• Heyo!
    Ik heb sinds vandaag een paar kleurlenzen tot mijn beschikking, aangezien ik van plan ben om deze bij bepaalde evenementen te gaan dragen. Echter zit ik met het probleem dat ik dus keihard fail met het indoen van deze krengen.
    Ik zou graag tips willen hebben over het indoen van deze zachte lenzen! ^^

    Orchard schreef:
    (...)
    Nee. x) Ik leg ze er altijd één voor één overheen, dan zuigt-ie zich beter aan mijn oog vast. :'D

    Whut, oké dat klinkt best raar om te doen, maar ik zal het onthouden!

    Sivan schreef:
    (...)

    Euhm ik heb blauwe lenzen,bruine lenzen,paarse lenzen en lenzen met een panter print xD Geen idee waarom die laatste :'D Maar wat heb jij dan?

    Oh dat zijn er al veel haha. :'D
    Die van mij zijn een verassing. :Y) Haha jk, maar ik zal dit weekend wel een foto plaatsen so.

    Draculea schreef:
    (...)
    Zal ik doen! Hoewel ik er net een half uurtje voor gezeten heb en het me net niet lukte, damnit. :'D
    Hij bleef een stuk aan mijn vinger plakken waardoor hij voor de helft aan mijn oog vast zat, auw.


    Maak je vinger nat met lenzenvloeistof. :3


    Your make-up is terrible

    Als je hebt, kun je er altijd wat lenzenvloeistof in doen (hij ligt namelijk hol op je vinger, dan doe je er één of twee drupjes lenzenvloeistof in, en je legt hem op je oog).
    Verder doe ik het niet zoals Orchard het met haar afbeelding (ik heb correctielenzen, of hoe je ze wilt noemen, iig lenzen met een sterkte), maar ik pak met mijn fijne motorieke hand (wat rechts is) de lens en leg deze op mijn wijsvinger. Dan duw ik met mijn linkermiddelvinger mijn bovenste ooglid omhoog, door mijn wimpers onder mijn wenkbrauwen te drukken. Verder trek ik met mijn rechtermiddelvinger mijn onderste ooglid naar beneden en leg zo voorzichtig de lens op mijn oog.
    Ik leg het alleen op mijn manier uit, omdat het soms kan verschillen per persoon hoe je zoiets doet. Mij werd namelijk eerst aangeraden om met mijn wijsvinger mijn bovenste ooglid vast te houden, maar ik kan daar echt niet meer werken.
    Ik kan je aanraden om eerst eens een middag voor de spiegel te gaan prutsen, omdat je zoiets echt in de hand moet krijgen.
    Vergeet trouwens niet dat ook lenzen een houdbaarsheidsdatum hebben! Die krengen moet je niet te lang elke dag in je oog doen (ik weet niet hoelang maximaal, staat vaak op de verpakking), en bewaar ze altijd in lenzenvloeistof (liefst ook in zo'n lenzendoosje).
    Maak ze af en toe ook even schoon, door wat lenzenvloeistof op je hand te doen, je lens daarin te leggen en wat wrijven.


    Deep inside, I've never felt alive

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Maak je vinger nat met lenzenvloeistof. :3

    Haha bedankt voor de tip! :'D
    Ik ga het morgen wel weer proberen, mijn oog begint te irriteren door het vele porren.

    Ludovico schreef:
    Als je hebt, kun je er altijd wat lenzenvloeistof in doen (hij ligt namelijk hol op je vinger, dan doe je er één of twee drupjes lenzenvloeistof in, en je legt hem op je oog).
    Verder doe ik het niet zoals Orchard het met haar afbeelding (ik heb correctielenzen, of hoe je ze wilt noemen, iig lenzen met een sterkte), maar ik pak met mijn fijne motorieke hand (wat rechts is) de lens en leg deze op mijn wijsvinger. Dan duw ik met mijn linkermiddelvinger mijn bovenste ooglid omhoog, door mijn wimpers onder mijn wenkbrauwen te drukken. Verder trek ik met mijn rechtermiddelvinger mijn onderste ooglid naar beneden en leg zo voorzichtig de lens op mijn oog.
    Ik leg het alleen op mijn manier uit, omdat het soms kan verschillen per persoon hoe je zoiets doet. Mij werd namelijk eerst aangeraden om met mijn wijsvinger mijn bovenste ooglid vast te houden, maar ik kan daar echt niet meer werken.
    Ik kan je aanraden om eerst eens een middag voor de spiegel te gaan prutsen, omdat je zoiets echt in de hand moet krijgen.
    Vergeet trouwens niet dat ook lenzen een houdbaarsheidsdatum hebben! Die krengen moet je niet te lang elke dag in je oog doen (ik weet niet hoelang maximaal, staat vaak op de verpakking), en bewaar ze altijd in lenzenvloeistof (liefst ook in zo'n lenzendoosje).
    Maak ze af en toe ook even schoon, door wat lenzenvloeistof op je hand te doen, je lens daarin te leggen en wat wrijven.

    Hmm oké. Ja ik deed het ook op die manier, ofja, deed een poging tot.
    En ik had al gekeken naar de houdbaarheid en dergelijke, dus dat komt wel goed. ^^
    Mag je dat met elke lens zomaar doen dan? Zo 'schoon'-wrijven?

