• Het tweede topic alweer! Het is ook tijd voor de speech van het schoolhoofd, en dan het feestmaal. @Dooddoenervo, aan jou de taak om de namen van de eerstejaars op te lezen voor de sorteerhoed :Y) Ga je gang.



    Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    Cato Summerfield // Squirrelpaw
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12
    Quinten Stan Accupacco // Levicorpus12
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // -
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Inside
    Teddy Lupos // Aurae
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen: Arissa Howard // BarnOwl Afdelingshoofd Ravenklauw
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // -
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten // -
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // xBoselfje
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver: Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // -
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Jager: Victoire Wemel // Inside
    Jager: Quinten Stan Accupacco Levicorpus12
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.

    Wedstrijden:
    Griffoendor - Ravenklauw
    Zwadderich - Huffelpuf
    Griffoendor - Zwadderich
    Ravenklauw - Huffelpuf
    Ravenklauw - Zwadderich
    Huffelpuf - Griffoendor

    Om de twee topics word een wedstrijd gehouden.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit nu te eten. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 12 okt 2013 - 14:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Mijn topics,

    Een Klein momentje!


    Queer zijn is gewoon alles

    Mijn topics :Y)
    Grapje, dit topic is al van mij.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 19:00 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hoi.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Bradley Campbell

    Ik zat met mijn vork te spelen toen de leerlingen de grote zaal binnenkwamen. Ik besefte dat ik de eerstejaars moest voorleiden en stond op en liep naar de kamer naast de grote zaal waar de eerstes wachtten om gesorteerd te worden. Ik deed de deur open en zag dat de eerstejaars direct hun gemompel staakte. 'Welkom op Zweinstein!' Zei ik glimlachend. 'Zweinstein telt vier afdelingen Zwadderich, Griffoendor, Huffelpuf en Ravenklauw. Zodadelijk wacht er een lekker feestmaal op ons maar eerst de sorteerceremonie die zal uitmaken bij welke afdeling je hoort!' Terwijl ik sprak zag je gewoon dat sommige eerstejaar liever nu dood zouden neervallen dan de grote zaal te betreden. 'Jullie wachten nog even hier want ik moet nog iets gaan halen.' Zei ik uiteindelijk en toen ik de kamer verliet begonnen terug te fluisteren. Ik liep naar de plek waar het schoolhoofd de sorteerhoed had klaargelegd en pakte hem. Ik ging terug de kamer met eerstejaars in en gebaarde dat ze moesten volgen. We kwamen de grote zaal in en liepen naar voor. 'Jullie staan met je rug naar de leraren gericht.' En ik legde de sorteerhoed op de kruk. Die begon meteen te spreken. Het lied van de sorteerhoed was lang maar iedereen luisterde aandachtig. Toen hij klaar was met spreken klapte iedereen luid en was het mijn beurt. 'Ik roep alfabetisch jullie namen, als je je naam hoort ga je op de kruk zitten en zet ik de hoed op je hoofd.' En ik begon de namen af te roepen. Er werden een paar leerlingen bij Zwadderich, Griffoendor, Huffelpuf, Ravenklauw ingedeeld. Toen kwam ik bij een naam die ondanks de vele jaren nog altijd een intense stilte weet op te leggen. 'Potter, Lily!' riep ik, een meisje stapte naar voor en zette de hoed op. 'GRIFFOENDOR!!!' riep de hoed, en de griffoendors begonnen hard te klappen. Nog een aantal namen en toen kwam ik aan de T's. 'Trädgårdsmästare, Alexander!' een jongen stapte naar voor en werd ingedeeld bij Ravenklauw. De laatste naam kwam te voorschijn en ik bracht de hoed terug weg.

    [Is het een beetje goed?:)]

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 19:29 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    (Mijn topics)


    Happy Birthday my Potter!

