• Als jij, of iemand die je kent, een kind heeft dat gediagnosticeerd is met ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), is de kans groot dat het eigenlijk prima gaat met het kind. Dat is wat de “bedenker” van ADHD, Leon Eisenberg, vermoedelijk zou zeggen als hij nog in leven was. Op zijn sterfbed, gaf deze psychiater en autisme pionier toe dat ADHD in feite een “fictieve ziekte” is, wat betekent dat miljoenen jonge kinderen op dit moment onnodig zware, geestverruimende medicijnen voorgeschreven krijgen, die voorbode zijn van een leven vol medicijnverslaving en mislukking.

    Zoals uitgelegd door Bradlee Dean, gastheer van de Amerikaans radioshow The Sons of Liberty, die ook schrijft voor The D.C. Clothesline, was ADHD slechts een theorie die ontwikkeld werd door Eisenberg. Er werd nooit bewezen dat het een verifieerbare ziekte is, hoewel Eisenberg en vele anderen flink geprofiteerd hebben van de wijdverspreide diagnose. De moderne psychiatrie blijft er ook van profiteren, en helpt om de schatkist van de farmaceutische industrie te vullen, door kinderen vroeg verslaafd te maken aan gevaarlijke psyche-stimulerende medicijnen zoals Ritalin (methylfenidaat) en Adderall (amfetamine, dextroamphetamine gemengde zouten).

    Aanmoediging tot medicijnverslaving
    “ADHD is bedrog, met de intentie kinderen aan te moedigen tot een leven van medicijnverslaving en dit te rechtvaardigen,” zei Dr Edward C. Hamlyn, één van de oprichters van The Royal College of General Practitioners in 1998 over de verzonnen conditie. Aansluitend aan deze gedachte, zeggen psychiaters Peter Breggin en Sami Timimi, die beiden tegen pathologisering van de symptomen van ADHD zijn, dat ADHD meer een sociale constructie is dan een objectieve “stoornis”.
    Psychiatrie gaat over het genereren van extreme winst voor grote farmaceuten
    ritalin2Het oorspronkelijke doel voor pathologisering van ADHD symptomen, was natuurlijk om meer winst voor de farmaceutische industrie te genereren. Volgens de groep Citizens Commission on Human Rights International (CCHRI), die opkomt voor het publieke belang, nemen ongeveer 20 miljoen Amerikaanse kinderen momenteel gevaarlijke, dure, psychiatrische medicijnen voor bedachte gedragsmatige aandoeningen zoals ADHD. En bij nog eens ca. één miljoen kinderen is schaamteloos toegegeven dat er een verkeerde diagnose gesteld is met verzonnen gedragscondities, waarvoor psychiatrische medicatie wordt voorgeschreven.

    Omzetgroei door bedenken van nieuwe ‘ziektes’
    “Vergeet niet dat er maar twee manieren zijn waarop farmaceutische bedrijven geld kunnen verdienen: nieuwe geneesmiddelen ontwikkelen, en nieuwe ziekten bedenken die al uitgevonden medicijnen kunnen behandelen,” schrijft Dr Jay Parkinson, MD, MPH, over de creëer-nep-ziekte industrie. “In de afgelopen tien jaar, hebben grote farmaceuten maar liefst 10 nieuwe medicijnen per jaar gemaakt,” voegt hij eraan toe, en merkt op dat veel van de mensen die verteld is dat ze last hebben van ADHD eigenlijk last hebben van “het gevolg van slecht ontwerp”, doelend op het conventionele sociale en educatieve systeem dat unieke individualiteit niet kan en wil herkennen.

    14-jarige Jacob Barnett heeft een hoger IQ dan Einstein
    Dit is zeker het geval voor Jacob Barnett, een 14-jarige autistisch genie wiens moeder werd verteld dat haar zoon waarschijnlijk nooit zou lezen of schrijven. Vandaag de dag is Jacob al bezig met zijn Master’s Degree in de kwantumfysica, terwijl de meeste van zijn leeftijdsgenoten nog steeds op de middelbare school zitten. Hij is momenteel ook bezig met het ontwikkelen van zijn eigen originele theorie in astrofysica, blijkt uit recente rapporten.
    “De psychiatrische en farmaceutische industrie besteedt per jaar miljarden dollars om het publiek, wetgevers en de pers te overtuigen dat psychiatrische aandoeningen zoals bipolaire stoornis, depressie, Attention Deficit Disorder (ADD / ADHD), Post Traumatische Stress Stoornis, enz. medische aandoeningen zijn en op één lijn liggen met verifieerbare medische aandoeningen zoals kanker, diabetes en hart- en vaatziekten”, legt CCHRI uit. “Maar anders dan echte medische aandoening, zijn er geen wetenschappelijke tests om het medische bestaan van een psychiatrische stoornis te controleren.”


