• Sorry als het hier niet thuishoort, maar een godsdienst is naar mijn weten nog altijd een soort levensstijl, dus...

    Omdat ik me het soms afvraag en best wel nieuwsgierig ben. Hebben jullie een godsdienst, of zijn jullie atheïstisch? En welke godsdienst volgen jullie dan op school?
    Ikzelf ben een raar mengelmoesje van van alles, ook al volg ik officieel Katholieke Godsdienst op school. Zo geloof ik wel in bijv. een leven na de dood of in de vele profeten, maar heb ik serieus mijn twijfels van hoeveel goden er nou eigenlijk zijn, en of er überhaupt een god is.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Junns schreef:
    Agnost.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik vind btw het idee van de Grieken en de Romeinen dat er meerdere goden en godinnen zijn nog niet eens zo'n slecht idee
    Ik vind dat wel heel interessant


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Agnost


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Ik ben wel gedoopt enz,maar het is niet echt dat ik echt geloof in god 'al denk ik wel dat er iets is'


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Ik vind het allemaal onzin, maar hee, ieder z'n eigen ding.


    i put the fun in funeral

    Beaton schreef:
    God, dit wordt leuk.

    Ik heb zelf altijd al gedacht dat ik een atheïst ben, maar ik neig denk ik meer naar het Satanisme. En néé, dit is niet het vereren van de duivel of zo, lol. Satanisme staat er meer voor dat jij je 'Eigen God' bent. Er is geen hemel, geen hel, maar jij en jij bent degene die beslist hoe je leven loopt. De zogenoemde zonden zijn voor een satanist hetgeen wat je behoeften vervuld, zonder er iemand mee pijn te doen. Het satanisme heeft zijn eigen zonden en ik ben te lui om een hele uitgebreide uitleg te geven, maar het komt er dus op neer dat er geen God boven je staat.

    *Hides for negative comments* Ik ben geen pro en slechts een beginneling van een paar jaar.

    Ik ga eerlijk met je zijn en zeggen dat ik echt heb gedacht dat je de duivel vereert. Het naam Is flink misleidend ook. Ik zal wel meer willen weten ervan.


    -

    Weet je wat ik nog het meest idiote van het christendom vind? Alle slechte dingen die ze niet kunnen verklaren schuiven ze op een bedachte creatie, namelijk de duivel, af.


    26 - 02 - '16

    Rhiine schreef:
    (...)
    Ik ga eerlijk met je zijn en zeggen dat ik echt heb gedacht dat je de duivel vereert. Het naam Is flink misleidend ook. Ik zal wel meer willen weten ervan.

    Hahaha, klopt. Vroeger deed men dat ook en toen noemden ze het satanisme. Ik geloof dat dit het traditioneel satanisme is, het geloven in de duivel en dat hij er echt 'is', en het vereren er van. Later, rond 1970, bedacht Anton LaVey het moderne satanisme (Laveyaans satanisme), en dat is dus wat ik heb uitgelegd. De naam zelf stamt dus van vroeger af, toen men daar echt in geloofde. Nu zijn er nog steeds mensen die dat doen, maar dat is echt een handjevol.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb geen godsdienst, maar geloof wel in wedergeboorte. Verder heb ik wel op een christelijke school gezeten.


    Alleen maar tranen van geluk

    Agnost, met neigingen naar het Christendom. Maar omdat we het nooit helemaal zeker gaan weten, noem ik mezelf een agnost.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rivaille schreef:
    Atheïst.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2013 - 18:40 ]


    Ex astris, sciencia

    agnost, k geloof nie in een god, maar wel in de bijbel en in andere boeken zoals de koran
    k heb zelf bijbelstudie gedaan en ben der wel geinteresseerd in omdat veel dingen wetenschappelijk te bewijzen zijn en dat zijn dingen die k wel volg
    zelf geloof k wel in reincarnatie


    Don't judge a book on its cover

    Dorian schreef:
    Ik heb geen godsdienst, maar geloof wel in wedergeboorte. Verder heb zit ik wel op een christelijke school gezeten.


    Do what people say you can't.

    Christelijk. Ik ben streng gelovig opgevoed maar geloof totaal niet.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    boeddhist <3