grijns vermakelijk over mijn volgende gedachte; en als zij eerst gaat, kan ik naar haar geweldige kont kijken. Zo doe ik het nu eenmaal, en darn.
    Wanneer we binnen waren, was het de lucht die als eerste mijn aandacht trok, dat rook namelijk niet bepaald als iets fris dat je uit de winkel zou halen. Er lag puin en het scheen wel alsof het gebouw op elk punt kon instorten. Ik probeerde het zo goed mogelijk te negeren, maar deze shit is gewoonweg echt ziek. De beelden in mijn hoofd worden levend, ik zie voor me hoe al die mensen in paniek weg probeerden te stormen en hierbij zichzelf of anderen verwondden. Hierna negeerde ik door zo snel mogelijk Chrissie (en mijn broer) te volgen richting haar appartement. Wanneer we hier aankwamen, viste ze de sleutel uit haar broekzak.
    ’So far so good,’ sprak ze terwijl ze de sleutel in het slot stak. Ik zuchtte eens diep, want dat was, behalve ons eigen geluid, het enige wat er te horen viel. Wanneer we allemaal ons zo stil mogelijk zouden houden, was er geen enkel geluid te horen. Geen vogel die hier was, geen geluid van apparaten of anderen. Niets. Nu maar hopen dat ik zo wat kon slapen, want ’s nachts over straat ronddwalen met deze krengen was geen goed idee. En daarbij, al de beelden van wat ik gezien had, spookten door mijn hersenspinsels heen. Toen we allemaal binnen waren, deed ik de deur dicht en toch voor de zekerheid alle sloten erop. Ik draaide me naar haar om.
    ‘Je weet maar nooit,’ vermeldde ik de mooie brunette. ‘Zekerheid voor alles nu.’
    ‘Zou ik mij wellicht verder mogen begeven, dame Chrissie?’ Ik rolde mijn ogen geërgerd bij zijn stemgeluid, aangezien die ruzie tussen ons er nog in zat. En het slaaptekort samen met dit alles was nu niet bepaald een fijn gevoel. Natuurlijk verpestte hij ook het moment dat ik haar aankeek in haar ogen.
    ‘Ach joh, ga. In deze staat hoef je dat toch niet te vragen,’ beantwoordde ik hem nogal chagrijnig, nog voordat Chrissie antwoord kon geven. Hij haalde enkel zijn schouders op en liep verder de kamer in, uit ons zicht. Gelukkig dat hij dit deed, klaarde mijn blik alweer wat op en ik haalde eens diep adem, om hierna de vrouw nogmaals aan te blikken. Mijn donkere poelen gleden over haar gezicht en kort beet ik op de binnenkant van mijn wang toen ik de bloedspetters weer zag. Voorzichtig haalde ik mijn hand omhoog door mijn vingers de bloedspetters weg te laten vegen.
    ‘Zou ik me uit mogen kleden?’ vroeg ik zachtjes, in trance door haar mooie gezicht, waarna ik haastig grinnikte en op mijn lip beet. ‘Ik bedoel door me te wassen onder de douche, zodat ik niet meer onder het stinkende zombiebloed zit.’ Glimlachte ik groots, waarna ik mijn hand weer liet zakken.


    I'm sorry voor het lange wachten. De post is toch weer van een leuke lengte geworden, dacht dat ie korter zou zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chrissie Annabeth Jenkins

    Jared – die er gelukkig nog was en niet opgegeten was – voegde zich tot mijn opluchting alweer bij ons. Zijn blik bleef onderzoekend op Derrick hangen, waardoor mijn blik schattend op Jared bleef hangen. Ik begon me af te vragen wat er allemaal in zijn hoofd zou omgaan. Van die gast viel echt geen hoogte te krijgen. ‘Laten we kijken of we tot in mijn appartement raken,’ besloot ik toch maar, aangezien de stilte die er hing me te drukkend werd en ik wilde zien of mijn kat dit hele gedoe overleefd had. Woppie, de Garfield-achtige kater die zo’n beetje illegaal in mijn appartement verbleef omdat beesten niet toegelaten waren.
    Derrick knikte wat wazig en draaide zich om om me richting het half verwoeste, zo leek het wel, appartementsgebouw te volgen. Op zich was het gebouw niet zo dat het in elkaar zou vallen mochten we op de trap lopen, maar in ieder geval was het nu al helemaal niet meer in goede staat.
    Toen ik de deur opende liet Derrick me hoffelijk voor, waar ik hem voor bedankte met een lief glimlachje en de trap beklom. Ik had een hekel aan trappen, maar anderzijds was ik té claustrofobisch voor de lift. Zeker nu, aangezien de kans erin zat dat we geen elektriciteit meer hadden en dat die teveel geluid maakte.
    Met een lijkbleek gezicht stapte ik over een lijk op de trap heen. Mijn maag sloeg om, hoewel ik uiteindelijk aan al die lijken zou moeten wennen aangezien sommigen onder hen over straat liepen en elk niet-lijk zouden terroriseren. Gelukkig was ik gisteren nog een hele voedselvoorraad gaan halen. Toeval.
    ’So far so good,’ mompelde ik ietwat hopeloos, hoewel ik niet al te negatief probeerde te doen met mijn gasten – die er zonet ook voor hadden gezorgd dat ik binnen kon. Vooral Derrick dan. Normaal gezien zou ik niet eens voorbij dat lijkt gedurfd hebben. De enige reden waarom ik er toch over was gestapt, was omdat Derrick achter me liep en alsnog kon helpen als dat ding me met mijn enkels zou pakken.
    Het geluid van het slot was het enige geluid hoorbaar, na een zucht die tussen Derricks lippen doorgleed. Ik stapte binnen en hielde de deur voor beiden mannen open. Derrick maakte hem lichtelijk paranoia weer op slot, met alles erop en eraan. ‘Je weet maar nooit,’ verklaarde hij. Ik vond zijn bezorgdheid best schattig, het deed me het beeld van daarnet vergeten en ik zou hem nog een keer moeten bedanken voor net. ‘Zekerheid voor alles nu.’
    ‘Zou ik mij wellicht verder mogen begeven, dame Chrissie?’ Voor de eerste keer in een tijd sprak Jared ook weer. Dame? Mijn wangen kleurden weer rood. Waar had ik dat aan verdiend? Ik voelde me niet eens dame in mijn jeansbroek en kaki groen shirt. Daarbij was mijn haar warrig van de hele actie van daarstraks, dat raam en dat in de doos zitten. Ik voelde me op dit moment allesbehalve charmant, zeker met die bloedspetters op mijn gezicht.
    Ik trok net mijn mond open om te antwoorden dat hij het niet hoefde te vragen, maar hij klapte weer dicht toen Derrick geïrriteerd met zijn ogen rolde en nors mompelde: ‘Ach joh, ga. In deze staat hoef je dat toch niet te vragen.’
    Ik fronste en keek Derrick weer aan toen Jared wegliep. ‘Wel aardig doen, hé. Geen geruzie in mijn huis,’ mompelde ik en haalde mijn hand door mijn warrige haar heen.
    Derricks donkere ogen gleden over mijn gezicht, ik staarde zo gebiologeerd terug dat ik schrok toen zijn hand opeens in beeld kwam en zachtjes om mezelf begon te grinniken. Zijn hand voelde koud tegen mijn wang aan.
    ‘Zou ik me uit mogen kleden?’ vroeg hij opeens zacht. Zijn stem leek de betekenis van zijn woorden te verdraaien en het duurde een tijdje eer ze tot me doordrongen.
    ‘W-wat? Uitkleden?’ herhaalde ik met een frons. Ik bedoelde, ik had er geen problemen mee. Maar, het kwam wel wat onverwacht. Niet dat ik me ging voorstellen hoe hij er naakt uitzag, dat zou een beetje awkward worden. Vooral voor mij dan.
    Opeens begon Derrick te grinniken en beet hij op zijn lip. ‘Ik bedoel door me te wassen onder de douche, zodat ik niet meer onder het stinkende zombiebloed zit.’ Zijn glimlach was lief toen hij zijn hand liet zakken.
    ‘Oh.’ Het kwam ietwat beteuterd uit mijn mond. Anderzijds was het ook best een opluchting, want dat zou wel heel gênant geweest zijn. ‘Eh, volg maar even.’ Ik draaide me om en beende de gang door richting de badkamer. ‘Hier is de badkamer. Schone handdoeken liggen in de kast, washandjes ook. Veel plezier ermee.’ Dan ging hij straks lekker naar mijn bloemenzeep ruiken. Ik vond het op zich best een grappige gedachte.
    Ik liep terug richting de woonkamer. Dan werd het tijd om een keer met Jared te praten, aangezien ik van hem nog helemaal niets wist. ‘Hé,’ begroette ik hem terwijl ik in me in de zetel liet ploffen. ‘Hoe is het?’ vroeg ik hem uiteindelijk maar aangezien ik helemaal geen idee had waar ik met hem over mee zou praten. ‘Heb je honger? Ik kan wel wat voor je maken, als je wil.’
    Meteen daarop kwam Woppie hevig miauwend de woonkamer binnen gerend. Hij zag er van streek uit. Bezorgd tilde ik hem op en drukte hem tegen me aan, om hem met een zachte stem troostende woordjes toe te werpen. Hij begon niet te spinnen, wat betekende dat hij zich nog steeds niet op zijn gemak was. ‘Maak je geen zorgen, ik was mijn handen wel voor ik kook.’