    Bron

    Ik vraag me af wat jullie hiervan denken.


    Your make-up is terrible

    Ik merk toch echt duidelijk het verschil als mijn broer zijn pilletjes heeft ingenomen en als hij ze niét heeft ingenomen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Faisean schreef:
    Ik merk toch echt duidelijk het verschil als mijn broer zijn pilletjes heeft ingenomen en als hij ze niét heeft ingenomen.


    Het wil niet zeggen omdat de ziekte niet echt is, dat de medicijnen niet werken.
    Als ik morgen medicijnen tegen ADHD neem, zal je dat ook merken.

    OT: Mijn stiefbroer was vroeger heel actief, nu zouden ze zeggen dat hij ADHD heeft.
    Ze hebben er toen niets aan gedaan en nu is hij gewoon 'normaal', dus ik geloof het wel.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Mijn broer zou, als hij getest zou zijn, waarschijnlijk ook ADHD hebben. Mijn moeder plakt alleen niet graag 'stickers' op kinderen, en ze kon hem makkelijk aan en maakte er eigenlijk helemaal niet zo'n probleem van, dus ze heeft hem nooit laten testen.
    Ik moet zeggen dat ik niks anders van hem gewend ben, dus iemand met het 'plakkertje' ADHD zou ik niet anders behandelen, omdat ik weet dat ze geen haar verschillen met mij of andere 'gewone' mensen.
    Dat 'plakkertje' heb ik express tussen haakjes gezet. Ik zeg niet dat ik het bullshit vind dat iemand ADHD zou hebben, maar ik vind dat mensen, die zulk soort dingen krijgen gediagnostiseerd (vaak door het aandringen van ouders), vaak een plakkertje op zichzelf krijgen, terwijl dat ze, als ze die test totaal niet gedaan hadden, net zo normaal zouden worden behandeld als ieder ander kind.


    Deep inside, I've never felt alive

    Bohemian schreef:
    (...)

    Het wil niet zeggen omdat de ziekte niet echt is, dat de medicijnen niet werken.
    Als ik morgen medicijnen tegen ADHD neem, zal je dat ook merken.

    OT: Mijn stiefbroer was vroeger heel actief, nu zouden ze zeggen dat hij ADHD heeft.
    Ze hebben er toen niets aan gedaan en nu is hij gewoon 'normaal', dus ik geloof het wel.
    Ik geloof wel dat ADHD bestaat.(cat)

    @Dit is meer reactie op ABBA
    Mijn broer werd pas in groep 3 gecheckt op ADHD omdat hij volgens de docent niet kon stilzetten en problemen had met zijn concentratie. Hij zocht ook heel vaak ruzie en vocht ook heel vaak. Hij is getest op ADHD en de uitslag was dat hij ADHD had. Ik zal je zeggen dat hij tot groep 6 nog op dezelfde school zat en dat het toen echt teveel werd voor die school. Hij is toen naar een speciaal onderwijs gegaan. Mijn broer heeft dus geen stikker opgeplakt gekregen. Maar dat is bij iedereen weer anders.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Zo, om eerlijk te zijn, kan ik hier nauwelijks een mening opgeven. Nogal.. Bijzonder.


    Tijd voor koffie.

