• Heyo!
    Ik heb sinds vandaag een paar kleurlenzen tot mijn beschikking, aangezien ik van plan ben om deze bij bepaalde evenementen te gaan dragen. Echter zit ik met het probleem dat ik dus keihard fail met het indoen van deze krengen.
    Ik zou graag tips willen hebben over het indoen van deze zachte lenzen! ^^

    Orchard schreef:
    (...)
    Schoon wrijven? Dat doe ik nooit. Gewoon laten weken in lenzenvloeistof. Je zal je lens maar kapot scheuren. D:

    Je moet het wel ooit doen, maar dan natuurlijk voorzichtig. ^^ Ik doe het ook ooit, omdat ik All-In-One-vloeistof heb, ofwel die vloeistof maakt mijn lens terwijl hij weekt schoon.


    Deep inside, I've never felt alive

    Draculea schreef:
    (...)
    Hmm oké. Ja ik deed het ook op die manier, ofja, deed een poging tot.
    En ik had al gekeken naar de houdbaarheid en dergelijke, dus dat komt wel goed. ^^
    Mag je dat met elke lens zomaar doen dan? Zo 'schoon'-wrijven?

    Héél voorzichtig, dat wel, want anders scheur je 'm natuurlijk. Maar ik weet niet wat voor lenzenvloeistof je hebt? Of heb je die bij het doosje met lenzen gekregen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Je moet het wel ooit doen, maar dan natuurlijk voorzichtig. ^^ Ik doe het ook ooit, omdat ik All-In-One-vloeistof heb, ofwel die vloeistof maakt mijn lens terwijl hij weekt schoon.

    Nah, hoeft niet. Heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. x)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Nah, hoeft niet. Heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. x)

    Dan zou ik er ook niet meer moeite voor doen ;D


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Héél voorzichtig, dat wel, want anders scheur je 'm natuurlijk. Maar ik weet niet wat voor lenzenvloeistof je hebt? Of heb je die bij het doosje met lenzen gekregen?

    Ik heb geen idee... dit is de link; klik.

    Ludovico schreef:
    (...)
    Dan zou ik er ook niet meer moeite voor doen ;D

    Weken is voor mijn lenzen genoeg. ^.^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omg kleurlenzen zijn echt awesomee!!
    -Random opmerking


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Draculea schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee... dit is de link; klik.

    Ik zou ze laten weken in het doosje en als de lenzen irriteren in je ogen schoonmaken. Ik raad je ook echt aan telkens wat druppeltjes in de lens te doen, omdat de lens dan makkelijk aan je oog zuigt, en hij is dan niet zo droog als je 'm in doet. Btw, als je aan het prutsen bent; vergeet niet af en toe je lens even helemaal in de vloeistof te dopen, zodat ie nat genoeg blijft ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ludovico schreef:
    (...)
    Ik zou ze laten weken in het doosje en als de lenzen irriteren in je ogen schoonmaken. Ik raad je ook echt aan telkens wat druppeltjes in de lens te doen, omdat de lens dan makkelijk aan je oog zuigt, en hij is dan niet zo droog als je 'm in doet. Btw, als je aan het prutsen bent; vergeet niet af en toe je lens even helemaal in de vloeistof te dopen, zodat ie nat genoeg blijft ^^

    Okay! ^^ Haha geloof me, ik stop ze na iedere poging terug in dat vloeistof want ik ben bang dat ik ze anders laat vallen.

    Ajah. Ik heb geen idee of het al is genoemd, maar de lens moet de vorm van een kom hebben en geen schotel (naar buiten staande randen). Maar misschien staat dat ook wel op de gebruiksaanwijzing van je lenzen? :3


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat is in het begin heel lastig, maar na een week of zo lukt het vast al beter. Je kunt best een spiegel op de tafel leggen, de lens op het topje van je ringvinger leggen en boven de spiegel gaan hangen, zodat je ziet hoe je hem in moet brengen. Met je andere hand kun je je oog openhouden zodat het niet gaat knipperen. Dan zorg je dus dat het rondje precies op je oogbol past. In het begin is het eng, maar het lukt wel. Desnoods kun je misschien naar een oogarts gaan. Bij mij heeft die het er de eerste keer ingebracht.
    Oh ja, ik weet niet of dit bij kleurlenzen is, maar normaal hebben zachte lenzen een goede en een slechte kant. Als de slechte kant omhoog hebt, is het alsof je de lens 'binnenstebuiten' aandoet. Je moet naar je lens kijken en als het rondje vanboven een beetje naar buiten plooit, is het fout, en moet je het 'binnste buiten keren'. Hopelijk heb je er iets aan (: en in welke kleur zijn de lenzen eigenlijk?

    [ bericht aangepast op 14 sep 2013 - 20:25 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Orchard schreef:
    Ajah. Ik heb geen idee of het al is genoemd, maar de lens moet de vorm van een kom hebben en geen schotel (naar buiten staande randen). Maar misschien staat dat ook wel op de gebruiksaanwijzing van je lenzen? :3

    Jep, en aan de kleurenlenzen kan je sowieso wel zien welke kant je moet hebben aangezien één kant een doffe kleur heeft. ^^

    Ik denk dat je ze inmiddels wel al een keer hebt ingedaan en dus weet hoe het moet, dus nu heb ik ook een vraag aan jou: zie je anders met kleurenlenzen?
    Ik heb gewone normale zachte lenzen, en ik zat er eens aan te denken te vragen of ze die ook lichter blauw kunnen maken, maar ik vraag me af of je dan minder goed kunt zien.
    Oh en qua indoen leg ik mijn lens op m'n rechterwijsvinger, met mijn linkermiddelvinger trek ik m'n ooglid onder naar beneden en met m'n linkerwijsvinger 't boven omhoog (ik kan niet zo goed uitleggen) en dan vooral recht naar voren kijken, anders lukt 't bij mij echt nooit. Oh, en ik zou wel je nagels kort houden als ik jou was, met erin doen kan 't nog wel, maar met eruit halen scheuren ze bij mij soms makkelijk.


    “Love is a contradiction.”

    Tuala schreef:
    Dat is in het begin heel lastig, maar na een week of zo lukt het vast al beter. Je kunt best een spiegel op de tafel leggen, de lens op het topje van je ringvinger leggen en boven de spiegel gaan hangen, zodat je ziet hoe je hem in moet brengen. Met je andere hand kun je je oog openhouden zodat het niet gaat knipperen. Dan zorg je dus dat het rondje precies op je oogbol past. In het begin is het eng, maar het lukt wel. Desnoods kun je misschien naar een oogarts gaan. Bij mij heeft die het er de eerste keer ingebracht.
    Oh ja, ik weet niet of dit bij kleurlenzen is, maar normaal hebben zachte lenzen een goede en een slechte kand. Als de slechte kant omhoog hebt, is het alsof je de lens 'binnenstebuiten' aandoet. Je moet naar je lens kijken en als het rondje vanboven een beetje naar buiten plooit, is het fout, en moet je het 'binnste buiten keren'. Hopelijk heb je er iets aan (: en in welke kleur zijn de lenzen eigenlijk?

    Thanks for the tips! ^^ En jaa that's a secret hehe. :3 Ik zal morgen wel een nieuw topic openen, so you'll see. :Y)

    Mijn topics. Ik heb ook zo'n moeite met lenzen. ö


    :)