    [ bericht aangepast op 4 jan 2014 - 21:03 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

          Derrick & Jared Ryder |

    Wanneer Jared haar met “dame” aansprak, kleurden haar wangen rood als een lichtgekleurde roos, die nog in bloei stond. Hij begreep echter niet waarom dit het geval was, het enige wat hij had gedaan was haar hoffelijk aangesproken. Daarentegen had de man al meerdere keren zulke reacties gekregen het moment dat hij een dame zo aansprak (wat voornamelijk was toen hij Derrick weer eens moest ophalen van de andere kant), al kwam het er niet bij hem in waarom iemand dat zou doen. Het kwam niet eens in hem op dat degene zich gevleid zou voelen door hem, het liet hem onverschillig.
          Hij blikte niet eens geërgerd naar zijn wat jongere broertje toen deze wel zich zo naar hem uitte. Waarschijnlijk was hij alsnog tussen hen in gekomen, dus liep Jared de ruimte verder binnen en ging vervolgens op één van de stoelen zitten.
          ‘Wel aardig doen, hé. Geen geruzie in mijn huis,’ mompelde ze en haalde een hand door haar donkere haren heen. In de tussentijd gleden de kijkers van Chrissie terug naar die van Derrick, die wat bloedspetters van haar wang had gehaald. Op wat Chrissie had gezegd, had hij niets vermeldt, Jared eveneens niet – die had het immers niet kunnen horen. Dit was de tijd dat Derrick opeens vroeg of hij zich uit mocht kleden, iets wat hij deels al plagerij stelde. Het scheen alsof zij het niet door had. Hij vroeg zich of hoe zij anders zou hebben gereageerd?
          ‘W-wat? Uitkleden?’ herhaalde zij met een frons. Het zag er ongelofelijk schattig uit hoe zij dit vermeldde en hoe haar gezicht vertrok, waardoor de jongeman zich al voortmaakte met wat hij bedoelde. Hij sprak uit dat hij zich wilde wassen, omdat hij dan niet meer onder het zombiebloed zou zitten. Dat wilde hij namelijk wel snel kwijt raken, het stond zo erg! De verrassing was bij hem te merken toen ze het volgende zei, maar Derrick hield zich in om niets te zeggen daarop.
          ‘Oh.’ Het kwam er wat beteuterd uit, alsof ze hem wel degelijk naakt had willen zien, of dat hij zich in elk geval uit zou kleden zodat zij ervan kon genieten. Hij kon niet anders dan hierop zachtjes lachen, alvorens haar reactie te bestuderen terwijl Derrick zacht op zijn onderlip beet gedurende dit. ‘Eh, volg maar even.’ Het ogenblik hierop draaide ze zich al om, beende de gang door richting de badkamer en de jongeman volgde haar maar als een mak lammetje. Met zijn gedachten nog bij de beteuterde “oh”-uitspraak, grinnikte hij terwijl hij een hand door zijn korte, warrige haar haalde. Zijn kijkers dwaalden telkens af richting haar kont, want hoe vaak hij er ook naar blikte, ze had simpelweg een geweldig achterwerk. Dat hij zich nog inhield om er niet aan te zitten, dat was hem een raadsel! Misschien dat hij “per ongeluk” wat kon flikken gedurende ze naar de badkamer liepen? Derrick stak zijn hand uit, maar net toen hij aan haar kont wilde zitten, waren ze al aangekomen, waardoor hij zijn hand snel terug trok. Hopelijk had ze het niet gemerkt, kon hij enkel denken.
          ‘Hier is de badkamer. Schone handdoeken liggen in de kast, washandjes ook. Veel plezier ermee.’ Wanneer zij wegliep, had hij de neiging om te vragen; “Krijg ik geen kus van je?” Maar ook dat hield hij in. Totdat hem in zijn gedachtegang kwam dat ze nu natuurlijk bij zijn broer zou zitten. Een onverklaarbaar gevoel kwam nogmaals naar de oppervlakte, waardoor hij de aandacht wilde – nee, eerder eiste – en wel nu! Zo besloot hij over iets drastisch over te gaan.

          In de woonkamer begroette Chrissie Jared met een simpele ‘Hé’, wat hij terug beantwoordde met een kort knikje. Hij had kort bij haar boekenkast gestaan of hier nog wat intrigerende onderwerpen instonden, maar zo 123 kon hij er niets uithalen. De jonge vrouw liet zich op de zetel ploffen, en de oudere broer liep kalm jegens een fauteuil om zich hierin te laten zakken.
          ‘Hoe is het?’ vroeg ze daarna nog. Voor hij haar een antwoord gaf,
          ‘Prima gezien de omstandigheden,’ vertelde hij haar, nog altijd met een ongelofelijk serieus gezicht, wat zelfs streng genoemd kon worden. Hij leek wel één of andere leraar die nergens voor in was. Toch gingen er binnenin hem allemaal gevoelens rond, die niet wisten hoe hij ermee om moest gaan. Hoe kwam dit opeens? Was het één of ander virus, wellicht? Wat zijn dat voor wezens die zo opeens dit land (of zelfs wel op de wereld) zijn gekomen? Aan Derrick zou je deze vragen niet kunnen stellen, die dacht toch enkel dat het één of ander “coole” videogame zou kunnen zijn. ‘En hoe gaat het met u, dame?’ Zijn ogen waren iets donkerder dan die van Derrick, waardoor – toen hij zijn blik in die van haar boorde – het bijna wat beangstigend had.
          ‘Heb je honger? Ik kan wel wat voor je maken, als je wil.’ Zijn altijd maar doorgaande hersenspinsels stopte voor een kort moment, waardoor hij met zijn hoofd bij de les kon houden; namelijk bij wat Chrissie vermeldde. Jared zou er echter niet direct op kunnen antwoorden, aangezien er een kat hevig miauwend de woonkamer binnen kwam gerend. Met alles wat er de afgelopen uren was gebeurt, keek hij de kat er niet vreemd op aan. Gelukkig had het beestje niets, niets voor het oog vatbaar in elk geval. En voor een luttele seconde was het gezicht van de man zelfs vertederd; hij hield van katten. Al was dat allicht niet op hem aan te merken, met zijn altijd serieuze – bijna emotieloze – aanzicht. De vrouw had de kat opgetild en drukte hem tegen zich aan, om met zachte stem troostende woordjes toe te werpen.
          ‘Maak je geen zorgen, ik was mijn handen wel voor ik kook.’
          ‘Dat deert niet; ik heb geen trek, dame. Het enige wat ik wel graag wil, is wat drinken – water,’ Hij slikte eens, maar het hielp niet. ‘Mijn keel is droog en het is een redelijk vervelend gevoel.’