    Mijn broer heeft ADD . Mijn broer nam eerst wel zijn pillen, maar dat doet hij nu niet meer, omdat hij er hoofdpijn van krijgt.
    We merken echt het verschil als hij het wel neemt. Hij kon dan beter concentreren. Iemand anders die ik ken heeft ADHD en als die zijn pilletje niet inneemt is hij de meest irritante persoon op aarde. Ik vind dat ADHD/ADD gewoon bestaat


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Tegenwoordjg heeft elk kind zogezegd ADHD, en ik geloof best wel dat niet elk kind het ook werkelijk heeft.
    Het is immers zo makkelijk wanneer iemand wat onhandelbaar is, een ziekte toe te schrijven, en kinderen hebben nu eenmaal enorm veel energie. Niet dat je veel anders kan verwachten, als je kijkt naar al die flitsende kinderprogramma's op tv. Ik zou er ook hyperkynetisch van worden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik geloof wel dat ADHD bestaat, maar kinderen krijgen tegenwoordig wel te snel de diagnose ADHD. De vriendin van mijn broer heeft ADHD en haar vader ook, zo'n drukke mensen heb ik nog nooit eerder ontmoet. Zij is dankzij haar medicijnen nog best rustig, maar zonder haar pillen stuitert ze door het hele huis en is ze heel irritant.


    Take risks and conquer your fears.

    Dat wist ik allang. Best oud nieuws. Ik heb altijd ook al het idee gehad dat iets niet klopte bij die 'ziekte'. Kinderen kunnen druk zijn, niet dat ze daardoor ziek zijn. Het leek meer op het bestempelen van een kind tot een hopeloos geval.


    -

    Ik krijg wel soms het idee dat er bij sommige kinderen al heel snel wordt gezegd dat ze ADHD, ADD of autisme hebben, terwijl ik dan het idee krijg dat het kind gewoon nooit goed met mensen heeft leren omgaan en goed heeft leren functioneren in de maatschappij. De normale sociale vaardigheden hebben ze dan misschien niet van hun ouders meegekregen, waardoor er later zo'n stickertje op wordt geplakt. Ik scheer hierbij niet iedereen over een kam. Ik heb het over sommige mensen.
    Wel heb ik een oppaskindje bij wie ADD is vastgesteld. Het enige waar ik dat in merk is zijn korte concentratie. Hij raakt snel afgeleid en kan moeilijk gefocust blijven. Maar die redt het prima met wat extra hulp (bij bijv. school) en zonder medicijnen.


    From these ashes, I will rise

    Fortunatis schreef:
    Zo, om eerlijk te zijn, kan ik hier nauwelijks een mening opgeven. Nogal.. Bijzonder.


    Queer zijn is gewoon alles

    Faisean schreef:
    Ik merk toch echt duidelijk het verschil als mijn broer nicht zijn haar pilletjes heeft ingenomen en als hij zij ze niét heeft ingenomen.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik als ADHD-er zijnde merk heel erg het verschil wanneer ik wel of niet medicatie heb ingenomen. Eerlijk gezegd vind ik het bull shit om op je sterfbed zo'n uitspraak te doen terwijl je je godganse leven beweerde dat het een aandoening/ziekte/syndroom is. Ikzelf lig er niet wakker van, ik vind het goed dat hij de ,,founder'' is van wat hij nu fictief noemt; het heeft voor een hoop mensen wereldwijd uitkomst bezorgd over wat er aan de hand is en wat er aan te doen is; voor zowel hunzelf als hun omgeving. In mijn ogen heeft het iets goeds opgeleverd, whether it's fiction or not.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2013 - 16:13 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mhh ik denk dat ADHD wel echt is, maar dat er tegenwoordig gewoon veel te losbandig mee wordt omgegaan. Alle ietwat drukke kinderen worden gelijk met ADHD bestempeld.

    Scabbia schreef:
    Mijn broer heeft ADD . Mijn broer nam eerst wel zijn pillen, maar dat doet hij nu niet meer, omdat hij er hoofdpijn van krijgt.
    We merken echt het verschil als hij het wel neemt. Hij kon dan beter concentreren. Iemand anders die ik ken heeft ADHD en als die zijn pilletje niet inneemt is hij de meest irritante persoon op aarde. Ik vind dat ADHD/ADD gewoon bestaat

    Ik heb zelf ADD en jezus, ik merk wel een verschil als ik m'n pillen inneem. Ik neem ze ook niet altijd meer, omdat het dan plots allemaal zo "traag" gaat in mijn brein en ik kan daar maar niet aan wennen. Ik ratel ook en ben om de seconde afgeleid.
    Dus ik vind zeker dat het wel bestaat, maar ook omdat ADD een aandoening is met een afwijking van de neurotransmitters, zoals ik al heel vaak gehoord heb. En ik heb mijn medicijnen wel echt nodig als ik me moet concentreren.


    If a writer falls in love with you, you can never die