    Ludovico schreef:
    Als je hebt, kun je er altijd wat lenzenvloeistof in doen (hij ligt namelijk hol op je vinger, dan doe je er één of twee drupjes lenzenvloeistof in, en je legt hem op je oog).
    Verder doe ik het niet zoals Orchard het met haar afbeelding (ik heb correctielenzen, of hoe je ze wilt noemen, iig lenzen met een sterkte), maar ik pak met mijn fijne motorieke hand (wat rechts is) de lens en leg deze op mijn wijsvinger. Dan duw ik met mijn linkermiddelvinger mijn bovenste ooglid omhoog, door mijn wimpers onder mijn wenkbrauwen te drukken. Verder trek ik met mijn rechtermiddelvinger mijn onderste ooglid naar beneden en leg zo voorzichtig de lens op mijn oog.
    Ik leg het alleen op mijn manier uit, omdat het soms kan verschillen per persoon hoe je zoiets doet. Mij werd namelijk eerst aangeraden om met mijn wijsvinger mijn bovenste ooglid vast te houden, maar ik kan daar echt niet meer werken.
    Ik kan je aanraden om eerst eens een middag voor de spiegel te gaan prutsen, omdat je zoiets echt in de hand moet krijgen.
    Vergeet trouwens niet dat ook lenzen een houdbaarsheidsdatum hebben! Die krengen moet je niet te lang elke dag in je oog doen (ik weet niet hoelang maximaal, staat vaak op de verpakking), en bewaar ze altijd in lenzenvloeistof (liefst ook in zo'n lenzendoosje).
    Maak ze af en toe ook even schoon, door wat lenzenvloeistof op je hand te doen, je lens daarin te leggen en wat wrijven.

    Hoe jij het doet, doe ik het ook. :'D Het werd me ook eerst aangeraden hoe het ook bij jou werd gedaan, dat werkte echt niet bij mij.

    OT:
    Misschien helpt dit c:
    Het geeft trouwens niet als je oog gaat tranen als die er in zit, dat komt meestal door de vloeistof of omdat je oog er aan moet wennen.

    Draculea schreef:
    (...)
    Hmm oké. Ja ik deed het ook op die manier, ofja, deed een poging tot.
    En ik had al gekeken naar de houdbaarheid en dergelijke, dus dat komt wel goed. ^^
    Mag je dat met elke lens zomaar doen dan? Zo 'schoon'-wrijven?

    Dat moet zelfs, aangezien je ze na het dragen even schoon moet maken voordat je ze in het bakje terug doet. Met zachte lenzen kan dat gewoon, geen idee hoe dat met harde zit.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2013 - 19:39 ]

    Bieberen schreef:
    (...)
    Dat moet zelfs, aangezien je ze na het dragen even schoon moet maken voordat je ze in het bakje terug doet. Met zachte lenzen kan dat gewoon, geen idee hoe dat met harde zit.

    Schoon wrijven? Dat doe ik nooit. Gewoon laten weken in lenzenvloeistof. Je zal je lens maar kapot scheuren. D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb geen ervaring met lenzen, maar alleszins veel succes. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Orchard schreef:
    (...)
    Schoon wrijven? Dat doe ik nooit. Gewoon laten weken in lenzenvloeistof. Je zal je lens maar kapot scheuren. D:

    Mij is me verteld dat dat moet :'D Soms heb ik er schijt aan en doe ik ze er gewoon in, aangezien 't dan meestal laat is. Mijn lenzen zijn pas één keer gescheurd, door m'n nagels. Die heb ik er toen af moeten halen (cat)

    Bieberen schreef:
    (...)
    Dat moet zelfs, aangezien je ze na het dragen even schoon moet maken voordat je ze in het bakje terug doet. Met zachte lenzen kan dat gewoon, geen idee hoe dat met harde zit.

    Haha ja die filmpjes heb ik al zitten kijken maar die zijn bijna allemaal hetzelfde. Vond het handiger om meningen te horen van Q. (:

    Orchard schreef:
    (...)
    Schoon wrijven? Dat doe ik nooit. Gewoon laten weken in lenzenvloeistof. Je zal je lens maar kapot scheuren. D:

    Daar dacht ik ook al aan... vooral zo'n zachte lens ziet/voelt zo kwetsbaar.

    Draculea schreef:
    (...)
    Haha ja die filmpjes heb ik al zitten kijken maar die zijn bijna allemaal hetzelfde. Vond het handiger om meningen te horen van Q. (:

    Oh en dat je oog brandt, kan kloppen. Je probeert 't nu meerdere malen achter elkaar, en daar kan je oog van geirriteerd raken aangezien het je niet lukt en je er elke keer maar wat probeert in te doen.

    Bieberen schreef:
    (...)
    Oh en dat je oog brandt, kan kloppen. Je probeert 't nu meerdere malen achter elkaar, en daar kan je oog van geirriteerd raken aangezien het je niet lukt en je er elke keer maar wat probeert in te doen.

    Okay, pfew. Want ik probeerde het telkens op mijn rechteroog en die brandt dus nu een beetje. :'D

    Bieberen schreef:
    (...)
    Mij is me verteld dat dat moet :'D Soms heb ik er schijt aan en doe ik ze er gewoon in, aangezien 't dan meestal laat is. Mijn lenzen zijn pas één keer gescheurd, door m'n nagels. Die heb ik er toen af moeten halen (cat)

    Hm, mijn opticien heeft nooit zoiets gezegd, maar goed. x) Vooral blijven doen als het je verteld is!


    "I shut my eyes in order to see.'