          Goed, iets drastisch. Geen naaktloperij, echter. Ten minste, niet helemaal, maar wel halfnaakt, aangezien hij zich al van zijn al zijn kleding gestript had. Eveneens zijn boxer, wat hij allemaal in de wasmand gooide. Dit gaf hem ook de kans om nog een keer die blos op haar wangen te laten zien, wat dan door hem zou komen en niet door zijn broer. Dat zou Jared eens leren! Ondanks dat het hem niets leek te deren.
          Met enkel een handdoek rond zijn middel, liep hij naar de woonkamer, waar Chrissie en Jared zaten. Voordat hij de kamer betrad kreeg hij een ongemakkelijk gevoel, verdrietig zelfs, aangezien hij bedacht hoe hun het zouden hebben. Toch had hij verder niets om zich zo te voelen, want kijk naar hem, hij was geweldig met zijn lichaam! Dat mocht dan ook wel als hij indruk wilde maken en hij al die dagen naar de sportschool ging, was het in elk geval niet voor niets. Het lichtgetinte kleurtje van zijn huid benadrukte die sixpack alleen maar. Dus terwijl hij zichzelf hieraan herinnerde, betrad hij breed grijnzend de kamer waarin de andere zaten. Direct toen zijn broer hem zag, zuchtte hij diep en wreef hij met zijn hand over zijn gezicht heen. Het kon hem niets schelen; het ging toch om wat Chrissie zou doen of denken. Alsof hij met zijn broer onder de douche wilde staan? Dacht het dus mooi even niet, hé!
          ‘Chrissie, lekker ding,’ kwam er ondeugend uit zijn mond, meer als een kind in een snoepwinkel, terwijl hij de kat op de schoot van zijn broer zette. ‘Ik heb je nodig.’ Geen gemaar en er was ook geen tussenwoord toe te voegen, want hij nam haar al mee door haar wat omhoog te trekken en vervolgens aan de hand mee te nemen richting de badkamer.
          ‘Ga maar, dame, ik let wel op Woppie. Dan pak ik ook direct wat te eten voor hem,’ vermeldde Jared nog aan haar terwijl ze al zowat weg waren. Jared vond het niet erg, hij vond katten lief en aaide zo de kat alvorens deze mee te nemen en op zoek te gaan voor wat water en eten. Zo kon hij direct wat water voor zichzelf pakken.
          Het moment dat ze de badkamer betraden, liet hij haar los en legde zijn handen op haar heupen neer, zodat ze nu tegen een muur aanstond. Hierbij kon hij niets anders denken dan, “Eindelijk! Ik had me in moeten houden, maar nu eens zien of ze dit kan weerstaan…” Er gleed een speelse glimlach op zijn lippen toen hij Chrissie bekeek en expres zijn duim en wijsvinger de handdoek liet omklemmen. Zijn andere hand lag net naast haar hoofd, tegen de muur waartegen zij stond.
          ‘Daarnet leek het wel alsof je mij wel degelijk naakt wilde zien,’ gniffel Derrick lichtelijk speels. ‘Wat staat daarvoor in de plaats?’ Grijnsde hij uitdagend, het was dan ook duidelijk dat hij haar uitdaagde om iets te doen of zeggen op dezelfde manier dat hij het had gedaan. Expres ging hij nog wat dichter tegen haar aanstaan, maar keek haar de gehele tijd aan. ‘Zo’n mooi lichaam, dat moet je delen.’ Fluisterde hij aanlokkelijk, alvorens zijn hand die hij bij de handdoek hield over haar heup naar boven heen te laten glijden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chrissie Annabeth Jenkins

