• Hoi,

    Gezien het niet meevalt om lezers voor je te verhalen te werven doordat je je creaties maar op weinig manier kunt en mag promoten, vroeg ik me af of de regels niet iets versoepeld kunnen worden omtrent het maken van reclame in gastenboeken.

    Er zijn namelijk veel mensen die op hun profiel aangeven reclame te willen ontvangen, maar wanneer je hier als schrijver in mee zou gaan, overtreed je nog steeds de huisregels.

    Ik wil absoluut niet dat de ban opgeheven wordt en iedereen overal reclame mag maken, maar dat er een regeltje bij komt dat het maken van reclame in gastenboeken enkel is toegestaan als diegene daar om vraagt.

    EDIT (mod):

    Mod-mededeling

    In dit topic vindt je verdere informatie. =)

    Hierbij een slotje. ^^

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 9:26 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 okt 2013 - 14:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.


    -

    Square schreef:
    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.


    Nou, ik krijg dus net te horen dat ik ook geen reclame mag maken bij mensen die erom vragen, dus vandaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.


    Maar volgens mij mag het als nog niet als het op je profiel staat... En het is natuurlijk nog steeds nodig om de ban te houden, want het mag dus niet als iemand zegt het niet te willen. Als mensen dan nog steeds reclame sturen, dan moet daar wat van gezegd worden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Nou, ik krijg dus net te horen dat ik ook geen reclame mag maken bij mensen die erom vragen, dus vandaar.


    Het mag dus wel. Een mod zei ooit dat die regel ooit in werd gelast omdat mensen reclame makers irri vonden. Dus als ze erom vraagt, mag het wel anders niet.


    -

    Ik heb altijd op mijn profiel gezet dat ik geen reclame wil ontvangen van verhalen. Het is niet zo moeilijk om twee of drie woordjes extra op je profiel te zetten of je nou wel of geen reclame wilt. Daarbij blijft het toch hetzelfde met die speciale instelling; bij mensen waar met vetgedrukte letters staat dat ze geen reclame willen krijgen, krijgen uiteindelijk toch nog een aantal berichtjes vol reclame van nieuwe verhalen in hun gastenboek of inbox.

    Overigens heeft een moderator mij ooit gezegd dat je beter geen reclame maakt in gastenboeken, want het blijft een overtreding, al staat er op diegene zijn profiel dat je wel reclame mag maken. Als die persoon dan toch zo flauw is om het te melden krijg je alsnog een waarschuwing. Tenminste, dat is mij verteld toen ik er een enkele keer naar vroeg.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 23:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Rey schreef:
    (...)

    Het mag dus wel. Een mod zei ooit dat die regel ooit in werd gelast omdat mensen reclame makers irri vonden. Dus als ze erom vraagt, mag het wel anders niet.


    Dan is het misschien goed als dat wordt aangepast in het reglement, want het is een moderator die mij erop gewezen heeft dat dit in strijd is met de regels. Er bestaat nu niet echt eenduidigheid over, gezien sommige moderators zeggen dat het niet mag en anderen hier beweren dat het wel mag.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 23:05 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Presence schreef:
    Ik heb altijd op mijn profiel gezet dat ik geen reclame wil ontvangen van verhalen. Het is niet zo moeilijk om twee of drie woordjes extra op je profiel te zetten of je nou wel of geen reclame wilt. Daarbij blijft het toch hetzelfde met die speciale instelling; bij mensen waar met vetgedrukte letters staat dat ze geen reclame willen krijgen, krijgen uiteindelijk toch nog een aantal berichtjes vol reclame van nieuwe verhalen in hun gastenboek of inbox.


    Dan kunnen de mensen die die regel overtreden toch evenzogoed nog een waarschuwing/sanctie krijgen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Dan is het misschien goed als dat wordt aangepast in het reglement, want het is een moderator die mij erop gewezen heeft dat dit in strijd is met de regels.

    Okay weird. Hahah er zijn zoveel regels dat het me niet verbaasd dat de ene het wel weet en de andere niet,


    -

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Dan kunnen de mensen die die regel overtreden toch evenzogoed nog een waarschuwing/sanctie krijgen?


    Dat is waar, maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat het volgens mij weinig verschil zal maken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Dan is het misschien goed als dat wordt aangepast in het reglement, want het is een moderator die mij erop gewezen heeft dat dit in strijd is met de regels.


    Voor zover ik weet, mag reclame maken in gb's in principe gewoon niet, maar als iemand uitdrukkelijk op zijn of haar profiel heeft staan dat ze wel graag dat soort berichtjes willen zal het niet gemeld worden door die persoon en wordt het dus door de vingers gezien (tenzij je iemand hebt die het tóch meldt, maar dan is dat op eigen risico (krul)). Dat is tenminste wat ik altijd begrepen heb, maar misschien klopt dat wel niet.

    Anyway, ik begrijp wel dat je graag reclame wilt maken, maar ik snap niet precies wat je nou precies wilt veranderen daarvoor. Een soort automatisch regeltje tekst op profielen waarmee mensen kunnen aangeven of ze wel of niet reclame willen? Of dat de algehele ban wordt opgeheven/aangepast?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Voor zover ik weet, mag reclame maken in gb's in principe gewoon niet, maar als iemand uitdrukkelijk op zijn of haar profiel heeft staan dat ze wel graag dat soort berichtjes willen zal het niet gemeld worden door die persoon en wordt het dus door de vingers gezien (tenzij je iemand hebt die het tóch meldt, maar dan is dat op eigen risico (krul)). Dat is tenminste wat ik altijd begrepen heb, maar misschien klopt dat wel niet.

    Anyway, ik begrijp wel dat je graag reclame wilt maken, maar ik snap niet precies wat je nou precies wilt veranderen daarvoor. Een soort automatisch regeltje tekst op profielen waarmee mensen kunnen aangeven of ze wel of niet reclame willen? Of dat de algehele ban wordt opgeheven/aangepast?


    Wat ik sowieso graag wil, is duidelijkheid hierover, want het is duidelijk dat niet iedereen (crew inbegrepen) hier hetzelfde over denkt.
    Daarnaast vind ik het zelf fijn als de regels omtrent het maken van reclame iets losser zouden worden en dat er duidelijk wordt vermeld dat het is toegestaan om reclame te maken als men hier nadrukkelijk om vraagt op het profiel (als dat inderdaad zo is?). Dus ik wil absoluut niet dat de algehele ban wordt opgeheven, maar wel dat er meer mogelijkheden zijn om je verhaal onder de aandacht te brengen bij mensen die daarvoor open staan.

    Ik suggereerde daar een instelling voor omdat de huidige gang van zaken (regeltje op je profiel) niet afdoende is. Althans, dat is mij dus verteld.
    Als de regel zou worden versoepeld, is dat natuurlijk niet echt nodig.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 23:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Presence schreef:
    (...)

    Dat is waar, maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat het volgens mij weinig verschil zal maken.


    Het zal geen verschil maken voor degene wiens profiel het betreft, maar wel voor degene die zijn verhaal onder de aandacht wil brengen. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Persoonlijk vind ik dat er genoeg manieren zijn om reclame te maken, je hebt namelijk zowel de spotlight als het forum. En zoals Square al zei; bij mensen die op hun profiel hebben staan dat ze wel reclame willen krijgen kun je gewoon reclame maken. Dat is ook - voor zover ik weet - de regel: in principe geen reclame, tenzij mensen er zelf om vragen. En eerlijk gezegd zou ik zelf niet erg gelukkig zijn als die regel ineens zou veranderen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)