    Albus
    Ik zit druk te praten met iemand uit het vierde jaar, als opeens de hele zaal doodstil is. Vlug draai ik me om, en zie alle eerste jaars in een rijtje naar voren lopen. Ik laat mijn blik over de eerstejaars glijden, tot ik het rode haar van Lily heb gevonden. Ik steek mijn duim op en glimlach. Hopelijk komt Lily niet in Zwadderich. Ik denk weer terug aan wat er 2 jaar terug gebeurde.
    Mijn hard is nog nooit zo tekeer gegaan, en ik heb het gevoel dat ik elk moment kan overgeven. Dan hoor ik mijn naam. 'Potter, Albus!' de hele zaal is in een klap stil. Dan begint het gemompel. 'Zei hij nou Albus Potter?' 'Potter?' 'De zoon van dé Harry Potter?' ik voel allemaal ogen op mij gericht. Ik slik en stap dan naar voren. Het krukje met de sorteerhoed lijkt wel mijlen ver weg. Ik kijk achter me en zie dat Roos haar duim op steekt. Dat geeft me wel wat meer moed en ik ga vastberaden op het krukje zitten en ik zet de sorteerhoed op.
    De houd zakt voor mijn ogen en vervolgens hoor ik gefluister uit de hoed komen. 'Ooh, alweer een Potter. Ik heb je broer al in Griffoendor ingedeeld... Maar jij, bij jou zit ik te twijfelen.' sist de hoed. Mijn keel voelt droog aan. Wat zei mijn vader nou ook al weer? 'Je hebt voldoende moed... Maar ik zie ook veel kwaad in je.' Kwaad? Bedoelde hij mijn woedeaanvallen soms? 'In Zwadderich zou je groots kunnen worden, dat zei ik ook al tegen je vader.' Zei hij nou Zwadderich? Kon ik nou zelf kiezen? Wat moet ik zeggen? Ik begin een beetje in paniek te raken. Het lijkt alsof ik al uren op dit krukje zitten. 'Maar als je het er mee eens bent gaan we maar voor...' 'Ik wil niet in Zwadderich.' sis ik paniekerig. Te laat. 'ZWADDERICH!' brult de hoed. De hele zaal is weer stil. Ik ben totaal in shock. Zwadderich.... Zwadderich, ik zit in Zwadderich. De afdeling waar Voldemort in zat. Ben ik dan zo slecht? Ik zet de hoed langzaam af en laat mijn blik over de tafel van Griffoendor glijden, waar ik hoopte te gaan zitten. Ik zie James me met open mond aanstaren. Die is blijkbaar de verbijsterd om iets te zeggen. Ik kijk naar Roos, die heeft net zo'n blik als James op haar gezicht. Ik draai me om en kijk naar Hagrid. Die lijkt een paar tellen verbijsterd. 'Het maak nie uit, je vader is toch wel trots op z'n Albus.' zegt hij dan kalmerend. Ik knik. Ik heb een brok in mijn keel. Vervolgens loop ik naar de tafel van Zwadderich en ga ik zitten. Het is officieel, ik ben een Zwadderaar.

    'Albus, je zusje!' sist dan iemand. Snel kijk ik op van mij gedachten. Lily loopt naar voren en zet de sorteerhoed op. Ze voelt zich nu vast net zo als ik, twee jaar geleden. Zonder enige twijfel brult de hoed: 'Griffoendor!' en aan de tafel van Griffoendor begint iedereen luid te applaudiseren. Ik klap zachtjes mee. Een jongen, Alexander, word in Ravenklauw ingedeeld, en daarna nog twee mensen in Huffelpuf. 'Vonk, Peter!' roept Professor Campbell. 'Zwadderich!' brult de hoed. Peter huppelt vrolijk naar onze tafel. Ik klap luid mee, maar heb toch medelijden met deze jongen. 'Wemel, Hugo!' hoor ik dan en ik draai me om. Hugo loopt zenuwachtig naar het krukje en zet de hoed op. Het duurt ontzettend lang, maar dan roept de hoed: 'Huffelpuf!' Hugo loopt half struikelend naar de tafel van Huffelpuf. Na dat ''Zompberg, Zella'' ook in Zwadderich is ingedeelt staat het schoolhoofd op om aan zijn speech te beginnen.