    ‘Prima gezien de omstandigheden,’ wist Jared me met een stalen gezicht te vertellen. Hij deed me denken aan mijn juffrouw in het vijfde leerjaar. Ook zo’n stijve trien, hoewel Jared er in vergelijking met haar stukken aangenamer toonde. ‘En hoe gaat het met u, dame?’ Zijn donkere kijkers richtte zich al even streng op mij, waardoor ik wat ongemakkelijk schuifelde en glimlachte. ‘Je mag ook gewoon Chrissie zeggen. Maar met mij gaat het wel goed, gezien de omstandigheden,’ voegde ik er droogjes aan toe. ‘Heb je honger? Ik kan wel wat voor je maken, als je wil.’
    Voor we ons gesprek ook maar een klein beetje verder konden zetten, kwam Woppie zich er luid miauwend mee bemoeien. Het was duidelijk dat hij hongerig was en te zien aan de grote omvang van zijn pikzwarte pupillen was hij nogal geschrokken van wat er zich vandaag allemaal afgespeeld had. Niemand kon het arme beest het kwalijk nemen en het verbaasde me grotendeels al dat hij me kwam opzoeken vanuit zijn veilige plaatsje onder de kast. Ik tilde het arme beest op en fluisterde hem lieve woordjes toe, terwijl ik me omdraaide naar Jared, wiens gezicht opeens heel anders stond. Bijna liefhebbend, wat er veel beter uitzag dan dat strenge gedoe. ‘Maak je geen zorgen, ik was mijn handen wel voor ik kook.’
    ‘Dat deert niet; ik heb geen trek, dame. Het enige wat ik wel graag wil, is wat drinken – water,’ verduidelijkte hij zichzelf en zette zijn woorden kracht bij door eens te slikken. ‘Mijn keel is droog en het is een redelijk vervelend gevoel.’
    Ik knikte hem toe – als hij geen Chrissie ging zeggen, vond ik het alsnog een eer om met ‘dame’ aangesproken te worden - en wilde me omdraaien om richting de koelkast te gaan, maar toen kwam Derrick bezig en viel mijn kaak bijna tegen de grond van verbazing. Daar stond hij, half naakt. En mijn god wat had hij een verrukkelijk lichaam.
    ‘Chrissie, lekker ding,’ zei hij op zo’n schattige jongensachtige manier, waardoor ik me afvroeg of hij wat had kapot gemaakt in de badkamer en dat nu kwam bekennen. In ieder geval was hij nog niet nat, dus dat betekende dat hij nog niet onder de douche geweest was. Met opgetrokken wenkbrauwen draaide ik me om. Charmeur.
    Behendig drukte ik Woppie dichter tegen me aan, zodat ik hem zeker niet zou laten vallen toen hij dichter naar me toe kwam en mijn wangen vuurrood kleurden. ‘Ik heb je nodig.’
    De kat werd uit mijn handen genomen en op Jareds schoot neergezet, terwijl ik meegetrokken werd. Plots kreeg ik het heel erg warm. Wat wilde hij van me? Ik hoopte maar dat het water nog werkte, anders kon hij misschien wel helemaal niet douchen. ‘Eh, water staat in de koelkast!’ riep ik nog vanuit de gang. Ik hoorde Jared nog wel wat zeggen, maar was niet meer in staat om er wat duidelijks van te maken.
    Ik was nog niet goed de badkamer in, of ik werd al tegen de muur geduwd en Derricks handen rustten zachtjes op mijn heupen. Het zorgde voor een tintelend, geheel onbekend gevoel voor me. Ik vond het wel een leuk gevoel. Dit had ik ook helemaal niet zien aankomen. Mijn ogen richtten zich op zijn plotse ingenomen lachje, maar mijn hand dwaalde al snel af naar zijn hand die op zijn handdoek lag. Zijn duim en wijsvinger omklemden de zoom ervan en ik moest de nijging weerstaan om zijn hand weg te slaan. Deze spanning werd me veel te hoog. Ik was hier niet voor gemaakt. O god.
    ‘Daarnet leek het wel alsof je mij wel degelijk naakt wilde zien,’ gniffelde hij speels. Wat betrapt keek ik op, omdat ik dat dacht, betekende dat niet dat het per se nú hoefde. Het zweet was me uitgebroken en gegeneerd wiebelde ik wat tegen de muur aan. Onwillekeurig dwaalden mijn ogen af naar zijn gespierde bovenlijf. ‘Mag ik voelen?’ vroeg ik met rode wangetjes, maar wachtte niet op zijn antwoorden en streek zachtjes met mijn hand over zijn spieren heen. Voor de eerste keer was mijn actie geheel impulsief en toen ik dat doorkreeg trok ik meteen beschaamd mijn hand terug.
    ‘Wat staat daarvoor in de plaats?’ vroeg hij opeens en keek me daarbij uitdagend en tegelijk speels aan, maar ik voelde me té slecht op mijn gemak om daar meteen op te antwoorden. ‘Euhm…’ perste ik er met veel moeite uit. ‘Hoezo?’ Mijn vraag sloeg nergens op gezien zijn vraag, maar dat deerde me nu niet.
    Plots kwam hij een heel stuk dichterbij en kreeg ik het nog warmer. Volgens mij was ik helemaal rood geworden. ‘Zo’n mooi lichaam, dat moet je delen,’ fluisterde hij aanlokkelijk. Zijn hand liet de handdoek die om zijn heupen zat los en hij verplaatste deze naar mijn heupen, die er zachtjes van moesten tintelen. Het leidde me een paar tellen af van de handdoek die een stukje naar beneden geschoven was. Wanhopig omklemde ik de handdoek met mijn vingers en schoof ik hem weer een stuk omhoog op zijn heupen. Ik durfde hem uiteindelijk weer aan te kijken, hoewel er nog altijd geen woord over mijn lippen was gekomen. Mijn handen lieten zachtjes de handdoek weer los, maar ik voelde deze gewoon naar beneden glijden en hij belandde met een plofje de grond op. Langzaam liet ik mijn blik naar beneden glijden, maar wenste meteen dat ik dat niet gedaan had. Mijn wangen werden nog roder, als dat al mogelijk was. ‘Oh god…’ mompelde ik met grote ogen. Voor een tweede keer was mijn mond open gevallen. Wat wás dat? Ik was wel slim genoeg om te bedenken dat het niet hetzelfde zou zijn als bij vrouwen, maar… Dit had ik niet verwacht. Snel bukte ik me om de handdoek weer op te rapen en deze voor zijn mannelijk deel te houden. ‘Oh god, Derrick…’ mompelde ik, maar durfde hem niet meer aan te kijken. ‘Het spijt me…’ wist ik nog beschaamd uit te brengen. ‘Dat was niet de bedoeling. Jezus, ik…’ Ik kwam niet meer uit mijn woorden en hield vanaf nu gewoon mijn mond terwijl ik daar bleef staan, met mijn blik naar de grond gericht. Wel, mijn ‘mini wens’ was in ieder geval uitgekomen, maar ik had gehoopt dat het heel anders zou voelen dan dit. Minder beschamend in ieder geval.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Montana Kenley Fonteyn
    Met een verslagen blik op mijn gezicht blijf ik naar Amy, die levenloos op de grond ligt, kijken. Als Amy dit al overkomt, dan kan ik het al helemaal niet overleven... Zachtjes bijt ik op mijn lip en ik ga naast het lichaam zitten. Af en toe klinkt er opnieuw gegil van buiten, maar ik kijk niet op. Mijn blik blijft op Amy's blonde krullen gericht. Misschien had ze nog geleefd als ze haar pistool had meegenomen...
    Ik heb geen idee hoeveel tijd er verstreken is wanneer ik overeind kom, maar het valt me wel op dat de lucht iets donkerder is geworden. Mijn lichaam is in elk geval stijf geworden van het zitten en kraakt zachtjes. Ik weet dat ik hier eigenlijk weg moet, maar ik wil niet haar lichaam hier weg laten rotten. Ik kan alleen lastig in mijn eentje haar lichaam gaan verslepen en een gat gaan graven, dan ben ik een eeuwigheid bezig, en als ik die zombies dan tegenkom, dan ben ik er zeker geweest. Een plan vormt zich in mijn hoofd en ik begin Amy's lichaam te verslepen, niet naar buiten, maar wat meer de winkel in, waar ze minder in het zicht ligt. Hopelijk ligt ze hier nog wanneer ik terugkom, áls ik überhaupt terugkom. Misschien wilt Chrissie wel niet helpen. Ik probeer mezelf er alvast een beetje op in te stellen, zodat ik niet teleurgesteld wordt.
    Ik werp nog een laatste blik op Amy en loop dan de winkel uit, nadat ik nog wat te eten in mijn rugzak hebt gestopt. Zover er nog eten is, het meeste is al geplunderd. Chrissie woont gelukkig niet zover bij mij vandaan. Slechts tien minuutjes lopen. Ik ben er inmiddels zo vaak geweest dat ik ook in het donker mijn weg er naar toe kan vinden, maar met die wezens die hier rondzwerven ga ik liever niet in mijn eentje in het donker op pad. Het duurt nu echter wel wat langer dan tien minuten voordat ik er ben, aangezien ik af en toe een steegje in moet schieten omdat in de verte zombies zie.
    Een opgeluchte zucht komt over mijn lippen wanneer ik eindelijk het gebouw in glip. Gelijk maak ik een sprintje naar de vierde verdieping, loop ik de hal door en blijf ik staan voor Chrissies deur, waar ik op klop. 'Chrissie? Ben je daar?' Laat haar alsjeblieft niet dood zijn, alsjeblieft niet. Dan weet ik al helemaal niet meer wat ik moet doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Derrick & Jared Ryder.

    'Je mag ook gewoon Chrissie zeggen. Maar met mij gaat het wel goed, gezien de omstandigheden,' voegde ze er droogjes aan toe. Jared glimlachte er enkel op, alvorens de vrouw al vroeg of hij wat wilde eten. Hij had niet bepaald kunnen reageren door een kat, die eraan kwam lopen en op Chrissie's schoot sprong. Ze knikte hem toe en wilde net richting de koelkast gaan, toen Jared's broertje opeens halfnaakt binnen kwam lopen. De vrouw haar kaak viel - figuurlijk - bijna tegen de grond van verbazing, Jared zuchtte diep en wreef met zijn hand over zijn gezicht heen. Ongelofelijk, dacht de oudere broer, ik had hier laatst wat over gelezen over waarom een man zo zou kunnen reageren en dat was wellicht op toepassing op mijn jonge broertje.
    Al snel verdwenen ze, waarschijnlijk richting de badkamer, maar Jared besloot er geen aandacht aan te besteden, waardoor hij naar de keuken was gelopen om het kattenvoer te zoeken. Woppie miauwde nog altijd, arme kat. Uiteindelijk had hij het gevonden, vulde het bakje zodat hij niet alleen eten had maar ook wat drinken. Om Woppie wat gerust probeerde te stellen, aaide hij hem zachtjes met een klein glimlachje. Had de dame dat maar niet gezien, die glimlach.

    De wangen van Chrissie waren vuurrood gekleurd, wat Derrick er zo leuk uit vond zien. Die aandacht had hij gewild! Lekker voor je broer, dacht hij zowat onoverwinnelijk, ik heb de aandacht eens van jou gestolen. In de badkamer aangekomen, werd ze direct tegen de muur aan geduwd. Hij zag haar ogen naar zijn gezicht kijken, maar hij lette op al haar handelingen, dus zo ook op haar hand die al snel naar zijn hand was afgedwaald. Zijn ingenomen lachje werd zo mogelijk nog wat groter.
    Ietwat betrapt keek ze op nadat hij speels gniffelend had vermeld dat ze hem wel naakt wilde zien. Iets waardoor hij enkel nog een stap dichter naar haar toe zette, want dit was nu eenmaal wat hij nodig had. Als hij haar niet kon krijgen, mocht zijn broer haar al helemaal niet. Over zijn lijk - oh, wat ironisch. Ze bleef echter zwijgzaam op wat hij eerder had gezegd, dus likte hij kort met zijn tong over zijn lippen heen. Het arme schaapje, hoe ze er nu bij stond, hij moest alles inhouden om haar niet simpelweg uit te kleden en samen met haar te gaan douchen of zoiets. Dat zou nog wat worden, bedacht hij zich. Hé, misschien was ze hiervoor nog te strikken ook! Als ik het niet probeer, kan ik het niet weten, besloot hij eveneens.
    'Zwijgen is toestemmen; je wilt dus wel degelijk mijn naakte lichaam zien,' grijnsde hij alsnog plagerig, terwijl hij zijn hand door haar haren haalde en vervolgens een haarlok om zijn wijsvinger wikkelde.
    'Mag ik voelen?' hoorde hij opeens, waardoor hij wat met zijn ogen knipperde voordat hij erachter kwam dat ze het over zijn gespierde bovenlijf had. De glimlach die voor enkele tellen van zijn mond was verdwenen, kwam direct weer terug, alsof die het al de hele tijd had gehad. Tijd om te antwoorden had hij echter niet, want hij voelde haar hand over zijn lichaam heen strijken en - oh fuck, bedacht hij zich, wat voelen haar aanrakingen goed. Het bracht een tinteling met zich mee, die vervolgens door heel zijn lichaam ging. Derrick had sowieso wel ermee toegestemd, maar hij vond het wel amusant dat ze het zo impulsief handelde. Het leek net alsof ze het de gehele tijd al wilde en zich nu niet meer in kon houden. De tintelingen waren echter snel weer verdwenen, want opeens trok ze haar hand beschaamd terug.
    Opzettelijk - en omdat hij haar aanraking stiekem nog wilde voelen - pakte hij haar hand vast en wreef deze over zijn bovenlichaam, maar stopte precies bij zijn handdoek. Toen liet hij haar los. 'Zo, je hebt genoeg gehad... Ten minste,' Weer die sluwe, uitdagende grijns. 'Als je meer wilt, is er genoeg Derrick voor je over hoor.'
    'Euhm... Hoezo?' vroeg ze, nogal achterdochtig, op zijn vraag wat ervoor in de plaats stond. Derrick kwam dichterbij om wat te fluisteren, terwijl zijn hand de handdoek om zijn heupen los liet en op haar heup legde. Waarschijnlijk was de handdoek een stukje naar beneden geschoven, want Chrissie omklemde de handdoek met haar vingers en schoof deze een stuk omhoog op zijn heupen. Hij kon hier niets anders bij doen dan wat zacht lachen en zijn handen op haar heupen houden. Vooral de manier waarop ze het deed was aandoenlijk, dus mooi niet dat hij het goed vast zou houden. Als zij niets verder wilde zien, zou ze het beter vast moeten houden, want hem deerde het niet. Daarna keek ze me weer aan. Hij voelde haar aanraking aangezien ze de handdoek vasthield. Uiteindelijk liet ze het toch los, maar het gleed naar beneden waardoor Derrick niet meer halfnaakt stond. Hij was nu helemaal buttnaked, en hij moest zijn lachen al inhouden. Dus het eerste wat hij deed was in lachen uitbarsten, terwijl Chrissie haar blik naar beneden liet glijden. Haar wangen werden zo mogelijk nóg roder, als een tomaat.
    'Oh god...' mompelde ze met grote ogen. Derrick was ondertussen al gestopt met lachen, maar beet hard op zijn onderlip om dit nogmaals tegen te gaan toen haar mond was open gevallen. Met een grote, nogal wat kinderlijke, grijns sloeg hij zijn handen achter zijn hoofd en spanden zijn spieren aan, alsof hij één of andere bodybuilder was. Ondertussen was Chrissie echter al bezig om de handdoek op te rapen en deze voor zijn mannelijk lid te houden.
    'Oh god, Derrick...' mompelde ze, al durfde ze hem niet meer aan te kijken. 'Het spijt me...' kwam er beschaamd uit. 'Dat was niet de bedoeling. Jezus, ik...' Ze sprak verder niet meer, maar dat deerde hem niet, hij had ergens gewoon al gehoopt dat het zo zou lopen. Het was in elk geval niet zijn schuld dat hij zijn lichaam liet flashen!
    'Wilde je me zo graag naakt zien, Chrissie? Je had het simpelweg kunnen vragen, hoor.' Hij pakte haar kin zachtjes vast, maar tegelijkertijd was het dwingend zodat zij hem wel aan moest kijken. 'Ik zou die handdoek maar stevig vasthouden als je 't niet nogmaals wilt zien, want ik vind het wel aangenaam zo...' praatte hij wat zachter, al was hij met zijn gezicht wat dichter bij die van haar gekomen. Het klonk al charmant, maar toen hij zich vervolgde, klonk het meer in de richting van verleidelijk, 'Maar nu snap je wel dat ik graag wat van jouw lijf wil zien,' Met zijn wijsvinger streelde hij haar nek richting haar boezem toe, maar stopte toen. 'Zullen we samen douchen?' Om het nog wat erger te maken voor haar knipoogde hij er plagerig bij.

    Jared was nog altijd in de keuken te vinden met de kat die hij aan het aaien was, toen hij opeens geklop op de deur van dame Chrissie hoorde. Direct waren al zijn zintuigen een stuk sterker geworden, was het een zombie? Of iemand die gebeten was? Was het enkel hallucinatie?
    'Chrissie?' hoorde hij vervolgens. 'Ben je daar?' Een andere dame, besloot hij, en na kort nadenken wat handig was, besloot hij toch te kijken om haar binnen te laten. Ze kwam voor Chrissie, maar die was momenteel druk bezig en gezien hij Derrick wel langer kende dan vandaag, was dit absoluut niet het moment om hen te storen. Woppie liet hij in de keuken, de kat leek wel iets rustiger geworden te zijn, maar met het geklop schoot te toch onder een tafel.
    Eenmaal hij eerst gekeken had door een kier of ze wellicht niet gebeten was of iets dergelijks, besloot hij haar binnen te laten. Daarna deed hij de deur snel op slot, om zich doodkalm naar haar toe te draaien.
    'De dame is op het moment ergens mee bezig,' sprak hij op een emotieloze toon terwijl hij haar gade sloeg. Ze had een iets rode haarkleur en was klein van postuur, waardoor hij wat naar beneden moest kijken. Hij was zelf ook redelijk groot. 'Zou ik je kunnen helpen?'