    Professor Stafler
    De sorteerseremonie is altijd iets moois. Ik kijk glimlachend toe hoe er een Potter in Griffoendor word ingedeelt, en een Wemel in Huffelpuf. Na luid mee te hebben geklapt ga ik staan, de zaal is gelijk stil. 'Welkom,' begin ik met een brede glimlach. 'Het is fijn om al die nieuwe hoofden te zien. Hopelijk heeft iedereen een leuk een leerzaam jaar.' ik kijk nog steeds breed-glimlachend de zaal rond en ga dan weer verder. 'Ik wil jullie op jullie hart drukken, dat het verboden bos ten strengste verboden is! Wie dit bos betreed word gelijk van school gestuurd. En voor eerste en tweede jaars is het ook verboden om naar het dorpje Zweinsveld te gaan. De eerstejaars mogen ook geen eigen bezemsteel bezitten. Deze regels zijn er alleen maar om het hier veilig en gezellig te houden, en om onze congierge tevreden te houden.' Ik laat mijn blik nogmaals over de zaal glijden. 'Daarnaast heb ik nog een leuke mededeling. Zoals sommige van jullie wel weten is dit jaar, op 2 mei, precies twintig jaar geleden dat de heer van het duister is verslagen.' ik kan het niet laten en kijk heel even naar de drie Potters. 'Daarom, zal er rond Kerst een ''Twintig jaar vrede'' bal gehouden worden!' De hele zaal begint te juichen en te klappen. Ik wacht geduldig tot ze klaar zijn en vervolg mijn speech dan. 'En dan wil ik nog één ding zeggen, namelijk: Eet smakelijk!' na die woorden vullen de borden en schalen zich met allemaal lekkere dingen. De hele zaal valt gelijk aan. Ik glimlach en ga weer zitten. Ik neem een slok van mijn wijn en schep wat kippenpootjes op.

    [Welke leraar wil er met professor Stafler praten?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    - MT
    Edgar -> Aurae -


    kindness is never a burden.

    - Je mag Andreas trouwens toch van de lijst verwijderen. lol, heb twee nutteloze rollen aangemaakt xd -
    Teddy Lupin
    "Je moet het gewoon even te pakken krijgen." Teddy instemmend,"Inderdaad." Ze dansten nog even verder en Teddy glimlachte in zichzelf aangezien hij gelukkig was dat hij alleen was met Victoire. Dit zou een perfect moment zijn om haar te vertellen wat hij voor haar voelde, maar Teddy durfde niet. Hij wist dat hij er nog dagen spijt van zal krijgen, maar het ging hem toch niet lukken. Maar Teddy probeerde het toch. "Uh, Vic? Ik- uh... Wil je wat vertellen."


    kindness is never a burden.

    (Aah, uhm, ik laat James even nar de grote zaal poefen)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Alexander Olgar Trädgårdsmästare ~ 1e jaars

    Overal hoor ik verschrikte kreten. De geesten glimlachen en beginnen allemaal onverstaanbare dingen door elkaar te roepen. Even later zijn ze weer verdwenen.
    Ik schrik op uit mijn gedachten als er een man de kamer in komt gelopen.
    'Welkom op Zweinstein!' zegt de man.
    'Zweinstein telt vier afdelingen Zwadderich, Griffoendor, Huffelpuf en Ravenklauw. Zodadelijk wacht er een lekker feestmaal op ons maar eerst de sorteerceremonie die zal uitmaken bij welke afdeling je hoort!'
    Wat zal dat zijn? Ik begin nerveus met mijn vingers op mijn knie te tikken, zoals altijd als ik zenuwachtig ben.
    Als ik weer opkijk is de man weg.
    De kinderen om me heen beginnen opgewonden te fluisteren. Ik hoor een forse jongen pochen over dat hij zeker weten in Zwadderich komt. Ik heb geen idee hoe en wat, maar ik hoop in ieder geval dat ik niet bij dat joch in dezelfde afdeling kom. Ik merk dat iedereen in beweging komt, dus ik volg de mensen voor me.
    We komen uit in een enorme zaal zonder dak. Ik zie de wolken boven mijn hoofd en talloze zwevende kaarsen. Ik zie verschillende mensen naar een rafelige hoed op een krukje kijken. Wat is daar nou interessant aan? Ik werp mijn hoofd in mijn nek en kijk naar de sterren.
    Ik schrik op uit mijn gedachten als ik hard 'HUFFELPUF!' hoor. Een meisje dat bij mij in de boot zat huppelt vrolijk naar een tafel toe. Een lijst met namen word afgelezen en een voor een moeten de kinderen op het krukje gaan zitten en de hoed opzetten die vervolgens je afdeling roept. Ik kijk nerveus naar de kinderen om me heen. Het worden er steeds minder. Bij iedere afdeling komen wel kinderen, maar ik heb geen idee waarom. Zou de hoed gewoon random afdelingen roepen?
    'Trädgårdsmästare, Alexander!'
    Met trillende knieën loop ik naar voren. De hoed wordt op mijn hoofd gezet en direct hoor ik een stem in mijn hoofd.
    'Zo, zo. Waar zullen we jou eens plaatsen?' vraagt de stem. 'Niet snel bang, goed stel hersens... Maar aan regels heb je ook niet veel bij jou...'
    Ik heb echt geen idee waar de stem het over heeft. Schiet nou op, denk ik paniekerig. Ik word bijna doof als ik keihard 'RAVENKLAUW!' hoor. De hoed word van mijn hoofd af gehaald en ik loop naar de tafel waar de mensen het hardst juichen.


    -

    Victoire Weasley.
    Teddy knikte instemmend. "Inderdaad." Hij werd er steeds beter in, en ik glimlachte weer. "Uh, Vic? Ik- uh... Wil je wat vertellen." Mijn hart maakte een sprongetje, en nieuwsgierig keek ik naar hem op, liet hem los en zette met een zwaai van mijn staf de muziek uit, zodat ik Teddy beter kon verstaan. Ik knikte, en keek hem met een bemoedigend glimlachje aan. Hij klonk erg nerveus. Ik beet op mijn lip en probeerde me te bedenken wat het was. Ik hoopte natuurlijk wel iets, maar dat zou echt waanzin zijn.

    -Meh, sorry dat hij kort is.-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Wunjo schreef:
    Albus
    Ik zit druk te praten met iemand uit het vierde jaar, als opeens de hele zaal doodstil is. Vlug draai ik me om, en zie alle eerste jaars in een rijtje naar voren lopen. Ik laat mijn blik over de eerstejaars glijden, tot ik het rode haar van Lily heb gevonden. Ik steek mijn duim op en glimlach. Hopelijk komt Lily niet in Zwadderich. Ik denk weer terug aan wat er 2 jaar terug gebeurde.
    Mijn hard is nog nooit zo tekeer gegaan, en ik heb het gevoel dat ik elk moment kan overgeven. Dan hoor ik mijn naam. 'Potter, Albus!' de hele zaal is in een klap stil. Dan begint het gemompel. 'Zei hij nou Albus Potter?' 'Potter?' 'De zoon van dé Harry Potter?' ik voel allemaal ogen op mij gericht. Ik slik en stap dan naar voren. Het krukje met de sorteerhoed lijkt wel mijlen ver weg. Ik kijk achter me en zie dat Roos haar duim op steekt. Dat geeft me wel wat meer moed en ik ga vastberaden op het krukje zitten en ik zet de sorteerhoed op.
    De houd zakt voor mijn ogen en vervolgens hoor ik gefluister uit de hoed komen. 'Ooh, alweer een Potter. Ik heb je broer al in Griffoendor ingedeeld... Maar jij, bij jou zit ik te twijfelen.' sist de hoed. Mijn keel voelt droog aan. Wat zei mijn vader nou ook al weer? 'Je hebt voldoende moed... Maar ik zie ook veel kwaad in je.' Kwaad? Bedoelde hij mijn woedeaanvallen soms? 'In Zwadderich zou je groots kunnen worden, dat zei ik ook al tegen je vader.' Zei hij nou Zwadderich? Kon ik nou zelf kiezen? Wat moet ik zeggen? Ik begin een beetje in paniek te raken. Het lijkt alsof ik al uren op dit krukje zitten. 'Maar als je het er mee eens bent gaan we maar voor...' 'Ik wil niet in Zwadderich.' sis ik paniekerig. Te laat. 'ZWADDERICH!' brult de hoed. De hele zaal is weer stil. Ik ben totaal in shock. Zwadderich.... Zwadderich, ik zit in Zwadderich. De afdeling waar Voldemort in zat. Ben ik dan zo slecht? Ik zet de hoed langzaam af en laat mijn blik over de tafel van Griffoendor glijden, waar ik hoopte te gaan zitten. Ik zie James me met open mond aanstaren. Die is blijkbaar de verbijsterd om iets te zeggen. Ik kijk naar Roos, die heeft net zo'n blik als James op haar gezicht. Ik draai me om en kijk naar Hagrid. Die lijkt een paar tellen verbijsterd. 'Het maak nie uit, je vader is toch wel trots op z'n Albus.' zegt hij dan kalmerend. Ik knik. Ik heb een brok in mijn keel. Vervolgens loop ik naar de tafel van Zwadderich en ga ik zitten. Het is officieel, ik ben een Zwadderaar.

    'Albus, je zusje!' sist dan iemand. Snel kijk ik op van mij gedachten. Lily loopt naar voren en zet de sorteerhoed op. Ze voelt zich nu vast net zo als ik, twee jaar geleden. Zonder enige twijfel brult de hoed: 'Griffoendor!' en aan de tafel van Griffoendor begint iedereen luid te applaudiseren. Ik klap zachtjes mee. Een jongen, Alexander, word in Ravenklauw ingedeeld, en daarna nog twee mensen in Huffelpuf. 'Vonk, Peter!' roept Professor Campbell. 'Zwadderich!' brult de hoed. Peter huppelt vrolijk naar onze tafel. Ik klap luid mee, maar heb toch medelijden met deze jongen. 'Wemel, Hugo!' hoor ik dan en ik draai me om. Hugo loopt zenuwachtig naar het krukje en zet de hoed op. Het duurt ontzettend lang, maar dan roept de hoed: 'Huffelpuf!' Hugo loopt half struikelend naar de tafel van Huffelpuf. Na dat ''Zompberg, Zella'' ook in Zwadderich is ingedeelt staat het schoolhoofd op om aan zijn speech te beginnen.

    Professor Stafler
    De sorteerseremonie is altijd iets moois. Ik kijk glimlachend toe hoe er een Potter in Griffoendor word ingedeelt, en een Wemel in Huffelpuf. Na luid mee te hebben geklapt ga ik staan, de zaal is gelijk stil. 'Welkom,' begin ik met een brede glimlach. 'Het is fijn om al die nieuwe hoofden te zien. Hopelijk heeft iedereen een leuk een leerzaam jaar.' ik kijk nog steeds breed-glimlachend de zaal rond en ga dan weer verder. 'Ik wil jullie op jullie hart drukken, dat het verboden bos ten strengste verboden is! Wie dit bos betreed word gelijk van school gestuurd. En voor eerste en tweede jaars is het ook verboden om naar het dorpje Zweinsveld te gaan. De eerstejaars mogen ook geen eigen bezemsteel bezitten. Deze regels zijn er alleen maar om het hier veilig en gezellig te houden, en om onze congierge tevreden te houden.' Ik laat mijn blik nogmaals over de zaal glijden. 'Daarnaast heb ik nog een leuke mededeling. Zoals sommige van jullie wel weten is dit jaar, op 2 mei, precies twintig jaar geleden dat de heer van het duister is verslagen.' ik kan het niet laten en kijk heel even naar de drie Potters. 'Daarom, zal er rond Kerst een ''Twintig jaar vrede'' bal gehouden worden!' De hele zaal begint te juichen en te klappen. Ik wacht geduldig tot ze klaar zijn en vervolg mijn speech dan. 'En dan wil ik nog één ding zeggen, namelijk: Eet smakelijk!' na die woorden vullen de borden en schalen zich met allemaal lekkere dingen. De hele zaal valt gelijk aan. Ik glimlach en ga weer zitten. Ik neem een slok van mijn wijn en schep wat kippenpootjes op.

    [Welke leraar wil er met professor Stafler praten?]


    Als je kunt wachten tot vrijdagavond ik!

    [ bericht aangepast op 17 sep 2013 - 17:36 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    (Iemand voor Roos?)


    -

    xBoselfje schreef:
    (Iemand voor Roos?)


    [Mason?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wunjo schreef:
    (...)

    [Mason?]


    (Oké! Komt hij naar Roos toe of andersom?)


    -