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chrissie Annabeth Jenkins
          Derrick barst in lachen uit om mijn reactie toen ik ook zijn hele onderlijf te zien kreeg. Zo naakt als wat en helemaal verbazing wekkend. Mijn mond was er van opgevallen en verbazing werd enkel verder uitgedrukt door mijn verwarde gemompel toen mijn blik op zijn mannelijk deel bleef hangen, iets wat geheel nieuw was. Het was net een worst. Of een banaan, misschien wel een uit de kluit gewassen kruising. Toch waagde ik me er niet eens aan te verzinnen waar die twee andere dingen die het met zijn lichaam verbonden voor zouden moeten dienen. Dit ging echt mijn verbeelding te boven. De vraag naar het functioneren ervan duwde ik snel weg uit mijn gedachtegang en impulsief bukte ik me om de handdoek weer op te rapen.
          Derrick was ondertussen begonnen met zijn show off en wist precies welke bewegingen hij moest maken om zijn spieren goed uit te laten komen. Hoewel ik graag nog een tijdje had willen toekijken, kon mijn arme ziel de stress niet meer aan en drukte ik daarom de handdoek weer strak voor zijn mannelijk deel en wist mijn blik eindelijk op iets anders te richten, met name de vloer.
          'Oh god, Derrick...' probeerde ik me volledig aangedaan door dit voorval te verontschuldigen. Echter durfde ik hem nu helemaal niet meer aan te kijken. Mijn god, was moest hij wel niet van me denken. 'Het spijt me... Dat was niet de bedoeling. Jezus, ik...' Ik stopte met praten omdat ik helemaal niet wist wat ik moest zeggen. Ik voelde me tegelijk schuldig en heel erg beschaamd. Had ik die handdoek nu maar gewoon laten hangen…
          'Wilde je me zo graag naakt zien, Chrissie? Je had het simpelweg kunnen vragen, hoor,’ klonk het plagerig. Omdat ik nog steeds niet opkeek werd mijn kin tussen duim en wijsvinger genomen en dwong hij me hem aan te kijken. 'Ik zou die handdoek maar stevig vasthouden als je 't niet nogmaals wilt zien, want ik vind het wel aangenaam zo...' Zijn gezicht was ondertussen dichterbij gekomen en ik kon een duidelijke geur ruiken van bloed en zweet. Naar mijn mening rook het ongelooflijk mannelijk, maar die geur zou vast snel veranderen wanneer hij zich enkel met mijn bloemenzeep kon wassen in de douche. 'Maar nu snap je wel dat ik graag wat van jouw lijf wil zien.’
          Toen zijn wijsvinger van mijn nek richting mijn boezem streelde, liet hij een spoor van kippenvel na op mijn huid. Mijn ademhaling versnelde en mijn wangen werden steeds roder. Mijn hoofd voelde plots bloedheet en ik voelde me plots licht in mijn hoofd. ‘G-geen goed idee,’ stotterde ik en keek hem aan. Kom op, hij had een lichaam van een god, daar kon ik echt niet tegenop met mijn blubber. Ik begreep al überhaupt niet wat hij in me kon zien, daarbij kwam ook nog eens het feit dat ik me licht voelde worden in mijn hoofd en me te fel schaamde voor mijn eigen lichaam om het ook maar aan iemand te laten zien zonder dat alles bedekt was.
          'Zullen we samen douchen?’ vroeg hij speels, een tikkeltje verleidelijk, samengegaan met een knipoog.
          ’We zullen wat…?’ prevelde ik zachtjes, lichtelijk afgeleid door de stemmen vanuit de hal. Plots viel ik weer op aarde en het voelde alsof mijn redding nabij was. Het was niet alsof ik mezelf hier niet uit zou kunnen werken door gewoon nee te zeggen, maar ik wilde Derrick geen afgewezen gevoel bezorgen. Ik sloeg de handdoek stevig om zijn heupen heen en maakte er vanachter een stevige knoop in. ‘Hoe verleidelijk het ook klinkt,’ wist ik deze keer stevig uit te brengen. ‘Is er net bezoek en het zou nogal onbeleefd zijn dat ik als gastvrouw niet eens zou gaan kijken. Misschien een andere keer.’
          Ik probeerde hem zachtjes aan de kant te duwen. Mijn wangen waren nog steeds vuurrood, vooral omdat ik zijn borstkas weer aanraakte. Zo subtiel mogelijk probeerde ik naar buiten te komen en trok ik de deur open. ‘Veel plezier in de douche,’ wenste ik hem nog toe, om daarna de deur dicht te doen en me richting de voordeur te snellen, waar Jared had open gedaan. ‘Dankjewel, Jared,’ antwoordde ik hem met een glimlach toe en richtte me daarna op mijn gaste. ‘Monti!’ riep ik vrolijk uit, vooral blij dat ze nog niet dood was. ‘Wat brengt jou hier?’


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Montana Kenley Fonteyn
    Ongeduldig, maar ook angstig, wacht ik voor Chrissie's deur. Ik probeer er niet aan te denken dat er niet open gedaan wordt, wat waarschijnlijk betekent dat er wat met haar gebeurd is. Volgens mij moest ze vandaag wel werken... Zachtjes bijt ik op mijn lip en ik wil nog een keer kloppen, als de deur ineens opengaat. Eerst tot een kiertje en daarna helemaal. Het is echter niet Chrissie die opendoet. De persoon in de deuropening komt niet eens in de buurt van Chrissie, aangezien het een man is. Ik kijk hem even nogal verbijsterd aan, maar wanneer ik me besef dat ik hem nogal aan het aanstaren ben, verschijnt er een blos op mijn wangen en stap ik snel naar binnen, wat ook wel zo verstandig is, aangezien de kans dat er zombies aankomen erg groot is.
    Een lichte frons verschijnt op mijn gezicht als Chrissie nergens te zien is en iets achterdochtig kijk ik naar de man. Zou hij haar wat aangedaan hebben? 'De dame is op het moment ergens mee bezig,' zegt hij dan, alsof hij mijn gedachten kan lezen. 'Zou ik je kunnen helpen?' Langzaam schud ik mijn hoofd. Hij kent me niet, dus hij zou mij waarschijnlijk toch niet helpen. Daarbij vertrouw ik hem nog steeds niet. Voordat ik Chrissie heb gezien kan ik niet zeker weten dat hij haar niks aangedaan heeft. Het is vast geen toeval dat er hier ineens mannen zijn, nu er ook zombies zijn. 'Ik wacht wel tot Chrissie klaar is met haar bezigheden,' antwoord ik. 'Waar is ze eigenlijk mee bezig?'
    Een antwoord is echter niet nodig, aangezien Chrissie er aan komt gelopen. Ze lijkt ongedeerd, al is er wel een blos op haar wangen te zien. 'Dankjewel, Jared,' bedankt ze hem. Oké, de man is misschien toch wel te vertrouwen, anders zou ze vast niet naar hem glimlachen. Hierna kijkt ze naar mij. 'Monti!' zegt ze blij. 'Wat brengt jou hier?' Door mijn wantrouwen om de man en bezorgdheid om Chrissie was ik Amy voor enkele minuten vergeten, maar nu komt ze weer terug in mijn gedachten. Ik werp een korte blik op "Jared" en vervolgens naar Chrissie. 'Het is A-amy, ze, eh,' ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen en haal daarom mijn hand in een snijdende beweging langs mijn keel, als teken dat ze dood is, 'en ik wil h-haar niet zomaar in de supermarkt laten l-liggen...'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Derrick Ryder.
    Haar aanraking versnelde toen hij met zijn wijsvinger van haar nek richting haar boezem streelde. Hij voelde de zachte huid onder zijn vingertop… Haar o zo zachte huid… Hij grijnsde lichtelijk triomfantelijk toen er een spoor van kippenvel tevoorschijn kwam, hij had dat immers voor elkaar gekregen. Ook haar ademhaling versnelde en een rode kleur verscheen op haar wangen, net toen hij had gedacht dat ze niet roder konden worden. Dit was een interessante ontwikkeling, hij had het één keer eerder geflikt bij een dame maar dat was niet zo fulfilling als momenteel.
    ‘G-geen goed idee,’ stotterde ze en keek me aan. Vermakelijk haalde hij een wenkbrauw omhoog, om haar aan te horen. Hij wilde bijna vragen waarom dat precies geen goed idee zou zijn, maar hield zijn mond en bedacht zich dan maar iets anders om te zeggen. Ze had een prachtig lichaam, hij snapte niet waarom ze dat niet aan hem zou willen vertonen. Bij slot van rekening had ze die van hem ook willen laten zien, en dat had ze gekregen. Dus vroeg hij maar van het douchen.
    ‘We zullen wat…?’ prevelde ze zachtjes, ietwat afgeleidt. Eerst dacht hij dat ze het nogmaals deed vanwege hem, maar hij kwam er al achter wat wel de reden was. Er klonken stemmen en het waren niet de vriendinnetjes in Jared’s hoofd. Zijn hoofd kantelde lichtelijk richting de deur om zich erop te concentreren totdat hij opeens voelde hij de handdoek steviger om zijn heupen werd geslagen. Wat fronsend keerde hij naar de dame terug, die net een stevige knoop vanachter maakte, zodat het niet opnieuw naar de grond zou vallen. ‘Hoe verleidelijk het ook klinkt,’ kwam er stevig uit, ‘Is er net bezoek en het zou nogal onbeleefd zijn dat ik als gastvrouw niet eens zou gaan kijken. Misschien een andere keer.’ Hierdoor liet hij een nonchalant, spelend lachje horen, omdat ze net gered was door een vreemdeling. Haar held, hm? Haar handen lagen nog een keer op zijn borstkas, maar hij ging pas aan de kant nadat hij eens zijn mond had open getrokken.
    ‘Prima, daar houdt ik je aan; een andere keer gaan we beide naakt onder de douche.’ Vermeldde hij haar zoetjes voor ze naar de deur liep en deze toen open trok. ‘Veel plezier in de douche,’ was het laatste wat ze hem toe wenste voor de deur dicht was. Het eerste wat hij deed was zuchten, waarna hij zachtjes zijn hoofd heen en weer schudde en de handdoek van hem afhaalde alvorens het warme water van de douche aan te zetten. Hierna ging hij eronder staan en keek toe hoe het water bij zijn voeten lichtelijk bruin was door het bloed en modder van de grot. Als hij haar niet zou zien, had hij altijd zijn perverse gedachten nog.

    Jared Ryder.
    De vrouw in de deuropening keek hem nogal verbijsterd aan, waardoor hij niet precies wist hoe hij dit op moest vatten. Normaal gezien zou Derrick nu alweer het voortouw hebben genomen. Het deed hem dan ook niet echt goed wanneer ze hem gewoon aan het aanstaren was, maar hij bleef toch in positie en blikte met een emotieloze blik op haar neer. Er verschijnt een blos op haar wangen, waarna hij haar naar binnen liet en hij de deur op slot deed, alvorens zich terug naar haar te draaien.
    Wat achterdochtig bleef ze naar hem kijken, maar hij zei er niets op en dit zorgde voor een drukkende stilte in de hal bij de voordeur. Toch besloot hij te vermelden waar ze dan wel niet was, omdat ze wel voor haar stond te roepen. Langzaam schudde ze haar hoofd toen hij vroeg of ze hulp nodig had van hem.
    ‘Ik wacht wel tot Chrissie klaar is met haar bezigheden,’ antwoord ze, waar hij kort zijn hoofd op knikte.
    ‘Prima.’ Kwam er kort uit zijn mond, voor er alweer iets van haar te horen was.
    ‘Waar is ze eigenlijk mee bezig?’ ging ze al verder. Antwoord erop geven kon hij eigenlijk niet, want Chrissie kwam er al aangelopen, dus sloot hij zijn mond maar. Er was een blos op haar wangen te zien die al langzaam aan het wegtrekken was. Vragen waardoor het kwam hoefde niet, dat wist de broer van Derrick maar al te goed en hij schudde dan ook lichtelijk ongelovig zijn hoofd.
    ‘Dankjewel, Jared,’ bedankt ze hem. Hij knikte er weer kort op, al kon hij niet echt meer helder nadenken vanwege het feit dat de vrouw hem net aangestaard had. Dit zorgde voor hem een ongemakkelijk gevoel, iets wat hij straks zou moeten uiten met weetjes dat hij had gelezen, maar Chrissie richtte zich al op de vrouw die hem eerder zo wantrouwig had aangekeken. Dat was ook nergens voor nodig geweest, anders had hij haar buiten laten staan, alleen zo’n iemand was hij niet. Blij riep ze de naam van de dame uit, wat “Monti” was, waarna ze vroeg wat haar hier bracht. Monti legde het hakkelig aan Chrissie uit.
    ‘Blozen ontstaat door een verhoogde bloedtoevoer naar het hoofd. De term wordt vooral gebruikt indien dit rood worden optreedt als gevolg van verliefdheid, schaamte, woede, vernedering of andere emotie. Maar iemand kan ook rood worden door seksuele op winding, kou of lichamelijke inspanning. Als de rode kleur langere tijd aanwezig blijft…’ Langzaam aan haakte hij af want hij had het gevoel dat hij zich voor schut zette. ‘… kan dit een vroegtijdig teken zijn van rosacea…’ Kort beet hij op zijn lip voor hij even zijn mond hield en naar de wangen van Chrissie staarde. ‘Uw blos, dame, daarnet had ik het ook al opgemerkt bij deze jongedame,’ verklaarde hij. Jared keek haar even aan waarna hij weer naar de ander keek. ‘Sommige mannen vinden het aantrekkelijk als een vrouw bloost.’ De oudere broer knikte kort voor hij straks zou moeten blozen en legde zijn rechterhand op zijn borstkas om hier ongemakkelijk wat te krabben.
    ‘Ik eh, zal jullie twee even alleen laten. Als jullie mij willen excuseren.’ Murmelde hij, alvorens hij al richting de woonkamer liep en plaatsnam op een stoel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chrissie Annabeth Jenkins
          Chrissie was nog een tijdje in de wolken van wat er zich zonet had afgespeeld. Ze kon niet begrijpen waarom een mannelijk persoon, al zeker zo iemand als Derrick, haar naakt zou willen zien. Derrick had veel te tonen, hij had een geweldig afgetraind lichaam, charisma en een leuke lach. Maar zij? Zij schaamde zich al als iemand haar blubberige benen kon zien.. Ze begreep niet waarom iemand haar aantrekkelijk zou vinden. Anderzijds was ze geflatteerd door het compliment dat aan Derricks woorden vasthing. Het deed haar goed om te weten dat iemand haar mooi vond en gelukkig was ze er de volgende keer op voorbereid. Chrissie kon zelfs in haar hoofd gaan plannen hoe ze zou gaan handelen, want haar impulsieve acties maakten alles enkel gênant en onaangenaam.
          Op dit moment was Chrissie heel erg blij dat ze gered was door het bezoek en ze zou Montana wel kunnen doodknuffelen om haar geweldige timing. Tot haar opluchting zag ze er ongedeerd uit.
          Jared knikte enkel kort op haar vluchtige bedankje, waarna ze Montana vol opluchting - en plots stukken vrolijker voor haar doen - ontving. Het kwam een tikje onnatuurlijk over, maar daar sloeg ze geen acht op. Ze was blij dat Monti er was, dat ze nog leefde en dat ze heelhuids het appartement bereikt had, ook al was haar aanwezigheid totaal onverwacht.
          Jared’s onaangekondigde bevindingen over Chrissie’s wangen brachten haar helemaal en van slag en kon niet anders doen dan hem vol verbazing aanstaren tot zijn wetenschappelijk gebrabbel voorbij was. Ondertussen stonden haar wangen weer te gloeien als kolen. ‘Blozen ontstaat door een verhoogde bloedtoevoer naar het hoofd. De term wordt vooral gebruikt indien dit rood worden optreedt als gevolg van verliefdheid, schaamte, woede, vernedering of andere emotie. Maar iemand kan ook rood worden door seksuele op winding, kou of lichamelijke inspanning. Als de rode kleur langere tijd aanwezig blijft…’ Hij stopte midden in zijn zin, niet zeker of het kwam door Montana’s blik of door Chrissie’s wangen die er enkel nog roder van geworden waren.‘… kan dit een vroegtijdig teken zijn van rosacea…’ Jared’s tanden drukten zich zacht in zijn onderlip en hij richtte zich tot de stokstijve Chrissie. Een tomaat was niets vergeleken met haar rode wangen. ‘Uw blos, dame, daarnet had ik het ook al opgemerkt bij deze jongedame.’ Hij richtte zijn blik op Montana en toen weer op Chrissie. ‘Sommige mannen vinden het aantrekkelijk als een vrouw bloost.’
          Chrissie vroeg zich af of hij daarmee bedoelde dat hij Monti aantrekkelijk vond als ze bloosde, waarin hij geen ongelijk had. Montana was een erg aantrekkelijke vrouw en het zou haar ook niets verbazen als Derrick meteen voor haar charmes zou vallen. Ze was er onbewust op voorbereid, maar de gedachte alleen al deed meer pijn dan ze gehoopt had.
          ‘Ik eh, zal jullie twee even alleen laten. Als jullie mij willen excuseren.’ Nu was Jared degene die aan het blozen was, terwijl hij de twee dames achter zich liet en in stilte plaats nam op een stoel aan de keukentafel.
          ‘Wat brengt jou hier?’ Chrissie nam Montana goed in zich op, alsof ze haar – erg relatief - ongeschonden beeld voorgoed in zich wilde opnemen voordat het zou veranderen of verdwijnen.
          'Het is A-amy, ze, eh…’ Aangezien Monti niet uit haar woorden kon komen, liet ze haar vinger als een mes langs haar hals glijden om Chrissie duidelijk te maken dat Amy niet meer leefde. 'En ik wil h-haar niet zomaar in de supermarkt laten l-liggen...'
          ‘Ze ligt nog in de supermarkt?’ herhaalde Chrissie Montana’s laatste zin met wijd opengesperde ogen. ‘Is dat niet een beetje roeke-’ Al snel kapte ze haar zin af, bij de gedachte dat Monti vast niet gesteld zou zijn met een preek aangezien ze net een dierbare verloren was. ‘Dus je hebt hulp nodig? Ik wil graag helpen, lieverd, maar er staat momenteel even een man onder de douche en ik denk niet dat het een goed idee is deze twee hier alleen te laten.’ Ze keek haar vriendin aarzelend aan en nam haar toen bij de hand. ‘We wachten wel tot hij klaar is, dan zal ik nu even een koffie voor je zetten. Je ziet eruit alsof je het nodig hebt.’ Ze sleurde haar vriendin mee richting de keuken en liet haar daar achter op bij een stoel.
          Haar handen trilden. Niet alleen van de spanning van zonet, maar ook omdat ze door dit hele gedoe het idee had dat ze niet wakker was, alsof ze aan het dromen was, hoewel alles daarvoor veel te levendig was en veel te echt voelde.

    Matthew Blythe
          Matt beende tegen de stroom mensen in. Hij volgde enkel zijn instinct, dat de leiding over zijn voeten had genomen. Zijn verstand schreeuwde hem toe dat hij het beste kon terugkeren en mensen moest gaan helpen, maar hij wist het kleine stemmetje in zijn hoofd verbeten te negeren en liep koppig verder tot hij éindelijk de muur bereikt had.
          Hij herinnerde zich de lange, donkere muur die voor zich opdoemde heel anders. Kleurijker, begroeid met klimop en gepaard met een zonnige lentedag. Nu stak hij niet af tegen de grauwe lucht en de klimop die er ooit op stond was eraf gehaald. Het was jaren geleden dat hij er nog geweest was, rond de tijd dat zijn vader overleed. Hij probeerde aan de andere kant van de dikke muur een schrale troost te zoeken bij het vrouwelijk schoon. Veel troost had hij er niet uit geput, maar wel voldoening. Vrouwen waren zoveel beter dan mannen, daar hadden ze hem in ieder geval wel van overtuigd.
          Matt’s voeten leden hem verder de laan uit, tot hij zich uiteindelijk pal voor de grote donkere scheidingswand bevond. Tevergeefs brak hij zijn hoofd over de plaats van de geheime ingang, maar iets vertelde hem dat de meest duidelijke plaats het snelst over het hoofd werd gezien en dat hij daar moest beginnen. En zijn gevoel had het juist. De ingang lang niet verborgen onder een platendek of was niet mee in de muur ingemetst, maar ging schuil langs de rivier die onder de muur stroomde. Een steile stalen leed trap naar beneden.
          Aan de voetstappen in het verlaten labyrint aan gangen te horen was hij niet de enige aanwezige hier en als de politie zou willen, zouden ze hier nu een hele boel illegale mensen kunnen betrappen. Maar er leek geen gevaar te zijn, als je mannen die elkaar wild opzij duwden om eerder de overkant te bereiken niet meetelde.
          Matt haalde met een zucht een hand door zijn donkere krullen en liep op zijn doodste gemakje verder doorheen de gangen. Hij had helemaal geen idee waar hij eigenlijk heen ging, of waar hij zich bevond. Onbewust volgde hij twee mannen die druk met elkaar aan het ruziën waren over welke uitgang ze zouden moeten nemen en uiteindelijk besloten dat als de het voorstel van de ene niet goed was, ze het voorstel van de andere zouden uitproberen. Hun stemmen stierven na een tijdje weg en plots stond hij helemaal alleen. Vanbinnen vervloekte hij zichzelf omdat hij niet opgelet had, maar aan de buitenkant zag hij er gevaarlijk rustig uit voor iemand die zonet aan de dood ontsnapt was. Met een diepe zucht sloeg hij eerste de beste gang in die er niet al te luguber uitzag en besloot hij deze te volgen.
          Matt werd overweldigd door een gevoel van opluchting toen hij een individu in het midden van de gang zag staan, maar dit gevoel mengde zich al snel met bezorgdheid toen hij merkte dat ze de duidelijke contouren van een vrouw had.
          Matt besloot haar vriendelijk de uitweg te vragen, in de hoop dat het aan de andere kant van de muur nog steeds beter was dan waar hij zich bevond. Zijn zware kisten galmden luid op de stenen vloer en de galmende echo stierf pas weg toen hij voor haar bleef staan en de ijzige lucht diep inhaleerde. De vrouw zag er een beetje excentriek uit met haar knalrode haren en haar tatoeages, maar hij kon haar stijl wel appreciëren.
          ’Goedendag,’ begroette hij haar vriendelijk, maar winde er geen doekjes meer omheen. ‘Welke kant is de uitgang op? En niet om het een of ander, maar wat doet u hier? Is jullie kant ook niet veilig?’ Voor een tweede keer nam Matt haar in zich op en besloot haar maar op haar woord te vertrouwen.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov